[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:20

SGWukkie schreef:
Nee Scum, dat heb ik niet. Mijn instructeur heeft een wedstrijdparcours buiten staan en bouwt dat niet hoger dan in het parcours.
In de les gaat het eigenlijk altijd super en ben ik er helemaal niet bang van. Met losrijden ben ik ook nooit bang maar als ik eenmaal die ring in ga en echt moet. Dan is de adrenaline op zijn top! En dan moet het ook in 1 keer goed. Met de les kun je nog per sprong oefenen. Maar ja, dat zit allemaal in mijn koppie natuurlijk Knipoog

Ik heb zo te lezen niet voor niets zitten duimen vanmiddag Haha!
Vond er ontzettend eerlijke parcoursen staan trouwens. Lijntjes allemaal heel eerlijk gebouwd en alles stond eigenlijk wel uitnodigend voor de paarden Ja
Geen slecht idee van mij om deze wedstrijd nog even in te lassen hè Knipoog Ik ben echt blij voor je dat het zo lekker ging!

GvdT ging ook lekker zo te lezen! Had de pony ook nog goed gedressuurd?

Ik heb erg fijn gereden vandaag en ik ben nu weer officieel een beginner Haha!
Was er best wel heel trots op dat ik heel brutaal maar gewoon het B in gereden ben(doe eens gek *LOL* ), maar nu ik die foto van die pony op die dikke oxer zie vind ik het al veel minder stoer Knipoog
Rondje oefen ging wel aardig. Stop op 1. Hij zou wel even het bit pakken en erlangs spurten, maar dat vond ik niet zo'n goed idee Tong uitsteken Daarna met een heleboel gekijk en geslinger verder foutloos rond.
Toch maar het B ingereden, hij had tenslotte alles gezien en ik zag het eigenlijk ook niet zo zitten om hetzelfde rondje nog een keer te rijden dus de stoute schoenen maar aangetrokken. Als het niet wil is er in de B tenslotte ook niets aan de hand, rijden we volgende week gewoon weer naar binnen Knipoog
Hij ging eigenlijk boven verwachting goed. Had één fout in een lijntje, verder helemaal foutloos! Voelde ook al een heel stuk beter dan het rondje oefen. Fout was trouwens mijn eigen schuld. Lijn stond op een 5 aan de hand en ik kwam groot over de eerste en hij wilde doordenderen op 4 galopsprongen, maar dat vond ik niet zo'n goed idee in het kader van de opleiding Clown Dus toen kwam ik natuurlijk gruwelijk dicht en sprong hij in de landing de achterste paal er af. Maar het lijntje daarna bleef hij wel heel mooi wachten Haha!
Ik ben erg tevreden en we gaan deze week rustig verder trainen. Er moet nog wel een heleboel gebeuren, maar de kop is er iig af Ja En ik vond het stiekem best stoer van mezelf om de tweede keer op concours en de vijfde keer dat ik met hem sprong zo het B in te rijden...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:22

Super sfranken!
Na zo'n val kun je zelf echt een behoorlijke klap oplopen, dus dan is het fijn dat het de wedstrijd erna weer gewoon lekker gaat!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:26

zo he, wat heeft iedereen goed gereden!! iedereen gefeliciteerd met punten en prijzen!!

Gomir: super zeg!!! wie bouwde er?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:40

Schrama.
Stonden echt mooie parcoursen! Materiaal goed benut, uitnodigend gebouwd met mooie en eerlijke lijnen en wendingen, maar wel selectief. En nog netjes op maat ook *LOL*

Zulke parcoursen zullen er volgende week in anna paulowna wel niet staan Bloos

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:49

dat denk ikook niet Tong uitsteken
ik ben gister op (2 weeks)concours in Veeningen geweest!! Jan Broek concours(CH de Wolden)(wat een namen ook allemaal Haha!)
maar zag er grandioos uit zeg Bloos! echt super voor elkaar!! 4 topringen!! (en gezellig Knipoog )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 01:01

Dat is idd supermooi!
Ben er nooit met concours geweest, maar ik ken de accomodatie wel Ja Gelukkig treffen ze dit jaar beter weer dan vorig jaar, toen was het zo slecht Nagelbijten / Gniffelen

Ik probeer mijn video van vandaag te uploaden op youtube, maar dan sluit internet af Clown Nog één poging en anders morgen weer een dag Tong uitsteken

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:29

Scum: Proefje gingen erg goed maar meneer zit in de pubertijd en meende dat ie ipv achterwaarts op zn achterbenen moest gaan staan. Ik dacht dat ik daarmee mn winstpunt verspeeld had maar toen ik mn lijst terug kreeg bleek dat de jury toch al niet van plan was geweest om me uberhaupt een wp te geven. Lips are sealed
2de Proefje hetzelfde verhaal met het achterwaarts verder netjes, maar wat flauwer dan de 1ste proef en 176 punten.

Gelukkig hebben jullie het beter gedaan. OK dan!

