[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:13

Goeiemorgen!
@WL: Fijn dat je weer lekker met Wolin bezig bent! En dat ze zich ondanks alles eigenlijk nog zo braaf gedraagd!
@Vief: Dat is nog eens een koopje die printer!
@Snoekiej: Dat is niet vervelend dat je priveles hebt in plaats van clubles! Fijn dat Vorstin ook lekker wou lopen!

Bij mij hebben de paardjes gisteren vrij gehad. Moest gistermiddag nog even naar school voor toetsinzage, heb 1 tentamen niet gehaald van mijn herkansingen. Wou ik mijn werkstuk inzien, is de leraar hem gewoon kwijt :( Dus kreeg helaas geen feedback hierdoor. Nu maar met hem afgesproken dat ik de volgende keer eerst een conceptversie mag inleveren bij hem en het daarna nog mag aanpassen.
Nu weer op stage bezig. ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:14

Goedemorgen :wave:

Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden Lotte :)

Tijd voor een ontbijtje hier :)!

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:33

Goedenmorgen.

Zo ik ga eerst maar even rijden en dan de rest van de middag studeren. Heb vandaag geen college dus kan mooi alles voor morgen en vrijdag doen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:38

Morgen!

Pb, hoe is het je gegaan met het bellen voor de Kojac? minderen en toch weer 1 erbij willen. haha.
Benthe, balen dat je zover op de wachtlijst staat. Ik heb in Barchem ook een 18e gestaan en werd toen de zaterdag ook nog gebeld dat ik kon starten. Ben blij dat ik opde startlijst sta. was ook al bang dat ik te laat was.

Gister even naar ruitersportzaak geweest. Heb nieuwe handschoentjes gekocht in champagne en een nieuwe pelham bit van Sprenger in aurigan. Heb nu een paar keer gereden met een geleende pelham en hij reageert heel fijn. Deze was zover afgeprijst, dat ik hem beter mee kon nemen en anders verkoop ik hem wel weer door.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:08

Moge was om 2 uur thuis :+

Ik ga nu snel richting dorp :)

Benthe dat is wel erg vervelend!!

Heb wel lekkere tijden voor Lisse.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:42

Heb al gemaild en gebeld, maar wordt niet opgenomen...
Vandaag weer eens proberen. Mn moeder attendeerde me er alleen wel op net dat ik 5 boxen heb, en 4 wedstrijdpaarden heb staan, 1 fokmerrie en een pony voor de handel. Dus waar ik alles wou stoppen :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:45

haha, je bent er maar druk mee! ik zou er ook best 1 bij willen hebben, maar kwa financieen gaat dat echt niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:45

Gewoon eentje buiten laten.
Ik heb er nu 3 en 2 boxen. En evengoed nog 2 boxen over :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:50

Wij hebben geen weiland ;)

Tientje: Eigenlijk heb ik zelf ook de financien niet, maar je kan nu zo goedkoop wat kopen. Zag van de week ook een leuk paard op sporthorses. 3 jaar, niet zadelmaak, 1500 waarvan het dekgeld ongeveer net zo hoog moet zijn geweest. Als ik nu voor 1500/2000 een leuk dier kan vinden wat ik evt kan rijden en na een tijdje verkopen denk ik wel dat ik dat doe.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:53

Daar heb je gelijk in Pb. Voor mij is dat nu geen optie met de aankoop van ons huis.

Vanavond gaan we nog even richting Bathmen om wat crosshindernissen te oefenen. Dan zijn we wel klaar voor zondag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:35

peanutbutter schreef:
Wij hebben geen weiland ;)

Tientje: Eigenlijk heb ik zelf ook de financien niet, maar je kan nu zo goedkoop wat kopen. Zag van de week ook een leuk paard op sporthorses. 3 jaar, niet zadelmaak, 1500 waarvan het dekgeld ongeveer net zo hoog moet zijn geweest. Als ik nu voor 1500/2000 een leuk dier kan vinden wat ik evt kan rijden en na een tijdje verkopen denk ik wel dat ik dat doe.

