[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:33

weet iemand trouwens waar je een goed site zelf kan maken?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:36

Hallo!

Angela heb je boeken binnen hoor! Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:39

Ik doe ook niet aan extra conditietraining voor het crossen, als het goed is is dat niet nodig Clown

Wat gaaf Lielle dat je meedoet aan de TREC clinic!

SGWollie: leuke foto's hoor, ziet er keurig uit OK dan!

Fijn dat Piet zo lekker sprong Renske Knipoog

MJ: wel vreemd zeg, misschien even afwachten.

Vieva: websitemaker.kennisnet.nl

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:43

Andrea dat is een lange site :p

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:52

Ik heb trouwens wel een relaxt rooster! Ja
Maandag: vrij
Dinsdag: 8.30 tot half 4
woensdag: 8.30 tot half 4
Donderdag: 8.30 tot 12 uur
Vrijdag: 8.30 toto 12 uur

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:19

Ik maak websites gewoon met Notepad. Mijn favoriete programma Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 11:25

Haha! Dat deed ik ook altijd

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:41

Wie kan mij het verschil vertellen tussen het rode en het blauwe merkje van de Euroriding zadels?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:57

Is wel leuk zo;n opleiding Andrea! Opzich ben ik best sportief, maar het komt er eigenlijk nooit van. Paar lessen karate gehad vanuit school..als ik centjes en tijd over ga hebben zou ik daar best mee willen beginnen, was echt gaaf.

Ik heb net karretje geverfd..ik blijf bezig geloof ik. Nu de bak geverfd, moet nog dat ijzer om de wielen heen en dan is ie ook echt klaar. Mag ook wel eens na 3 weken, haha..

kraaihoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:57

hallo ik meld ons ook even Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 11:58

welkom.

Jij crosst ook neem ik aan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:59

Lielle schreef:
Doei!

ik ga volgende week maar eens vreemd *LOL* Ik ben geselecteerd voor de TREC clinic op het Horse Event in Deurne, een soort combinatie van Endurance, Trail en SGW Ja Leek me wel eens leuk voor de gein, en nou mag ik nog meedoen ook Haha! Wordt trouwens gegeven door een Bokker *LOL*

Wat leuk.
Buurmeisje van stal ook een bokker trouwens gaat dinsdag met een hele groep naar Engeland voor een wedstrijd.
Haar vriend komt in de nieuwe bit te staan met een stukje over trec

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:59

Welkom!

Vertel, vertel.. ben benieuwd naar je verhalen Kraaihoeve.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:02

Scum schreef:
GvdT; is het tegenwoordig niet verplicht voor alle leeftijden om een brommer rijbewijs te hebben? Anders zeg je toch gewoon dat je dat niet hebt? Clown

Hoeft niet als je een gewoon rijbewijs hebt, dus kom er niet onderuit denk Boos!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:08

MJ, vreemd van Os, kan me wel voorstellen dat ie om moet schakelen van ruiter.

Ik merk aan mijn pony wel als er een ander mee aan de gang is geweest.
Hij luistert super goed en die meiden vinden het geweldig, als ie dan iets doet wat ie van mij eigenlijk niet mag, mij de straat overslepen met wandelen of grazen tijdens het wandelen, dan probeert ie het stiekum toch Tong uitsteken en eerlijk gezegd vind ik het wel pittig van hem.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 12:14

Oh ja, daar wilde ik nog op reageren.

MJ, ik rijd al jaren met meerderen op hetzelfde paard (verschillende paarden in de loop van de tijd) en ik vind dat steeds lastiger worden en dat geldt ook voor de ander (mijn moeder). In de praktijk doen we het dan ook zo, dat ik Raimaer rijd thuis en mijn moeder Pablo. Max een keer in de week stap ik op Pablo voor wat hoger springwerk (mijn moeder rijdt altijd in de springles mee Ja ) en dat werkt goed. We merkten nl dat de paarden toch moeite kregen met het omschakelen.

Met Laquinta is dat niet zo (tenzij ik er echt heel lang niet op gezeten heb), die loopt zowel bij mij als bij het meisje dat hem ook rijdt (licht dressuurmatig) tevreden rond. Ik vraag wel iets meer, maar ik kan hem toch wel weer oppakken waar ik hem heb weggezet de keer ervoor.

