[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:59

Leuk Marijke, en groeien ga je toch wel ;-)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:00

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:20

Klopt Texelse, maar ik wil geen mac-buikje ;)
buikje van de beeb is prima maar als mensen gaan twijfelen '' is die nou zo dik geworden'' of ''is die zwanger'' wil ik voorkomen ;)

Al zul je het nooit helemaal voorkomen! Maar Geert heeft mij al beloofd te gaan rollen aan het eind als ik zo door eet :')

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:44

Jeetje Dienke wat erg! Sterkte ermee voor je collega.
MM haha heerlijk klinken die kerstpakketten! :D Mooi dat je nergens last van hebt.

Nou hier heb ik al lekker weekend! Heerlijk, ben eigenlijk wel een klein beetje kapot nl. De nachten zijn echt niet geweldig. Ik slaap gewoon niet goed. En als ik aan het werk ben ga ik tussen de middag naar huis om even bij Roelof te kijken en wat bende op te ruimen. Roelof kan nog erg weinig aan zijn hoofd hebben. Dus moet erg opletten dat de dingen die ik doe (tv kijken, muziek luisteren, stofzuigen ed) niet te druk voor hem zijn. Op dit moment kan hij nog geen tv kijken en het geluid moet eigenlijk ook helemaal zacht. De paarden heb ik ook al een week niet gezien. Maar daar hoop ik morgen weer tijd voor te hebben. Mijn super mooie foto is uitvergroot en daar zal ik morgen ook even een lijst voor halen! :D Dus dit jaar wordt wel een hele rustige kerst voor ons, maar ach ik ben allang blij dat het zo is afgelopen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:13

Leuke Equador! Ik heb er 3 gehad hier, 1 direct en 2 indirect via moeders. Vind het leuke paarden. Geen problemen met hoeven of voeten, daar heb ik ook nog nooit van gehoord bij ze.

Leuk pakket, Marijke!

Kekkere verhalen hier :D

Triest van dhr. vd Marel. Was hij al ziek?

Wat naar van je collega BV, sterkte!

Voor wie het vroeg, Olivier heeft wat irritatie bij zijn checkligament. Geen grote beschadiging, hij is ook niet kreupel geweest. Gelukkig heb ik grote problemen kunnen voorkomen doordat ik altijd aan die pezen voel en dat vochtbultje niet helemaal vertrouwde en liet scannen. Ik ben nu 3 maanden aan het stappen met hem, maar daar zijn net nog weer 3 maanden bij gekomen. Dus voorlopig zijn we even zoet.
Gelukkig is hij superbraaf, dus ik loop gezellig met hem door het dorp heen. Soms op zijn rug met bitloos hoofdstel :D
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:16

Hihi, Nu ziet Olivier er erg recreatief uit :D
Ik ben er bij twee wezen kijken en die hadden enorme platvoeten en lage verzenen. Nu is dit goed te houden / krijgen met een kundige hoefsmid, maar als zo'n beest al 4 jaar zo loopt laat ik hem toch liever staan :o

Pleun was al een paar maanden erg slecht. Dit jaar is hij ook niet bij zijn eigen wedstrijd geweest (Vlietlanden).
Leuk :j [UK] [ART] Happy Birdsday!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:39

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:17

Zo weer terug van dressuur les en ik heb toch echt het leukste paard :D ;)
Baal er wel van dat ik hem nog lang niet zo kan laten lopen zoals hij eigenlijk kan.

@ heleen wat fijn dat Oliver zo braaf is!
@ Margriet wat fijn dat het goed gaat met Roelof! Geluid en drukte doen echt pijn in je hoofd met een hersenschudding. Ik had geregeld last als mama langs kwam want die kletst nogal. Kun je echt niet hebben dan.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:43

Dat is pas een kerstpakket Marijke!

