[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 15:01

Geen idee of iemand van jullie geïnteresseerd is, maar de oefencross van baarle nassau wordt weer georganiseerd!

Ik vind het altijd een aanrader, wel optijd inschrijven want die zit zo vol. Je moet pas terplaatste betalen dus moest je toch niet kunnen kan je altijd afmelden

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:32

Ja leuk hè daar. Wij zijn ook geweest dit jaar. Denk alleen dat het voor ons dit jaar te vroeg zal komen. Maar het is zeker een aanrader voor alle niveaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:21

Ik had er ook al iets van zien langskomen, maar ook al is het een heel leuk terrein, voor ons is het nog te vroeg. Eerst even het gewone springen weer op de rails krijgen.

Mocht iemand interesse hebben, ik heb (nog steeds) een pracht van een sinusitis in de aanbieding. De hoest is het afgetrapt maar niesbuien zwaaien nu de plek, met een sausje van maagpijn :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:29

Vind het wel een heel leuk terrein. Blits heeft er zijn eerste buiten springparcours gelopen en zijn eerste cross. Ge kunt al vanaf 60 , dus denk dat dat wel kan.

Tijdens het jaar hebt ge zo geen mogelijkheden om te trainen vind ik. Alle ge kunt wel trainen maar dat wedstrijd gevoel krijg je niet zo geëvenaard. Voor Castor in den tijd was dat altijd een goede oefening... voor mijn energie iets minder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:02

Icaro zal het wel kunnen, ik ben het probleem. Omdat het alweer een tijd geleden is dat ik nog gesprongen heb is die reflex in mijn rechterbeen weer vermindert. Minste dat meneer beetje te enthousiast afzet kom ik in de problemen qua evenwicht. Links ga ik dan in verlichte zit en rechts, tgoh, dat zwiert er zo een beetje een kilometer achteraan. Hijzelf vergeeft mij dat elke keer (topknol <3 ) maar de klappen die ik dan krijg in mijn rug en nek, die zijn niet mis. Zelfs een oxertje van 50 kan me nu al lanceren als ik niet genoeg mee ben.

Hij begint ook meer en meer enthousiast te worden in alles, ook in springen. Vind ik prima, maar ik moet wel zo'n sprong eerst deftig kunnen aanrijden. Hem nu teveel laten vertrekken en (te) vroeg afzetten omdat hij vindt dat het zo wel lukt is iets wat ik absoluut moet vermijden. Anders heb ik dat op hogere en moeilijkere hindernissen ook aan mijn rekker, en dan kan de miserie beginnen. Het is al erg genoeg dat hij meedenkt in dressuur, hij moet niet zelf dingen gaan beslissen in een parcours, laat staan op een crossterrein.

NewFire_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:00

Ik rijd ook wedstrijden in België. Door tijd gebrek heb ik helaas maar 2 crossen mee kunnen rijden, in Merksplas en in Meerle. Dit waren ook mijn allereerste echte crosswedstrijden. Welke heb jij gereden dit seizoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:04

Ik? Ik heb nog geen kans gehad om zelfs maar een oefencross te starten -O- Vorig jaar paard out na complicaties bij castratie en dit jaar niks kunnen rijden omdat mijn transport er de brui aan had gegeven, en vervangen + BE halen heeft (veel) langer geduurd dan verwacht. Mei is bij mij de pechmaand, met dan nadien de hele zomer en dit jaar ook stuk najaar naar de vaantjes.

NewFire_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:15

Ow dat is wel wat minder, hopelijk heb je volgend seizoen meer geluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:56

Alvast aan iedereen een prachtig, sportief en gezond crossend 2017 gewenst! *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:37

iedereen gelukkig nieuwjaar en vooral een goede gezondheid en een prettige cross seizoen gewenst zonder blessures :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 10:48

Ja langs mijn kant ook een gelukkig nieuwjaar!

Hier begint het nieuwjaar in een laagje sneeuw... die hadden ze ook mogen houden..
Gelukkig kan ik straks in de paardenschool gaan rijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:56

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dat dit jaar idd en nvreugevol paarden jaar mag zijn ;).

Hier gelukkig geen sneeuw :).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:58

Oja de datum van de eerste twee indoorcrossen zijn bekent. Idd toch al een binnen 3 weken ofzo. Maar zal nog niet van de partij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:20

Ook laagje sneeuw hier en vakantie voor de paarden. De piste ligt zo bevroren als een baksteen en geen binnenpiste in de buurt. Buitenrit heeft niet echt zin, eer ik aan het veld geraak moet ik eerst 1km spekgladde straat over.
Al vinden de beestjes de vakantie niet erg, zolang ze op de paddock kunnen :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:41

Hier lag de piste goed maar ben toch maar gaan wandelen onder een zalig winterzonnetje! Eerste ritje van 2017 was alleszins geslaagd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:45