Ik denk dat het voor jouw zus idd wel eens heel zinnig zou kunnen zijn om in jouw springles te rijden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:27

In het begin deden wij alles om en om. Dat was ook lastig voor Os en voor ons. Op een gegeven moment hebben we heel bewust de keuze gemaakt voor dressuur/springen omdat onze interesses ook verschillend liggen. Dat was echt een verbetering.

Ik denk dat normaal gesproken ik dressuurmatig wat minder vraag aan Os (bij mij wordt ie altijd veel makkelijker "lang", ik heb daar echt meer moeite mee). Maar sinds ik hem de laatste tijd echt aan zijn lijf moet zitten in de les heeft ie er misschien meer moeite mee om dan met mijn zus weer op een andere manier aan zijn lijf gezeten te worden.

Ik hoop dat ze dinsdag ook hard aan het werk wordt gezet op de manier dat ik dat ook moet, kijken of dat beter gaat?! Ik denk ook dat mijn zus met d'r huidige instructrice een beetje op een dood spoor zit dus dan kan het ook wel eens allemaal niet meer lukken natuurlijk.

Maar ik denk wel dat als je echt verder wil trainen het best een belemmering kan zijn. Zeker omdat ik nu wat meer aan het "dressuurmatige" kom, misschien toch verwarrend voor Os.

Lielle, train jij pablo dan ook niet extra als je wedstrijden hebt? Dat vind ik wel knap, dat jij goede M-crossen rijdt terwijl je weinig op je paard zit!
Maar voor pablo zo wel een duidelijk onderscheid waarschijnlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 12:30

Nee, ik rijd Pablo niet vaak thuis (als tenminste beide paarden gewoon aan het werk zijn). In de springles zit ik erop aan het eind, en in de crosstrainingen, en verder weinig. Ooit eens een dressuurles of wat conditietraining, maar dat is niet zo vaak. Ik heb hem zelfs een M2 proef gestart vorig jaar terwijl ik er drie weken niet op had gezeten.

Dat lang worden herken ik trouwens van Laquinta, ook die probeer ik korter te rijden. Maar uiteindelijk zou dat niet moeten uitmaken in dressuur- of springles, de basis blijft toch hetzelfde. Het lijkt me eerder dat het dode van je zus hier de oorzaak is eerlijk gezegd.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:49

Sjaan schreef:
Wie kan mij het verschil vertellen tussen het rode en het blauwe merkje van de Euroriding zadels?

Weet ik niet, ik heb er twee met blauwe merkjes, die rode zijn volgens mij een stuk ouder. Zijn fijne zadels,

ik heb een spiksplinternieuw dressuur en springzadel te koop van Euroriding...interesse? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 12:54

Mss marieke, maar dat kunnen we volgende week wel bekijken.

kraaihoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:02

Hallo allemaal.
Ik en mijn ouders hebben een africhtings stal en fokkerij.
We hebben een goedgekeurde d-pony new forest hengst die M sgw heeft gelopen! Een meisje die een paard rijd van ons gaan ook sgw doen!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:05

Laat me raden, je komt uit Achtmaal of omgeving.....?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:05

ik vind het wel wat lastig. de indoctro reed ik echt alleen op concours zowat de laatste paar manden Bloos ik zag het paard ook nooit meer, en kwam dus ook niet altijd mooi in het ritme (en zeker niet op 1.30m hoogte Bloos ) merkte dan ook dat het paard wat moeite met mij had.ik vroeg er natuurlijk veel meer van...

de blazflug die ik reed, reed ikook met een ander, dat voelde toch apart. ik reed dan wel springmatig, maar ikmerkte het wel

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:16

Ik vind het sowieso wel goed om jullie ervaringen te horen over het delen van paarden!

Maar denk inderdaad ook dat het tijd wordt dat mijn zus nieuwe instructie zoekt, want ik heb het pas een keer bekeken, maar dit werkt niet meer zo....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:21

Alleen op wedstrijd rijden zou ik niet graag doen, mss nog wel een dressuurproefje (als uitzondering) maar niet met springen en crossen.