[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:14

Lielle schreef:
Muggen zijn idd verschrikkelijk, al is het hier in Jasper iets minder erg. Scum, was idd Helmcken en Dawson is ook gaaf, maar Maligne vind ik ook onvoorstelbaar. Zondag gaan we raften op Sunwapta river, en ik wil ook nog naar Kicking Horse (en pablo blijft thuis)
j

ahhhhh, lake maligne
Afbeelding

Veel plezier nog!

Leuke foto Canter, die valt hier wel op in het SGW topic Haha!
Wanneer ga je crossen Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:20

Veel plezier nog Lielle!

Canter: moet er wel aan wennen *LOL* Maar ze loopt wel fijn zo te
zien, is niet zo'n zware fries zeker?

Ik heb vanmorgen vroeg voor mijn dienst begon even gereden. Ging wel fijn. Niet teveel gedaan, want morgen moet hij mee op concours dus nu alleen even losgewerkt en wat aan het been gezet. Wissel van links naar rechts liep hij nog wat te miepen, van rechts naar links sprong hij zomaar in één keer, nog wel wat achter de hulp aan, maar ik hoefde hem niet eens meer op de volte om te laten springen. Was toch wel trots op hem Ja *LOL* Verder niet mee geknutseld(anders krijgt hij misschien morgen in de ring weer teveel spanning als hij denkt dat hij moet wisselen ofzo Clown ), maar wilde het na gister wel even kort meepakken. UIteraard uitvoerig beloond en toen lekker nog even wat lang-laag laten draven.

Ben nu net terug uit het ziekenhuis. Visite gelopen en een patiënt op de eerste hulp, hoop eigenlijk dat het niet meer druk wordt vandaag Clown

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:46

Canter, ziet er goed uit zeg!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:50

Thanks Sjaan.
Ze is inderdaad niet zwaar gebouwd Gomir, ze deed het ook erg goed op de keuring. Ze is ook verre van sloom, ben alleen maar bezig met terugrijden en ik rijd ook zonder zweep of sporen, anders ga ik helemaal met de turbo aan door de bak denk ik.

MissM, crossen op zich zal wel lukken met haar, jammer alleen van die hindernissen tussendoor... Clown

Lielle Doei!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:56

Ik heb wel eens eerder een fries in de cross gezien hoor Canter! Gewoon een keer mee gaan trainen, dan merk je vanzelf of het gaat of niet!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:47

In Ede reed met de oefencross dit jaar een fries mee. En ik heb er inderdaad ergens anders ook nog eentje zien crossen. Ging best lekker hoor!
Gewoon uitproberen dus denk ik...

Vandaag mooi weer en dan verwacht je dus geen lekkage. Dat hadden we vorige week bijna elke dag gehad in de slaapkamer.
Vandaag zit ik op de bank lekker mn nieuwe Harry Potter te lezen en het begint ineens te regenen in de woonkamer...
Blijkt dat de bovenbuurvrouw lekker staat te douchen en wij dus mee douchen...
Huisbaas is gelukkgi meteen gekomen en maandag kot een loodgieter kijken wat hij aan de problemen kan doen...
Tot die tijd zullen de bovenburen even waarschuwen als ze in de douche gaan zodat we emmers neer kunnen zetten...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:13

Wat vervelend al die lekkages Nickeltje! Ach gut

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:23

Is het eindelijk buiten droog Nickeltje....

Iedereen bedankt voor het enthousiasme, maar ik laat het crossen maar voor wat het is met de merrie. Over een paar weken ga ik met het paard van een zwanger stalgenootje aan de gang, in ieder geval trainen en oefencross en misschien ook nog wel voor het echie. En dan volgend jaar lekker met Zazou aan de gang, lijkt me een stuk beter plan. Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 20:25

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:25

Lielle; de muggen zijn idd iets minder in Jasper. Fijn dat jullie het naar je zin hebben!

Sjaan; ze beweegt idd lekker ruim. Valt me ook op dat je beter bent gaan lichtrijden. Je gaat nu niet meer net iets te vroeg in het zadel zitten. Dat ze te diep loopt vind ik geen probleem op dat niveau. Liever een paard dat te diep loopt maar wel lekker over de rug dan dat ze de neus eruit steken en zo net tegen de hand lopen.

Canter; ik wist helemaal niet dat jij een Fries reed. Is die van jezelf? Die lijken me best lastig uit te rijden. Wel gaaf hoor!

Nick; en dan krijg je dus smerig water over je hoofd Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:28

Hahahaha, het hele plafond is ook al geel aan het uitslaan...
Vervelend is wel dat het ook over een stapel cd's heen liep en nu dus allemaal boekjes nat zijn...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:28

Ohj, was nog vergeten. We zijn net terug van de NRPS wedstrijd met Kaatje (in St. Oedenrode). Ik zag alleen nog net de uitreiking van het beste dressuurpaard. Dat was wel een hele gave hengst.

Daarna begon de dressuurwedstrijd. Er werd heel goed gereden. Alle paarden die 's morgens ook bij de keuring waren deden dus ook mee, en dat waren niet de minsten.
Bitwise had in de eerste proef 189.

Tweede proef 200 punten en de eerste plaats. Mooi halster gewonnen.

