[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:15

Ik heb hele fijne beweegbare beugels die ook nog voldoen, maar wil nog wel andere beugels aan mijn bruine zadel. Die zijn niet beweegbaar en daar heb ik af en toe toch wel last van. Op dat zadel zijn mijn voeten ook het ergst.

Ik ga in augustus op eventingkamp in Ede! Wieneke heeft dat georganiseerd voor iedereen die al eens bij haar had gelesd. Gaan we daar op het terrein trainen en buitenrijden. Wordt vast heel gezellig!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:19

Blijven jullie daar dan ook overnachten Mistid? Klinkt gezellig

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:24

Ja bij een stal, zal even de naam opzoeken.

edit; 6 t/m 8 augustus, we overnachten bij 'De woelige stal'

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:40

Goeiemiddag!
Ik kom net van mijn oude stal vandaan en ga zo naar Vorstin. Ik ga haar denk ik alleen even poetsen, of nog een stukje over de weg stappen. De buitenrit gisteren in de Vlietlanden duurde 3 uur := Paard wilde het water (achteraan) niet in. Het lukte echt niet. Ik ben er ook nog even op geweest, maar ik kreeg het ook niet voor elkaar. Ik weet precies waar het mis ging, maar oplossen lukte niet. Slim paard, en geen opgever :P Vorstin stond wel weer heerlijk op haar gemakkie in het water gelukkig. Die geeft er niets meer om.

bianca1980 schreef:
Mootje schreef:
Deze heb ik gekocht: http://www.gpgstirrups.com/prospec-blue-p-132.html Je zet ze tussen je beugelriem en beugel in (ik heb de bow balance)

hey die zijn dus ook helemaal niet duur, die tussenstukjes,...??

Vind je? Ik vind 130 euro best duur voor een veertje := Al wil ik ze wel gaan kopen bij mijn springzadel.

Leuke foto Mootje! Die adapters wil ik ook graag!
Gefeliciteerd met je opa en oma Mirthe! En leuk zo'n eventingkamp! Ermelo is ook al best bijna :D
Heel veel succes met je wedstrijd vandaag Benthe!
Ben benieuwd naar je zadel Corien!
Succes met verven PB!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:01

Zo, net even 20 minuten gereden, aangezien ik morgen op concours moet! Meneer had er een beetje te veel zin in. Hij staat nu weer lekker op het land na het een week gemist te hebben.

Ik heb net mijn berging opgeruimd. Resultaat: 8 volle vuilniszakken voor in de ondergrondse container!

Snoekiej, Bij heja zijn ze 10 euro goedkoper (125€) maar goedkoop is het zeker niet! Geen/Minder pijn in mijn knieën is zeker dit bedrag waard.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:06

Goede middag wat een heerlijk weer vandaag!! mooi cross weer niet te heet en niet te koud!

Mootje eigenlijk wilde ik ook die beugels maar vind ze een beetje duur, denk dat ik idd ook een tussen stukje ga halen voor me springzadel met kunstof beugels!

Snoek vervelend als een paard niet wil opgeven he!
wel lekker dat die van jou dan rustig bleef!

Pb dat scheelt idd veel geld zeg!! dan verf ik ze ook wel zelf :+

Ik zal morgen even foto's maken nu ben ik het vergeten met me wedstrijd!

Ego-post :o

Eerste proef was op gras had ik 193 (jury kwam nog naar me toe toen ze klaar was) je rijd beetje slordig en dat kost je kunten ( goh waar heb ik dat eerder gehoort :') ) dus ik was dik tevreden (jammer dat ik die 2 punten liet liggen op me uitgalop vallen bij de c-x-c grote volte net in de hoek bij M :+
en scheef op de a-clijn binnen gekomen grrrr :P

2de proef was in de bak (ivm kippenloop voor kankerbestrijding dus mega veel mensen langs de baan dus andere baan maar verlegt naar de andere kant) Hij was lekker VW en kon mooi me handen dragen :)
Had 186 -2 omdat ik bij A AW ging en daarna ging draven :+
Had wel bijna een 10 voor me verzoriging!! alleen had ik Jack zijn staart niet ingevlochten of getaioleteerd dus dat was jammer ;)

