[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:17

Ja amper 3 crossen aan gedaan. :P nu kan ik dat toch niet echt gebruiken. Djuuu zeg, wou met dat geld gewone getten kopen. :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:34

Smijt ze eens op fb hanne, je zal ze direct kwijt zijn!

Wel spijtig van adorado dat hij zo op pensioen moet. Ben altijd fan geweest van hem.

Phoe, dat is niets niets varekaj, ik zou daar nu ook wel niet mee kunnen lachen en ik vind eigenlijk dat die baas dat ook niet kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:23

@ Antonius: Nop, hij was niet thuis. Kerst wisten we op voorhand dus daar had ik me op voorbereid. Kerstavond bij schoonouders gaan eten, kerstdag met mijn familie. Oudejaar was hij normaal gezien wél thuis geweest, hij had de 28e moeten vliegen. Van 12 tem 15 januari hebben we weekendje Londen geboekt om naar jaarlijkse gewoonte de NBA-wedstrijd bij te wonen in de O2. Normaal is dat elk jaar met een redelijke groep en maar 2 dagen. Dit jaar gaan enkel schoonbroer en -zus mee, en hebben we eens 4 dagen geboekt. Dat verlof heeft hij vorig jaar september aangevraagd én is direct goedgekeurd geweest.

@ PP: Het enige antwoord dat je krijgt van de werkgever is "je weet dat zoiets kan gebeuren". Ja, dat klopt. Maar dan verwacht ik wel (en hij ook trouwens) dat we dat op tijd weten. En niet aan lijntje gehouden worden. Lang verhaal kort: van het kantoor en zijn chef mag hij naar huis komen. Er zit ginder ter plekke echter een pipo aan land de boel op te volgen die hoger in rang staat, en die beslist dat ze moeten doorwerken. Daar heeft ook de kapitein zich (helaas) aan te houden. Nadat de 28e niet gehaald werd, spraken ze van hem de 11e te laten vliegen. Hij zou dan een vlucht naar Londen nemen en daar dan de 12e landen. MAAR nu wil de persoon ginds aan land dat hij blijft werken tot en met de 11e tot het einde van zijn shift, tot 18u. De laatste vlucht die dag, is om 15u... Dat is nog niet bevestigd, maar het feit dat ze het hebben laten vallen als "optie" is 99% van de tijd ook gewoon de werkelijkheid.
Hij heeft gemeld dat ik daarvoor verlof heb geregeld. Reactie "dat is het risico dat ze zelf gekozen heeft". De vakantie zelf krijgen we normaal wel volledig terugbetaald, maar ik ben wel gewoon voor Piet Snot die vakantiedagen kwijt....

Kan je zeggen, ik ben not amused over dit soort stuntjes :+ Spijtig genoeg staat de coördinator ginds aan land er voor berucht om dit soort dingen.
2 jaar terug hebben ze me op dezelfde manier 3 weken vakantie door mijn neus geboord... Maar toen hadden we (nog) geen reis geboekt.

Bon, het positieve aan het verhaal: extra tijd om misschien een wedstrijdje in te plannen dus :D

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:38

Welke maat zijn die getten Hanne?

Ik heb gisteren stage gehad met young riders. Heb veel bijgeleerd en was echt toffe les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:40

Ik heb een buitenrit gemaakt van 9km met Icaro. Piste is onbruikbaar en wil toch dat ze iets doen van beweging. Dus dan maar op deze manier.

Wel jammer dat er nu sneeuw ligt en alles spekglad is. Icaro staat stevig op zijn benen, met Wolk ga ik dat nog niet proberen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:48

Hier gelukkig gene sneeuw!

Leuk winnie! Waar was de stage? Was dat nu van Hendrik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:25

Het is maar een flinterdun laagje maar het blijft liggen en hier strooien ze gewoon niet. Zelfs de gewestweg bij mijn schoonouders niet, en die is best druk.
De veldpaden liggen ook wel slecht. Gisteren de ontdekking gedaan dat er ofwel een resem quads die paden begint te gebruiken, ofwel iemand met een 4x4 die er geen weg mee wist. Vriezen of niet, buiten de normale putten zijn die paden altijd goed begaanbaar en vlak. Nu is het 1 groot onregelmatig hobbelparcours van omgewoelde grond en bandensporen dat zo vastgevroren is.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:00

hier ook een klein laagje sneeuw!

