SusanH schreef:Ik zag nu vooral voorwaartse drang bij de ruiters. Wat ik snap, want je wil er af. Ik vind de reglementen en ook het instructiefilmpje van de KNHS echt niet duidelijk op dit punt. Daar zouden ze imo wel meer richtlijnen voor mogen geven. Ik heb als controleur ooit iemand een weigering aangerekend, die ging pontificaal in de ankers voor het paard de afsprong nam. Vond ik een weigering. De official van de KNHS niet, maar hij kon mij ook niet bevredigend uitleggen waarom niet. Hij had de situatie trouwens niet gezien. Maar wel het bezwaar van de ruiter gegrond verklaard. Terwijl zij ook geen bewijs had (visueel), anders dan haar eigen versie van het verhaal.
Ik vind dit persoonlijk dus ook geen weigering, als hij vol in de ankers gaat met koppie naar beneden, kijkt en vervolgens springt. Moet ie wel geen enkele pas zijwaarts/achterwaarts hebben gedaan. Vind het bezwaar dus wel terecht, alleen wel bijzonder dat ze zonder bewijs het voor elkaar heeft gekregen. Tenzij jij hebt toegegeven dat je inderdaad een weigering aanrekende omdat het paard stopte. Dan weet hij natuurlijk ook genoeg.