[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:16

Helaas echt geen tijd voor de hengstenkeuring helaas Jeroen.

Vanavond gaan we eten bij vrienden, morgenavond komen er vrienden bij ons. 1e kerstdag bij mijn ouders en tweede kerstdag bij maarten zijn ouders. Ik moet nog boodschappen doen en de hut putsen en weet echt niet wanneer, want de sportschool is gewoon open tot morgen twee uur en de paarden staan op stal en moeten er dus ook iedere dag allebei minimaal een uurtje uit.....

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:16

Marijke: nog gefelicteerd!
Noor&Lau: lekker druk dus allemaal

Ik ga morgen naar Gran Canaria en daar vieren wij ook kerst, geen idee wat we gaan doen.
We hebben misschien een meisje die mijn pony voor 1 á 2 jaar wil leasen totdat de stallen thuis af zijn en die lekker zijn pensioen bij ons kan houden. Hoop zo dat het doorgaat, is zo'n leuk meisje. Heeft er gister ook op gereden en ging erg goed. Nu weer snel gtst afkijken!

Snoekiej

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:55

Iedereen is lekker druk dus!
Lau, beterschap voor je moeder :(:) Een longontsteking is niet niks!

Ik ben ook lekker druk, maar niet met de kerstvoorbereidingen ;) Tentamens, werken en natuurlijk paardrijden. Vorstin gaat ook lekker en die voelt fijn aan. Morgen ook de hele dag werken, dan twee dagen kerst, en dan tot oud en nieuw ook weer elke dag werken. We hebben ook nog extra matineevoorstellingen, dus dat wordt ook weer een druk weekje :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:20

Strakke planning Lau, succes ermee! :D Beterschap voor je moeder, dat is echt niet fijn!
Lielle, klinkt goed! Ik heb 28 januari een flexchairsessie.

Wij eten kerstavond bij Dennis thuis, eerste kerstdag bij mij en tweede kerstdag met heel Dennis zijn familie bowlen en eten ( :r ).
Scene gaat 1 januari uit logeren, hij wordt een paar maandjes doorgereden en dan pak ik hem weer over als hij fijn een parcoursje loopt en misschien een paar keer een cross heeft gelopen. Onder het motto, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. ;)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:20

weule schreef:
moguh...

pfffff, wat een verhalen om dat eten, doe mij maar een varkenshaas en gebakken aardappelen. :P maar ik ben toch meer van snel/makkelijk/lekker.

marijke/geert: enorm kerstpakket..
lau: drukke dag... beterschap voor je moeder!!

hier nog mensen naar den bosch/Hengstenkeuring... Ik heb passe partout voor alle dagen, alleen ben er donderdag (tribune) en vrijdag (aandrijven in de kooi). dus liefhebbers voor woensdag/zaterdag kaarten?? dan kunnen we wel wat overleggen....

Of je kunt 2 kaarten voor de donderdag vragen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:22

En wij zijn nu in her ziekenhuis... Konden mooi door naar de longarts. De antibiotica slaat niet aan.

Eef: waar gaat scene naar toe?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:25

Fijn dat het goed gaat met Vorstin, Shanoek!
Lau, beterschap voor je moeder! Edit: lees dat jullie ZH zijn, sterkte.
Eef, is Scene zo lastig? Vind je dat niet jammer om het niet zelf te doen? :o

Nou, ik heb zo goed als alles binnen. Alleen de gelatine was op... ga straks even bij de buurtsuper kijken :+

Morgen zijn we 's avonds met zijn 2en. Ronald heeft dan nog een héél lange dag op de markt. Ik hoop dus dat hij het diner uit kan zitten :')
Ik maak een amuse met hollandse garnalen, vooraf een salade met kalfslende, gamba's en mango, dan een spies van zalm en kabeljauw met courgette en kruidenolie met aardappelgratin en worteltjes met gember en na ga ik Italian Coffee bavarois maken... (we zijn viseters inderdaad ;) ). Eerste kerstdag 's ochtends lekker luieren en dan eind van de middag naar Ronalds zus, daar moet ik nog wel een paar dingen voor maken - maar dat is niet zoveel werk. En dan komt tweede kerstdag mijn kant van de familie bij ons. Hebben we warm en koud buffet besteld :D Dus hoef alleen voor de borrelhapjes e.d. te zorgen :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:27

dat is niet fijn Lau, hopelijk kunnen ze er wat mee.

Wb de kastanjes, de appie app en de online shop kent ze iig niet. Ik dacht het nl ook :?

klinkt heerlijk, Lau en Noor!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:29

Noor, hij is niet zo makkelijk. Hij is niet echt stout (buiten het stijgeren) maar hij laat zich gewoon niet dwingen. Ik vind het absoluut niet jammer, vind die jonge beesten helemaal niets. :o Ga er wel weer opzitten als hij wat verder door is gereden. Dressuurinstructrice vond het ook geen slecht idee om hem even door te laten rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:32

Oke, ik vind dat juist leuk. :D Maar in jouw geval is het dan inderdaad een goed idee om hem weg te brengen :) Bij Jer was het ook lange tijd aftasten tot hoever ik kon gaan, inmiddels kan ik lekker aan hem zitten ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:34

Wat jammer dat je Scene weg brengt Eef! Maar als je het niets vind dan is dit de beste oplossing. :j Ik vind het juist leuk, hoop heel stiekem dat er 4- jarige bij komt. :o
Gatver Lau, hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis je moeder helpen!

