[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 08:23

tweedst dus. Veel plezier met de smid

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:28

De smid is al bijna eenhalf uur te laat. Grrrrrrrr Boos!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:32

Derdst en Goeiemorgen Haha!!!
Zit op school...
Was ik vanochtend aant dromen dat ik te laat was, werd ik om kwart voor 8 wakker en moet om 8 uur weg dus was nog eens echt te laat ook Tong uitsteken! Ik haasten, kon ik men sleutels nog niet vinden... verschrikkelijk!! Maar goed ik zit optijd op school Tong uitsteken hahaha!
Hoe is het hier?!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:36

vierderst Haha!
Mooie foto's SGWollie!! Niet slecht voor een dressuurmuts Tong uitsteken

@PC das ff schrikken van je buurjongen.
@Renske, dat geeft dan toch wel een lekker gevoel in de springles!
@Lielle, wat leuk dat je mee mag rijden op het horse-event. Ben benieuwd.

Zou naast het rijden van de paarden wel graag willen schaatsen. Maarja, iedere dag na het werk nog eens 2 -4 paarden rijden, dan blijft er niet zoveel tijd meer over. Iedere keer komen we weer fris en fruitig uit de cross, dus zit er ook nog niet aan te denken om extra conditiewerk te doen.

Yesss!! IN het weekend wordt het mooi zomerweer!!! . . . zegt Piet Paulusma

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:38

Echt waar!!
Heerlijk in het zonnetje op joery naar het bos Haha!!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:45

Whoei Lachen Dan ga ik ook weer met Uk het bos in Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:45

je moet me niet zo jaloers maken Rk Boos! Tong uitsteken
ik ben helemaal alleen thuis, geen idee hoe ik dat allemaal ga doen, maar ga nu eerst een poging doen om de gordijnen dicht te doen, want de zon schijnt op me kop Bloos

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:49

Aaah BT je bent zielig ( Tong uitsteken )!! Hoe lang moet je nou met je gipse pootje zitten?!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:09

Mijn zus en ik rijden dus samen een paard.

En het rare is, terwijl ik de laatste 3 weken steeds heel fijn rij, loopt ie bij haar juist minder. Ik ben met de springinstructeur heel erg bezig om hem strenger op het achterbeen te zetten. Dus veel bijtikken met de dressuurzeep en verder zelf zo weinig mogelijk doen. Wordt Os eerst wel narrig van, maar als ik er door heen ben loopt ie al veel beter gesloten.

Normaal krijgt mijn zus het dressuurmatig veel beter voor elkaar, maar nu dus even niet. Bij haar is ie maar stug en stijf.

Zou het nou voor een paard de omschakeling kunnen zijn? Dat ie het gewoon even niet trekt, steeds weer die andere zus met andere manier? Ik kan het anders niet echt rijmen, dit is nu al drie weken en ik heb alle keren van het begin fijn gereden (dat wordt ook bevestigd door mijn springinstructeur, die vind dat ie Os nu al van het begin beter begint aan te bieden), terwijl mijn zus al twee keer in de dressuurles begint met een paard wat op eieren lijkt te lopen?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:15

Raar MJ! Krijgen jullie van allebei van dezelfde instructeur les ofniet?! Want misschien is dat makkelijker?!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:16

Vreemd MJ, kun jullie onderling niet een keertje wisselen van instructeur? Misschien merk je dan wat er aan de hand is.

Leuk Lielle! Je hebt leuke uitstapjes de laatste tijd. Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:16

Loes_Joery schreef:
Raar MJ! Krijgen jullie van allebei van dezelfde instructeur les ofniet?! Want misschien is dat makkelijker?!

Nee, ik rij de springles en zij rijdt de dressuurles en dat is niet dezelfde instructeur. We hebben net een nieuwe in de springles die mij heel fanatiek aan het helpen is met het dressuurmatige losrijden.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:17

Ok, wel raar dat je met het springen dan dus dressuurmatig goed kan rijden en zij juist met dressuurles niet fijn... Hmm... zou er eigenlijk niks op weten!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:18

nou, mijn zus gaat toevallig dinsdag een keer springen omdat ik niet kan. Dus ik hoop dat dat helpt. Ik vind dat de nieuwe springinstructeur ontzettend fijn helpt. Heb al tegen mijn zus gezegd dat ze daar eens les van moet rijden, want ze zit in de dressuurles ook wel een beetje op een dood punt momenteel...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:19

Loes_Joery schreef:
Ok, wel raar dat je met het springen dan dus dressuurmatig goed kan rijden en zij juist met dressuurles niet fijn... Hmm... zou er eigenlijk niks op weten!

ja en mijn zus is dressuurmatiger ook gewoon beter, dus dit is voor ons een beetje een vreemde situatie?!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:20

In der daad hopen dat het helpt als zij ook een keer daar gaat rijden! En als jij heerlijk kan dressuren bij jou springinstructeur misschien is dat dan ook wel een goeie instructeur voor de dressuur van je zus Lachen!
Maar ik moet gaan men les is weer om...
Doeg Doei! !

