[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:14

Goedemorgen :wave:

Eef: Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht... Klinkt allemaal erg naar :(:)
Noor: Mooi boek is dat he? ;) Succes met lopen straks!
Laura: Had je het anders echt serieus overwogen? :P Haha zoiets zou ik nooit doen.. :o
Benthe: Leuk dat je lekker het bos bent ingeweest :)

Ik ga maar eens een broodje eten. Vanmiddag een cursus over rechtrichten op stal. Maar eens kijken of dat ook kan met zwangere uitpuilbuiken, anders heb ik gelukkig nog een ander slachtoffer ;)

Sim

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:17

Jeetje, ook ´s avonds nog gewerkt, dat had ik eerst even niet meegekregen. Heftig.

Broeken bestellen via Internet doe ik persoonlijk nooit. Die passen toch nooit (bij mij dan) en vaak valt het model toch minder leuk uit dan je in eerste instantie dacht. Je kunt het dan wel ruilen, maar dat vind ik dan weer zo'n gedoe. Truitjes, shirts, rokjes etc bestel ik wel gewoon via Internet.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:19

_Sim_ schreef:
Jeetje, ook ´s avonds nog gewerkt, dat had ik eerst even niet meegekregen. Heftig.

Broeken bestellen via Internet doe ik persoonlijk nooit. Die passen toch nooit (bij mij dan) en vaak valt het model toch minder leuk uit dan je in eerste instantie dacht. Je kunt het dan wel ruilen, maar dat vind ik dan weer zo'n gedoe. Truitjes, shirts, rokjes etc bestel ik wel gewoon via Internet.

Hier zit ik dus ook een beetje mee, maar ik weet echt niet wanneer ik naar de winkel zou kunnen aankomende week. En mijn klerenkast bestaat voornamelijk uit sportieve broeken die voor naar het werk eigenlijk net niet kunnen....
En ja, ik moet inderdaad ook nog 's avonds werken. Nog maar 1 weekje ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:22

Maar volgens mij heb je wel een standaard maat toch? Dan kun je het best gokken. Ik heb nl een vrij smal middel maar wat dikkere bovenbenen. Dat maakt het lastig om goed passende broeken te vinden. Gelukkig heb ik zo mijn adresjes weten te verzamelen in de loop der tijd.

Lijkt me best interessant zo'n cursus Vief!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:26

Proberen kan altijd een keer toch :)? Maar 't is wel lastig, zelfs als je merken kent vallen ze toch vaak net weer iets anders dan je gehoopt had.. Gelukkig dat je nog maar 1 weekje dubbel hoeft te werken.. Knap dat je volhield hoor!

Sim: Ben ook wel benieuwd of ik er wat van op steek :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:18

Goedemorgen :D

Evie: :(:)
Vief: die cursus klinkt intressant!
Laura: ik ben ooit voor model gevraagd, kreeg mijn vader al een rol beroerte bij bij het idee :')

vanmiddag weer kijkers voor sabine, en de hele familie nog voor mijn verjaardag :7

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:37

Net mijn allerallereerste 5 km gelopen! Kon het echt makkelijk volhouden, maar het moet wel sneller hoor! 37,5 minuten. Nu verder trainen en over 2 weken eens kijken of we al wat sneller kunnen.
Ga snel douchen en eten, heb zo kantinedienst bij de vereniging en daarna mijn paarden nog even doen! Daarna naar vriendjelief :)

@ Benthe: ik zou eens bij de onlineshop van Esprit kijken als ik jou was. Is ook gratis terugsturen als het niet past!
@ Vief: leuke cursus. Succes!
@ Evony: ook succes voor jou!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:07

EB, :(:)
Margriet, Wat een ontzettend leuk huis. Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken!
JN, Esprit heeft altijd wel leuke nette maar toch sportieve kleding. Terugsturen is gratis en ze zijn snel met geld terugstorten ;)
Noor, Wat goed van je! _/-\o_ Succes met je kantinedienst!
Lau, Hoe ben je daar nou weer in verzeild geraakt := Leuk trouwens van de punten van je leerling!

Ik heb vanochtend gesprongen. Paard voelde wel iets moe na het strand, zwemmen en dressuurles :+ Eerste drie sprongen te weinig impuls en tempo dus 3 balken :7 Daarna ben ik gaan rijden en toen ging het super *D Instructeur was tevreden over de tweede helft *\o/*

Zometeen maar weer terug om naar vriendinnetje en Lau met Maat ( :~ ) te zien springen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:10

Margriet, mooi huis! Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat!! :)
Mootje, goed gedaan!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:51

Goedemorgen,

Ik ben een half uur geleden mijn bed uitgerold. Heb gewoon van 22.45 tot 11.15 geslapen als een blok!

