[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:00

Lielle schreef:
Het is mij ook niet helemaal duidelijk vieva, wat is er nu aan de hand?

Willen wij dat wel weten Rolleyes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:11

Ok, dan ga ik gewoon bij de ruitersportzaak kijken of ze er een met een leuk (blauw met geel!!!) kleurtje hebben.

Vieva; onze wei ziet eruit als een zwembad. Als wij graag willen rijden moeten we ook naar een andere binnenbak.
Het is hartstikke aardig van die mensen dat je zo fijn met dat paard mag rijden. En ik kan me voorstellen dat ze hem niet ergens anders willen stallen. Zou jij dat doen als het jouw paard was?

Die lessen komen wel weer. Vorige week kon mijn springles ook niet doorgaan en deze week heb ik alweer geen springeles gehad. Dan baal ik ook als een stekker.

Verder mag je niet klagen. Je krijgt zelfs een scooter voor je verjaardag en da;s toch niet bepaald een klein cadeau. Kortom; je hebt genoeg om blij over te zijn Knipoog

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:14

marieketencate schreef:
Lielle schreef:
Het is mij ook niet helemaal duidelijk vieva, wat is er nu aan de hand?

Willen wij dat wel weten Rolleyes

herfstdepressie Pling ?
of geen zwemdiploma...
of geen reddingsboei aan de zijkant van de bak...
of zwembandjes lek?
of geen regenjas?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:20

Nou we het over een slechte bak hebben.
Rijden jullie daar gewoon in door?

Ik bedoel; mij maakt het niks uit om zelf nat te worden. Maar ik ben wel als dood voor de pezen van mijn paard (hoe zou dat komen? Haha!).
Als de wei te slecht is rij ik ze niet, of we gaan naar een binnenbak.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:23

reeskees schreef:

herfstdepressie Pling ?
of geen zwemdiploma...
of geen reddingsboei aan de zijkant van de bak...
of zwembandjes lek?
of geen regenjas?

of van suiker??
Bang voor water?
Bang om vies te worden door de blubber??

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:27

Scum schreef:
Nou we het over een slechte bak hebben.
Rijden jullie daar gewoon in door?

Ik bedoel; mij maakt het niks uit om zelf nat te worden. Maar ik ben wel als dood voor de pezen van mijn paard (hoe zou dat komen? Haha!).
Als de wei te slecht is rij ik ze niet, of we gaan naar een binnenbak.

meestal rij ik wel door. mijn bak ik vaak wel nat, maar de grond blijft wel hard, het wordt dus niet erg soppig/mul.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:30

Mijn bak staan weleens plassen in, maar hij blijft hard. Meestal is het hoe meer water hoe beter. Als het een enorme blub zou worden, zou ik er ook niet graag in rijden, niet voor mezelf, maar idd voor de pezen. Ze moeten wel een vaste ondergrond hebben. Als je rijdt in een bak waar ze steeds een eind doorglijden, kun je nog beter niet rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:34

Kijk, dan is het wat anders met een harde ondergrond.
Ik zag van de week Kaatje echt 15 cm vooruit glijden bij elke pas. Toen heb ik haar weer afgezadeld.

Zo'n all weather Tuft bodem, dat is volgens mij wel fijn spul. Heb al eens op hun site geneusd. Alleen gooien ze dat spul gewoon op de bestaande onderlaag. En die vind ik bij ons niet hard genoeg.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:39

Door toch regelmatig met een zware tractor met schuif de bak te egaliseren, blijft de bodem redelijk hard en wordt je dus alleen maar vies... (= de bak bij Pim Bloos )
De bodem bij mijn eigenbak thuis, wordt "waterhard" en de laag hippotex die daar over/doorheen ligt zorgt ervoor dat het niet gaat soppen en er komen dan ook geen gaten in het zand.

Ik krijg op dit moment wel een beetje een sik van al die regen, en dat ook juist ook steeds in de avond als ik pas kan rijden.. Boos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:40

Dat gaat bij ons niet. Wij rijden in de wei en daar rij ik nu liever niet met een tractor door. We hebben wel een weisleep.

Wat is Hippotex? Is dat een soort vilt?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:46

Scum schreef:
Wat is Hippotex? Is dat een soort vilt?

Lijkt veel op all weather tuft, maar is iets fijner.
voor je dat in de bak doet, moet je zorgen dat de bodem goed vlak is ingereden en vervolgens dat spul eroverheen verdelen.
Mijn eigen bak heeft ca 40 cm drainaige zand, met daaroverheen de hippotex.
Drainagebuizen om de 1,5 mtr afstand vanelkaar (deze korte afstand omdat het grondwaterpeil bij ons vrij hoog zit (of het land gewoon laag)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:59

Ik heb een bepaald soort zand, dat hard wordt als het nat wordt. In de zomer moet ik regelmatig sproeien en in de winter is hij prima. Ben alleen ff de naam kwijt...iets van m3 of k3 ofzo..ben er erg tevreden mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:03

RK; maar je hebt er dus wel een drainagesysteem onder liggen. Drainagezand had ik ook nog nooit van gehoord trouwens.

Marieke; dat klinkt ook wel fijn. Liever te droog dan te nat.

Ben laatst in een stal geweest met een eb en vloed bodem. Wel een irritant geluid is dat. En het was zeiknat. Maar ze zakten er niet in weg.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:14

Scum schreef:
RK; maar je hebt er dus wel een drainagesysteem onder liggen. Drainagezand had ik ook nog nooit van gehoord trouwens.

