[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:40

Bietenpulp is wel een aanrader!
Sommige paarden krijg je nu eenmaal moeilijk dik, ook al geef je vanalles bij.
Wij hebben zoveel luxe niet qua winterwedstrijden helaas.

Hopelijk draait het weer snel bij! Alles is zo lastig in de winter. De dressuurwedstrijd vorige zaterdag was afgelast. De jumping is wel doorgegaan. Met Ferro een stomme balk op hindernis 1, de vorige ruiter stond met zijn paard naast de hindernis en Ferro zat naar dat paard te kijken ipv de hindernis.
Ochja, zijn hoofd staat goed de laatste tijd, dat is het voornaamste. 27 januari staat 120 terug op de planning.

Waar start jij dit weekend Varekaj?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:48

Ik hou vaak mijn hart vast op jumping, zie genoeg ruiters die op laatste moment voor of naast de hindernis van de springende lopen. Vrees altijd voor botsingen.

Mocht ik bij wolk geen spek eraan krijgen ga ik eens kijken voor merriebrok. Maar ga ook weer maisolie gebruiken ipv lijnzaadolie. Hopelijk zet dat iets meer aan. Energie heeft hij meer dan genoeg en hij glanst ook, maar die pianoribben...

Denk dat iedereen wel blij is als.ze weer op de weide kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:01

Zag op FB langskomen dat ze op 2 april een occ60 organiseren in Gavere. Ik vermoed niet dat ik geselecteerd raak voor de dressuur finale van de lrv die dag, dus ik ga eens bekijken of ik van die occ mijn eerste "cross" kan maken :D

Heb er al zin in!

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:54

super! zeker doen varekaj. is daar wel een toffe en leerrijke cross vind ik :)

Ik twijfel ook om toch mss een occ licentie te nemen. Dan kan ik mss deze zomer mss toch nog op dressuur /jumping en kan ik mss in september in deurle mee crossen :)
maar tes allemaal mss. Eerst zien hoe alles zal verlopen :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:58

Met L01 kan je beperkt aantal dressuurwedstrijden, B-jumping tot bepaalde hoogte en occ60 doen. :) En stuk goedkoper dan C03 :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:00

Ik ga de G1 nemen wss. Das gewoon L01 + de I-verzekering. Max. 3 dressuurwedstrijden in de zomer, wvrf jumping, wvur de fun tour de laagste reeksen. :) Meer gaat nog niet nodig zijn. Volgend jaar pas de J03.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:02

Vorig jaar had ik de D02 omdat ik met Shuddy de superprestige in de dressuur wou meedoen, maarja heeft hij spijtig genoeg niet gehaald. :/

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:15

Mila: Onderschat niet de belasting voor een merrie van een zogend veulen. Zeker als je dan ook wil rijden en wat wil klaarzetten voor wedstrijden, dan vraag je toch veel energie. Zeker als het veulen 3, 4 maand is, kan die soms echt de merrie leegzuigen.

Ik ga sebiet ook mijn licentie betalen, beginnen met nationale en als het goed gaat, internationale bij nemen. Weeral €195 |(

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:47

ik onderschat het niet hoor :) vandaar dat ik er mss bij zet :) eerst zien hoe alles verloopt. Voorlopig zit ze nog vol loop lust :) ze is ook niet overdreven zwaar.

het is ook de bedoeling om met de vos mss ook eens een dressuur wedstrijd mee te rijden vandaar ook mijn licentie :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 22:54

Ik ben vandaag op oefenjumping geweest!

Het begon al goed, pakte blits af en hij had 3 dikke benen... dacht, ik rij hem in, als het niet weggaat voor ik ga inspringen dan doe ik niet mee. Maar het was weg, hij mankte ook niet.

In de 70, 1 balk. Maar was niet tevreden. Hij keek super hard naar alles, zo een drafpas voor alle hindernissen omdat hem aan het kijken.

In de 90, basisparcours foutloos, veel beter! Geen drafpassen meer. Maar toen was het barrage, ik wou niet rijden voor de tijd. Ma bij de eerste stopte hij... heel gek. Opnieuw aangereden, opnieuw stil, eens goed tussengepalt, nog eens stil... ma de volgende x ging hem er wel over. Gelukkig was het oefenparcours dus heb de rest van de barrage kunnen uitrijden, dan heeft hem toch niet iets van, stoppen en naar huis.
Heel gek dat hem stopte, want hij had die hindernis al gesprongen langs de andere kant..
maar opzich toch een goed gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:18

Hier een heel tevreden ruiter :D
Gisteren wedstrijd gehad, ging de A6 starten vlakbij huis. Verwachtte niet teveel omdat Icaro al 3 weken niet echt gereden of gewerkt wordt.
De buitenpiste ter plekke lag super... achteraf gehoord dat ze speciaal vers, droog zand hebben laten aanvoeren zodat er gereden kon worden.
Bij het inrijden liep hij al vrolijk rond, op voorwaarde dat ik hem ietwat lang liet. Niet als in losse teugel, eerder "net te lang voor het perfecte plaatje".
De proef zelf ben ik heel erg blij mee al waren er wel paar foutjes. Hij stond enorm fijn aan de hulpen en liep heel relax. Dat heeft zich geuit in een 2e plek van 6 deelnemers met 73% :D

Als ik hem zo kan houden en nog iets meer naar oprichting en laten zitten beloofd het een erg fijn seizoen te worden!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:10

Vreemd Daaph dat het toch niet vlot ging je jumping. Misschien toch weer ergens een blokkade ofzo?

