PB, 25 zit niet in de tafel van 3 Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Anthea, Groot verschil tussen de twee proeven met het vosje. Volgende keer beter, alhoewel je nu ook 2 puntjes had!
Mo: Klopt Maar ik heb ook maar 10 staanders. Daar komt nog wel wat bij, maar ik heb ook altijd erg veel grondbalken liggen (om te oefenen op rijden verschillende hoeveelheid galopsprongen en een aantal gebruik ik voor cavalletti's en wil nog wat staanders erbij. Ga van de week ook nog maar aan het klussen voor een sloot en wat hekjes.
@ anthea Is achter de gevangenis van Meppen. In Neu Versen. Is vanaf Ter Apel ongeveer 30 km. Gefeliciteerd met de wp's
AntheaV
Geplaatst: 12-06-10 19:49
Caro: oke, dat is heel dichtbij vanaf hier. Volgens mij zijn er voor mij nog meer crossen in duitsland dichtbij dan in Nederland. Ik heb alleen westerbork op 3 kwartier en daarna komt Vasse op 1,5 u. De rest allemaal veel verder.
Klopt. Er zijn er heel wat meer in Duitsland. Dat is ook de reden dat ik er zo'n studie van maak haha. Ik heb ondertussen al aardig wat info vergaard en ben nu aan het kijken of ik nog wedstrijden kan opgeven voor juli/augustus. Ik pak dan de klasse VE mee wat gelijk staat aan B als training. Nadeel is dat je al vroeg moet opgeven en heel wat wedstrijden al gesloten zijn.
jipje_niekje
Geplaatst: 12-06-10 23:00
@Caro: Ziet er mooi uit daar! @Anthea: Balen dat het vosje niet helemaal wou meewerken, maar alsnog een puntje erbij! En fijn dat de zwarte zo braaf was, komt de rest ook wel @PB: Jij bent dus lekker creatief bezig met je eigen balken verven! Wel een heel prijsverschil zeg @Corien: Gefeliciteerd met je winstpunten! Jullie gaan lekker de laatste tijd! @Noor: Fijn dat je springles zo lekker ging, hopelijk kun je dat gevoel morgen in je parcours ook vasthouden! @Mootje: Weer bijgekomen van je weekje kamp??? Of hebben jullie nog wel fatsoenlijk geslapen???
Ik ben vandaag lekker met Jipje op wedstrijd geweest. Springen was hij wat sterk/heet maar hielp hij me wel fijn, helaas een pechbalk op de laatste, maar wel de complimenten van de jury Dressuur was echt zwaar prut, eigenlijk wou ik afgroeten voor het 1 na laatste onderdeel, want hij naaide me flink een oor aan in beide proeven. Voorlezer zij dat het niet nodig was dus toch maar de proeven afgemaakt, maar schaamde me diep Ik dacht dat ik toch wel erg dicht tegen een verliespunt zou zitten, krijg ik 175 en 167 punten.... Ik snap echt niks meer van die dressuur af en toe... Toen ik thuis was nog even lekker met mijn merrie in de weer geweest, eerst even wat gedressuurd in de wei, toen is een klein sprongetje gemaakt. Maar ze bleef me lanceren, ze is zo voorzichtig en maakt zich zo rond, maar ze bleef wel heel braaf toelopen en springen. Daarna even heerlijk naar buiten geweest nog met haar, zo heerlijk relaxed alleen koeien vind ze maar vreemd en doodeng maar ik ben zo blij met haar Nu lekker slapen, want ik ben behoorlijk kapot
billy1
Geplaatst: 13-06-10 00:32
Wat een lekker klusje PB, voordeel van zelf verven vind ik wel dat je dan de balken ook lekker apart kunt maken, je krijgt niet van die standaard kleuren! Ik moet eigenlijk ook nodig weer eens nieuwe balken kopen, de staanders zijn nog wel goed maar alle balken zijn opgegeten Eerder liet ik de balken gewoon in de bak liggen en kon ik wanneer ik zin had even lekker spelen met de hindernissen. Nu heb ik helaas een wat kleinere bak waar overdag ook nog eens de paarden in lopen, is niet zo goed voor de balken.....