Ze mag nog wat constanter gaan lopen, maar ik ben hier wel blij mee. Ook met het oog op de SGW's van het najaar.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:30

Gefeliciteert met deze uitslag Scum!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:33

Niet van mezelf Scum, van een vrouw die zo'n beetje Friezen "spaart". Ik heb haar heel even les gegeven maar ze vindt het eigenlijk toch een beetje eng, waarna ze me gevraagd heeft of ik ze niet gewoon wil rijden. Het is een leuke bijbaan zo, en dit is ook nog eens een echt goeie merrie dus dat is wel leuk, ben normaal niet zo'n Friezenfan. Maar door die heftige beweging is ze inderdaad wat moeilijk uit te zitten, zeker omdat ze ook nogal snel gespannen is. Maar het gaat steeds beter, vandaag voelde het op een aantal stukken al bijna comfortabel. Go jij! Go jij!
OK dan! voor Kaatje en Bitwise!

Ziet er super uit Simmie, ik vind dat je je handen keurig hebt, ze kan mooi rekken boven de sprong. Volgens mij heb je hier echt een fijn paardje aan. Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 20:37

Canter schreef:
Ziet er super uit Simmie, ik vind dat je je handen keurig hebt, ze kan mooi rekken boven de sprong. Volgens mij heb je hier echt een fijn paardje aan. Ja

Dank je voor het compliment.
Ik heb zeker een heel fijn paard aan haar!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:50

Scum & Lex: netjes hoor! Goed van Kaatje *LOL* wordt al n hele madam hé Haha!

Ik ben vanmiddag in Kevelaer geweest kijken bij de cross en ik moet zeggen dat t best n mooie wedstrijd is. Heb ook foto's gemaakt van alle hindernissen, maar ik moet even kijken wanneer ik die op bokt kan zetten (ga overmorgen voor n weekje op vakantie en moet morgen nog vanalles doen Tong uitsteken ). Je kunt er dus klasse A (=officieel B NL) en L (=officieel M) rijden. Ik vond de hindernissen van de L goed te doen, maar ze zitten dus idd echt tussen de L en M hier in NL in. Bovendien blijkt Kevelaer niet zo'n moelijke wedstrijd te zijn. Verder stond t springparcours wel wat meer aan de maat dan hier in NL. Dus t springparcours vd L is ook gelijk aan zeg maar t echte L springparcours. De dr. proeven heb ik niet gezien, maar deze worden dus wel individueel gereden en dienen bovendien uit t hoofd gereden te worden ( Nagelbijten / Gniffelen ). L rijdt ook in 20x60 ring. Drs. ringen waren trouwens op zandbodem!

De A cross was ook best leuk, hoewel de bodem (veel door t bos) stukken slechter was dan die van t L (die was super!). Ik zou zeggen dat de bodem er vandaag vergelijkbaar was met die in Ede afgelopen keer. Het heeft hier gisteren natuurlijk wel ook echt enorm veel geregend.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:55

Klinkt goed Suus. Was het nou ook zo dat de dressuurwedstrijd meteen ook een individuele dressuurwedstrijd is? En voor het springen ook?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:08

Het is geen dressuur wedstrijd, wel kun je je in Duitsland idd voor elk onderdeel apart laten plaatsen. Je kunt je dus boven op de totaal uitslag van alle drie de onderdelen ook laten plaatsen in de dressuur, springen en cross. Je krijgt dan dus ook 4 uitslagen. Je betaalt dan wel per rubriek extra inschrijfgeld wat dan dus ook best oploopt; als je alle mogelijke plaatseringen inschrijft ben je bijna €50,- kwijt! Maar er zijn wel geldprijzen (die blijkbaar zelfs tot €300,- kunnen oplopen afhankelijk vd sponsoren!) en altijd minimaal 4 prijzen. Ze hebben ook nog n klasse alleen op stijlpt. maar daar heb ik verder niet naar gevraagd Bloos

Verder zaten in E & L parcours enkele greppels, leuke op- en afsprongen, n paar pittige combinatiesprongen, hagen en waterinsprong Vingers aflikken in de L was vandaag maar de helft gefinished! (vorig jaar was t L te makkelijk geweest Clown )

Scum & Lex: ter info, er zaten trouwens wel in alle klassen greppels Clown en in de L zat n pallisade met n greppel ervoor, vergelijkbaar met die van t NK in Princenhage vorig jaar. Heb overal goede foto's van gemaakt!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:48

Simmie: Mooie nieuwe singel heb je Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:54

goed gedaan Scum en Bitwise. Paar weken kamp van Kaatje was dus erg zinnig.

Ik zag leuke foto´s van Canter en Sim, en naar nieuws van BT Verdrietig En ik weet niet meer wie het vroeg maar Kicking Horse is een heftige raft tocht Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:55

MJ, ik vind Jasper sowieso erg indrukwekkend! Mooie foto van lake Maligne Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 07:25

viefdepief schreef:
Simmie: Mooie nieuwe singel heb je Haha!

Ja he? Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:54

Ik vond hem ook erg mooi, maar durfde het toch niet aan.
Lipso heeft al 5 cm. groter en ik weet niet zo goed of W'tje deze zou passen Nagelbijten / Gniffelen
Maar mooi is ie wel Haha!

BT: Ach gut
Canter: Leuke foto!
Simmie: Leuk topic, springen ziet er goed uit Ja
Bitwise: Nette punten Lachen
Nickeltje: Succes met je lekkages hopelijk wordt het snel verholpen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:53

scum...kreeg je voor de 1ste plaats alleen een halster?

lielle...ik heb ook een keer geraft op een 4* rivier...bleek eigenlijk alleen voor gevorderden te zijn...was heftig...maar wel gered..wat vooral belangrijk was is ritme...veel plezier!!

canter..leuke foto

EG...ligt die wedstrijd ver van ons af?

verder hier weinig nieuws...camping zit vol en wij hebben het druk

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:13

Kevelear ligt bij Geldern, dus zeg maar net iets boven Venlo over de grens. Is voor mij maar n half uur rijden!

Lielle: veel plezier! Klinkt allemaal erg gaaf *LOL*