Varekaj: proficiat met het resultaat!!! Top gedaan! Was het bij f.onck?

Ik ben gisteren naar die indoor cross in Gavere geweest. Was koud manneke!!!! :brr:
Was de dag op voorhand al gaan verkennen, want ik vind dat moeilijk zoveel hindernissen in een piste, maar dat viel wel mee, ik vond het vrij kort staan maar dacht nog ok...
Tijdens het rijden bleek het toch wel heel kort te zijn :+ Heel korte bochtjes en dan in combinatie met het feit dat Nyona gespannen is en beetje kijkerig, viel ze enkele keren in draf. Maar op de hindernissen was ze heel flink. De 1e drie was ze echt kijkerig en moest ik duwen, maar daarna sprong ze de hindernissen echt met gemak.
Ik hoop nu binnenkort wat echte crosstraining te kunnen doen, vooral dan om wat water te oefenen, want dat heeft ze echt nog maar zelden gedaan, maar op de sprongen moet het wel lukken, ze geeft een heel safe gevoel. Het was van vorig jaar in oktober geleden dat ze een crosshindernis gezien had, dus ben heel blij dat ze zoveel lef heeft.

Met Fiona ben ik beetje aan het uitproberen omdat ze in het springen dikwijls zo moeilijk in de mond is. Als ik vrij laag tempo rij, dan ontspant ze, komt ze in de hand en kan ik goed sturen. Maar op dit tempo kan ik geen 1.15 rijden, dus moet ik beetje meer gas en ritme hebben en dan wordt ze sterk in de mond. Ben nu eerst eens simpel een lage neusriem aan het proberen, enkel nog dressuur mee gereden. Ze blijft er precies nageeflijker op, maar wel tikje zwaarder in de hand, dus het springen moet ik nog afwachten. Heb nu ook tweedehands een baby pelham gekocht om eens te testen, wellicht eind van de week heb ik hem.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:12

Dikke proficiat Varekaj! Amaaie wel mooi dat ze zoveel moeite doen!

En ook proficiat Antonius met uwe topper in wording! Was het beetje gelijkaardig met vorig jaar in waregem? Ik vond dat toen ook heel moeilijk al die hindernissen onthouden.

Bizar Daphne, had hij zich ergens oversprongen? Terug wat regelmaat in proberen krijgen!

Ik ben gisteren gaan wandelen, het was idd koud, maar wel leuk weer om buiten te zijn.

De Combiné in waregem is enkel voor leden helaas. Normaal zijn alle wedstrijden open in de winter voor niet leden, maar dit dus blijkbaar niet... Snap het niet zo goed waarom eigenlijk.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:41

Ik kreeg de indruk dat het parcours eigenlijk hetzelfde of toch zo goed als hetzelfde was als vorige jaar. Ik herkende toch veel lijntjes, dus kon het nu wat makkelijker onthouden.
Maar denk dat de piste net iets kleiner was.

Ik ben al even niet gaan wandelen, alle baantjes liggen bevroren en wat ijsplekken. Hopelijk eind deze week begint het te dooien!

Heb het ook gezien dat die combiné enkel voor leden is. Jammer. Wellicht verwachten ze veel leden en zetten ze het daarom niet open voor iedereen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:06

Nog kleiner, en ik vond het vorig jaar al zo klein :P.

Ik verwacht niet zoveel leden eerlijk gezegd :D. Ik ga de 80 rijden, hopelijk wil ze over 80 cm springen :Y) het is ineens 20 cm hoger dan twee weken geleden :P.

Hier liggen de baantjes goed! Had graag naar de renbaan gegaan, maar dat ging niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:59

Ik weet niet waarom hij nu opeens stopte... nog wat meer op parcours gaan en dan gaat het hopelijk eruit..

Proficiat Znthonius en Varekaj!

Hier ook gisteren gaan wandelen. 2u lang. Was wel leuk! Goed ingepakt en dan valt de koude goed mee.

