[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:29

Ok, ik vergeef je.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:41

jullie zijn weer lekker op dreef !!!
gewoon doen hoor Simmie... kunnen wij ook genieten van BLINGBLINGSIMMIE klinkt toch goed? gaan wij gewoon met spiegels op het terrein staan, en dan kunnen we bij een glinstering meteen zien dat jij het bent!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:47

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:25

Aah wat lief van dat lammetje.. ik heb ook een keer een geitje groot gebracht.. ( ik woon in de stad) . Die boer waar mijn pony toen stond wilde hem dood laten gaan en dat vond ik zooooo zielig dus hebben we hem maar meegenomen, hij ging gewoon mee mn zusje van school halen.. heel erg schattig, hij was zinderlijk. Later hebben we hem weer in zn hok bij zn moeder en broetjes en zusjes gedaan. Nu staat hij op een kinderboerderij!

maar vief.. is die duif nu nogsteeds niet weg? hihi ik heb vanavond les, dat wordt nog leuk!

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:27

wij hebben een keer een eekhoorntje groot gebracht:D die kwamen we in het bos tegen heel jong en zonder mama..Hij bleef maar bij mn vader aan zn broek hangen..hebben we nog op video..Issie mee naar huis gegaan..En kreeg hij eten enzo.Hij bleef wel buiten geloof ik..en toen die wat grooter was weer uitgezet in het bos

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:41

Damn, wat heb ik toch een zin in het weekend. Maar nog 1,5 dag werken
Gelukkig heb ik vanavond nog een dressuurles om het nog een beetje leuk te houden. Met Bitwise gaat het toch iets minder goed. Hij heeft volgens mij toch een of meerdere ribben gekneusd.

Eerst maar eens kijken of hij vanavond wel in die dressuurles kan rijden en dan of dat zaterdag wel gaat in Maarsbergen.

MissM

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:49

Arme Bitwise Als je de foto's zo zag kon het al bijna niet anders, zag er pijnlijk uit!

Ik moet nog 2 1/2 dag voordat ik weekend heb, maar dan wel een leuk weekend! Op zondag hebben wij de oefencross bij ons op de manege, en op maandag heb ik een onderlinge dressuurwedstrijd, en een strandrit

Marpie mag trouwens weer op voor het ruiterbewijs! Ze heeft al vaker ingevallen, en we hebben op het moment een paar brave manegepaarden die het ruiterbewijs zouden doen die kreupel zijn....
En voor het ruiterbewijs heb je paarden nodig die: makkelijk zitten, een sprongetje willen maken, en die buiten ook voorop willen lopen. (en laat MArple nu aan alledrie de eisen voldoen )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:50

en dat is meteen de reden dat ik het ruiterbewijs niet zoveel waard vind Niets ten nadele van jouw Marpie (in tegendeel) maar zo is het wel erg paard afhankelijk.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:53

Klinkt heel goed dat weekend MissM! Maar als jij op zaterdag nog moet werken dan wordt het voor de rest wel aanpoten met zoveel activiteiten.

Wat het ruiterbewijs betreft; ik vind dat ze daar best wat vrijstellingen voor mogen geven. Iemand die bijv. een B cross kan uitrijden die is echt wel de baas over zijn paard. Die zouden ze dan bijv. alleen theorie kunnen laten invullen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:55

Inderdaad Scum, ik zou dan zeggen dat je B+2 moet zijn oid. Dan heb je ook de stijlpunten erin verwerkt.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:00

Scum: gelukkig hoef ik zaterdag maar tot 15.00

Ik ben het helemaal met jullie eens dat dat ruiterbewijs niet echt iets voorsteld. Ik heb al zoveel mensen het zien halen waarvan ik dacht: die zou ik nooit een paard meegeven En ik heb ook meegemaakt dat ze mensen lieten zakken omdat ze niet de kracht hadden om 10 minuten in verlichte zit rondjes door de bak te rijden maar die verder keurig op hun paard zaten, en ook lieten zien dat ze "problemen" konden oplossen

Degenen die nu op Marple gaan zijn beide mensen die goed kunnen rijden, en waar ik mijn paard ook wel aan toe durf te vertrouwen. De ene heeft ook een eigen paard, maar dat dier vertikt het ten ene malen om voorop te lopen... en dat willen ze wel zien.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:03

Als je dan zaterdag in de bieb zit, denk dan maar even aan ons. Wij zijn dan lekker in Maarsbergen....