Hier redelijk wispelturig weer vandaag. De dag gestart met een witte laag overal maar kraakheldere hemel en veel zon. Vroege middag ineens dik pak mist opgekomen dat zo rond 14u weer wegtrok voor opnieuw stralende zon. Onderweg naar stal een fikse bui regen/smeltende sneeuw gehad, daarna weer zon. Temperatuur viel mee. De piste was half ontdooid half bevroren, dus heb ze op de paddock gezet. Aangezien er 2 apen ineens alle kanten op katapulteerden was het eens nodig... Afhankelijk van het weer de komende dagen zal het ook vooral buiten rijden worden, maar ik geloof dat ze aardig wat regen voorzien.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:34

Voor de geïnteresseerden, 15 feb dressuur in waregem, Laurence da.el en Geofrrey rog.ge als jury :). Ik ben iig van de partij ;).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:11

Beetje laat maar toch nog mijn beste wensen, veel plezier en een veilig crossjaar :P

Deze ochtend ben ik in de b.reemeersen met fi gaan trainen, was druk maar wel goed kunnen springen, 3x parcours 1.10-1.15 gedaan. We zijn dan ook eens tot bij a.dorado mogen gaan die in de wei stond <3
Vrijdagavond mogen mijn 2 dames op jumping gaan in a.alter, ben benieuwd. En zondag dressuurwedstrijdje met Nyona in h.eusden.

Iemand van jullie die de indoor crossen gaat doen? Ik zou de 22e wel graag met nyona gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:33

Oh als er een aantal die indoors meedoen wil ik wel komen supporteren. Als ik de camera mee kan krijgen zorg ik dan ook wel voor beeldmateriaal :)
Mocht je hulp nodig hebben, roep maar. Juist zondag kan ik niet, etentje op de planning voor de verjaardag van schoonpaps.

@ PP: ik denk dat ik 15/2 al iets op de planning heb, zou eens moeten zien. Lijkt me anders wel leuk om nog eens VLP-proefjes te starten op een plek waar we nog niet geweest zijn. Maar ik ga dan wel stiekem de E starten :o

Op dit moment staat alles hier op rust. Piste was tot gisteren bevroren en vandaag stond er nog een pak water op. Nu intensief rijden of longeren is vragen om een onstabiele modderpoel met zompige stukken. Als het niet beter wordt qua weer zal er niks anders op zitten dan heel veel buitenritten te maken om de conditie van mijn 2 kerels op peil te houden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:55

Ik bedooelde de 15 januari, sorry!

Goed bezig antonius! Staat adorado officieel op pensioen nu?

Ik ga mss zondag ook gaan springen, heel heel laag...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:12

Verhaal van Ado was dat hij zich bij het landen in de paddock bij opwarming voor Sires of the world mistrapt had. Geen idee natuurlijk of het klopt, maar is sowieso al tijdje geleden dat ik hem nog op concours gezien heb.

Heb trouwens nieuwe crossgetten gekocht, op aanraden van f.ranky van r.uitersweelde heb ik de nieuwe van veredus gekocht, hij vindt ze beter dan styles, Kentucky vindt hij helemaal niet zo goed... ben benieuwd!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:21

Moh Antonius, had ze beter overgekocht van mij de Veredussen. :+ 'k Ga toch niet meer crossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:47

15 januari zit ik in Londen. Alé dat is het idee in ieder geval. Mijn vriend zit nog in Canada, zijn werkgever doet enorm ambetant met wissel van ploegen. Hij had normaal 28/12 al thuis moeten zijn maar de datum verschuift alleen maar. Ga het nog zien gebeuren dat ik voor niks congé heb gepakt en dat onze citytrip niet doorgaat. En zoals altijd gaan we dat pas weer op de laatste minuut weten zodat ik niks anders kan plannen om die dagen toch nog nuttig in te vullen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:47

wij hebben voor beide paarden Kentucky en zijn daar heel te vreden over :) maar ja denk dat dat allemaal erg persoonlijk is.

ik ben zaterdag naar het vrijspringen bij v.an P.oucke geweest en toch eens gaan piepen naar ceaser ter linden. Ze hebben daar ook een nieuwe jonge hengst voorgesteld. mooi hengst. vanaf volgend jaar zal hij dekken volgens wat ik verstaan heb :)

bij ons staat alles op een laag pitje; onze vos is sinds deze week begonnen aan de revalidatie. We zien wel wanneer we kunnen starten in de cross; belangrijkste is dat hij eerst volledig hersteld is.
Mijn merrie begint nu wat te veranderen :) ze is 8 maand deze maand :) ze heeft in elk geval nog heel veel energie om te werken dus zolang ze nog werkwillig is mag ze nog wat werken :) ze loopt ook goed. haar galop is eigenlijk stukken verbeterd na haar blessure dan voor haar blessure. ben wel blij :)

oei das wel vervelend varekaj :s dat is niet zo fijn eh van die werkgevers die moeilijk doen. ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar kan me wel voorstellen dat dat niet zo fijn is.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:24

Hanne_SP schreef:
Moh Antonius, had ze beter overgekocht van mij de Veredussen. :+ 'k Ga toch niet meer crossen.

wist ik eigenlijk niet dat je die te koop had :o
Had wel nog een bon van mijn verjaardag van ginder dus moest toch voor een mooi bedragje kopen...

Varekaj: is je vriend gans de kerstperiode niet thuis geweest? Blèh :(:)