jipje_niekje schreef:Hoe is het met jou jonge hengst?? Laat je hem hengst of niet?
het gaat goed, hij heeft wisselende momenten van angst. heb hem nu twee keer gelongeerd, de eerste keer gaf hij mij meerdere keren skiles, maar ik heb het niet opgegeven. Linksom gaat prima, maar rechts wil hij niet dan gaat hij dwars doen en pakt hij de lijn om zijn hals en zet het op een lopen. vandaag heb ik hem dus in de longeerkraal met kaptoom gezet. De kraal was een mega blubber zooi, maar door de kraal en kleinere ruimte won ik wel de situatie, daar was hij zondanig van onder de indruk dat ik hem daarna niet meer kon pakken. Na een uur gaf ik het op en hebben we hem als het ware naar binnen geleid, loslopend. Daarna hebben we hem m.b.v een longe in de stal kunnen pakken en het halster omgedaan. Hij is soms nog erg bang en gaat dan achterin staan en dan kom je er niet bij, dan gaat hij rechtovereind staan om te vluchten over de box wat niet gaat natuurlijk. Terwijl ik hem wel zonder slag of stoot heb kunnen scheren ??? en als ik hem bij zijn halster heb en hem vastzet in de plaats en poets dat vind hij heerlijk, dat doe ik dus nu tweemaal per dag, om op die manier hem te vertrouwen dat ik hem geen pijn doe. Lekkere dingen snapt hij niet dus daar komt hij ook nog niet voor. Ik werk alleen met hem als ik alleen op stal ben, dat is het beste voor mij en voor hem en als ik in een lastig parket kom dan ben ik niemand tot last met zo'n jong ding. Hij heeft nl ook nog momenten dat hij niet meer mee wil lopen....
dan moet ik geen ander paard tegen komen......
Hij blijft wel hengst mits hij mijn grenzen niet gaat overschrijden. Hij staat nu gewoon naast een merrie en dat gaat prima.