Caro, inderdaad leuke beesten. Helemaal die quasimodo X volbloed!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:55

Wat is het hier rustig? Iedereen vroeg naar bed? en vanmorgen ook nog andere dingen te doen?
Wel een keertje lekker makkelijk bijlezen :D

Heleen, balen meid :(:) , wel fijn dat hij zo makkelijk is met stappen dat je er zo op mee kunt tuffen, maar je "tuft" er natuurlijk liever anders op in de rondte.

Iedereen alvast succes en sterkte met de voorbereidingen en drukte voor de feestdagen. Fijne dag allemaal.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:05

Goedemorgen meiden,

wat een drukte zo vlak voor de feestdagen. Ik kom nergens aan toe en vind dat echt vreselijk. Zelfs op de zaak is het onwijs druk. Sorry dus voor mijn afwezigheid, ik lees wel braaf mee, maar ben zo onwijs druk. Ben er nu al helemaal klaar mee {:)-:(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:11

Iedereen is aan het voorsporten, Kris :')

Ik zat ook al vroeg op het werk, want ik kon niet meer slapen :O

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:46

Goedemorgen!
Idd erg rustig hier.

Heleen: Wat balen zeg. Gelukkig is Olivier wel heel erg braaf
Kris: Nog even bikkelen :(:)
Marijke: Leuke kerstpakketten :P
Margriet: Fijn dat het zo goed gaat met Roelof.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:06

Morning!
Uitslapen ging niet echt want bij de buren zijn ze aan het boren -O- Maar goed ik heb een druk program vandaag: ik wil vandaag alle (maar dan ook écht alle) boodschappen in huis halen en eigenlijk ook alle was wegwerken. Vanmiddag lekker rijden. Zou les hebben, maar dat ging niet door en nu gaan we tweede kerstdag lessen :+ (Oh oh wat mijn vader daar niet van zou zeggen........!!!) Maar goed het is haar eigen voorstel ;) Morgenochtend dan het huis even poetsen >;) (Muti zit vast zo: := )

Marijke,wat een mooi pakket zeg. Ik kreeg helemaal NIKS! 8)7 En Ronald moet zelf uitdelen natuurlijk ;)
Kris, iedereen strak de kerst in? ;)
Heleen, hopelijk komt het weer helemaal goed met Olivier. Echt goed dat je er zo snel bij was! Bij Nudine was de check bijna door voor het ook maar iets dik was of ze ging kreupelen. Eigenlijk dus mazzel dat er al vocht in zat bij die van jou!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:34

Goedemorgen!

Ik zal zo eindelijk weer eens naar de paarden! :) Wel zin in.
Mijn kerstpakket mocht ik zelf uitzoeken. Heb maar een cadeaukaart van de V&D gedaan. Roelof had een pakket met vanalles en nog wat. Hij heeft gister een hele grote fruitmand gekregen en een banketkrans, dus genoeg te eten hier.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:38

Veel succes Noor!
Kris: Iedereen wil van tevoren even de kilo's kwijt die er ongetwijfeld bij gaan komen :P

Ik heb al een groot aantal dingen klaar aan eten. Verder is het hier een gekkenhuis. Mijn moeder is heel erg ziek (longontsteking), er moet nog van alles schoongemaakt worden, ganzen moeten nog gerookt worden, pate nog gemaakt, paarden gereden en stallen gemest.
De kerstdagen zelfis ook nog niet bepaald rustig. Eerste kerstdag hier lunchen, daarna door naar familie van Rim, tweede kerstdag overdag samen met Rim en de avond zijn we nog over in discussie. Kan nu nog variëren van eten bij mijn ouders tot een dansfeestje. Gaan morgen een kerstcadeautje voor mij uitzoeken en alle mogelijkheden nog even doornemen. Zal wel een compromis worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:47

Noor, Druk, druk, druk :) Succes!
Lau, Beterschap met je moeder! Jij hebt het ook druk dus....

Ik ga 'gezellig' uit eten eerste kerstdag en verder heb ik helemaal niets :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:50

klinkt druk Lau! Beterschap voor je moeder.