JN fijn dat je lekker hebt gereden! Dressuur blijft altijd vreemd.
Ik ga zo maar eens proberen te slapen, er is hier paar honderd meter een tentfeest aan de gang met Jovink, de paarden staan dus op stal de springen en ik denk dat slapen met dit gebonk ook nog wel eens lastig kan worden, tochj maar proberen
JN, We hebben redelijk geslapen! Wel zijn er wat flessen wijn doorheen gegaan, we begonnen al bij de clinics Billy, Ik kan begrijpen dat de paarden Jovink niet kunnen waarderen. Is het slapen nog gelukt?
Ik moet zo op cc, even twee dressuurproefjes rijden. Als ik er gewoon aan ga rijden moet een puntje er zeker in zitten! Moet hem alleen nog vlechten vanochtend!
Snoekiej
Geplaatst: 13-06-10 08:09
Goeiemorgen! Ik ga nu naar stal om te werken. Daarna naar Vorstin, ik wil weer een rondje Vlietlanden doen vandaag. En ik ga ook nog naar de oefencross kijken in Voorhout, stalgenoot doet mee. Ben benieuwd of ik het allemaal red
Gefeliciteerd Corien met je winstpunten! Julllie gaan lekker! Succes vandaag op cc Noor! Ben benieuwd naar je balken PB! Gefeliciteerd met je winstpunten Anthea! Dressuur Benthe. Fijn dat het springen lekker ging! Succes op cc straks Mootje!
jipje_niekje
Geplaatst: 13-06-10 10:48
Goeiemorgen! @Mootje: Veel succes op concours vandaag! Hopelijk werpt het weekje in Ermelo zijn vruchten af @Snoekiej: Succes met je drukke dag vandaag! @Billy: Nog een beetje kunnen slapen vannacht? Of heb je mee kunnen feesten vanuit je bed?
Ik ga zo maar is even Jipje strafkamp geven om hem weer enigszins op het rechte pad te brengen En even lekker met de merrie knooien. Gisteren ook nog haar manen gekortwiekt, arme dier loopt dus een beetje voor aap op het moment ik ben daar niet zo goed in op zijn zachts gezegd
Goedemorgen! Gelukkig uiteindelijk nog wel geslapen, maar of het slecht slapen nou kwam door Jovink of omdat vriendje een nacht weg was weet ik niet Iedereen veel succes op wedstrijd! (Ik heb lekker een dagje vrij )
Pb idd lekker veel balken! Benthe lekker gereden dus met je merrie leuk!! Jammer van je proeven! wel fijn gesprongen! Snoek succes straks op de vlietlanden en kijk plezier in voorhout Ga het helaas niet redden moet zelf springen in lisse! Billy lekker dagje geen wedstrijd!
Ik ga ook richting stal jackson doen en dan om 14.00 naar lisse!
AntheaV
Geplaatst: 13-06-10 11:53
Goedemorgen!
Benthe: leuk he dressuur Fijn dat je wel lekker hebt gesprongen! Billy: Gelukkig kon je toch nog slapen mootje: Succes op cc vandaag Snoek: Veel succes met je drukke dag
@ billy daarom heb ik nu geen houten balken meer. Aan mijn balken geen gevreet haha. @ jn sterkte met het strafkamp
Ik heb de ruin vandaag weer gereden. Hij was weer braaf. Ben ik aan het afzadelen.. zie ik toch een zwelling onder zijn buik vlakbij zijn flank. Denk dat hij is gestoken of zo. Hij heeft er geen last van maar hou hem wel even in de gaten want het is een harde. Hij heeft niet snel pijn. Ik heb zelden wat met de paarden (snel afkloppen) maar deze week....
bianca1980
Geplaatst: 13-06-10 13:58
SNOEKIE @ OOhh , dan moet ik even beter kijken op die site, maar 130 is idd niet goedkoop, maar dacht dat jullie het enkelt over dat tussen stuk veertje hadden van die beugels, dacht dat ik zag dat die niet zo duur waren ?? CORIEN @ goed punten dus ?? en zeker een goed cijfer voor verzorging, alhoewel ik dat wel eens discutabel vind maar goed. PB @ goed bezig met je balken... kom je bij mij ook ff schilderen.... JIPJE @ start jij de 25 e in Lelystad ?? dan kom ik wel kijken, is mijn oude stal en zou dan ook bij iemand anders gaan kijken.