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:08

Wrijf het er nog even in (ik wil OOOOOOK!)

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:10

Maar in de bieb werken lijkt me toch niet zo erg hoor. Lijkt me heel gaaf met allemaal die boeken. Vooral als het even iets minder druk is gewoon zelf een goed boek pakken...

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:25

Ja, hoor, ik ben heel tevreden met mijn baantje! Het is gezellig werken, over het algemeen komen mensen toch voor hun plezier naar de bieb. (de gemiddelde scholier niet meegerekend )

Ik kom ook zoveel boeken tegen die inmiddels op mijn "te lezen lijstje" staan!

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:28

Scum schreef:
Maar in de bieb werken lijkt me toch niet zo erg hoor. Lijkt me heel gaaf met allemaal die boeken. Vooral als het even iets minder druk is gewoon zelf een goed boek pakken...

.... of snel iets op bokt zetten ......

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:40

Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald op het Ermelo sgw kamp, met Pablo De examinator heeft mijn hele buitenrit niet gezien (en die was heftig, we moesten langs allerlei enge graafmachines terwijl er ook nog een waterleiding gebroken was en de straat dus blank stond; fijn met ons neurootje) maar ik had alleen maar Goeds ervoor Onze hele groep was geslaagd voor de praktijk, terwijl bv op de terugweg twee ponyruiters met wat haast in gestrekte draf vertrokken, de rest van de groep achterlatend met natuurlijk pony's en paarden die er ook achteraan wilden. Dat heeft de examinator niet gezien, maar zou voor mij reden geweest zijn om ze te laten zakken.

MissM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:18

Bitwise schreef:
Scum schreef:

.... of snel iets op bokt zetten ......

Betrapt.....

Lielle: ik heb mijn ruiterbewijs zelfs in een binnenbak gehaald (is al weer een poosje terug ) Het paard waar ik op reed hadden we net 2 weken op stal. Ze reageerde niet goed op de galophulpen, en toen gaf iemand mij een zweepje aan: paard op hol Ik heb het paard toen maar op een volte gezet, en kreeg later een compliment van de examinator dat ik dit zo goed op had gelost Ofwel: toen stelde het helemaal niets voor, maar dat papiertje heb ik op zak (mocht het ooit verplicht worden)

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:22

Hihi mijn weekend begon vandaag en dinsdag moet k weer.. echt heerlijk haha Arme jullie!

En een ruiterbewijs.. ik heb er geen haha oeps,,
eigenlijk vind ik het een beetje onzin.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:22

ik heb mijn ruiterbewij zelfs 2 * gehaald, de 1e keer was toen ik een jaar of 12 was, op zo'n zelfde manier als jij eigenlijkbeschrijft. Ik heb het alleen laten verlopen.

Maar daarom hecht ik er dus weinig waarde aan.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:26

Ja ik heb mijn ruiterbewijs ook. Bij ons was het gewoon zo dat je moest hopen dat je op het makste paard kon dan hoefde je alleen theorie te leren! Dus super makkie!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:30

Ik hoop alleen niet dat ze het voor iedereen gaan verplichten die buiten wil rijden, en dat mensen onder ervaren begeleiding nog wel naar buiten mogen gaan. Mijn moeder bijvoorbeeld rijd heerlijk mee in de groep, maar ik zie haar het ruiterbewijs niet meer halen. Ze is op vrij late leeftijd begonnen met paardrijden en durft bijvoorbeeld niet een losse hindernis te springen, maar een sprongetje in het bos lukt prima zonder haar paard te storen.

Maar ach, ik heb het 20 jaar geleden ook gehaald omdat het verplicht zou worden, en dat is het nog steeds niet

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:57

ik vind het een en al onzin
PUNT!!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:18

BT heeft gesproken.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:27