De aankoop valt idd ook nog wel mee, maar je moet het dier intussen wel onderhouden. Dat zijn de grootste kosten.
Als je ze aan huis hebt, scheelt het natuurlijk wel, maar dat heeft niet iedereen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:41

Simmie schreef:
De aankoop valt idd ook nog wel mee, maar je moet het dier intussen wel onderhouden. Dat zijn de grootste kosten.
Als je ze aan huis hebt, scheelt het natuurlijk wel, maar dat heeft niet iedereen.

Hm, en zoveel scheelt dat nou ook weer niet... :n
En ndan nog, een paard kan nog zo "goedkoop" zijn, je moet maar net even een paar duizend euro "over" hebben..... ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:49

Dat is ook waar Miriam.
Maar scheelt dat echt niet zoveel?
Ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent te betalen aan pensiongeld...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:51

Ik vind het nogal schelen. Wij hebben een boerderij thuis. Dus dat scheelt natuurlijk helemaal. Zaagsel is er toch al voor de koeien, dus dat krijgen de paarden ook. Hooi is hetzelfde verhaal. Alleen brokken moeten we aanschaffen. verder draaien de paarden er zo bij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:53

maar dan is je vergelijking niet helemaal zuiver ;) Als je het echt netjes vergelijkt, dus ook kosten voor land, onderhoud e.d. zal het idd niet zoveel schelen. Maar als je puur kijkt naar daadwerkelijk extra te maken kosten, dus die schep extra brok, vlas en hooi zal het idd wel een stuk schelen.
Maar die aanschafprijs is idd ook wel iets dat je 'even' moet hebben liggen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:55

De onderhoudingskosten is voor ons niet het grootste probleem. Ze eten mee van de grote hoop. Maar als ik een paard erbij wil moet ik de aanschaf zelf betalen. OPzich best, Trakkie bijvoorbeeld heb ik ook zelf betaald (na héél lang sparen), maar het is inderdaad even een uitgave.

Maar goed, moet eerst maar eens contact krijgen en zien of het echt wat is :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:57

Nee klopt Lielle. Ik heb gewoon puur geluk. Dat hooi en zaagsel ligt er gewoon al. Dus je merkt er gewoon minder van. Het land waar de paarden lopen is een stukje ´loos´ land. Waar de koeien niet kunnen lopen vanwege te weinig ruimte.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:50

Dat scheelt inderdaad wel. Als ik kijk wat ik kwijt ben aan de inkoop van stro, het persen van hooi, onderhoud, extra stroom en water (en dan vergeet ik vast nog wel wat) valt het toch best tegen.

Hihi, die eigenaar van dat paard weet nog niet wat hij in gang gezet heeft PB! :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:53

En mestafvoer? Betaal je daar niet voor als je "maar" 2 of 3 paarden hebt of her-gebruik je het zelf voor je land?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:53

Ik denk dat die kosten op zich ook nog wel meevallen. Maar ik denk altijd wat als ze wat gaan mankeren. Je loopt toch risico met die jonge paarden op wonden, etc.
Je hebt hem zo voor een paarduizend euro in een kliniek staan als je pech hebt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:55

Daar kun je je tegen verzekeren. Die paar honderd euro per jaar voor de ziektekostenverzekering weegt niet op tegen niet verzekeren (vind ik persoonlijk).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:55

Gefeliciteerd Heleen!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:58

Heleen gefeliciteerd met je verjaardag!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:00

Heleen gefeliciteerd!!

Als ik geld en tijd had, had ik er wel een 3 jarige bij willen hebben. Vergeleken met vorig jaar en een veulen kosten die nu 'geen drol'. Nog een pleur geld, maar bij lange na niet zoveel als eerst.

Ik heb de paarden ook aan huis, scheelt altijd wat, maar vast niet een mega groot bedrag :n

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:04

Gefeliciteerd Heleen :)!