[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:29

yup, Ukkie mag mee :j En Ojee gaat weer naar huis, na drie weken logeren :+:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:35

Zal ze wel leuk vinden! Eerst keer weer?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:44

Ja, laatste keer was in april. Even oefenen voor gorssel :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:14

muts_marijke schreef:
Jeps, 12 uur vliegen 12 uur rust en weer 12 uur vliegen! Mij veeeeel te ver. Niet eens om het vliegen maar als je anderhalve dag aan het reizen bent ga je ook niet met een week terug... en langer dan een week hoef ik niet zonodig van huis :D

Jeetje Marijke gewoon gaan! De vlucht valt echt mee! Nieuw Zeeland is echt zo geweldig mooi! Als ik het geld er voor had zou ik er zo weer heen gaan, ik ben heel erg gehecht aan mn dorpje maar in NZ zou ik denk ik nog wel kunnen wonen.

Goed ga nu maar weer verder lezen maar moest echt even reageren....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:54

Sann veel plezier met shoppen. :)
Lielle ook veel plezier!

Vanavond weer cross training, hopen dat het droog blijft!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:56

Evie: wat apart, ik weet van een meisje volgens mij rijdt ze in het B kader pony's en die mag niet naar de rabotalenten dagen. Iig jij veel succes :D
Sann: veel plezier met shoppen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:10

Evony schreef:
Evie: wat apart, ik weet van een meisje volgens mij rijdt ze in het B kader pony's en die mag niet naar de rabotalenten dagen.

Maar als zij al in een kader zit is het natuurlijk onzin om naar de talentendagen te gaan. Want wordt je geselecteerd heb je kans in een kader terecht te komen. Zij zit daar dus al.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:33

Allemaal groetjes van Noortje uit Lissabon, ze is d'r telefoon vergeten _/-\o_ :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:34

Bedankt Margreet. Die telefoon heeft ze natuurlijk helemaal niet nodig in Lissabon!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:38

Groetjes terug :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:28

Sim: ik weet niet hoe het zit maar een deel van de kaderleden zijn dus wel ervoor geselecteerd door martin!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:35

Texelse : fijn dat "jongste" haar operatie goed verlopen is, hopelijk nu een snelle en goede revalidatie !

Danielle : haha, jongens kunnen héééél zielig zijn als ze zich bezeerd hebben of ziek zijn ja !
oh en leuke optocht-foto, heerlijk als ze er zo rustig onder zijn :))

Eef_Bam : klinkt als een geweldig leuke springtraining *\o/* ( en altijd fijn als je niet zelf het hele parcours moet neerpoten :o )
en lees dat ook de dressuurles goed ging, ben nu wel benieuwd naar die filmpjes ;)

bij Evelien bouwen ze een zwembad, leuk met zo een zomer :')

Vief komt langs op een dressuurpaard door het zwembad, ziet er leuk ding uit ! :D
oh en een knappe GG met een nieuw vriendje, leuke fotoserie!

Joki heeft heerlijk dressuur gereden zo te lezen, klinkt echt heel fijn!

Sannnnn ; bah, jammer van die jury! wel heel fijne foto's!

Jipje_Niekje : super van je winstpunt in Z1 ! blijf maar op die roze wolk zitten, is altijd leuk daar!

xxitsmexx : auw, wat jammer van dat sleutelbeen ! wel gaaf zo crosstraining geven aan ponyruiters :D

Evelien loopt straffeloos naast een hindernis op cc, grappig :P

Lielle : fijn van Beverlo zeg ! hoorde enkele landgenoten die ook een stop hadden op die coffin :j en héél leuk dat dat springen zo vanzelf lijkt te gaan!
Die foto's van Brugge zijn ook super !

kimdepim : wat een geweldig Z-debuut zeg, meteen erop *\o/* en leuke foto's ook!

Margriet : knappe springfoto ! altijd leuk om eentje te kopen (ook altijd schandalig duur :( := )

Sannn : hier ook zo een zwarte die bruin wordt in de zomer... niets aan te doen helaas (hoewel die van mij het nog wat erger heeft zie ik :P )

Lielle : leuk filmpje van het springen ! hoe spreek je je naam dan uit? :o

en veel plezier aan iedereen die gaat crosstrainen, moet ook maar weer eens een datum uitzoeken daarvoor :j

--

wow, dat was veel bijleeswerk :') effe posten al en dan verslag van wedstrijd zondag

