[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:39

Super Joki!

Evie heeeeel veel succes!!!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:40

haha die luiers komen vast goed.
zoe vind ik ook een leuke naam.
mootje ik wil alleen geert en vk erbij. evt een stagiare voor de rest echt niemand

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:42

Bedankt allemaal!
Nou hier dan het filmpje van de dressuur, er zijn zeker nog veel verbeterpunten , stillere aanleuning en mijn houding zijn mi de grootste punten, maar er kan nog veel meer beter, dus brand los zou ik zeggen!
http://www.youtube.com/watch?v=SB4WMt2hZBs

De grote fouten waren het halthouden en groeten op het verkeerde punt, aanspringen in galop bij het tweede wijken (en daarna een beetje schuin naar de x toe rijden omdat ik er echt even niet met mijn been aan kon komen om netjes te wijken :o ) en het omspringen en niet goed verbeteren in de tweede contra.
Zelf was ik wel tevreden over het eerste wijken, de uitgestrekte stap en de eerste contra.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:01

Mijn computer heeft het afspelen van filmpjes afgeschaft geloof ik. Hij stopt echt steeds na 25 secondes :( -O- .
Eef, heel veel succes morgen!! En ik duim echt met honderd duimen dat de keuring goed komt!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 22:06

Evie: Het ziet er inderdaad nog wat onrustig uit. Tempo mag nog constanter en de aanleuning is zoals je zelf al aangaf ook nog niet helemaal mooi. Vind ik zelf met Woll ook lastig, maar probeer het in de proef zo min mogelijk 'af te dwingen' liever dat ze een stukje met haar neus er 1 cm eruit loopt, dan dat je een onrustig beeld krijgt omdat je het acuut weer hersteld wilt hebben :) Vind ook je benen wat onrustig en heb het idee dat je iets gespannen en niet helemaal mooi in balans zit (lijn:schouder-heup-hak) voor mijn gevoel zit je onderbeen wat te ver naar voren en mag je je hak nog wat meer uitdrukken. Denk dat als je wat meer vanuit het totaalplaatje probeert te rijden het al een heel ander beeld geeft :)

Maar goed, ik heb al 3 jaar geen dressuurles gehad :o dus weet niet hoe nuttig deze bijdrage is ;)
Ik ga nu maar eens richting bed. We vertrekken over 4 uur en denk niet dat het me lukt om in de auto te slapen, dus dan nu nog maar eventjes plat :z

Iedereen heel veel succes en plezier morgen en eigenlijk de aankomende 2 weken..
Zal proberen wat zon mee naar huis te nemen! 8-) :evaw:

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:09

Veel plezier Vief!!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:13

Mooie foto Henny!
Evie, ik vind dat je Bam er een stuk beter uit hebt zien. Hij is wat voller geworden dan wat ik me kon herinneren!
Vief, heeeeeel veel plezier!!

Ik zal Beau nog ff vlechten.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:23

Wat een leuke proef om te rijden. Vanaf het filmpje lijkt het alsof hij niet helemaal scherp aan je been is, je moet veel drijven en krijgt weinig reactie. Voor mijn idee wordt je aanleuning ook makkelijker als hij beter reageert op je been.

wat ik ook vermoed, maar misschien zie ik het verkeerd, is dat hij rechtsachter wat moeite heeft met dragen. In het algemeen buigt hij die wat minder en als hij er echt gewicht op moet nemen zoals bij het wijken en de halve volte in contragalop dan komen er storingen. Mocht ik dit goed zien dan zou ik veel gaan wijken en schijnovergangen zodat hij beter gast dragen

Maar als je de aanleuning onder controle krijgt dan wordt het een heel gedegen beeld en ook nu zitten er al goede stukken in dus het gaat goed komen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:37

Evie, fijn om te zien dat je er aan bent blijven rijden! Dat is wel eens anders geweest ;)
Waarom heb jr geen sporen om, of zie ik dat verkeerd?
Vief, ik had toch minimaal 1x maand dressuurles. Loop jij nooit ergens tegenaan waar je zelf niet uitkomt?
Ik hoop dat de KNMI gelijk heeft, want anders worden we denk ik nat morgen :+

Vief, een hele fijne vakantie!!!

