[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:37

Ik ga ook noet naar Mechelen.
Ik ben vandaag wel voor het eerst sinds 5maanden terug op jumping geweest!
Het ging goed, in het inrijden stopte hij de eerste keer op het kruisje. Ik dacht ohneee daar gaan we weer. Effe aangepakt en toen sprong hij alles super. Was wel maar de 70/80 maar toch, voor hem is dat al een hele stap. 2x 0, 5de plaats.

Morgen opnieuw

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:50

Wij zijn gisterenavond naar Mechelen geweest voor de hengsten en vrijdag overdag ga ik voor de WB.
Ik moet nog een nieuwe borstriem hebben, diegene die ik heb is te groot voor Nyona. Ik twijfel tussen een 3 punts of 5 punts, iemand die iets aan of afraadt?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:01

Ja ik moet morgen om 10uur rijden. Ik krijg al stress! Heb vooral schrik voor het inrijden. Ferro durft al vaak eens bokken op wedstrijd tijdens het inrijden. Nu is het in een tent met warmteblazers en met een longeerplaats ernaast en het gaat vriezen. Dus echt alle factoren samen waar hij zeker niet tegenkan.
Morgen ga ik niet te lang blijven, misschien nog even naar het vierspan kijken,afhankelijk of Ferro rustig staat op de trailer of niet.

Vrijdag ga ik ook naar de WB kijken. Altijd fijn om te zien.

Dat is al een goed begin hoor Daaph! Soon you'll be back on top!

@Antonius: voor de jumping heb ik liever een 3punts en voor de cross een 5 punts. Bij 5 punts moeten de wolletjes eraf kunnen voor te wassen. Ik zou wel goed opletten voor de maat, Nyona lijkt me zoals Iskander (een grote cob, kleine full) en dat is altijd lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:33

Ik heb een 5-punts omdat dat niet alleen aan het zadel vast zit maar ook aan de singel. Als er druk op zit is dat meer verdeeld en trekt dat niet alleen op de schoft aan het zadel.

De mijne heeft wolletjes omdat Icaro makkelijk schuurplekken krijgt met zijn dun zomervachtje. Niet dat ik dat ding vaak gebruik (zelden) maar het is handig in geval van. Ik vermoed dat de martingaal op termijn wel van pas gaat komen als meneer uit enthousiasme gaat proberen zij neus in de lucht te steken.

Succes voor morgen Florence! Komt wel in orde. Vooral genieten van de ervaring!

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 12:39

Een driepunts zit toch ook vast aan de singel?

Ik heb ze alle 2, maar merk opzich geen verschil

Veel succes vandaag Florence!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:44

Is dat niet 2 haakjes aan het zadel en dan samenkomen op de borst, en dan naar de singel tussen de voorbenen?

Een 5-punts zit onder het zweetblad ook nog eens aan de singel. Voor zover ik nu even spontaan de verschillen kan inbeelden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 12:52

je hebt toch ook zo een driepunts die onder de zweetbladen zit en niet aan het zadel bovenaan of noemt die dan anders?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:24

Heel erg veel succes Florence!!

Voor mij dit jaar geen Mechelen, maargoed, zo heel erg vind ik dat niet, hoeft niet elk jaar voor mij.

Ik heb een driepunts, die ook aan de singel vast zit aan de zijkanten, niet vanboven aan die haakjes.
Bij greenfield hebben ze mooie borstriemen, allerlei modellen dacht ik, mss eens kijken? Canch heeft iig ook een vervelende maat, cob, maar op het allerkleinste en bij sommige dingen moet ik zelf gaatjes bijprikken :+. Haar crossgetjes vanvoor zijn pony :P.

Zaterdag eens van mijn leukste ritjes gehad van het jaar, ze was zo flink en goed aan het luisteren en los, was super blij :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:31

Ik weet 1 ding, er zijn teveel modellen van borsttuigen :))
Wat ik in elk geval niet wil is elastiek. Gaat altijd lubberen na verloop van tijd heb ik de indruk. En leer is makkelijker schoon te houden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:32

Hoh ik moet nu zeggen, de mijne is nu zonder elastiek, allez, een klein stukje wel, maar in mijn ogen op de verkeerde plek. Als dat een goede elastiek is dan gaat dit niet gaan uitflubberen. Die vroegere modellen van LJ bv, die gaan idd gaan uitflubberen, maar ook, als ze gaan gaan uitflubberen is het toch teken dat uw bortsriem teveel spant en de rekker teveel moet gaan uitrekken denk ik dan. Elastiek vind ik zeker geen probleem, zo heeft het toch net iets meer schoudervrijheid dan enkel leder.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:12

Trek mij woorden terug, ik ga morgenavond toch naar Meche.len :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:57

Ik heb gezien, als je een goed doel sponsort dat je dan gratis dekkingen kan winnen. Misschien een handige tip voor diegene die nog gaan :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:36

Goed dat je terug op weg bent Daaphh! Nog mooi ruim op tijd voor het nieuwe crossseizoen!

Ik heb nu een 3 punts borstriem die vastgemaakt wordt enkel aan de singel. Heb beetje schrik met een 5 punts die vastgemaakt wordt aan dat ringetje bovenaan het zadel, dat het beschadigingen geeft aan het zadel. Had vroeger met mijn oud zadel zo een oud model borstriem met enkel rekker en daar zie je aan het zadel dat het precies zo ingesleten is waar die borstriem lag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:37

Oh en veel succes Florence morgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:01

Ik heb hiervoor een leren martingal gehad met 3puntssluiting die je aan die ringetjes vastmaakte. Dat is met een klein haakje. Als je dat flapje optilde zag je dat wel onder dat ringetje, dat dat klein beetje ingedrukt was in het leer en soms geeft dat haakje ook beetje kleur af. Misschien zijn er te vinden waarbij die haakjes uit kuntstof zijn, of met klittebandjes?

