[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:19

Bitwise en Caatje, super gefeliciteerd!!!!

Scum en anderen, fijn dat jullie ook zien dat ze ruimer is gaan lopen. Het rijden is nu ook een stuk comfortabeler! Ik ben zeker de komende 2 maand alleen nog met haar aan het dressuren, daarna mag ik hopelijk weer met een sprongetje beginnen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:47

Ben weer terug van paar daagjes Freudenberg, wat zijn die ponies toch gaaf zeg! Gister de hele middag bij de cross rondgehangen, echt geweldig stoer. En die springponies, niet te geloven wat moeten die hoog! Zal even wat foto's uitzoeken

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:48

Ben benieuwd naar de foto's Talida! Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:21

De crosspony: voor het starthoek koelbloedig, eenmaal in de poortjes komt hij tot ontploffing en springt zo mn beeld uit!
Afbeelding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:42

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 19:47

Jep, daarom heb ik er even links van gemaakt. Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:50

Sorry!

mag 2 wel?

de laatste dan van het crossen, en 1 van het springen

Afbeelding

Z paarden zei de bondcoach. Vandaar dat ik het al niet zag zitten! Clown

Afbeelding

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:50

@Canter: Ik ken wel iemand die crosstrainingen rijdt met haar fries Ja
Ik rij zelf trouwens ook een fries (zie profiel) maar die kan echt niet springen en is zoooooo lui...
Behalve op wedstrijd heb ik gister gemerkt Clown
Ging met losrijden als een stuurloze dolle rodeostier door de bak!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:52

Leuke foto's Talida, die laatste is best hoog Clown

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:01

leuke foto's!!!
zal idd wel (dik)1.30m staan als ik dat zo zie Haha! pfff en dat een heel parcours met een D ponietje Bloos!
heb wel gehoord dat ze op EK tot 1.40m bouwen bij de ponys Bloos
keek vanmiddag ook even bij de uitslagen, maar voor zover k zag was er niemand foutloos Bloos

roccco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:46

lueke foto,s

talida

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:47

Mooie foto's Talida! Het ziet er inderdaad behoorlijk hoog uit, dat springparcours. Dat moet wel spectaculair zijn om daar een D-pony overheen te zien gaan.

Heb een tijdje geen verslagjes hier geplaatst maar ben nu toch wel een beetje blij dus dat wilde ik er wel even op zetten.
Heb vandaag bij Manege Beukers in het springen gestart. Een L-HC en een M parcours. Er stond een pittig parcours met leuke lijnen.
Eerste parcours stopte hij op hindernis 3A. Kwam er niet helemaal lekker voor en toen sloeg hij af (en ik vergat even om te blijven rijden Bloos ) dus toen stonden we stil. Rest van het parcours liep hij rond met een balkje zij het wel met heel veel spanning en hij vond alles eng om zich heen.
Toen het M-parcours. Pfff. Blijft moeilijk wennen aan die hoogte. Maar ik had me voorgenomen dat ik er nu even goed aan ging rijden zodat hij in ieder geval zijn parcours zou uitrijden. Nou, dat lukte iets te goed. Hij ging als een speer! Na hindernis 5 ging het gaspedaal open, maar hij bleef nu wel springen. Ook in de driesprong en daar keek hij wel even op. Doordat hij zo vlak werd tikte hij wel vier balken eraf maar dat vond ik niet erg. Het belangrijkste was dat hij niet zou stoppen en dat is gelukt. Weliswaar met verreweg de snelste tijd Nagelbijten / Gniffelen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:05

Talida, Sjaan en Simmie, leuke foto's ziet er goed uit. Wat zijn die pony's stoer zeg.

BT, wat een vervelend nieuws.

Lielle veel plezier met kicking horse.

EG, klinkt goed die wedstrijd in duitsland, helaas een pokke eind weg voor mij.

Madelene, is toch positief als het druk is op de camping Clown

Ukkie goed gereden je 2de parcours.

Ik ben vandaag ook te springen geweest. Er stonden idd 2 fijne parcoursen meriie liep eerste rondje futloos. Op het laatste rechte stuk nam ze iets teveel crosstempo aan en viel de laatste balk. Ik had wel de 1 na snelste tijd en dat voor mijn 2de barrage op tijd Knipoog Uiteindelijk nog 6de geworden.
2de parcours was ook voor punten en ik wilde alleen maar foutloos rijden. Dit was een parcours direct op tijd. Rabette was erg hyper na de barrage en de pony stond ook nog op de trailer te brullen. Het rustige rijden ging niet lukken, helaas draaide ze weg voor een reclamebord waardoor ik erg beroerd voor 7 kwam=> 1 balk en ik was de snelste 4 fouter. Na een balk gaat ze meestal nog hoger springen, alleen heeft ze dat nog nooit zo erg gedaan als vandaag. Ik klapte bijna boven hindernis 9 eraf.

Er kwam nog wel iemand vragen of ze laat gecastreerd was, ik nog u had het toch niet over mijn paard? Zij weer;Ja, of is die nog hengst. Ik zo van, hmmm eigenlijk is het een merrie Haha!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:11

He, GvdT. Ja, jouw paardje sprong echt hoog! Kan wel 1.60 gaan springen Haha!
Het is ook een echte hengst Nagelbijten / Gniffelen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:19

Madelene; een beker en een kopstuk was de prijs.

Ukkie; klinkt goed. Gewoon meer routine opdoen met het springen lijkt mij.

Wij zijn net terug van Cromvoirt. Hoe was het bij jou gegaan Altos?
Bitwise had 2 fijne proeven met Online in het M2. De manier van lopen is prima, alleen moeten de puntjes meer op de i komen (zoals op rust gaan staan bij het halthouden, keertwendingen vloeiender, travers nog meer...).
Hij had 183 voor de eerste proef en een 2e prijs. Tweede proef 181. Nu hebben ze 7 winstpunten. Nog 3 om naar het Z1 te gaan!