Beetje rare vraag: Ik ben op zoek naar kogelbescherming voor op stal. 1 van mijn paarden heeft op beide voorbenen een doorligplek voor op de kogel. Nu smeer ik er maar steeds groene leem op. Hij heeft genoeg stro in de stal. Rubberen matten in de stal heeft geen zin want dat is voor hem speelmateriaal. Bandages werkt ook niet. Ik zag wel een neoprene hakbeschermer maar denk niet dat het past bij de kogel.. Hij staat op stro Weet iemand nog iets...
bianca1980
Geplaatst: 13-06-10 14:11
CARO @ google eens op BACK ON TRACK die heeft hele mooie neopreen stalbandages, werken als een soort transportbeschermer, daar gebruik ik ze ook voor, maar je kunt ze ook als stalbandage gebruiken. Dat werkt beter dan bandageren. Ze klemmen niet af niks.
@ bianca ik heb ze gevonden maar vindt 95 euro voor mijn paard een beetje veel. Hij is een helaas een kei in het slopen van dingen. Dekens krijgt hij ook af. Ik heb hem weleens op CC in een box gezet met peesbeschermers en dan zie je dat hij probeert ze af te krijgen...
Zulke beenbeschermers zijn ook wel in goedkopere varianten te krijgen hoor! Maar idd voor een paard die alles kapot sloopt weet ik ook niet of dit wel de oplossing is..... Bianca, de losse veren zijn idd niet zo duur maar de omhuizing helaas wel!
Caro: ik ken iemand die dat probleem ook had met zijn paard en die heeft er nu ouderwetse transportbeschermers om zitten. Ik weet niet of je die kent? Van die hele lage, met een soort van teddy aan de binnenkant, meestal in blauw of groen, met klitteband sluitingen. Misschien dat je die van iemand voor heel weinig kunt overnemen (of misschien heb je ze zelf nog wel op zolder).
bianca1980
Geplaatst: 13-06-10 14:34
je hebt ze ook in die variant van Harry horse, dus minder duur, maar weet dat de vulling van Back on Track een thermische vulling heeft en daarom zo duur is.
@ sussie die heb ik idd nog op zolder liggen. Kan een poging wagen maar ben bang dat die ook niet lang leven en anders moet paard er maar mee leren leven. Hij is er niet kreupel aan alleen is het geen mooi gezicht en bloed het steeds. Hij heeft het niet altijd maar meer periodes..
Mootje
Geplaatst: 13-06-10 15:55
Zo, ik ben even verbolgen van mijn punten op cc. De eerste stopte ik met rijden en daar maakte paard gretig gebruik van. Verwachtte zo'n 170 en er werd 168 gepunt. Tweede proef: Fijne aanleuning, mooi aan het been met een paar slordigheidsfoutjes maar zeker winstwaardig (ong. +15/20 tov proef nr. 1) en ik had 160 Ik had voor de slordigheden allemaal 2-en. Het hoogste was een 6, waar ik zelfs toch wel een acht verwacht had. Ik had een 3 en een 4 voor de hulpen en het punt met het rechtgerichte...
Pff, Het is dat is nog twee cc's ingeschreven heb staan, maar anders
*Gaat nu bijlezen*
Bijgelezen!
Tientjeh, Wanneer moet je weer jureren? Dan kom ik bij jou in de ring Caro, Ik heb ook wel neopreen bandages gekocht, maar die waren rond de €25 euro voor 4 stuks Corien moest starten in Lisse Snoekiej was druk aan 't werk op stal Billy heeft de herrie vanacht overleefd!
AntheaV
Geplaatst: 13-06-10 16:38
Wat jammer zeg Mootje
Ik ben bezig met een opdracht voor school, maar ik kan me echt niet concentreren. Ben echt aan vakantie toe