Zal wel lukken PP!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:18

PP: filmpje staat op mijn FB, je zal wel zien, komt allemaal écht kort op elkaar. Vond het nu wel nuttig voor Nyona om haar terug wat crosshindernissen te laten springen, maar als ze nog ene organiseren ga ik niet meer meedoen. Ze springt het toch, dan zoek ik liever iets anders met wat ruimte. Ze moet bv echt nog leren ontspannen tussen de sprongen en nageeflijk blijven, maar daar was gisteren geen tijd voor, om de 3, 4, 5 foulés was er al een hindernis.

Brrr 2u wandelen in dit weer, mag er niet aan denken :+ Maar ik ben écht een kouwelijke. Ik kan makkelijk in blakende zon van 30° rijden, maar in deze kou is het echt een opgave voor mij.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:22

Antonius: proficiat :) ik heb het filmpje gezien en het zag er allemaal erg kort uit. Vandaar dat wij er ook niet echt aan mee doen. Wij zijn eens naar zeeland geweest en daar was iets meer ruimte maar ook allemaal kort na elkaar en je moest heel goed nadenken om alle hindernissen te onthouden :p
Wel leuk om eens te doen maar met de grote vos is het toch wat moeilijker om al die korte wendingen te rijden :)

varekaj: jij ook proficiat. fijn dat hij zo goed liep na toch wel een zeer rustige periode.

Ik weer dressuur gehad dit weekend. jammer genoeg weer veel spanning in de proef. Ze liep nogthans echt fijn in het inrijden maar ja :s. had ze speciaal smorgens nog aan de hand gestapt zodat ze toch haar energie al wat kwijt kon maar helaas. ze kwam in de ring en het was om zeep :( wel hele rare punten gekregen en commentaar dat ik volledig niet snap maar goed. zal nu een beetje afwachten zijn of we nog een wedstrijd kunnen mee rijden. we zien wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:40

@ Antonius: ja was bij Fonck. Wegens de koude en examens minder deelnemers dan anders maar daar klaag ik niet van. Dan hebben we meer parking :D
Heb het filmpje gezien maar niet op de afstanden gelet. Straks eens herbekijken. Vond het inderdaad veel hindernissen om te onthouden. Op een gewoon cross parcours lijkt dat makkelijker dan zo in een piste.

@daaphh: mist Blits niet wat vertrouwen om alweer die hoogte te springen? Wel jammer dat het toch niet vlekkeloos is gegaan.

@PP: succes in de 80! Hopelijk heeft uw dame er zin in die dag :)

Ik moet toegeven dat de zin om te rijden soms wel ver te zoeken is met dit weer. Buitenritten zijn vaak dezelfde rondjes, altijd alleen en als de boel keihard ligt kan ik niks behalve stappen. Icaro is nog te doen met een nierdeken of zweetdeken. Wolk heeft echter meer nodig ofwel vlot actief werk om warm te blijven. Dus meer dan vakantie en soms eens longeren met zweetdeken op doe ik daar nu niet mee.
Ben ook een immense koukleum en altijd inpakken als eskimo steekt tegen en is niet comfortabel. Voor mij mag de zomer weer beginnen {:}

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 17:06

Komt de spanning niet omdat hij "weg " moet van de andere paarden als hij in de dressuurring is?
Icarus heeft dat ook wel wat hij in het inrijden super is, maar veel spanning geeft als hij in de ring moet., zeker als een van onze paarden ook nog aan het inrijden is.

Denk niet dat blits vertrouwen mist op die hoogte. In de les springen we veel hoger, niet enkel in een lijntje maar ook op parcours. Geen idee waarom hij stopte. Achja volgende keer beter.

Dirk is ook nog eens gaan springen met Icarus op de lrv. Was 4de in M. Toch wel goed!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 01:27

Hebben jullie het gelezen van Ed.dy Wa.lly (de hengst)
This te hopen dat hij erdoor komt!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:32

Wat is er aan de hand?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:33

Allemaal wedstrijden waar iedereen wel iets van geleerd heeft! ;) 'k Vind dat leuk die verslagjes lezen. :)

Mijn volgende staat ook al op de planning (als niets tussenkomt natuurlijk), de 12e februari in Waregem. Eens rondsturen tussen de witte hekjes haha. :D Geen verwachtingen qua punten. Gewoon wat normaal kunnen rondsturen is goed. :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:56

daaph: geen idee. normaal trekt ze haar dat niet zo aan, maar ze staat wel enorm fris. Denk dat ze vooral eens haar moet kunnen uitleven dat ze haar energie en zottigheid kwijt kan. Ze krijgt nu natuurlijk ook merriebrok waar er veel meer suiker en zetmeel inzit dan in haar normaal eten. Ze is er wel erg gevoelig aan mss dat dat er ook voor iets tussen zit. We zien wel.

ik had het inderdaad gelezen van e.ddy w.ally hopelijk komt hij er goed door :(

Wat goed van icarus! M is dan 1m20-1m30?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:35

Hoeraaa geslaagd op al mijn examens *\o/* *\o/*