Ik dinsdag tot de 27e januari. Zal enigste van mijn klas zijn die nog examens zal hebben bleuh. Want 27e is een examen dat eerder dubbelgeboekt was... Nuja gelukkig nog cava leerstof en zal al kunnen hinten bij klasgenoten welke vragen het zijn.
Anoniem
Geplaatst: 08-01-17 13:52
Ochja januari is examentijd. Succes meiden!
@Daaphh: B is tot 3500 incl aanhanger. BE is wanneer de MTM auto + MTM aanhanger boven de 3500 zitten en onder 7500. Is je voertuig 1 geheel (camionette, vrachtwagen) dan is een C nodig als je MTM +3500 is.
Mijn jeep (2000) + trailer (900) + 1 paard (500) weegt alles samen ongeveer 3600 dus ik heb op dat moment BE nodig en mag niet door die doorgang. Maar al mag het, het zou door de constructie toch niet lukken.
Wat een mist vandaag zeg! Net erwtensoep, je ziet amper waar je heen gaat.
florence123
Geplaatst: 08-01-17 14:19
Wat gaan jullie hard! Ik kan niet volgen. Ik vertrek straks nog met Colorado op jumping en morgen rond 4uur naar Parijs. Ik ga naar een ruiter die de paarden van K*evin S*taut rijdt. Ik lees erna wel eens deftig bij.
Voor degene die examens hebben veel succes!
Antonius: Nyona doet dat vrij ontspannen he! Totaal niet kijkerig.
Ik ga 22 febr meedoen met Colorado op de indoor eventing. Als hij zijn manieren houdt dan ga ik in het voorjaar nog eens een cross proberen (hij steigerde in de startbox vroeger)
Hier een foutloos rondje met Iskander in de 80/90. Er staan nog 2 jonge paarden jumpings op de planning en dan misschien provinciaal kampioenschap 4jaarse. Maar dat staat alweer 90/95, dat wordt nog even afwachten
winnie10
Geplaatst: 08-01-17 17:18
Succes morgen Daphne! En hanne ook! Ik heb examens tot de 31sten ook maar 2 echte theorie examens, daarnaast nog een computerexamen en 2 jury's voor eerder ingediende opdrachten
Uw Babypaard is goed op dreef zeg Antonius , dikke proficiat! loon naar werk!
Ik vanmorgen laag rondje gedaan en ik was foutloos, juij . Ze keek wat op de eersten maar daarna zonder complexen verder, ik was content .
Anoniem
Geplaatst: 08-01-17 20:46
Zo tof nieuws PP! Hopelijk houdt ze die goeie draad aan en kan je komend seizoen weer genieten.
Antonius
Geplaatst: 09-01-17 11:17
Examens... das al lang geleden hier Ben er niet jaloers op!
PP: waar heb je gereden? Alé, je hebt toch weer een positieve ervaring. En merci
Florence: ga je bij die ruiter gaan trainen? Ginder paarden gaan rijden ofzo? Zo wijs!! Heb een filmpje ook van nyona, wel niet de volledige proef want geheugen van de ipad was vol... zal het eens op youtube uploaden, wie zin heeft, moet maar es kijken. En proficiat met je foutloze rondje, hij pakt het toch ook heel goed aan hé!!
Eventjes een vlugge update vanuit Frankrijk. Ik ben mee met een vriend wiens paarden hier op training staan. Vandaag zomaar eventjes op bezoek geweest bij R*oger Yv*es B*ost en zijn winnend paard van de wereldbeler Jumping Mech*elen. Super gaaf.
Proficiat Antionus! Ik zag dat je baby haar eerste overwinning binnen heeft.
Moet ook nog even vertellen dat het ondertussen al enkele weken gedaan is met mijn vriend. De ruzies omtrent de paarden bleven aanslepen. Het is wel fijn om nu mijn gedachten te kunnen verzetten.
Anoniem
Geplaatst: 09-01-17 20:37
Veel plezier daar in Frankrijk! Als je daar tips en tricks kan afkijken
Bleef het toch een te groot struikelblok? Best zonde, maar ik kan je wel begrijpen. In ieder geval sterkte, zo'n keuze is nooit leuk om te maken.
Ik heb vandaag bericht gehad dat vriend woensdagochtend eindelijk thuis komt. Eigenlijk op een "slecht" moment, want het ziet er naar uit dat Wolk zich teveel verveelt en nood heeft aan meer routine en dus ook meer werk... Hoe ik dat verkocht ga krijgen én combineren met het koude weer dat er weer aankomt, geen idee.