Zoo, gister heerlijke springles gehad! Vorig jaar lag ik om deze tijd in het ziekenhuis na mijn val van Vero. Miste ik de kerstdrukte, helaas dit jaar niet. Boodschappen zijn gelukkig in huis. Pfft, gedoe zeg.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:35

Kerstboodschappen doen = horror.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:38

Druk is het he! Ik was gister bij de AH..... niet normaal hoe druk!

Sann en Noor, dat is ook zo. Ik heb er niet altijd het geduld voor en het gaat mij eigenlijk gewoon niet snel genoeg en daarnaast vind mijn moeder het stijgeren niet zo. Het was haar idee, ze is veel te bang dat er iets gebeurd. :))

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:41

Hoelang breng je Scene weg Eef? Of hangt het beetje af van hoe het gaat. Gelukkig heb je Caap nog. :)

Ga zo lekker weer het bos in! Ben dat dressuur van de laatste tijd beetje zat. :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:44

ik vind dat ook juist leuk, en je wordt er zelf handig van. Maar goed, als je het niet wil en er het geduld niet voor hebt is het zeker verstandiger om het uit te besteden. Maar dit was toch hetzelfde met Borex? Ik snap niet zo goed dat je dan toch steeds een jonkie koopt, als je dat weet van jezelf.
Ik kan juist genieten van het opleiden van een paard; als ik zie wat Ukkie geleerd heeft (en Ojee trouwens), daar kan ik echt van genieten. Volgend jaar is Ennue aan de beurt, ben benieuwd :j Alleen het zadelmak maken laat ik aan anderen over, daar ben ik te oud voor :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:48

Omdat het altijd nog een stuk goedkoper is om een goed jong beest te kopen en hem een paar maanden weg te brengen dan een echt goed doorgereden paard te kopen. Daarnaast willen ze de echt goede crosspaarden vaak niet verkopen of je krijgt zo gevalletje Capri, goed paard maar totaal verreden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:52

oke, dat kan. Ik zou zelf een heel stuk van de lol kwijt zijn, maar daar staat iedereen anders in. Hoewel Ukkie wel eerst een tijdje is doorgereden en daar ben ik wel heel blij mee geweest. Had er anders toch een paar keer stevig naast gelegen. Nu ook nog wel, maar de eerste ellende heeft Sjoert voor ons opgelost gelukkig.

Maar zou het dan ook niet een idee zijn om ze al in eerste instantie een paar maanden weg te brengen? Nu heb je toch al wat problemen gehad en dat is ook niet fijn in een opleiding.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:06

Jonge paarden zijn leuk idd! Vind daar toch weer veel uitdaging inzitten en het geeft mij veel voldoening als er goede resultaten komen. W was in het begin van zijn springcarriere echt een rotbok. Gelukkig heb ik doorgezet!

Vanochtend weer even lekker gereden. C had er wel zin in en liep netjes. A niet gedaan, was echt vies weer en morgen wordt het beter. Vanmiddag nog even wat boodschappen halen en dan kan de kerst wel komen! :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:32

Ik vind het ook leuk om jonkies te rijden :) Hoewel ik ze liever wel al braaf heb voor ik erop stap.

Margriet: Wanneer ga je C starten? Of weet je dat nog niet

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:44

Mijn eventingwatch is binnen *\o/* . Nu nog uitvogelen hoe die werkt.. Heeft iemand toevallig een nederlandse uitleg?
Net naar de manege geweest en schimmel ging goed. Wel een paar x trappen op het been. Goede oefening om been stiller te houden.
De oude merrie was ook mee om te longeren en die was erg happy. Een uitje voor haar. Hoop alleen niet dat Gio ook zo'n dramkont wordt. Pfff wat een druktemaker met opzadelen.

@ Lau beterschap voor je moeder.
@ Sultank klinkt als een goede oplossing
@ eef ik vind dat juist de leukste periode maar moet ook zeggen dat ik meer van de jonge beesten ben. Zit nu echt even op een dood punt zodra alles van het Z bevestigd is vind ik het weer leuk. Mijn schimmel laat zich ook niks dwingen. Steigeren haat ik echt. Schimmel heeft dat nu 1x heel hoog gedaan. Als dat in het systeem komt is zij zonder pardon exit

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 17:29

Moeders mocht gelukkig mee naar huis. Flinke prednison kuur erbij en nu maar uitzieken :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:04

Sterkte met je moeder Lau!

Ik kijk al uit naar wanneer er hier een jonkie op stal staat. Dat vind ik juist ontzettend leuk!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:08

Wens je moeder maar beterschap Lau.
Zelf voel ik me een beetje een speldenkussen ;-), vanmorgen nog een verlate griepprik gehaald, en ik mag me zelf nu ook nog een paar x subcutaan in m'n buitvet prikken, en vrijdag weer een spuit halen in m'n schouder. Hoi hoi, wat een feest!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:10

Iel ik haat subcutaan prikken!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:12

Ik moet 2x per week subcutaan spuiten. 4 spuiten in de week. Doe het liever zelf dan een ander laten doen. Ik doe het momenteel in mijn bovenbenen. Buik wil om de een of andere reden niet meer. Te pijnlijk. Doe dit al vanaf 2009.