@ BV mooie punten
@ Mootje goed gedaan!
@ JN ik koop heel vaak kleding via internet maar alleen mijn bekende merken of bij H&M.
@ Margriet nog aardig wat te klussen. Klinkt wel als een mooi huis

Ik ga nooit alleen op CC. Stiften draaien alleen met de merrie kan niet want de merrie wil wel eens gaan hangen aan de trailer en ik heb hulp nodig met opstappen want anders kom ik er niet op. Of mijn moeder gaat mee of een vriendin. Met de ruin zou het op zich wel kunnen maar omdat hij soms een beetje maf is wil ik dat liever niet. Ga wel alleen naar de manege met 2 paarden of alleen met 1 van de paarden het bos in. Op cc zijn ze wat alerter waardoor ik dan geen risico neem.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:53

Goeiemorgen

Net uit bed gerold, broodjes gegeten en zo meteen ff de paardjes buiten zetten.
Benthe ik bestel heel vaak spijkerbroeken bij Esprit. Bevalt mij echt super. Een pantalon is wel anders maar ik heb ooit eens een spijkerbroek in een Esprit winkel gepast en weet de taille maat. En qua lengte moet ik de langste hebben. Past tot nu toe altijd. En scheelt tijd.
Leuk Dienke dat je die van Annet hebt gestart.. had die link nog niet gelegd. Echt mooie punten.
Jammer mootje van je 3 balkjes. Maar wel fijn afgesloten dus.
En EB, klinkt niet fijn. Sterkte!!
Jeetje Noor 5 km in 37.5 minuut??? Ik doe over 1 km denk ik een half uur! ;)
Straks weer een lekker buitenritje stappen tis best mooi weer.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:57

Goedenmorgen,

Ik heb niet bijgelezen.
Moet zo hard aan de studie :x
Gister de kampioenschappen gehad en niet zonder resultaat.
6e geworden van Utrecht in de B springen D/E
Meneer had wel doodemansacties met de prijsuitreiking. Hij ging een beetje steigeren....
Dus hij liep de jury half omver }:0
Verder 2x foutloos rond gekomen en weer een dubbel van 2 galopsprongen op 1 gereden... Want ik zag me zo in de hindernis belandde als ik hem op 2 wou gaan rijden dus dan maar iets gas er op.
Had 46 aan stijl, klopte wel, ik heb wel netter gereden maar volgende wedstrijd is toch in de L :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:39

Gefeliciteerd Sanurie! Netjes hoor.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:39

Goedemiddag :wave:
Ik ga eigenlijk ook nooit alleen op concours, vind het gezelliger om iemand mee te hebben. Heb wel een paar keer gehad dat ik alleen op moest zadelen, maar dat is met die van mij geen probleem.

Laura: Als bikini babe?? Dat zou ik echt nooit doen :o
JN: Ik zou idd ook de esprit site eens gaan bekijken :)
Mootje: Jammer van je 3 balkjes. Wel fijn dat de rest van het parcours goed ging.
Margriet: Volgens mij kun je wel wat leuks van dat huisje maken :)
Sanurie: Gefeliciteerd met je prijs. Maar als je een dubbel van 2 galopsprongen op 1 rijdt, lijkt het me eerlijk gezegd dat je hem niet zo goed onder controle hebt...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:41

Ik ga ook niet alleen op concours. Is zo lastig zonder rijbewijs. O:)

Bikini-babe zou ook niets voor mij zijn, maar daar zouden ze me ook echt neit voor vragen. Hoe kwam jij daarbij Lautje? Werd je gewoon op straat gevraagd ofzo?

Sanurie: gefeliciteerd!

Ga nu even hondje wandelen en dan paard vervelen. :wave:

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:44

Goede middag!!

Mo lekker gesprongen dus!
Lau succes!
noor ik zet me paard ook nooit met stiften op de wagen!! is eigenlijk best link!
Evie :(:) hoop dat het niet heeel erg is :(
sanurie ook netjes gereden!
Bv heeft ook goed gereden!!

Was vanmorgen lekker vroeg thuis! half 5 :=
Nu richting peerd!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:50

AntheaV schreef:
Goedemiddag :wave:
Sanurie: Gefeliciteerd met je prijs. Maar als je een dubbel van 2 galopsprongen op 1 rijdt, lijkt het me eerlijk gezegd dat je hem niet zo goed onder controle hebt...

Dit komt, ik rijd met mijn super grote E bij de pony's en dan zetten ze hem goed voor de c pony's en dus te krap voor een E en dan helemaal voor mijn E want hij heeft gewoon paarden passen.
En dan moet ik kiezen en het stond wat hoger dus dan kan ik hem niet te gesloten rijden want dan staan we stil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:10

even culinair uitgeleefd zojuist :D

- albondigas (spaanse gehaktballetjes in tomatensaus) http://www.ah.nl/recepten/recept?id=521 ... albondigas
- kruidige kipstukjes met knoflookmayo http://www.ah.nl/recepten/recept?id=771 ... +mayonaise
- gevulde eieren http://www.smulweb.nl/1114923/koken/rec ... van-eieren (rode pesto gebruikt ipv olijven)

- knoflook garnalen (van de appie)
- gemengde schotel van kaas en vleeswaren

- pruimen met bacon omwikkeld (eigen 'recept')
- meloen met serranoham (idem)
- spinaziesalade met feta, appel, ui (idem)
- zelfgemaakt pesto (met stokbrood) (idem)

(morgen lees ik weer bij :D )

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:24

_lautje_ schreef:
Evie± Wat is er aan de hand? Je was ook nog wel op een ongoddelijk uur wakker.... :(:)

Idd :(:) Sterkte Evie!