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:39

Accent had dus zondag haar B-debuut in het springen. Best spannend zo, pas 4 parcoursen gelopen en zadelmak van april en dan ging ik verkennen en stond het dik 1m :oo

maar goed, ging gewoon heel fijn *\o/* ze had er best lol in en tikte maar 1 balkje af ( mijn schuld ook wat, had ze meer op het achterbeen mogen rijden in die lijn, maar zat geloof ik teveel te genieten :P )

dressuur ging heel fijn voor haar doen, eindelijk eens rustig kunnen proefje rijden :D
Hitsie ging lastig, maar algemeen beeld bleef volgens de omstaanders wel heel goed.

jammer genoeg een mindere jury en evenveel punten met beide paarden ( normaal gaat Hitsie veel beter ) en pas 15de van 17. Nuja, wij weten beter ;)

ik was héél tevreden dus dat is het belangrijkste.

Vandaag ook een superfijne dressuurtraining gehad met Accent, ze begint het helemaal te snappen :):)

er volgen nog foto's :j

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:57

Ik sluit me mooi aan bij deze bijleesactie :D

Noor: Groetjes terug! Ik ben echt jaloers, gelukkig nog maar even wachten tot Sardinie.. :)
Lielle: Mooie outfit zo :D
Sofie: Ik zal straks even je filmpje bekijken dat lukt hier niet..
Sann: Wat een leuke dressuurfoto van jou en What! Benieuwd wat je allemaal aan het shoppen bent nu :D

Net 2x natgeregend :brr: Eerst op Woll en daarna toen ik naar huis fietste.
Had uit voorzorg ook maar een winterjas + thermobroek aangetrokken. Was ik blij mee :D

GG is nog steeds heel blij met zijn vriend.
Nog even wat foto's gemaakt, hij lijkt toch wel enorm zo ipv naast wolles :oo

Afbeelding

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 17:23

Vief, ik heb Johnny ook even gemeten (beetje uit de losse pols) maar die zit rond de 1.40m. En die heeft ook lekkere stevige billen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:31

Dat is ook echt niet klein Margreet! Die wordt vast groter dan Nudine. :)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:48

Deze keer sluit ik me ook mooi aan bij de flinke bijleesactie ;)

Flinke veulens hebben jullie Vief en Margreet/Noor! Dat zullen allebei wel geen kleine paarden worden ;)

Ben ook weer begonnen met school en zie af en toe nog even tussen de bomen het bos niet meer, maar m'n eerste studiepunt is iig alvast binnen :Y)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:36

Pfffff wordt vroeg vrijdag! Rubriek begint om 08.00 en ik ben nr 26... Dat wordt om 07.00 op stal weg! Zet Caap mooi al opgezadelt op de wagen. :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:04

Goedenavond.
Sann: Wat een toon van je school zeg, hopelijk lossen ze het nu echt op.
SB: Ziet er uit als een fijn rondje.
Vief: Wat een kasteel is GG toch!
Evelien: Jeetje wat vroeg, ga jij ook naar de versplaatste wedstrijd in Zwartewaal dit weekend?
Jitske: Fijn dat je eerste studiepunt al weer binnen is.
Evony: Als ik het goed begrepen heb kan je hier niet geselecteerd voor het kader maar voor de regiotrainingen en kan je bij de beloften komen, nog een treetje onder het kader.

Nou ik heb vandaag ook weer overleefd, we waren betijds aanwezig maar wat de bedoeling was was mij niet helemaal duidelijk, had Bam net helemaal opgezadeld klaar staan kwam ik erachter dat ik me ergens moest melden waar ik een nummer, twee rabo dekjes en zo'n oranje talentenplan jas moest ophalen. Toen snel omgezadeld naar het juiste dekje en naar de springring gestapt waar een best dik parcours stond. Bleek dat je in een andere bak al had wat moeten losspringen, had ik nog niet gedaan dus helemaal van slag en daar maar wat ingesprongen, maar door het hele gedoe begon ik heel slordig en gehaast, toen zelf even wat tot rust gekomen en nog een keer het rondje gereden, ging wel beter dit keer alleen Bam werd nu wat laks. Ben niet echt tevreden over het springen, zeker niet als ik kijk hoe het van de week ging, kan gewoon veel beter maar ik moet mijn koppie erbij houden.

Toen door naar het crossen, hier kregen Bam en ik eindelijk een lekker ritme en kon ik echt gaan rijden, wel nog een flinke stortregen over ons heen gehad maar desondanks pakte Bam ook weer super aan. Toen met wat aanwijzingen en beugels nog 2 gaten korter ging het nog veel beter, vond het echt jammer dat het crossen maar een half uurtje duurde.