Vandaag eens naar de HA geweest omdat die ellendige hoest toch subtiel bleef aanslepen en deze nacht had ik ook plots weer keelpijn. Verdict: sinusitis, ontstoken luchtwegen en maag-darmontsteking. Mag aan de Ibuprofen en een neusspray met cortisonen. Als het niet snel beter gaat wordt de zware bucht à la Medrol ingezet. Hoera...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:59

Ik gisteren dus naar mechelen geweest. Vond de opstelling van alles wel beter. Ook meer exposanten dan anders. Dan naar de dressuur gaan kijken. Het is nu al enkele jaren dat we naar de dressuur gaan kijken en vaak zijn we het toch niet eens met de jury jammer genoeg. Nu ook weer in de 1ste proef had naar mijn mening en ook de mening van mijn buurvrouw die ik niet ken ook iemand anders mogen winnen terwijl die pas 5 de was . In de proef erna kwam het wel over een behalve van 1 ruiter maar ja dat is dressuur zeker. van mij is het in elk geval de laatste keer dat ik naar de dressuur ben gaan kijken. Volgend jaar zou ik graag eens de jonge paarden zien.

Ivm de borst riem. Ik heb ze ook allebei. De 5 punt gebruikte ik vroeger altijd om te crossen. Maar sinds een paar jaar rij ik enkel nog met mijn driepunt. Die ook van het merk greenfield is . Mijn vriend gebruikt ze wel nog steeds allebei.

Zaterdag ga ik met mijn vriendin naar het vrij springen bij van.poucke met haar jonkies. Ben benieuwd

Veel beterschap varekaj. Is toch veel serieuzer dan je had gedacht toch?

Veel succes florence. Hoe is het geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:45

Ik zag alvast een hele leuke foto van Florence voorbij komen op FB deze middag :D

Voor zover ik de uitslag wat kan volgen is het in Mechelen qua dressuur toch bijna elk jaar ongeveer hetzelfde. Op zich vind ik dressuur op topniveau best de moeite waard om te zien, maar zoals jij zegt mila, niet op deze manier. Jumping is daar veel interessanter voor, een balk is een balk en tijdsoverschrijding is strafpunten.

Naast mijn 5-punts borsttuig heb ik nog zo'n ouderwetse martingaal liggen. Die heb ik lang gebruikt bij zadelmak maken. Niet om de martingaal, maar omdat die dunne halsriem ideaal was als houvast als ze onnozel begonnen te doen. 1 of 2 vingers er onder haken en je zat vast zonder een propvolle hand en teugels die alle kanten op konden glijden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:47

Het was zo een leuke ervaring! Inspringen ging top, dikke oxer van 1m30 ging vlotjes. Dusja toen naar binnen, de piste was krap en er stond een parcours van 12 hindernissen (in totaal 15) met een dubbelsprong en driesprong, en met een bar de spa in de driesprong, best pittig dus.
We hadden helaas enkele balkjes, ik verstond het niet goed want het tempo zat goed, overal topafstanden maar Ferro was wel zeer gespannen. Normaal pakt hij zelden een balk, dus ik vermoed dat de spanning er voor iets tussen zat.

In totaal waren er 9 of 10 van de 40 deelnemers uitgesloten, 1 op 4 dus. Dat vind ik vrij veel.

Ik ben wel content, de kop is eraf! Binnen 2 weken staat opnieuw 120 op de planning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:58

Proficiat :D
Die piste is inderdaad niet de grootste om zo'n hindernissen te springen. Misschien was hij onder de indruk van alle lichten, het lawaai, de standjes en het volk wat er allemaal omheen zit? Kan me inbeelden dat zo'n concours qua omgeving toch een stuk drukker is dan wat we gewoon zijn.

Maar inderdaad heel mooie plek om een debuut te maken!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:23

Wat een ervaring Florence! :D Op z'n zachts gezegd een leuke locatie om te rijden! Dat is beetje een pennydroom van mij haha. :+ Lijkt mij niet zo makkelijk om daar zomaar even te rijden. :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:31

Proficiat Florence! Zal een gewelige ervaring geweest zijn!

Dat is idd een vrij kleine piste.

Ik vind de nieuwe indeling wel leuk, stuk ruimer voor in rond te lopen. Al was er gisteren gelijk ook gewoon niet veel volk, de tribune was verre van vol. Ik heb de grote prijs gezien en de fancy dress. De fancy dress was wel grappig en veel ambiance, wel nog eens tof om te zien :D.

Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien zo van die hoge dressuur, al zou ik dat wel eens willen zien.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:49

Ohh een nieuwe indeling, zijn er nieuwe winkeltjes dan?

Ik ben naar de dressuur in Aken gaan kijken omdat die Laurence roos meereed. Sarah en Mathieu kennen die heel goed, dus gingen supporteren was ook op dezelfde dag als de dressuur en springen vd cross. Is wel eens leuk om te zien

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:12

Meer niet echt, gewoon wat meer ruimte gemaakt. Het terras van de B piste is bv weg, waardoor de standjes rondom de B piste staan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 12:20

Ohh oke, ach ge kunt ook alles op internet volgen vind het niet zo erg dat ik niet geweest ben

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:14

Zelfde hier Daaphh. :)