Me zadel ook gelijk ingereden moest wel even wennen maar het zit als een huis! :D

Nu lekker omkleden en naar een verjaardag! :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:07

@ Corien: gefeliciteerd met je WP!
@ Snoek: je hebt van die volhouders hè als het op water aan komt ;)

Net springles gehad. Ik werd elke keer goed afgestraft door Jer als ik het niet goed deed, dus het was weer leerzaam. Ik vind het gewoon moeilijk om een goed ritme te vinden en dat dan ook vast te houden. Moet echt meer gaan springen. Hoop dat we morgen op cc gewoon rondkomen met een goed gevoel!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:14

Goed gereden Corien!
Noor wat is dat toch een bekend verschijnsel dat probleem met ritme ;) volgens mij is dat ook het meest voorkomende struikelblok/probleem als het op springen aankomt bij heeeeel veel ruiters!
Wij zijn met een website bezig, jullie nog goede ideeen?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:16

Ritme had ik ook heel veel problemen mee. De laatste tijd gaat Uk heel fijn en ben ik eindelijk eens gestopt met dat pielen en prutsen wat ik nog wel eens wil doen. Kan merken dat Uk een stuk beter springt daardoor.

Heb overigens afgelopen week ook veel geleerd en heb de springclinic mogen rijden. Veel handige tips gehad om Uk goed te kunnen rijden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:49

Jantine van wie krijg je les daar op zo'n kamp? Ik ben er wel eens met mijn pony geweest maar ik had niet echt het idee dat daar zulke geweldige instructeurs staan :o Dus ben eigenlijk ook wel een beetje verbaast dat jullie er zo enthousiast over zijn :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:56

Middag!! :wave:

@Billy: Als je Lucinda gewend bent qua lesgeven, dan heb je wel het summum aan instructie natuurlijk :D :)) ....
@Tientjeh: Wat leuk dat je er zo enthousiast over bent!! ;) Ik heb geen ervaring met KNHS kampen, leuke foto's trouwens!
@PB: Succes met verven!! :D
@Mistid: Dat klinkt zeker gezellig!! :D Veel plezier!

Gewerkt vandaag, beetje gaar :\ , dus even op de bank ploffen en dan richting Wolin :wave: ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:57

Ik stuur je wel een PB, dorien!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:58

@Mootje: Vind het ook wel jammer dat ik de 20e niet kan.. maar het komt gewoon totaal niet uit := .. Helaas.. Diploma gaat even voor :) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:02

WL, Zeker... Als je eenmaal dat papiertje hebt, kan je weer knallen met Wo! Blijf je werken waar je nu zit?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:12

Noor wel balen van je ritme! Ik ken het heb er ook last van. Van de week met les ging het echt goed en weet niet waar het aan licht!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:14

CoriienRN schreef:
Noor wel balen van je ritme! Ik ken het heb er ook last van. Van de week met les ging het echt goed en weet niet waar het aan licht!

:)* Het is 'ligt' Corien :D

Volgens mij heeft nagenoeg iedereen een ritme-issue! Ik i.i.g. wel!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:18

Ben gelukkig niet de enige ;)
Laat me morgen ook filmen, kan ik dat nog een grondig analyseren! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:25