Hoe cool is dat niet Florence! Amaaie ! Dat zal wel deugd doen nu zo je gedachten verzetten... Erg jammer wel dat jullie relatie door de paarden op de klippen is gelopen . Veel sterte allezins! Ik herinner mij wel nog dat er ooit eens iemand zei, als je een vriend hebt die niet in de paarden zit, dan of verminder je/stop je met rijden, of die man moet er helemaal in mee gaan, anders blijft een relatie niet duren... Mijn ooit toekomstige vriend zal toch ook wel into paard moeten zijn .
Je hebt het echt getroffen met uwe 3jarige, hopelijk blijft ze zich zo evolueren!
Fijn dat je terug een goed rondje hebt kunnen rijden PP! Hopelijk blijft het zo in de toekomst!
Gefeliciteerd met je verjaardag Winnie!
Florence, wat een top ervaring zeg!! Waaaw! Maar zo jammer dat jullie relatie toch niet in stand heeft kunnen houden... Maar het is inderdaad moeilijk met iemand iets beginnen die niet zoveel voor de paarden voelt. Bij ons in de vriendenkring ook vorige maand.. Na 10 jaar stop gezet. Zij verwachtte dat hij zou stoppen of minderen met rijden voor haar... Dat had ze 10 jaar geleden ook kunnen weten dat hij niet zou stoppen... Dus misschien maar beter zo dan gelijk hun ook 10 jaar te verdoen...
mila_furrie
Geplaatst: 10-01-17 13:38
veel plezier florence hopelijk kan je inderdaad jou gedacht wat verzetten.
Wij hebben toch ook al vaak tegen elkaar gezegd dat het toch erg moeilijk zou zijn als 1 iemand niet in de paarden zit. Nu aan de andere kant het is niet altijd een voordeel om beide in de paarden te zitten :p bv wij kunnen beide van elkaar geen commentaar verdragen. zegt iemand anders net het zelfde gaan we het wel geloven :p
hopelijk evolueert mijn jonkie later ook zoals die van jou Antonius proficiat met de overwinning
kzag dat de indoor cross in februari toch niet doorgaat.
Haha dat ken ik! Hier lukt dat ook niet.. We hebben ook wel beide een andere manier van rijden. Uwe jonge doet het toch ook niet slecht, dacht ik he?
Ik vind dat altijd wel leuk zo jonge paarden. Deze zomer hebben we de volle broer van icarus die we zadelmak gaan maken. En de zomer daarna is het tijd voor Jomo.
Anoniem
Geplaatst: 10-01-17 14:48
Bij Antonius gaat dat altijd lijk het niets is Maar Nyona is idd wel een coole. Wel goeie promo op wedstrijdjes dat niet enkel dressuur knollen de winst kunnen pakken.
Mannen en paarden... Het blijft een heikel punt maar momenteel lijken we toch op een goede verdeling te zitten. Het is wat plannen en voor mij minder spontaan mijn schema overhoop gooien, maar op zich is dat nog te doen. De boel ligt bevroren en nat dus ofwel kunnen We niks, ofwel ga ik op buitenrit. Gisteren met Wolk (draaamaaaa) vandaag galop training met Icaro.
Gelukkige verjaardag Winnie
mila_furrie
Geplaatst: 10-01-17 15:23
[quote="Daaphh"]Haha dat ken ik! Hier lukt dat ook niet.. We hebben ook wel beide een andere manier van rijden. Uwe jonge doet het toch ook niet slecht, dacht ik he? quote]
daaph: de mijne moet nog geboren worden haha
maar ik vindt jonge paarden ook altijd wel leuk. Zeker als je dan later kan zeggen van kijken dit hebben we samen bereikt al reikt mijn ambitie niet zo erg ver
Hier ging dat eigenlijk heel goed op vlak van de parden met mn ex vriend. Die reed niet zelf, maar was er wel into de paarden met zijne fotografie. Dusja ze hoeven niet persee zelf ruiter te zijn om het plezant te vinden.
Ik vind jonge paarden ook leuk, moest ik nieuw paard kopen, weet ik het wel niet zo goed. Nuja voorlopig hoef ik daar nog niet aan te denken...
Ha dan ben ik in de war met iemand anders, Sorry! Haha
winnie10
Geplaatst: 10-01-17 19:20
Bedankt voor de verjaardagswensen. Heb al toffere verjaardagen gehad haha verjaren tijdens de blok en dan nog eens beetje grieperig! Gelukkig een mooie wandeling met arubatje gemaakt die echt deugd deed. Ik heb haar ondertussen al bijna 3 jaar! De tijd gaat echt snel vind ik het lijkt echt gisteren toen in haar kreeg (voor mijn 16de verjaardag) en toch hebben we al zoveel toffe dingen gedaan samen!
Gelukkige verjaardag Winnie! Hoe leuk, Shuddy was ook een cadeau voor mijn 16e verjaardag.