Sabine: Fijn dat je een lekker rondje gereden hebt!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:31

Iedereen gefeliciteerd met prijzen en uitslagen waarmee men tevreden is.
Ik heb het hele weekend in Leiden gezeten en mn paard dus neit eens gezien... jammer, maar was nodig want ik heb dit coschap dus gewoon echt huiswerk... Denk je alles gehad te hebben!

Vanmorgen heb ik bloedgeprikt bij patienten op de afdeling infectieziekten en reuma... Ging me eigenlijk best wel goed af, dus ben tevreden. Morgen weer!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:43

Citaat:
Ze is inderdaad niet zwaar gebouwd Gomir, ze deed het ook erg goed op de keuring. Ze is ook verre van sloom, ben alleen maar bezig met terugrijden en ik rijd ook zonder zweep of sporen, anders ga ik helemaal met de turbo aan door de bak denk ik.

Hoe herkenbaar! Op de foto lijkt ze niet op Brechje maar haar karakter is duidelijk hetzelfde Haha! Ik rij wel met zwanensporen maar dat komt omdat ze erg ronde ribben heeft en ze anders bijna geen been voelt Haha! en mijn benen eigenlijk te lang zijn voor haar 1m60. Sindsdien lukken de overgangen veel beter omdat ze de hulpen duidelijker voelt.
De turbo heb ik nu min of meer onder controle, heb wel af en toe nog de handrem nodig Bloos! maar dan luistert ze ook wel weer een tijdje Bloos Haar probleem is dat het een grote stresskip is die alles ziet en dan niet meer wil ontspannen. Thuis rijden als het waait is een uitdaging en ik rij haar alleen nog maar als ik het mogelijke gevecht aan kan dus niet meer na een lange drukke dag of als ik erna nog iets anders zou moeten doen. Ik ben al vaker van die gekke fries gevallen dan van Plato Bloos

@ Sabine: verstandige beslissing om te stoppen en zo het vertrouwen weer op te bouwen. Gek he, wat er allemaal in je hoofd gebeurt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:25

Sabine; goed dat je gestopt bent met die slechte bodem.

Gomir; gefeliciteerd met je eerste wp Haha!

Altos; Online is normaal heel kijkerig. En hier stond veel om naar te kijken (publiek bij ring 1, witte hekjes, bloembakken, reclameborden, etc). Maar hij was heel braaf.
Ik heb er wel verschillende in ring 1 zien staken op de X. Geen idee waarom. Sommigen wilden daar echt niet halthouden en groeten? En er gingen er veel bij het achterwaarts gaan omhoog. In ring 2 was er niks aan de hand.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:50

@ Scum en BW: nog gefeliciteerd met de prijzen en wp. Vinden jullie het niet vervelend dat alleen gebruiksvoorwerpen krijgt terwijl je toch de volle mep inschrijfgeld moet betalen? Ik schrijf niet meer in voor wedstrijden waar dat zo gebeurt, ik spit de vp altijd uit Bloos Een hoofdstel of halster is nog leuk maar een gesponsorde plastic roskam als 3e vind ik toch erg weinig voor een gemiddeld inschrijfgeld van 8-10 euro.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:52

Braaf bijgelezen maar erg veel weer vergeten, sorry! Vriendjes zijn?

Talida: Gave foto's zeg, van de ponies!
Scum & Bitwise: Goed gedaan zeg dressuurmutsen! Een kleine tip van flip: Als Online fijn loopt op trens zo lang mogelijk wachten met S&T! De combi dressuurwedstrijden met S&T en SGW met trensje valt vaak niet zo mee namelijk......
Sim had mooie foto's van haar heerlijke springpaardje.. super zeg!
SFranken, kwam ik jou tegen in Genk toen ik onderweg was naar ring 3 en jij op zoek was naar de hoofdringen? Ik heb je verder het hele weekend gemist helaas... Fijn dat je cross zo goed ging. De M reeks was in verhouding tot B & L inderdaad best dik!

Ik heb dus ook een lekker weekendje Genk achter de rug. Vrijdagmorgen gelukkig droog kunnen dressuren en een fijne proef gereden. Daarna brak het onweer en de regen los. Echt niet normaal! Na de dressuur stond ik 3e. Zaterdag een fijn rondje gesprongen. Ik wist dat de tijd krap stond en heb zo veel mogelijk voor langs gereden en zo goed doorgegaloppeerd als kon maar Ollie werd was sterk dus moest ik hem toch wat bij me houden om niet te vlak te worden. Resultaat was een foutloos rondje en 5 sec buiten de tijd wat me dus 5 strafpunten opleverde en me liet zakken naar de 8e plaats. Toen de cross gelopen en in eerste instantie wilde ik niet starten ivm de bodem. Even overlegd met Jan en die zei dat het wel te doen was. Nog maar een keer gelopen en besloten te rijden als het tenminste niet meer zou gaan regenen. Dat ging het wel dus zondagmorgen in alle vroegte het parcours nog een keer gefietst. Besloten wel te rijden maar in een handgalopje wat geen problemen op zou leveren want het tempo was aangepast naar 420mpmin. De cross was inderdaad vrij makkelijk en ik heb werkelijk een heerlijk rondje gereden in 5 sec minder dan de optimale tijd. Echt overal perfecte afstanden en super controle in de cross! Uiteindelijk waren we ook nog 6e! Haha! Buiten dat ik een fijne wedstrijd heb gereden was het ook heel gezellig met een leuke groep Nederlanders dus ik heb genoten......