Ik heb net mijn tweede flexchairsessie gehad, was opnieuw erg leerzaam. En ik merk met rijden dat de paarden er duidelijk op reageren, ze lopen er echt fijner mee. Hier is het met de Kerst niet heel druk, 1e kerstdag schoonouders en mijn moeder te eten, en 3e kerstdag eten we bij mijn moeder, met broer en schoonzus. Verder geen grote plannen.

Margriet, ik begrijp dat je vriend niet in orde is? Sterkte!

Ook BV sterkte, dat is echt naar!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:52

eerste kerstdag komt alles hier, dat vind ik erg gezellig, maar al dat geneuzel over het eten hoeft voor mij niet. Ik heb gepast! Iedere dag aan de ontbijttafel vraag ik of ze nog suggesties zijn voor de warme maaltijd 's avonds, en iedere dag hoor ik, "geen idee, maakt mij niet uit, ik vind alles lekker" en nu wordt er opeens een heel gedoe gecreëerd rond dat eten. Daar heb ik helemaal geen zin in. Dus geen idee wat we eten. Dat zal ik wel zien. Wat mij betreft gewoon een lekkere pan boerenkool met worst, en dan lekker naar het strand ofzo, even uitwaaien. Tweede kerstdag en dinsdag heb ik 2 lange dagen jureren, ik overweeg ook om een hotelletje te pakken maandagavond, anders ben ik 's avonds om 21.15 u thuis en moet dan om 5.30 u weer op. Beeeeeetje vroeg.....

Lau beterschap voor je moeder! Succes met je ganzen. Kun je ze niet in de openhaard hangen, en dan mooie eikenhout gaan stoken?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:53

Lau: Beterschap voor je moeder. En succes met de drukte
Noor: Ook lekker druk dus.
Margriet: Fijn dat je weer naar de paardjes gaat!
Mootje: Lekker rustige kerst!

Mijn kerstdagen zijn ook niet zo bijzonder. Eerste kerstdag thuis eten en tweede kerstdagen gourmetten bij mijn vader :) En eerste kerstdag nog een buitenrit met de paardjes. Draakje doet de laatste tijd nogal weinig, dus ik vrees dat die wel erg fris zal zijn :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:58

Ik kook juist graag, door de week komt het er nooit van, dus nu kan ik me uitleven. Het wordt hier een echt klassiek menu:

borrelhapjes
kaas, vleeswaren, toastjes, gegrillde garnalen

vooraf
kipcocktail

hoofdgerecht
boeuf bourguignon
knolselderijpuree, witlof, venkel, haricots verts
kastanjepuree, truffelrisotto, pommes duchesse of aardappelgratin

nagerecht
appeltjes uit de oven met (zelfgemaakte) vanillevla en ijs
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-12-11 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:01

Lau, heb jij enig idee waar je kastanjes uit blik zou kunnen krijgen?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:06

moguh...

pfffff, wat een verhalen om dat eten, doe mij maar een varkenshaas en gebakken aardappelen. :P maar ik ben toch meer van snel/makkelijk/lekker.

marijke/geert: enorm kerstpakket..
lau: drukke dag... beterschap voor je moeder!!

hier nog mensen naar den bosch/Hengstenkeuring... Ik heb passe partout voor alle dagen, alleen ben er donderdag (tribune) en vrijdag (aandrijven in de kooi). dus liefhebbers voor woensdag/zaterdag kaarten?? dan kunnen we wel wat overleggen....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:04

Laura: beterschap voor je moeder!!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:14

Lielle: Albert heijn heeft ze meestal liggen.

Ik leef mij minder uit dan normaal. Voor eerste kerstdag lunch maak ik pompoenpannenkoekjes, millionaires shortbread, cupcakes, croissants, filodeegtaartjes met een kerst vulling, vijgen met blue stilton, gerookte ganzenborst, lekkere kaasjes, allemaal sporten jam gemaakt en nog wat dingetjes.
En voor tweede kerstdag maak ik een ganzenpate vooraf, hoofd een reebout en na de pana cotta. Alleen geen idee of ik daar zelf aan mee eet ;)