[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:52

succes met school Anthea!
Ik ga wel kijken, plan het zo in dat het wil

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:54

Studeer ze Anthea!
Kim klinkt wel heerlijk zo in Thailand.

I

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:04

Goeiemorgen!
Ik ga naar stal om een paard te rijden van iemand die in het buitenland zit. Daarna naar Vorstin en dan naar een vriendinnetje in Utrecht!

Lekker dat Jipje uiteindelijk fijn ging Benthe
Gefeliciteerd met je prijs Mirthe
Lekker Kim daaro! Wanneer kwam je ook al weer terug?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:48

Shanouk: Vrijdag tussen de middag :).
We vertrekken hier Donderdag avond heel laat. En dan gaat de klok weer 5 uur terug ;).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:06

En stiekem ook wel zin om weer naar huis te gaan denk ik?
Ik heb erg veel zin in Thailand, maar ben nu al een beetje zenuwachtig haha. Ben nogal van het plannen en nu hebben we alleen tickets geboekt... :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:22

Goedemiddag.

Ben een tijdje niet zo actief geweest op bokt, ik had tentamenweek en SOG dus heb mezelf maar een tijdje gebant :o .

Noor: Mooi filmpje, dat is toch bij beukers waar sgw Oudkarspel ook was? Het lijkt alsof je bij de dubbel naar voren gaat rijden omdat de afstand niet lekker zit, maar bij de sprong zit de afstand nog steeds niet lekker en springt hij erg naar voren tegen de balk, waarvan Jer geloof ik zelf een beetje schrikt? ( Corect me if I'm wrong)
Pb: Als je echt bezig wilt zijn met de paarden heb je inderdaad wel een flexibele baas nodig, zou wel mooi zijn als je dan bij je vader kan werken.
Simmie: Stoere foto's! Hoeet gaat het eigenlijk met je jonge paard (zoetje) ?
Mootje: Balen dat je dressuur gisteren zo werd ondergewaardeerd.
Mistid: Jammer dat je parcours niet zo fijn ging, gek dat er niet zoveel interesse is in zo'n ervaren paard dat nog niet zo oud is.
Kim: Lekker hoor bij het zwembad met zo'n temperatuur, ik ben toch wel een beetje jaloers :P .
Snoekiej: Leuk nog een paard erbij.

Ik heb vandaag mijn laatste tentamen gehad, alleen nog wat opdrachtjes inleveren en herkansingen en ik ben klaar :D .
Vorige week heeft Bandido lekker vrij gehad, een kennisje van mij is paardenosteopaat en heeft hem behandeld, vandaag ga ik er voor het eerst weer op dus ben benieuwd.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:31

Noor: Oh zeker wel weer zin om naar huis te gaan O:). Lekker weer in mijn eigen bedje, lekker weer kunnen paardrijden, m'n ouders en vriendje weer zien en de rest :D.
Het is hier echt super, en heb echt een super gave tijd gehad hier. Maar vind het nu ook wel weer prima om naar huis te gaan.
We hebben alles wat we wilde zien bekeken (en nog veel meer natuurlijk :P ).
We gaan niet meer naar school, alleen donderdag 3 tentamens maken. Dan naar huis, koffer ophalen en naar het vliegveld :).
Ik hoop vrijdag weer lekker te kunnen paardrijden :D, als ik geen enorme jetlag heb :').

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:38

Evie_Bandido schreef:
Noor: Mooi filmpje, dat is toch bij beukers waar sgw Oudkarspel ook was? Het lijkt alsof je bij de dubbel naar voren gaat rijden omdat de afstand niet lekker zit, maar bij de sprong zit de afstand nog steeds niet lekker en springt hij erg naar voren tegen de balk, waarvan Jer geloof ik zelf een beetje schrikt? ( Corect me if I'm wrong)

Is inderdaad bij Beukers Evie. Kan daar altijd fijn rijden!
Ja klopt, Jer is bang voor balken :+ Balken op de grond en balken die hij raakt veroorzaken nogal eens paniek. aangezien hij ook doodsbang is voor zwepen kan ik wel raden wat er in het verleden gebeurd is/kan zijn. Inmiddels kan ik wel doorrijden na een fout, het is al veel beter geworden. Voor de eerste van de dubbel duw ik hem inderdaad weg waardoor de fout ontstaat :j

Fijn dat je tentamens klaar zijn!
Kim, kan het me voorstellen hoor. Home sweet home! :(:)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:43

Evie wat heerlijk! Ik wou dat mijn tentamens achter de rug waren...