Mijn toekomstige vriend zal akkoord moet zijn met een paard. Moet daar niet persé heel veel interesse in tonen, maar mij gewoon steunen in mijne hobby.
Luxor een week alleen maar stappen... Gisteren dierenarts gekomen omdat hij met een dik achterbeen stond. (niet mank gelukkig) En voornamelijk lymfangitis. Nu na de spuitjes van gisteren is het al veel verbeterd. Vandaag controle gehad en 't zit nog beetje gevoelig (Luxor is beetje een zeurder. ) maar niets aan de pees gelukkig. Hij liep correct dus wel een goed teken. 't Zit nog beetje gezwollen dus even niet belasten en alleen stappen om het goed te laten circuleren in zijn been. Vanaf morgen poederkes in zijn eten, hopelijk eet hij het op.
Met mijn eerste jong paard valt het tot nu toe heel goed mee! Zalig karakter. Al is dat niet bij alle jonge paarden het geval, 'k ben ook helemaal voor het karakter gevallen. Eerste paard dat ik zelf verder door rij. Niet altijd gemakkelijk maar idd wel leuk achteraf om dan te zien dat je het allemaal zelf hebt gedaan.
Anoniem
Geplaatst: 10-01-17 21:15
Ik ben toch ook blij dat ik Icaro van veulen af aan ken, al was hij van mijn ex tot zijn 2,5 jaar en heb ik hem nadien pas overgekocht. Ik weet precies hoe hij in de hand is geweest, echt makkelijk. Zadelmak maken was echt poepsimpel, dat was opstappen en wegrijden en dat is het nu nog altijd na 8 jaar. We staan nog altijd niet echt verder dan basis maar ik heb wel alles zelf gedaan. En ik ben er pas echt wedstrijdgericht mee beginnen rijden sinds hij 5 is. Daarvoor was ik daar niet mee bezig eigenlijk.
@ Winnie: mij mogen ze zo ook altijd een cadeautje geven zenne Alhoewel, kheb hier nu al genoeg werk met Icaro en Wolk, maar Wolk is niet van mij.
Galopritje ging goed vandaag. Icaro had er zin in! Morgen gaan ze beide nog eens aan de longe en dan krijgen ze 4 dagen vakantie. Ga met vriend, schoonzus en schoonbroer 4 dagen naar Londen. NBA-wedstrijd zien, beetje shoppen, stad wat meer verkennen...
Antonius
Geplaatst: 10-01-17 22:25
Winnie: nog eens proficiat met je verjaardag! En je hebt al veel bereikt hoor met Aruba op die 3 jaar tijd!!
Florence: jammer van je relatie, zal een tijdje doorbijten zijn zou jij trouwens geen zin hebben om eens een crosstraining te delen met mij met onze jonkies bij v.incent? Als het wat beter weer wordt natuurlijk... wil graag eens trainen ginder en een lesje meepakken, maar les is €50 en een uur kan ze toch nog niet aan...
Varekaj: geniet van je trip! Heb trouwens nu enkel b1 gereden omdat ik anders ganse dag weg was, en concurrentie was niet sterk hoor, veel manegeruiters dus ja, heb ook niet tegen dressuurknollen moeten strijden maar er zat bv wel een 5 jarige tussen van de club zelf, veel stoef maar daar was het ook al mee gezegd
Bedankt Mila en daapph, ben zelf ook heel tevreden met baby
Hanne: mijn vos heeft dat zijn eerste winter bij mij ook gehad. Bij ons het probleem omdat hij wel altijd buiten kon, maar door de vele modder op die weides die we huurden kwam hij haast niet buiten. Staat luxor veel op de wei?
Voor wie mijn dressuur nog eens wil zien: linkje https://m.youtube.com/watch?v=qUlcijQF5WU In het begin zit ik door, dat is nog voor mijn proef en dus op 1x vrijspringen na toen ze 1,5 was, voor het eerst in die piste. Je ziet dus wat spanning maar echt kijkers is ze niet. Enkel laatste stukje van middendraf en afwenden/groeten staat er niet op, geheugen was vol...
@Florence: Balen van de relatie maar jijzelf moet gelukkig blijven met de paarden en probeer nu idd maar te genieten van je tijd in Frankrijk! Verdien je!
Luxor staat iedere dag buiten in de paddock en is met zand gedraineerd dus staat altijd droog. Shuddy had supersnel mok maar dit is lijk anders. Nuja 't is zeker al verbeterd met gisteren! Gisteren zo zijn pijpbeen dik daarrond maar vandaag was dat al veel gezakt naar onderen. Komt wel goed.
Ja zot hé op 3 jaar met Aruba. Herinneringen van de eerste eventingkamp hé haha!
Hanne_SP
Geplaatst: 10-01-17 22:45
Zo leuk dat Nyona dit zo fijn aanpakt! Op naar het BK!