Stage was in waregem en idd van hendrik. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:35

Ohh fijn dat het een goede stage was!

Alleen gek dat ze het niet op zo een centrale plek doen.. sommige zullen nogal ver moeten rijden.

Hier wel alweer sneeuw... ben vandaag in de paardenschool gaan rijden.
Heb ook ne nieuwe dressuurzadel gekocht van Antares. Hij zei dat blits een moeilijk geval was.. maar na 10 zadels passen heb ik toch ne goeie gevonden

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:47

voor mij geen probleem dat het in waregem is ;) vorig jaar was het vooral in Wallonië omdat dat dichter was voor xavier.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 16:08

Vind dat ze dat ventraal moeten doen gelijk bij de lrv.

Leuven is goed te bereiken en mooi in het midden. Voor ons ook nog een uur en kwart rijden. Ma dan ist voor iedereen gelijk. Alle vind ik he :p Ik heb van beide dingen geen last als ze het ergens anders organiseren want doe dat toch niet mee

Er was daarstraks wel een meisje op de school die van waregem was
En die haar paard was met zen been door de bodem van de trailer gegaan...
Bloeden dat die deed amai !

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:16

Winnie: leuk dat je alweer les had, was het crosstraining?

Hier met moeite 1cm sneeuw, helaas, wil graag een sneeuwman maken :P

Gisteren op jumping geweest in Aalter, 2e keer voor nyona en 1e keer 80cm, deed ze heel simpel foutloos. Ze is wel nog wat gespannen in de piste, in het losrijden springt ze meer over de rug, maar goed, ze doet het wel allemaal.
Fiona zowel in de 1m als 1m10 balkje in barrage. In de 1m reed ik weer teveel terug, maar dan is ze wel rustig qua hoofd. In 1m10 had ik een veel mooier ritme maar dan is ze weer moeilijker in de mond. Moeilijk moeilijk... volgende week wil ik graag naar de breemeersen gaan, toch wat meer ruimte.

Ai daaphh komt dat been goed voor dat paard?

varekaj: kan je eens niet in een binnenpiste gaan rijden in de buurt? Nu je uw rijbewijs hebt :j

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:53

Was dressuur en jumping! Was heel erg leerrijk zeker de dressuur. Ik heb altijd de neiging op Aruba enorm vooruit te rijden om haar achterhand actief te krijgen, maar vaak krijg ik het tegenovergestelde en valt ze op haar voorhand. Kmoest veel trager rijden en Aruba was echt ontspannen en niet loom en ze was actiever met haar achterhand!
Jumping was gewoon basisoefeningen die altijd wel eens goed zijn.

Nyona doet het echt simpel! Zalig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:16

@ Antonius: Niet echt. De meeste zijn niet bepaald goede bodems, je hebt dan nog geen garantie dat je niet met 10 in de piste zit en eigen lesgever is zelden toegestaan. En de ene waarvan ik weet dat dat wel allemaal in orde is, is op dit moment vreselijk slecht te bereiken vanaf de stalling waar Icaro en Wolk nu staan. Denk dat ik snel 40min onderweg ben enkele rit en die ligt in een héél smal straatje waar ik niet om sta te springen om met ijzel door te rijden. Dat wegdek ligt in het midden hoger dan de zijkanten, is 1,5 auto breed en daarnaast diepe grachten.