Kim ik kan me wel voorstellen dat het fijn is om weer naar huis te gaan, lekker naar de vertrouwde omgeving! Veel plezier nog de laatste dagen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:13

@ kim Ik kan het mij voorstellen dat je naar je eigen bedje enzo verlangt maar als ik het zo heb meegekregen was het daar verder super...
@ bvw dat lijkt wel wat. De moeder van die paard had steeds een legger aan de elleboog en daar had ik een strijkring om de kogel. Ga eens kijken of ik dat ding nog kan vinden.
@ evie fijn dat je tentamens over zijn.
@ mistid apart dat er niet veel interesse is voor Kino maar ik heb het idee dat de markt momenteel compleet stilligt. Meestal loopt het eind van de zomer wel weer.

Vandaag voor het eerst de merrie weer gereden op dressuurzadel. Merrie had in 1e instantie weinig zin in dressuur na 2 weken amper onder het zadel zijn geweest. Rijden ging wel goed maar rug nu niet :o De bult van de ruin is nog niet minder of weg. Kan er gewoon aankomen maar hij zegt niet snel dat het pijn doet. Heb wel het idee dat het jeukt want hij probeert er soms te krabben op zijn niet lenige manier

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:43

Ik zit met een dilemma, HELP :D

Ik kan in Maarsbergen de jonge paarden rubriek meerijden of een crosstraining van Gert Boonzaaijer. Niveau van mijn lesgenootjes heb ik nagevraagd, maar nog geen feedback gehad. Wat zouden jullie doen qua training voor een jong paard dat al 4 crosstrainingen heeft gelopen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:50

Wat zegt je eigen gevoel Mootje?
Misschien is het wel heel leuk om in MB te rijden om te kijken hoe ver jullie nu zijn gekomen en wat bevestigd is.
Train je liever nog even door onder begeleiding, dan ga je voor de training.
Maar dat is iets wat je zelf het best kunt beoordelen.

Evie, Zoetje is niet van mij hoor! Gaat wel goed met hem, ben hem rustig aan weer op aan het bouwen.

jipje_niekje

@Mootje: Ik zou naar Maarsbergen gaan en daar als oefening in de rondte rijden. Gert kun je altijd nog een keer naar toe ;) En jij bent niet onervaren in het rijden van crossen en je paard heeft inmiddels ook 4 trainingen gelopen. Ik zou het zien als een leuke uitdaging om te kijken waar jullie staan :o

billy1

Ik zou voor de wedstrijd gaan, kan je gelijk zien hoe je paard dan reageert, is naar mijnn idee nl toch vaakl anders dan bij een training.
Gelukkig hier in huis geen voetbalgekte! Vriendje is naar de zaak toe, normaal is hij op maandag vrij maar de jongens werken wel, dus hij heeft zijn medewerkers uitgenodigd om op de zaak te komen kijken. Dan maak je als baas toch wel een goede buurt bij die mannen ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:51

het is hier errug stil op kantoor, er is officieel toestemming gekomen om voetbal te kijken, en het merendeel is dus ook die kant op.

Mootje, dat kun je idd het beste zelf beoordelen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:52

Maarsbergen zegt mijn gevoel. De hindernissen zijn het probleem niet, meer de rijerij ertussen. Ik wacht nog even de reactie van mijn twee lesgenootjes af. Als ik mij aan hen kan optrekken (qua niveau) in de les, ga ik denk ik lessen...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:20

Ik zou voor Maarsbergen kiezen Mootje. Doet je paard meteen weer een hele berg ervaring op! Maar dat kun je idd het best zelf beoordelen natuurlijk.