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:01

Ollie, gefeliciteerd!!!
KLint als een geslaagd weekend!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:08

Ibonn schreef:
@ Scum en BW: nog gefeliciteerd met de prijzen en wp. Vinden jullie het niet vervelend dat alleen gebruiksvoorwerpen krijgt terwijl je toch de volle mep inschrijfgeld moet betalen? Ik schrijf niet meer in voor wedstrijden waar dat zo gebeurt, ik spit de vp altijd uit Bloos Een hoofdstel of halster is nog leuk maar een gesponsorde plastic roskam als 3e vind ik toch erg weinig voor een gemiddeld inschrijfgeld van 8-10 euro.

Het was een halster. Zag dat ik me vergist had. En het inschrijfgeld was 7,50.
Gisteren had ik als 3e prijs in het M zo'n borsteltje waarmee je vlekjes kunt wegpoetsen. Die kosten volgens mij maar 75 ct Bloos

Maar ik schrijf in principe alleen in bij: 2 proeven, binnen acceptabele reisafstand, alleen in de weekenden en waar geen borg is. Dat is al snel Brabant of Gelderland en daar is vrijwel nergens prijzengeld.

Edit; wedstrijden met 10 Euro inschrijfgeld die omzeil ik ook, tenzij ze prijzengeld hebben en dan nog liever niet.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:11

Goed gedaan Wollie!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:20

Klinkt, ondanks regen en onweer, toch heel geslaagd Wollie. Gefeliciteerd met je prijs!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:21

Gefeliciteerd Wollie!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:38

gefeliciteerd alle weekend wedstrijdruiters, ben blij dat alles zo goed verlopen is ondanks al het slechte weer.
sfranken en wollie....genk heeft echt een gave rijbak he...fijn dat de crossen zo goed liepen, en dat jullie een veilige ronde hadden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:41

Heeft er hier nog iemand tips voor schoenen met hoge hakken?
Over een maand heb ik een bruiloft en draag die dag (onder andere) schoenen met een best hoge hak.
Ze zitten prima en ik krijg geen blaren maar na een uurtje dragen wel kramp in mn voeten. Ik draag ze nu elke dag ruim een uur, maar die kramp verminderd niet echt...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:10

Wollie en Sabine, goed gereden in Genk.
Gomir, jou had ik al gesproken zondag, maar nogmaals goed gereden.
Scum en BW gefeliciteerd met de punten en prijzen.
Simmie netjes gesprongen hoor en balen van je balk.

Nickeltje, ik zag laatst bij de schoenmaker iets om in je schoenen te leggen. Was voor verschillende modellen en ook voor verschillende plaatsen waar het zeer kan doen. Het leek wel een soort van gel.

Vanochtend is het oudje van stal overleden Huilen Hij had gisteravond koliek en knapte niet echt op van de puiten. Zijn baas was op vakantie en die is teruggekomen, vanacht ook nog weer met parafine aan de gang geweest. Vanochtend heeft ze besloten dat het mooi was geweest. Hij is 34 geworden en is eigenlijk nooit ziek geweest.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:14

ahh die kleine zwarte pony?

ga je nog naar de feestweek zondag?

Nickeltje: party gel kussentjes, die leg je onder je bal van je voet, scheelt echt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:21

Nee, Cornet is een paar maanden geleden al overleden. Die is 40 geworden.

Ik weet niet of ik er ben. Ik vind het publiek wat daar rondloopt niet echt leuk Bloos Enkele uitzonderingen daargelaten. Ook geen leuke demonstratie, misschien dat ik er ben om me in te schrijven voor het ringsteken, maar dan ga ik eerst even horen wat de paardenkenner van Santpoort eo voor regels heeft bedacht Knipoog

dat bedoelde ik dus Talida, die partygel kussentjes

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:27

Bedankt voor de tip van kussentjes!!

En GvdT 34 is best wel oud, maar toch blijft het jammer... Sterkte!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:30

Dat is ook zo nickeltje, het was alleen zo vervelend dat zijn baasje op vakantie was en we hem met zijn alleen in de gaten zouden houden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:35

Ik bedoelde idd cornet, wist niet dat er nog zo'n oudje bij stond. Wel sneu idd dat zoiets op vakantie gebeurd.

Ik vind het altijd wel grappig om paardensantpoort weer eens te bekijken. Ik beschouw mezelf als uitzondering op jouw lijstje haha