Clubles met de lrv zou een optie zijn, ware het niet dat het tijdstechnisch gekkenwerk is. Mijn trailer mag ik niet op stal laten staan, dus die staat verderop op mijn weiland (goed afgesloten en beveiligd). Rekenwerk heeft me geleerd dat ik om 18u30 thuis zou moeten vertrekken om les mee te rijden om 21u en in het beste geval ben ik om middernacht/half 1 weer thuis. Ik vind dat veel tijd om amper 1 paard gereden te hebben én dan nog eens in een 20x40 met 7 anderen van alle mogelijke niveaus.
Dan rij ik liever buiten als de buitenpiste niet bruikbaar is.
In de zomer ga ik wel de clublessen meerijden. Dan is het hooguit 30min rijden, er zijn 3 lesuren na elkaar dus ik kan beide paarden meepakken en ik moet geen fiks stuk omrijden ivm trailer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 23:24

Had het filmpje ook gezien! Ziet er echt een leuk dingske uit die jonge van u!

Denk dat het opzich nog wel meeviel met het paard, twas vooral de hoef waaruit het bloedde.

Ik denk opzich dat het ook een beetje opofferen is als je echt wilt trainen. Ik ben ook altijd mega lang onderweg. Mja wat moet dat moet...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:37

@Winnie: Maat is M. :) De L verschilt niet zoveel. Allez van toch niet echt van omtrek maar verschil is meer van hoogte. Voor Aruba bvb zou dat zeker goed zijn M. Bij Shuddy zou het toch zeker niet L mogen zijn voor de voorbenen bvb, of 't zou storen in de knie. L is meer voor grote paarden lijk Draak van G.iel bvb :P
Je lessen klonk ook interessant! Waregem is idd wel makkelijk. :P

@Antonius: Zalig jonkie! ;) Ik ga binnenkort terug een springles volgen en dan zien wat de lesgever zegt qua komende trainingen ofzo, 'k vind het wel leuk zo eens zelf jong paard opleiden ('t is de eerste keer voor mij hehe :P ). 'k Heb ook chance met een topkarakter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:06

@ Daaphh: De clubles zou me meer dan 5u verplaatsing kosten om dan met 7 man in een 20x40 gepropt te zitten en misschien 5 minuten begeleiding te krijgen. Dat vind ik beetje zonde van de tijd. Mocht mijn trailer op pension mogen staan, dan scheelde het 2u. Dan zou ik wel naar die lessen gaan.
Het is vooral door de immense wegenwerken die op de route liggen van pension naar de leslocaties of bruikbare binnenpiste. Doorgang bij die werken is geblokkeerd voor alles van +3,5T zodat we minstens 15km moeten omrijden en alles via 2 grote provinciale wegen die hiervoor al meer dan propvol zaten.

Ik kijk er naar uit dat ze weer 24/7 op de weide kunnen. Die ligt niet zo ver van stal maar wel véél gunstiger qua reistraject voor alles. En de clublessen in de zomer op het eigen clubterrein zijn stukken interessanter qua uren ook.

Ochja, al het weerbericht klopt en het wordt vanaf morgen weer zachter kan ik komende week gewoon buiten gaan rijden met de paarden. De knopjes zitten er op, het is vooral de conditie nu wat op peil houden. Het is niet dat de komende wedstrijden zo belangrijk zijn dat ik daarover moet stressen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:15

Ik volg je helemaal Winnie, dat had ik ook :D. En door haar traag te laten gaan, moet ze zich zelf meer dragen en zich gaan inspannen. Op den duur, eenmaal ze helemaal los is, schiet ze ze voor mijn been, haar poep mee :P.

Super zeg Antonius! Ik ga morgen 60 cm gaan springen :D laten we hopen dat ik niet huilend terug naar stal moet :P.

Amaai zo weinig accomodaties? Nu ik rij ook wel een veel rond. Als ik ga gaan rijden ben ik makelijk drie uren weg... Ik moet altijd op verplaatsing. Daarom rij ook niet elke dag, het is best tijdrovend. Gelukkig heeft Canch ook niet zoveel werk nodig.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:16

Wareg.em is vaak de plek voor stages, Sarah en Virginie gaven ook vaak in ware.gem stage. Ze hebben er ook wel de accomodatie voor.

Winnie, kom je volgende week dressuur rijden in waregem?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 00:25

Maar jij bent toch onder de 3,5 want anders is het toch C rijbewijs ?