Wat een ontzettend SAAIE wedstrijd :(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:21

Ik zou ook voor de wedstrijd gaan. Hele andere sfeer voor jou paard en kun je gelijk zien hoe hij het alleen doet. In de les kan hij op andere steunen en nu moet hij het een keer alleen doen..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:32

hahah eigen doelpunt van Denemarken :')
Heb de tv maar wel even aangezet. Zo weer verder met school

Mootje: Ik zou ook naar MB gaan! Kun je mooi zien waar je na 4 trainingen staat. :)
Kim: Wat is het toch snel gegaan dan he! Kan me voorstellen dat je nu ook weer graag thuis bent en weer lekker kunt paardrijden. Geniet nog maar van de laatste dagen daar

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:35

Ik heb net Jobke een PB gestuurd dat ik graag wil meedoen in de jonge paarden rubriek :) En ik heb Godfried gebeld voor een afspraak. Hij belt mij z.s.m. terug!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:39

Leuk Mootje :D

Ik ga mezelf bannen en verder met school :wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:46

Ik vond het inderdaad ook een saaie wedstrijd.
Net gezellig met z´n allen gegeten en voetbal gekeken. Zelfs de Thaise mensen schreeuwden met ons mee. Erg grappig :').

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:36

:wave:

Kim: Wat leuk dat je daar ook lekker naar het voetbal hebt gekeken :D Ik heb het net lekker in het zonnetje op de Oude Markt in de stad gezien. Vond het ook geen bijzondere wedstrijd, maar 't was wel gezellig ;)
Caro: Wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van je rug :(:)
Evie: Fijn dat je je laatste tentamen hebt gemaakt!! :)
Anthea: Veel succes :D Ik heb ook nog genoeg opdrachten liggen.. :\

Woll is zaterdag trouwens gescand. Was er zelf niet bij (ging naar Guus, was super leuk!!) maar helaas was ze zo bang dat ze dwars over/door het deurtje van de opvoelbox wilde. Durfde er niet in en toen met een paar mensen haar wat naar voren gedreven en ging het fout. Ze heeft nu een dikke borst, schaafwond en er hangt een bloeduitstorting onder :\ Ze was echt heel bang geweest.. Dus voel me er een beetje rot om dat ik er niet bij was.. Na een verdoving ging het wel goed. Helaas niet dragend (ging er al een beetje vanuit omdat we wat te laat waren geweest..) maar wel jammer natuurlijk :) Ze was nog niet hengstig, dus we gaan haar morgen weer die kant op brengen voor poging 2 :)

Kreeg vanochtend het beloofde telefoontje van de AH-manager. Hij had mijn brief goed gelezen en heeft een heleboel keer sorry gezegd :D Heb hem vooral gevraagd hoe hij dit nu gaat oplossen en zelfs daar was al over nagedacht, want iedereen was op het matje geroepen daar. Hij vroeg me vriendelijk of ik de volgende keer gewoon naar de servicebalie wilde gaan. Hij wil zeker niet nog een keer op zijn kop krijgen van de grote Appie-baas :+

Als compensatie krijg ik mijn geld terug voor 6 pakken Coolbest en ligt er nog wat anders voor me klaar bij de servicebalie. Vond het ook weer zo wat om er gelijk heen te gaan (ben natuurlijk wel super nieuwsgierig!!) maar ga morgen kijken wat dat is.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:00

oh de manager heeft eindelijk gebeld, ik kan me voorstellen dat je nu nieuwsgierig bent (ben ik nu ook wel)
misschien een reuzen "beessie" :P

Kim, grappig dat nl ook thaise fans heeft!

Ik vond de wedstrijd wel erg leuk. Mijn moeder en schoonzusje vonden mij geloof ik het leukst.
Ik leef zo erg mee dat ik een paar keer een poging heb gedaan om een bal te koppen en om ze weg te schieten. Ze lagen helemaal dubbel!
Stond op een gegeven moment ook bijna op de bank... Als ik dan ook weer rustig ben lig ik ook helemaal in een deuk om mezelf... :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:04

Ik heb niet gekeken.

Ben nog veel te druk met schilderen. 13 balken zijn helemaal klaar, dus nog 12 te gaan.