Drainage is bij ons wel hoognodig, omdat wij op de klei/veengrond zitten. Jullie zitten wsl op zandgrond, dat laat vanzichzelf al een stuk beter het water door. (jullie kunnen veel goedkoper een bak neerzetten, dan wij hier... Knipoog )
Is eigenlijk een makkleijke benaming voor best wel grof zand. mn voor een snelle waterdoorlatendheid.
Als je dat zand alleen in je bak zou hebben zonder toplaag, dan is ie niet te rijden (te rul), maar met een toplaag van bijv hippotex is het wel goed rijdbaar en wordt niet zwaar.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:26

ik heb van de week in de nieuwe bak gereden... zalig Haha! helemaal strak Tong uitsteken

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:58

Ik rij meestal gewoon door..alleen ik heb 2 hoeken die erg prut worden..die ontwijk ik. Verder als het me te mal is rijd ik niet..dat is niet anders. Met vorst kan ik ook niet rijden. Vies word je er wel van..overal modderspatten en mond dicht want anders eet ik soms modder Vork.

Mijn ma heeft een heupafwijking en die is erfelijk..maar volgens een domme schoolarts had ik dat niet. Krijg steeds vaker last van linkerheup en knie..dus meteen ook maar ff op tafel gegooid. Mag op de foto..nou wat een eer. Maar dan weet ik het tenminste zeker.

En die andere knie zijn mn kniebanden..die zijn veel te slap..overrekt ofzo. Kan mn knie ook teveel overstrekken en het is een slap gedoe in mn knie omdat die banden gewoon uitgerekt zijn. Fysio..nou daar heb ik geen goede ervaringen mee..volgens mij helpt dat helemaal niet. Maar goed, zal het braaf proberen, weet alleen niet hoe ik er komen moet..fietsen met dit weer de koekoek en de bus stopt 2 km er vandaan..

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:01

Onze bak is ook erg nat maar wel hard/stevig. De eerste dag dat het regent wordt het soms wel te blubberig en dan rijd ik ze niet. Vandaag geef ik het helemaal op. Het waait hard en koude regen. Paarden willen ook niet zo graag los, ze gaan allemaal voor het hek staan wachten Tong uitsteken
Kripton heeft zijn kogel verdraaid door de blubber, hij gaat dan zo hyperactief spelen en op een dubbeltje draaien en ik maar vloeken dat dat niet mag in de blub!! Boos!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:42

Ik geloof wel in Fysio hoor! Het is vaak gewoon een kwestie van meedenken en goed voelen. En braaf doen wat hij/zij zegt. Dan werkt het. Ja
Wij hebben een binnenbak, en ook twee buitenbakken, maar in die ene heb ik eigenlijk nog nooit gereden. Die andere is een soort nep-agterberg bodem. Die blijft wel redelijk goed Ja
Op mn werk is de binnenbak net vernieuwd, echt heerlijk! Ziet er ook echt heel mooi uit, heel fris, zo'n witte bodem.
En de buitenbak is daar ook goed, maar dat is ook nog Ijselmeerzand. Antiek, maar wel perfect. Jammer dat dat niet meer te krijgen is.
Er worden hele huizen voor gekocht als er een Ijselmeerbodem bij ligt. Afgraven en weer doorverkopen het huis Nagelbijten / Gniffelen
(gebeurt echt in NoordHolland, onvoorstelbaar! Haha! )

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:06

sorry hoor mensen jullie begrijpen het niet Knipoog
Behalve lielle, die vraagt het nog eens Lachen

De eigenaren hebben zelf gezegd dat hij dan naar jan mocht om te stallen, en wij betalen die stalling dan Knipoog

En sorry hoor anne ik weet niet of jij het zei, maar ten 1e verkopen ze hem nooit meer en ten 2e ze hadden niemand die hem echt zo reed, en wedstrijden ect vind hij super leuk enz.

En wij betalen de wedstrijd kosten en spullen enz. dus staat er ook wel wat tegen over hoor Knipoog
Er mag niet in de bak gereden worden omdat de bak dan kapot gaat en hele grote gaten er in krijgen Knipoog

En ik vind het een beetje dom om zo maar te zeggen dan koop je even een trailer, en we zijn natuurlijk blij om de trailer van hun te lenen, maar voor een uur 53 euro is te gek Knipoog

En MJ: Volgens mij als ik zelf zeg dat ik het stom vind om dat te zeggen datw ij ook niet een zolder vol geld hebben of een boompje ben ik niet verwent hoor Knipoog

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:08

en ze hebben hem erbij gekocht omdat het andere paard van de eigenaresse dat is een broer van hem en de oude eigenaren wouden dat ze bij elkaar bleven.

Knipoog

Maarja helaas is er geen oplossing uit gekomen vanmiddag, dus gaat het rijden niet door Knipoog

Ik heb vanavond wel les, op een paard van jan Lachen Ben ik wel blij om dat hij het dan aanbied Knipoog

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:16

Wat een heerlijk weer. Lachen
Ben zeiknat geregend en een paar x bijna de weg op gewaaid.
Lang leve de fiets Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:18

Heerlijk he Hilde Ja
Ik liep net buiten met een paraplu, maar die heb ik maar heel snel weer omlaag gedaan Haha!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:19

Ja echt heerlijk.
Echt alles is zeiknat.
Maar mn seksie jas van Equitheme is waterdicht Lovers

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:21

Dat jasje willen we zien! Foto!!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:21

Jat even een foto van iemand anders hoor Haha!
Effe zoeken Tong uitsteken