Bij mij had Online de pijp een beetje leeg. Hij heeft tijdens onze vakantie dan ook 4 weken stilgestaan en is nog maar weer 1,5 week onder het zadel. Hij was wel heel lief en werkte netjes mee. Eerste proef had ik 184 en een 3e prijs.
Tweede proef vond ikzelf beter afgewerkt, mn het galopgedeelte. Maar de impuls was echt niet goed meer. 177 punten. Ik heb er nu 5 in het M1.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:35

Klink goed, Scum. Als hij zijn proef zo netjes loopt na de weken dat hij er uit is geweest, dan loopt hij vast top, als hij weer helemaal in het ritme zit. Dan ben je in notime M2! Haha!
Routine moet ik zeker weer opbouwen. Heb een hele tijd geen parcoursen gesprongen. Vorige week weer voor het eerst sinds lange tijd en het M is toch wel behoorlijk om dan weer in te starten. Moet weer even flink vertrouwen opbouwen en zijn spanning wordt dan weer een beetje minder hoop ik. We zetten door Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:36

Ik heb zelf altijd dat ik het in de les enger (hoger) vind dan in het parcours. Heb jij dat ook?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:40

Ukkie, goed van je parcoursen. Zoals Scum zegt, komt goed naarmate je meer routine krijgt.

GvdT, netjes gereden met die wilde hengst.........

Scum, gefeli voor Bitwise (gaat hij gelijk met 10 al naar het Z?) en fijn dat Oro met jou ook nog netjes meewerkte ook al had hij het een beetje gehad.

Ik zelf had ook springwedstrijd vandaag.
Ik had niet zo'n fijn gevoel als woensdag over mijn rondje van vandaag. Wel foutloos, maar in de barrage een balkje. uiteindelijk (weer) een vijfde prijs maar wel de op 1 na hoogste stijlpunten (51, met een 9 voor het binnenkomen en groeten Haha! ).

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:41

Nee Scum, dat heb ik niet. Mijn instructeur heeft een wedstrijdparcours buiten staan en bouwt dat niet hoger dan in het parcours.
In de les gaat het eigenlijk altijd super en ben ik er helemaal niet bang van. Met losrijden ben ik ook nooit bang maar als ik eenmaal die ring in ga en echt moet. Dan is de adrenaline op zijn top! En dan moet het ook in 1 keer goed. Met de les kun je nog per sprong oefenen. Maar ja, dat zit allemaal in mijn koppie natuurlijk Knipoog

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:45

Gefeliciteerd Simmie. Vooral met je stijlpunten! Moet er super netjes en relaxed uitgezien hebben Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:51

Thanks Ukkie. Blijkbaar vond de jury het idd netjes en relaxed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:06

Wow Sim! Inlijsten Haha!
BW gaat meteen over naar het Z ja. We kunnen niet zo vaak naar dressuurwedstrijden (mijn vorige bijv. was in februari). Dus als we de punten hebben dan meteen over.
Voor Online is het Z1 ook fijner. Je merkt nu bijv. bij de middengalop dat hij met 3 galoppassen aan de overkant van de ring is en dan kun je hem er niet fatsoenlijk uit rijden. Een grotere ring zou wel handig zijn.
De oefeningen zijn eigenlijk wel hetzelfde, alleen appuyeren komt erbij. Dat gaat al vrij aardig. De eenvoudige galopwissels zijn ook niet zo'n probleem. Ik ben al stiekum aan het uitkijken naar S&T Bloos

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:15

Floor en Maddy Ach gut Altos Ach gut
Ik ben weer terug uit Genk.
Vrijdag dressuur ging redelijk. Ik reed voor het eerst een gedurfde proef (moest ook wel in zo'n sjieke piste, GAAF) maar er zaten wel wat foutjes in. Stond ik 24 van de 42. Daarna erg veel regen en onweer gehad.
De bodem in de cross werd erg modderig. Zaterdag gesprongen. Foutloos en binnen de tijd. Dit waren er niet zoveel dus opgeklommen naar een 13e plaats. Daarvoor nog een keer de cross gelopen, het was nog steeds modderig en de hindernissen nog steeds erg zwaar....
Vanmorgen weer de cross gelopen en besloten dat ik na hindernis 16 zou stoppen. Daar werd het erg modderig en er kwamen een paar dikke sprongen. Voor mijn vertrouwen na mijn val bedacht dat ik beter goed tot en met 16 kon gaan dan mijn vertrouwen kwijt te raken doordat ik zelf niet vol vertrouwen naar een hindernis stuur.
Toen in de cross ging het super. Ik heb tot en met 17 gesprongen en alles foutloos!! Toen gestopt met een super tevreden gevoel. Ik heb in vergelijking met nl een goede Z cross gereden nu en Tenda pakte super aan. Zelf reed ik soms nog wat onzeker maar vandaag weer veel vertrouwen gekregen dus dat geeft hoop voor de volgende wedstrijd!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:19

Fijn dat je toch lekker gereden hebt Sabine! Valt zeker niet mee na zo'n nare ervaring in Vp.... Wat heb je eigenlijk in Genk gestart? L of M? Er staan wel een paar erg gave hindernissen hé!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:26

Ik heb M gestart en vond de cross erg pittig staan. Wat ik hoorde (heb het niet gelopen) viel de B en L reeks mee qua hindernissen, maar de odem was op veel stukken erg slecht.
En ik had inderdaad de zunuwen goed te pakken. Stom he dat het zo werkt.. Een stom ongeluk wat niets had te maken met het niet goed springen en toch buikpijn voor de cross