Hai

Wil ik vanmorgen mijn merrie rijden heeft zij een grote schaafwond precies op de plek waar het kussen van het zadel ligt :( :( . Als ik ernaar wees kromp zij al in elkaar dus weer weggezet. Daarna de ruin maar gepakt en hij was weer braaf. Met springzadel kan ik rijden maar zit nog niet kaarsrecht maar we kunnen weer :D
Daarna ben ik naar Neu Versen geweest en wat een gave cross. Volgend jaar doe ik zeker mee als we gezond zijn...
de dressuur: 2 tegelijk in de baan. 1 voorlezer die iedereen las. Proef was simpel alleen een overgang van galop naar middenstap en dan weer galop. Verder een volte 10m en een paardlengte achterwaarts. Volte 10m en aanspringen galop gaat op commando Marsss en. Met van hand veranderen middendraf moet je wel hopen dat wanneer jij als 2e rijdt dat jouw paard er niet gelijk achteraan gaat!
Springen leuk parcours. Stond op goede B hoogte.
Cross: erg gaaf. Pittig water en de hindernis in een soort van schuur was hoog. Kon ook niet naar beneden. Verder erg mooi terrein en uitdagende sprongen http://www.mijnalbum.nl/Album=WUBIZAJY
Hindernissen met wit bordje is VA klasse L/M ned en blauw is VL klasse Z in Nederland. Hindernis 12 a is het zelfde als hindernis blauw 12a maar met een kleinere bak water er onder. de hindernis wit 12 a die je zit is alternatief. Heb van VL er niet alles op want batterij zei halverwege dat hij bijna leeg was :+

Qua training moeten we bellen. Waarschijnlijk kan ik een keer meetrainen op maandag maar dat gaat in het duits.
Ga strax even bijlezen maar eerst even eten...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:36

Zal zo de foto's eens bekijken Caro!

Dorien: Die GPG beugels had ik ook voor mijn knieën. Moet wel zeggen dat ik sinds mijn tweede operatie bijna nooit meer last heb van mijn knie. Nu achteraf realiseer je, je pas hoe veel invloed het heeft gehad.

Noor: Succes morgen. Ritme is momenteel ook beetje probleem bij mij. Eerst was het altijd dat Hetje alles bepaalde en ik hem liep lopen en dat paste altijd. Echter heb ik toch 100% controle en daardoor is het nu weer zoeken naar het ritme.
Merk wel dat véél springen helpt.

Zo alle balken hebben nu 2 grondlagen. Morgen de kleurtjes (heb hele gave :D )
Ons pad en ik zien er nu wel uit als een echte dripping van Jackson Pollock. En aangezien ik ook nog eens lekker hard zat mee te bleren op David Bowie en Donnovon vond m'n vader dat het net was alsof we terug waren in de Sixties and Seventies :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:39

PB, wat voor kleurtjes? Of moeten we wachten op het eindresultaat :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:40

Haha, ik heb Oranje, heel donkerblauw, zonnebloemgeel, poederzacht rose (tsja ik moet nu eenmaal roze hebben :P ), steenrood, zeegroen, turqoise en antiek-groen.
En verder ga ik denk ik nog wat mengen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:45

Dat zijn een hoop kleuren! Hoeveel kale balken heb je gekocht?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:51

25, dus kan mij aardig uitleven. en moet er 3 van elke kleur hebben.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:53

ik heb allumiumbalken. Gaan niet kapot. Lichter dan hout maar ietsje zwaarder dan kunstof. 2.70m breed. Ik heb rood,wit,blauw met een beetje oranje. Groen/geel en blauw wit.

Klinkt goed die kleuren PB!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:05

Caro: Cross daar ziet er leuk uit! Waar ligt dan ongeveer?? :)
PB: Klinkt leuk die kleuren! Ben benieuwd hoe het er straks uitziet
Corien: Gefeliciteerd met je wp-en!

Mijn wedstrijd vandaag was deels geslaagd. Eerst het vosje. Die was super vervelend :( Proefje 1 163 (vond ik wel wat laag). Proefje 2 ging naar mijn idee slechter en daar had ik 188. Ik had allebei net onder de wp verwacht, in ieder geval geen verschil van 25 pnt.
Daarna de zwarte, die was voor de verandering geen draak :+: Ze was alleen wel wat sloom en omdat ze donderdag zo vervelend was, heb ik besloten haar niet teveel achter de broek aan te zitten. Hierdoor 176 en 181. Volgende keer maar iets meer eraan rijden en dan worden de punten wel hoger hoop ik