Vroeger toen ik nog bij de lrv zat hadden wij ook clubles dat op 3kwartiet verwijderd lag..: zo ver, maar als het zo weer als nu was, dan was dat wel ideaal..
Hier heb ik gelukkig accomodaties genoeg. Beide handjes kussen.
Als de paarden bij het nieuwe huis staan, dan zijn er 2 buitenpistes op de hoek van de straat. Laten wij nu gaan wonen op 400m van die straat. Ideaal dis! Kijk er al naar uit!
Maar nu zit ik ook fijn bij Sarah, al is het wel tijdrovend.

Ik had Jomo eens gemeten, hij is nu let zijn 2j (als we vanaf januri tellen ) 1.65. Ik hoop toch dat er noet meer te ceel bij komt... ben niet zo lenig met opstappen als er geen bankje is

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:52

Hahah Daaphh die gaat als een speer amaai! :D Nu al groter dan Luxor. :P
En idd 'k herinnerde mij dat nog al die zotte accommodaties in jouw buurt, idd ideaal!

'k Heb ook al gelijk zin met te springen door al jullie gespring. O:) Maar eerst de eerstvolgende springles bezien hoe het verder zal verlopen. :) Luxor doet momenteel echt niets speciaals op sprongen met balken (kruisjes en rechtjes), hij kijkt al vrij netjes mee qua afstanden. Juist hekjes kijkt hij nog enorm naar à la te hoog erover, maar zie dat wel goed komen. Hij stopt er iig niet op. :) Volgende les denk ik dat we wss wel eens oxertje gaan doen en mini-parcoursje ofzo. Ik zal wel de raad volgen van mijn lesgever, hij is het gewoon om jonge paarden op te leiden.

Heel klein verschilletje maar. :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:53

Veel succes Helene!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:58

De ene goeie vlakbij is gestopt met pisteverhuur, het is meer dan druk genoeg met hun eigen pensionklanten. De rest is ofwel slechte bodem ofwel eigen lesgever niet toegestaan. Op zich hebben we hier in de regio niet zoveel manèges of stallen zitten en het merendeel is ook alleen buitenpiste.

Er is er wel eentje waar ik graag naartoe zou willen en waar eigen lesgever mag maar die ligt aan dat smalle straatje. Met ijzel ga ik me dat niet riskeren. Er zitten er bij gewoon regenweer al dikwijls genoeg auto's in de gracht, laat staan als het vriest.
Wanneer de paarden weer 24/7 op de weide kunnen moet ik die wegenwerken niet meer passeren en gaat dat heel veel schelen in reistijd, ongeacht waar ik naartoe moet.

@ Daaphh: auto + trailer + 1 paard weegt meer dan 3,5T, daarom heb ik ook mijn BE :) Maar al zou ik het willen, je kan er niet door. Ze hebben de toegang tot die baan versmald met betonblokken en zo'n metalen overspanning boven de straat. De trailer zal er nog net onderdoor kunnen, maar zo'n combi kan daar onmogelijk indraaien. Daarvoor is het veel te smal en te scherp gezet. Ik begrijp wel waarom. De rijvakken zijn ivm de werken verplaatst tot op 1,5m van de gevels. Sommige oude huisjes hebben aan de straatkant een balkonnetje. Zwaar/hoog verkeer zou teveel risico geven op scheurende gevels en botsingen tegen die balkonnetjes. In de andere rijrichting mag +3,5T wel probleemloos passeren maar dat gaat zo traag dat je voor 2km snel een uur staat aan te schuiven.

En ik zou toch maar vast uitkijken naar een trapje om op te stappen :)) Die zal 1m70 zeker wel aantikken.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:28

@hanne: Aruba is toch 1m72 dus weet niet of een M dan wel gaat passen...

@helene: ga niet meedoen denkik. Heb de maandag erna een examen en ga mezelf toch moeten verplichten om thuis te blijven ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 10:48

Dat zie je mis hoor varekaj. Met een B mag je tot 750 gaan, met een BE tot max 3,5 ton. Als je over 3,5 zit moet je CE rijbewijs hebben. Google maar eens

Veel succes Helene!

Ook examens Winnie? Wanneer begin je?