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:50

Mirthe: krijgt niet iedereen met een 5 jarige die een cross gestart heeft uitnodeging? vriendin van me had namelijk ook een, terwijl ze nog maar 1 sgw gereden heeft en de cross niet eens uitgereden heeft :Y)
vief: veel plezier :D
eef_bam: hopen dat de keuring morgen goed verloopt! wat voor stalbandage heb je hem om? gewoon onderlappen met bandages? idd van je dressuur proef jammer dat hij zo onrustig in de aanleuning is, hij lijkt zich door de spanning? (hij zwiept ook zo met zijn staart) beetje te blokkeren voor het been?
Marijke: je word van een super moeder :j

ik ben ah oppassen, zo maar slapen, morgen om kwart voor 6 weer op stal zijn, moet mijn oom even meehelpen op de keuring :Z

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:14

Evie, Bam ziet er goed uit! Ik zou hem graag scherper aan het been en stabieler in de aanleuning willen zien. Dan kun je zelf ook rustiger zitten denk ik. Eigenlijk de dingen waar we het in barchem over hadden. Als je dat thuis voor elkaar hebt, komt dat op cc ook echt wel!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:15

Heel veel succes morgen, ook voor het nichtje van Mel!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:35

_Noor schreef:
Evie, Bam ziet er goed uit! Ik zou hem graag scherper aan het been en stabieler in de aanleuning willen zien. Dan kun je zelf ook rustiger zitten denk ik. Eigenlijk de dingen waar we het in barchem over hadden. Als je dat thuis voor elkaar hebt, komt dat op cc ook echt wel!

Eens! Het staartzwiepen is Max ook een kei in! Hannoveraan eigen misschien?? Sussie?? Wat doet de jouwe :)

Tis indd echt een leukr proef!! Hopelijk mag je morgen door! Ik duim voor je!!

@ Vief veel plezier!
@ Mirthe vlechtse! Ik haat vlechten :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:37

Ben allang klaar joh Henny :+ . Ik vind het heerlijk, parkeer paard onder het solarium, sta ik zelf ook lekker warm. Als ik dat solarium niet gehad had, dan vlocht mam geloof ik nogsteeds voor mij :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 23:57

Misschien banketstaaf om te zeggen Evie maar ik vind dat er toch wel heel veel te verbeteren valt aan how Bam loopt. Mis gewoon echt een stukje aan elkaar zijn, activiteit en losgelatenheid. Nu Ben ik wel een extreme miep op het dressuurmatig voor elkaar hebben van een paard. En ik weet natuurlijk ook niet hoe Bam normaal loopt.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:27

Wat betreft t noodweer, vraag me af waar dat dan wel is geweest?
Caro Pff echt wat een monster! :+
Rijexamen stress had ik ook niet. Auto theorie met 0 fout en binnen een maand na mijn 18de verjaardag mijn rijbewijs. bromfiets cretificaat en motorrijbewijs ook geen probleem. Nu wil ik nog een x mijn trailer halen, maar voor mijn combinatie nu heb ik m niet nodig.
Wata Hoop geld zeker voor een ruintje...
Mootje: balen dat hij er niets over wil of kan zeggen... Hopelijk valt t mee
Eefbam +:)+ HEel veel plezier en succes morgen
DAT PAARD IN DIE SLOOT |o _-:( >;) Snappen ze dat nou nog niet? bradweer krijgt daar toch trainingen in? Bij t kalf vorige week ook en touw on de borst tussen de voorbenen door... Boer zei later dat ik dat best aan zij kop had kunnen doen maar dat hij dit wel een goed idee vond
HH Gave foto zeg!!!
FE LEUK !! veel plezier met Chels en Mo
Mistid: gaaf zeg! NK TOP!!!

Ik heb vandaag weer kijkers gehad... Red vond ze leuk! en zij Red ook!
Maar... dan zou hij op de Hollandsche manege hele dagen binnen komen staan... Tja hij heeft nog nooit een dag binnen gestaan. Deze vrouw viel op zijn vrolijkheid, maar dat is hij door het afwisselende werk en alle dagen buiten. leek dat wel te begrijpen ze denk nu na over een andere oplossing.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 01:25

Eef klein stukje film gezien, punten zijn al genoemd maar vind het wel echt een mooi paard zeg (had hem nog nooit gezien op foto's oid, in ieder geval, niet zo duidelijk!)
Succes morgen en zet hem op!

Mirthe, lekker solarium! Jaloers!

Beli, goed van die vrouw dat ze erover nadenkt... zou niet leuk zijn voor het paard.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 01:52

Weule @ Bij mij bestaat hyves nog steeds :P

Wat geld betreft voor paarden ....tja...bij Nijhoff kostte ze dat allemaal minimaal voor een 3-jarige, dus dan heb ik duur betaald zeker, maar als je reeel gaat uitrekenen wat een 3 jaar opfok + sperma kost en overige kosten, dan is het ook wel dat geld, dus de kostprijs betaal je voor die 3 jaar. Evengoed iedereen die nu een eigen veulen fokt is dat ook kwijt na 3 jaar.. ;) . dus ook die paarden zijn 8 waard. Maar dat merk je niet in 1 klap in je beurs.

MOOTJE @ van dat topic is mijn broek afgezakt letterlijk !!!!! alles hier is Fout !! echt walgelijk. Ik heb mijn brandweer instructeur gelijk de links doorgespeeld. Ik ben nu met hem erin betrokken geraakt in het redden van grote huisdieren (specifiek paarden) en de bedoeling is dat wij op Horse Event Deurne demo's gaan geven hierover.