Wow Noor, fanatiek & snel!
Gefeliciteerd Sanurie!
Oei, klinkt goed Lielle! Ik ga zo aan de frituur :+

Vanochtend naar Lauwersoog geweest te galoptrainen, Vos deed het heel goed. Denk dat ik nu ook stukken minder vermoeid de cross uitkom, ik moest hem eerst blijven 'aantrappen'. Nu is het 1x de motor aan en blijft ie goed lopen, niet meer om de pas bijschoppen. Heb ik dus toch iets goedgedaan van de winter, want hij moest dus aan het been komen.
Verder is MitMit weer goed bezig geweest want we reden alweer verkeerd naar het strandje. Daarna waren we nog verdwaald maar omdat er iemand was met goeie ogen zijn we weer op de juiste plaats beland _O- .

Ik zal nu even eten, douchen, evt rijden, dan les geven, daarna weer rijden, dus ik heb nog genoeg te doen :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:46

Net weer van concours... Beetje gefrustreerd van een jury.

Eerst met Vyandra voor het eerst officieel gestart. Ging braaf, was iets lauwer dan vrijdag maar toch nog 191 en een 4e prijs. Toen Dröpke. Die ging zonder spektakel (bok, steiger etc) de baan door. Kon er heerlijk aan rijden en was erg tevreden.
Helaas een hele rare jury. Had 164 punten. Kon me er dus ook totaal NIET in vinden. Stonden meer mensen aan de kant die me minimaal toch een winstpunt hadden gegeven (ong 180/182).
Er was ook een VEELSTE groot puntenverschil. Diegene die als eerste de baan in ging had 227 punten en ik dus 164. Gewoon 63 punten verschil!! Die jury wordt ook niet meer weer gevraagd wat ik hoorde.
Ben bijna geneigd om er een melding van de maken bij de KNHS.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:54

BV dat is idd kl*te als je vee minder punten krijgt dan je zelf had verwacht. Als Dröpke wat van zijn volbloed afstamming in zijn beweging heeft, ben ik bang dat je hier echt aan zult moeten leren wennen. Veel dressuur jury's weten niet hoe ze hier mee om moeten gaan en geven je veel te weinig punten. Ik heb het zelf ook al erg vaak meegemaakt. In het begin erg frustrerend maar je leert er wel goed door naar je eigen gevoel te luisteren. Al gaat de lol van de dressuurproeven rijden er wel van af.......

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:59

Heb je helemaal gelijk in Dorien. Gelukkig was mijn gevoel heel goed en dat blijft ook zo. Hij is idd wel meer volbloed dan een echt KWPN dressuurpaard, maar hij loopt wel correct en braaf. Sommigen waarderen het wel (Vaak genoeg bovenin de 190 gereden in de B), maar helaas indoor nog geen jury's gevonden die het wel waarderen. Wordt tijd dat we na buiten gaan en lekker gaan springen. Vind alleen dressuur best leuk, zeker nu Dröpke begint te veranderen. Hij wordt veel losser en bewerkbaarder.
Af en toe best frustrerend...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:01

Evie, wat is er aan de hand? Sterkte iig! :(:)
Heb nog nooit broeken gekocht via internet dus kan je niet helpen daarmee Benthe, ben ook altijd bang dat ze niet passen.
Respect Noor! Ik ga volgende week denk ik ook echt beginnen aan dat programma wat ik gedownload heb.
Leuk baantje voor Laura las ik. Snap heel goed dat je vriend dat minder vind! ;)
Wandelse Annetje.
Dat is goed balen Dienke. :( Het nadeel van de jurysport is dat elke jury een beeld heeft en daarmee jureert.. Of het terecht is is altijd de vraag helaas.

Gisteren wezen stappen met vriendinnen, waren half 6 thuis. Nu toch best wel moe, maar ga zo even met clubgenoot lekker het bos in. Kan Vero even lekker d’r benen strekken! Wil vanaf volgende week ook weer beginnen met galoptraining etc. :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:02

Het is er ontzettend lekker weer Sannn voor een buitenritje.. Geniet er van :).
Ik probeer Jeroen ook nog van de bank af te krijgen.. Kijken of het lukt :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:08

BV: Wat balen van die jury. Wel gefeliciteerd met je 4e prijs met Vyandra.
Sanurie: Das wel vervelend, zulke parcoursbouwers hebben wij hier ook. Kun je daar geen melding van maken?