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:22

doei!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:28

MJ, ik vind het zowieso erg knap dat jullie Os met zn tweeen rijden! Nu me tje nieuwe springinstructeur zou het idd voor Os best wel een beetje verwarrend kunnen zijn.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:32

reeskees schreef:
MJ, ik vind het zowieso erg knap dat jullie Os met zn tweeen rijden! Nu me tje nieuwe springinstructeur zou het idd voor Os best wel een beetje verwarrend kunnen zijn.

Ja, ik merk ook steeds meer dat ik eigenlijk vaker zou willen oefenen. Toendertijd leek het de ideale oplossing. Is het ergens nog wel, want nu kunnen we de 23 jarige pony ook houden en allebei toch door blijven oefenen met een jonger paard. Maar als je wat fanatieker wedstrijden gaat rijden is het wel een nadeel dat je maar drie dagen per week kan rijden. En dat de andere drie dagen een ander ook fanatiek op haar manier bezig is.

Arme Os Ach gut

Ik weet wel dat ik deze keuze niet nog een keer zou maken. Al kan ik het met mijn zus prima afspreken, maar het is gewoon niet ideaal.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:39

GvdT; is het tegenwoordig niet verplicht voor alle leeftijden om een brommer rijbewijs te hebben? Anders zeg je toch gewoon dat je dat niet hebt? Clown

Lielle; wat gaaf dat je bent uitgekozen voor de TREC clinic! Foto;s maken!!!

MJ; ik herken je probleem wel een beetje. Bitwise en ik rijden ook allebei op beide paarden. Maar het verschil is dat wij altijd allebei bij dezelfde 4 instructeurs rijden. En ook allebei springen en dressuur doen.
Maar ik heb weleens dat Bitwise erop zit, het paard briljant aan het lopen heeft en dat ik er dan de volgende dag niks mee kan beginnen.
Nou, dan voel ik me echt zo'n doos die niks van rijden kan. Want waarom lukt het hem wel?

Aan de andere kant heb ik ook weleens dat hij het paard eerst rijdt op concours. Daarna ik erop. En dan zijn ze zo fijn losgereden. Heerlijk. Ik kan dan zo de ring in.

En we hebben ook weleens gehad dat ik een paar weken achter mekaar alleen op Online zit, dat ie dan heerlijk loopt, en dat Bitwise er daarna niet zoveel mee kan.

Dus een bruikbare tip heb ik niet. Ik denk wel dat een paard toch moet kunnen omschakelen van ruiter. Ook al denken we allebei hetzelfde over de manier van rijden en hebben we dezelfde instructeurs.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:52

ik ben wel blij dat je het een beetje herkent! Ik hoop dat dit ook maar weer een fase is die vanzelf weer minder wordt....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:03

Goedemorgen..

Apart MJ! Misschien als je zus volgende week meerijdt in jouw springles je er dan achter komt wat het is.

Leuk Lielle!!!!! Verwachten wel een (foto)verslag he!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:13

Goedmorgen Musten!

@Lielle: gaaf zeg, ik had me ook op gegeven maar benniet geselecteerd! Verdrietig Nooit! Boos! Boos! Wel foto's maken he!

Gisteren lekker getraind en hij deed hetsuper lucky d! Ja Met balkjes en een piepklein sprongetje! Tong uitsteken
Ik ging hem afzadelen en bleef gewoon staan, totdat hij de bak met wortelen had gevonden die hij van de voerbakkenin de stalgangpad had afgegooit en veel had op gegeten! Tong uitsteken
Hahaha hij wou ook de klep van de voerbak open maken hij rook de brok Tong uitsteken haha slim paard is het toch! Hij maakt zelfs zijn buitendeur van de stal open, doet hij eerst het luikje met zijn neus van het haakje die op een kier staat, dan zet hij zijn tanden op de haak van de onder stalduer en trekt hij om hoog en duwt hij de deur open en weg is hij Vingers aflikken

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:23

Loes_Joery schreef:
Aaah BT je bent zielig ( Tong uitsteken )!! Hoe lang moet je nou met je gipse pootje zitten?!

tijdje Tong uitsteken

ik hoop nog steeds op 4 weken, maar zullen er wel 5 worden...
Bloos

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:30

Pinacolada schreef:
Is het de bedoeling dat je de hele opleiding veel gaat sporten Andrea? Of alleen omdat het eerste week is?

Ja, in ieder geval het 1e jaar veel. Ik doe sport en bewegen in Zwolle, dat houdt in sportmanagement en beleid, maar het eerste jaar is een algemeen Calo-jaar. Dus dat betekent dat je de basis van alle sporten moet kunnen beheersen, daarna mag je verder met je opleiding.