Kortom, heerlijk gecrosst, wat minder gesprongen, leuke spullen en een hele leuke dag gehad :) !

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:26

@ Corienn hopelijk heb je snel wat anders
@ Lielle geweldig dat ze je paard Remia noemen. White Leva is ook heel moeilijk uit te spreken. Het 1e wil nog wel maar Leva schijnt moeilijk te zijn. Dan heb ik ook nog mijn achternaam in het engels ervoor hahah. Leuke namen hebben/hadden je paarden
@ margreet die van mij is nu rond de 1.32/1.35. Kj was van maart toch?

Ik las wat over vriendjes, kinderen en ring om de vinger. Dat laatste hoef ik niet of ik moet ergens in het buitenland trouwen. Nr 2 weet ik nog niet en daarnaast zit ik met mijn ziekte en nr 1 die hoop ik ooit te vinden.
Morgen nog even aan het werk en dan 12 dagen vakantie *\o/* *\o/* . Om 1600 worden mijn hersencellen op
non-actief gezet :D Vandaag ook officieel de opfok bevestigd. Nog 3 weekjes ongeveer en dan gaat Gio op "kamers" hahaha. Moet even wachten tot hij geent wordt.

@ Margreet en Vief een vraagje: als die van jullie naar de opfok gaan nemen jullie de merrie mee op de trailer of alleen het veulen. Het is ongeveer 45 km vanaf de stal.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:33

Groetjes terug aan Noor!

Vief: Inderdaad wat een joekel!
Evie: Klinkt toch als een leuk dagje :)
Sofie: Jammer van je balk. Denk inderdaad dat hij iets te veel uit elkaar valt. Wel leuk paardje :)).
Evelien: Dat is inderdaad best op tijd ;).

Hier echt een stomme dag gehad.
Vannacht niet lekker geslapen, werd steeds wakker. Ben snotterdesnot verkouden, tv is er mee opgehouden en ik heb echt geen verstand van zulke dingen dus ik zal moeten wachten tot paps of vriendlief een keer hier heen komt ( := ). Toen boodschappen gaan doen in de stad, houd mijn achterband er op de terugweg mee op!
Echt, mijn dat kan niet meer stuk :( ..
Denk dat ik maar even ga stomen en dan mijn bed in duik en er over een weekje ofzo weer uitkom O:).

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:40

Evie klinkt toch als een leuke dag. :)
kim heeft een baaldag.. :(:)

Cross les ging weer super, we mochten nu in een wat hoger tempo en dat ging Perfect beter af.
Maar wat een aanlopen neemt dat beest...pf word zowat gelanceerd. Net een kangaroe.
Waterinsprongen vindt ze helemaal leuk. :)

En heb Mandy(rowo) ook nog gezien. :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:49

Caro, ik persoonlijk zou de merrie ook op de trailer zetten :j
:wave: Noor, lekker rustig zonder telefoon!
Evie, wat vreemd dat je niet wist hoe of wat.. Wel leuke hebbedingetjes gehad, dus?

Ik ben doodop... Net thuis!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 19:51

Caro: Johnny is van 29 maart, het is echt een best veulen hoor. Mootje heeft hem vorige week gezien en die was er ook verbaasd over, zo groot. <3

Wij doen het met de opfok anders helaas. Nudine staat nu met KJ bij een kennis op een weiland met schuilstal, oftewel een rustiek gelegen landje met bijpassende villa en ze zijn er erg gelukkig. Als het regent staat ze vaak buiten en vanmiddag lagen ze alle twee languit in de stal terwijl de zon scheen :+ .
Begin oktober halen we ze beiden naar huis, Nudine krijgt dan direct al sedatie en thuis (ongeveer 15 minuten rijden) dan gaat het veulen direct in de box, waarschijnlijk al met het andere hengstje van stal.
Nudine gaat met wat appels direct weer op de trailer richting DA waar we haar laten inslapen; de 2e tranentrekker dit jaar. Het is niet anders, we hebben het heel goed overdacht en twijfelen ook niet meer; gelukkig duurt het nog minimaal 5 weken. :n

Edit: sedatie is om te voorkomen dat ze op weg naar de DA de trailer afbreekt, zeg maar zo'n "ik moet geschoren worden en wil dat niet sedatie".

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:55

Knappe veulens allemaal! De oudste van ons is van 28 februari, dat is ook echt een joekel.
sofie super dat het voor de 1e keer zo goed ging! Leuk filmpje.
Groeten terug aan Noor!
Vandaag weer gewerkt, was niet zo heel druk.