Beli @ ik ben brandweer vrouw en brandweer word niet opgeleid bij de nibra voor redden van grote huisdieren, dat boek is 5 pagina's (Zoals mijn collega zegt: daar kan ik net mijn r.eet mee afvegen. :o ) Hij is dus bezig om wel een en ander op poten te krijgen en ik ben daar nu ook in betrokken geraakt.

Dit is zijn site, onder RHFT en onder nieuws gaat het over levende have.
http://rhft.nl/?page_id=14

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 01:55

Dit waren wij op RAI met redden van grote huisdieren. Staan 2 fotoos onder het kopje, ik sta aan de lijn van het paardehoofd voor begeleiding.
http://rhft.nl/?p=1242

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 04:50

Goedemorgen.
Vief: Ik snap wat je bedoelt, het is echter niet zo dat ik de nageeflijkheid probeer af te dwingen maar meer dat hij wel nageeft maar met een continu los-vast verbinding, Bam is degene die elke keer "los" laat, om die verbinding stiller te krijgen moet ik hem meer tegen mijn hand aan rijden. Houding klopt helemaal.
Joki: Hij sluit zich in proefjes vaak af voor mijn been en ik geef vaak ook gewoon te veel been, is nu al een stuk minder als eerst, toen kwamen we soms in de proefjes bijna niet meer vooruit :+ , maar moet zeker nog beter. Dat rechtsachter verhaal zie ik in dit filmpje wel terug, al was het me zelf nog niet opgevallen, in de training heb ik daar normaal geen last van, rechtsom wijken ed is altijd juist makkelijker.
Mootje: Ik heb wel sporen, van die kinder-knopsporen :Y) , ik wil pas met grotere sporen rijden als ik hem beter aan mijn been heb en mij eigen been stiller is, anders ben ik het probleem alleen maar tijdelijk na het verdoezelen met grotere sporen.
Watapatja: Klopt van dat blokkeren voor mijn been :j . Ik heb gewoon stalbandage's met vilten onderlappen die ik normaal na de cross over de klei doe.
Noor: Klopt inderdaad.
Lautje: Daar valt zeker nog veel te verbeteren, normaal in de training is dat wel al beter dan hier in de proef, maar het moet zeker nog beter.
Bedankt voor de tips en commentaar allemaal.

Alleen ik krijg het voor elkaar als ik om 5 uur op moet om als ik mijn wekker om 12 uur zet die een uur vooruit te zetten, was al klaarwakker van de spanning dus ben maar op gebleven.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:53

Goedemorgee,
Ik ben al vanaf 5 uur op... zijn nu onderweg naar de keuring, 3 in de eerste groep en 3 in de 2e, word even stressen :p
eef_bam heb je helemaal niet meer geslapen? :0 succes straks!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:11

Eb succes
Wata hopelijk doen de merries het goed op de keuring
Bianca ik snap dat 8000 de kostprijs is maar dat maakt nog niet dat elk paard dat waard is om er aan uit te geven

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:04

En, is Bam door de keuring gekomen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:14

hennydehart schreef:
_Noor schreef:

Eens! Het staartzwiepen is Max ook een kei in! Hannoveraan eigen misschien?? Sussie?? Wat doet de jouwe :)

Tis indd echt een leukr proef!! Hopelijk mag je morgen door! Ik duim voor je!!

@ Vief veel plezier!
@ Mirthe vlechtse! Ik haat vlechten :D

Even reactie op Henny en dan weer verder bijlezen: W zwiept eigenlijk nooit met zijn staart. Als hij het ergens niet mee eens is of niet snapt gaat hij stilstaan. Hij haat alleen beestjes op zijn lijf en dan zwiept hij wel flink met zijn staart. Maar dan loopt hij ook de hele tijd te trappen en wil hij constant rollen. Vandaar dat hij in het beestjesseizoen ook helemaal ingepakt de wei in gaat. En ook omdat hij allergisch reageert op dazenbeten. Daar krijgt hij enorme bulten van en als die onder het zadel zitten kun je niet rijden. Staartzwiepen tijdens het rijden lijkt me niet echt iets hannoveraans eigenlijk. Ik ken er meerdere en die doen het ook niet.

Edit:
Evie: heel veel succes vandaag! Ik hoop dat Bam door de keuring is!
Mirthe: succes op wedstrijd!
Ook voor iedereen verder die op wedstrijd gaat: veel plezier en succes!
En voor degenen die in Maarsbergen gaan kijken: veel plezier!

Ik ga kijken of Pancho weer goed loopt. Meneer had zichzelf raak geschopt in de wei vorige week. Pees was iets geirriteerd, dus maar even op rust gezet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:24

We mogen door!

Ik zie dat ik het een beetje gek heb neergezet, maar heb wel geslapen, van 12 tot 4, hoefde eigenlijk pas om5 uur op, maar had mijn klok een uur vooruit gezet.

Net een cross cap gepast en gekocht bij canter, en de cross gelopen, en nu wachten en ponies kijken zo.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 23-06-12 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt