[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:27

he bah dat is ook niet fijn SGWukkie!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:28

tjee,, SGWukkie, daar schrik je idd erg van, dat zijn nare dingen..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:17

Jakkie wat een nare dingen allemaal zeg!
Toen wij een paar jaar geleden op vakantie waren geweest en ergens in Duitsland op een rustpunt langs de snelweg wat aan het drinken waren stonder er ook een paar duiters, tsjechen, of zoiets en toen we weer de snelweg opreden en langs hun heen kwamen zagen we dat twee mensen een pistool hadden
Was ook wel heel eng!!
Gelukkig niks gebeurd, maar vond het wel een heel eng idee..

Vanochtend lekker gereden, eerst op Sam en die liep echt als een trein
Vanmiddag om 4 uur komt de fysio, maar ik ben benieuwd of ie iets kan vinden Maar daarna ook nog even op Emiel gekropen, jeetje wat is die verbeterd ten opzichte van vorig jaar
Liep ook lekker en die is al een stuk verder dus kon je ook lekker verzamelen, vooral in galop lukte het al heel goed, zit zo lekker
Wel jammer Sam kan dat nog niet zo heel goed, maarja komt vanzelf
Toen ik op Emiel ging ging mijn vader (die eerst op Emiel gereden had) op Sam zitten, was leuk, was de eerste keer dat hij op Sam zat
Sam vond het alleen wat minder, maarja fysio komt toch vanmiddag
En opzich moet een grote pony toch wel een volwassene kunnen dragen?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:06

Nou het is 16.00 uur geweest, ben erg benieuwd naar de peut en de eventuele knelpuntjes

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:07

ben ook wel benieuwd naar de uitslag.. maar dat laat je ons vast wel weten

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 17:33

Jeetje SGWukkie, dat blijft inderdaad wel een tijdje hangen.
Krijgen we nu een soort van lappenmand met mensen die enge dingen meemaken op de weg?!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 17:38

Schrikken zeg! Ik hoop toch niet dat er zo'n lappenmand zal ontstaan...

Ik heb me net ook alvast voor Heino en Nijeberkoop opgegeven. Ik kan alleen nog geen vraagprogramma van Westerbork vinden. Iemand die hier wat van weet?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 17:39

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 17:42

het is hier warrum:)) ik wens de Ek gangers erg veel sterkte met de hitte komend weekend Maar Venetie is erg mooi

Verder las ik wat nare dingen, sterkte iedereen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 17:56

Op de site van Westerbork staat dat op zaterdag B en L paarden is, en B, L en M pony's. Zondag is er een oefencross.
Je kunt je alleen nog niet opgeven volgens mij.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:35

Zo, de fysio is net weg..
Heb echt heel veel te vertellen, was echt heel raar.
Toen hij eraan kwam en ik me even voorstelde en vertelde dat hij Emiel volgens ons het beste als eerste kon doen vertelde hij al gelijk dat ik problemen had met m'n linker hand, wat ik niet met m'n linkerbeen kon doen (vraag me niet waarom) compenseerde ik met m'n linker hand.
Ik wist toen echt even niet hoe ik moest kijken, het was gewoon zó maf, klopte gewoon precies! En toen nog een paar minuten over mijn rijden gespronken (heeft me alleen in de stal gezien, niet op een paard ofzo) en bijna alles wat hij zei klopte, best wel confronterend..
Emiel werd ondertussen in z'n box onderhanden genomen, ik dacht dat het wel zo'n 3 kwartier zou duren, maar ik denk dat hij met een kwartiertje toch al wel klaar was.. Emiel bolde helemaal op en ik schrok er best wel van, zo vast als die zat..
Toen Emiel klaar was en wij (mijn moeder was er ook) de box weer uitkwamen zij hij zoiets van die pony daar heeft geen goeie heup (die pony was dus Sambal, die gewoon in z'n box stond)
Wij zo dat hij die hierna kon behandelen, dus wij Sam uit de box gehaald en hij er wat olie ofzo op gedaan en toen ging hij ook aan de slag, het was heel bijzonder, net als emiel kromp hij helemaal in elkaar en als hij ergens op drukte kreeg Sam helemaal kramp, toen hij bij z'n heup bezig ging en wat had gedaan kreeg Sam kramp in z'n achterbeen en hij zei ook dat hij nu ook niet op dit been kon staan en idd hij ging in rust staan..
Toen nog een paar spieren aan de achterkant van zijn kont gepakt, leek net of hij ze optilde en dan weer ergens anders neerlegde..
Maar Sam had ook nog wel wat problemen dus, en ik vond hem nog wel zo fijn lopen vandaag..
Heb nog steeds een beetje een raar gevoel, toen ook nog wat aan z'n schouder/voorbeen gedaan, zijn hals in tegenstelling tot Emiels hals was gelukkig wel goed, Sam stond ook eigenlijk heel braaf was echt blij met de fysio-beurt...

Toen zei de peut ook dat ik een scheef zadel had, hij zo van ik ben er toch dus ik wil er best wel even naar kijken, dus wij mijn zadels gehaald en nu bleek dat m'n zadels (heb een Kiefer en een Passier) dus beide niet goed waren, we hadden ze onderste boven op de grond gelegd en toen een zweepje op de kussens gelegd, deze kussens liepen dus een beetje rond zegmaar, leek mij wel normaal, maar dat is dus helemaal niet goed, het moet recht zijn! We hebben ze toen ook nog weer even op Sam gelegd en toen zei hij ook dat ze nu opzich wel goed lagen, maar toen hij op wat spieren drukten zodat zijn rug boller werd, zag je het eigenlijk al, het zadel kon nu veel meer wippen, zowel naar voren als naar achteren. Een uitspraak van hem was ook: "ik heb een zadel om te rijden en niet om stil te staan" want als je paardje (jah ik weet het nu allemaal) stil staat zie je ook dat de rug veel holler is, pas door het rijden bolt de rug en wordt hij rechter, hierbij wordt de druk van een rond zadel dus niet goed verdeeld, heb je alleen druk op een klein vlak in het midden..
Dus we gaan maar eens met Divoza bellen of we ons zadel langs kunnen brengen.. moet dus inplaats van opgevuld, leger worden gemaakt, het moet rechter worden..

Toen nog over heel veel rijtechnische dingen gesproken, dat Sambal altijd heel graag laag liep en dat hij eigenlijk pas lekker ging lopen als ik moe werd, klopt als ik moe word geef ik op het laatst namelijk zelf toe, waardoor Sam meer vrijheid krijgt en dan wel zijn hoofd naar beneden wil doen, wij zijn ook heel veel met lang en laag bezig, maar hij zij dat Sam eigenlijk al (te) lang genoeg was. En dat we hem toch echt meer moesten gaan oprichten, vind hij erg lastig, wilden we het hem nog leren..
Zo speciaal dit, die man wist gewoon helemaal hoe Sam met rijden was terwijl hij hem niet eens heeft zien bewegen echt heel speciaal..

Toen Sam weer in zijn boxje zat zei hij kom maar even hier, zal ik jou ook even loskneden, mijn schouders zaten vast ofzo, dus hij begint (en het was echt niet zachtjes ofzo) te kneden, drukte op verschillende plekje en toen zei hij nu komt er een stroompje en toen klikte er ergens wat en helemaal een tinteling van m'n schouder tot de topjes van m'n vingers... Echt raar maar het voelt nu wel goed opzich

Maar conclusie: Mijn zadels moeten naar de maker en ik moet dus veel strenger voor Sam zijn, Sam had volgens hem maar weinig respect (klopt, het is al beter geworden, maar hij is wel een beetje zo )
En ik moest hem eerst heel goed op mijn linkerhand zien te krijgen, heb hier ook altijd heel slecht contact mee...
Dus het eerste wat ik morgen ochtend ga doen is eens kijken of ik alles nog weet en eens kijken of zijn tips een beetje werkten, toen mijn vader op het laatst binnenkwam wist de peut ook al gelijk te vertellen wat zijn zwakke plekken waren, mijn vader moest zijn schouders meer naar achteren doen en hij kon zijn hakken niet helemaal uitdrukken, klopte dus ook helemaal, was bijna eng dit..

Maar ik moet nu eten, maar heb het een beetje snel geschreven, dus als iets een beetje onduidelijk is..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:59

Gaan nu naar de buren van hier, hebben een merrie en een veulen die morgen naar de keuring moeten en Sake had beloofd om met vlechten te helpen, maarja die is er dus niet en daarom waren wij zo aardig om het te gaan doen
Heb nog nooit een veulentje ingevlochten, ben benieuwd, met die kleine sprietjes

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:35

Scum, ik denk dat ik ook had doorgereden, zeker als ik geen mobiel bij me heb.
Misschien denk ik wel weer het slechtste van een mens maar je weet tegenwoordig maar nooit.

Ukkie, heb het verhaal op teletekst van rtv-nh gelezen. Gebeurde het nou op de weg van Castricum naar Uitgeest of in de Schermer.
Stonden nl. meer ongelukken op.

RT naar wat voor paardje ga je kijken? en denk er om geen foto's hier neerzetten als ie nog niet van jou is

Chantal prettige vakantie.

Vief echt bizar wat sommige mensen van je weten zonder dat ze je hebben zien rijden of kennen.

Lielle, geniet maar van het mooie weer. Hier kwam het gister met bakken uit de lucht.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:19

chantal fijne vakantie!

en vief ik heb je hele verhaal gelezen (erg lang ) en het is echt heel raar... ik heb ook is zoiets meegemaakt..
vroeger had ik als meisje van 6 jaar om de maand last van blaasontsteking.. In het ziekenhuis konden ze er niets tegen doen.. en via vrienden van mn ouders zijn we bij een oude vrouw terecht gekomen die mij volgens hen wel kon helpen..
Toen mn moeder een afspraak met haar had gemaakt, gingen we er samen met z'n tweeen naar toe.. en toen ik daar binnen kwam en me voorgesteld had, kon ze direct vertellen dat mn vader z'n schouder uit de kom had.. dat klopte ook nog.. en dat terwijl ze mn vader nog nooit had gezien of kende...

scum -> ik zou ook door rijden als ik in jou positie stond.. Je weet het maar nooit tegenwoordig

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:15

Vief, bijzonder is dat he?
Hopelijk werkt het bij jullie netzo goed als het bij mijn paard wel is heeft gewerkt!

Ukkie --> Jeejtje jij ook al, sterkte met het verwerken. Daar wordt je wel ieder keer weer even aan herinnerd!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:33

Ga zo lekker even douchen, net gezellig Everwood gekeken, kijken jullie daar ook naar? Het veulentje was trouwens erg braaf, haalde alleen een keertje met zijn voorbeen uit, raakte niemand, toen m'n moeder op het laatst nog even het voorplukje in ging vlechten (ik kan de invlecht niet zo goed maken) haalde die nog een keer uit, gelukkig raakte ie m'n moeder maar heel zachtjes, verder was het echt een heel lief veulentje met een prachtig koppie, zal ie wel van zijn papa hebben (v. United)

Ben benieuwd hoe die het op de keuring gaat doen, aan de knotjes kan het in ieder geval niet liggen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:20

oh wat apart vief!!!

ik ben net ff wezen kijken bij ene paardje...van Faust (he gomir! )

die best man had al heel lang niet gestart en ook niet gereden!! dus hij was flink heet! wel wat voor mij natuurlijk! heb alles op video(oeps ben het vergeten te vragen! maja hij vond het allemaal prima!)
maar daar zal ik wel ff fotos van maken..

en hij verkoopt graag hoor, dus hij zal het vast niet erg vinden!
maar erg heet, draf was heel matig...erg kort
werd later ietsjes beter omdat ik hem wat laag en rond probeerde te rijden. springen was wel erg goed, mooi voorbeen, erg vlug.
achterbeen was redelijk goed!

7 jaar
1.64m ofzo, toont wel redelijk groot
niet extreem mooi ofzo

even voor de duidelijkheid...tis niet mijn droompaard ik zou dit paard alleen kopen als het een goede springer is en daarna als ik het einde heb bereikt(haha wat dat ook mag zijn, ga ff van het Z uit! ) dat ze weer wordt verkocht!

aangezien ik toch fanatiek wedstrijdruiter ben en dit toch niet ene geweldig mooi paard is! het is niet zo dat ik er wat aan moet verdienen hoor,
mijn vader is alleen weer zo negatief...wie wil er nu een paard van bv 9 die Z loopt...??? tja...
de handel is niet geweldig, en hij heeft ene hekel aan paarden verkopen...gaat altijd zo moeilijk! kopen is makkelijker!
ik geef hem wel gelijk! maja het gaat er uiteindelijk om dat ik lekker kan rijden ...toch?

oh ik vind dit zo vreselijk he...paarden kopen, wanneer doe je het nu goed? degene die mee was(da) was wel redelijk positief.. maar dan hoor ik me pa weer(was niet mee, heeft video gezien en geen evrstand van paarden )

maar ik ga morgen misschien ff mee met hem, naar iemand, ff parcours springen
en ik mocht hem ook gewoon een tijdje rijden!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:45

Goede Z-paarden van 9 zijn wel weer te verkopen hoor Er zijn altijd mensen die een doorgereden paard zoeken.
Wat ik zei over dat paardje klopte wel aardig hè

Lijkt me een heel aparte ervaring Vief Ben benieuwd of je er onder het zadel wat van merkt!

En alle mensen die rottige ongelukken meegemaakt hebben krijgen een van me.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 04:25

Klinkt oke RT!

Wij zijn helemaal klaar en staan op het punt om te vertrekken!!!
Tot over 10 dagen!!!!!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:11

GvdT schreef:
Scum, ik denk dat ik ook had doorgereden, zeker als ik geen mobiel bij me heb.
Misschien denk ik wel weer het slechtste van een mens maar je weet tegenwoordig maar nooit.

Ukkie, heb het verhaal op teletekst van rtv-nh gelezen. Gebeurde het nou op de weg van Castricum naar Uitgeest of in de Schermer.
Stonden nl. meer ongelukken op.

RT naar wat voor paardje ga je kijken? en denk er om geen foto's hier neerzetten als ie nog niet van jou is

Chantal prettige vakantie.

Vief echt bizar wat sommige mensen van je weten zonder dat ze je hebben zien rijden of kennen.

Lielle, geniet maar van het mooie weer. Hier kwam het gister met bakken uit de lucht.

Het ongeluk waar ik bij betrokken was speelde zich af op de Provinciale Weg tussen Limmen en Uitgeest.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:30

Veel plezier Chantal!!
@ RT: Gehehe lastig he.. Wel fijn dat je hem eerst een poosje gewoon kunt rijden, zeker omdat hij al een tijdje niet echt gereden is, misschien dat ze nog wel veranderd...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:11

Vief, ik ben benieuwd of je nu vorderingen gaat maken.

Chantal, ik ben ws te laat, maar ik wens je een hele fijne vakantie. Lielle trouwens ook.

Gisteren zijn we voor het eerst naar onze nieuwe springinstructeur geweest. Helaas is onze vorige instructrice ermee gestopt. Zij wil nu ook doordeweeks internationaal gaan rijden en heeft geen tijd meer om les te geven. Zij had ons doorverwezen naar een andere.
We gingen voor een proefles.

Bitwise moest Ienie flink laten doorlopen met losrijden en voor heel laag instellen en loslaten. Ienie is altijd wel te porren voor flink doorlopen. Heel anders dan met dressuur, waar we het tempo juist zo laag mogelijk moeten houden.

We hadden hem al ingelicht over de springgeschiedenis van Ienie en dat ze het pas sinds een paar maanden een beetje kan. Hij begon met een kruisje op een hoogte waar wij normaal mee eindigen. Maar madam sprong er zo over.

Daarna een dubbel en dat deed madam ook zomaar.
Vervolgens over een oxer van 80 schat ik. Zo'n hoge oxer heeft ze nog nooit gesprongen, dus ik hield mijn hart vast. Maar als de instructeur het zegt, dan zal ze het toch wel kunnen.......
En ja hoor, ze raakte hem nog niet eens aan.

En als laatste een klein parcoursje. In dat parcoursje stond ook een heel brede oxer. Ik schat 90 hoog, en ook zeker 90*. Bitwise vroeg nog voor de zekerheid of hij daar echt wel overheen moest, maar dat was dus zo.
En ze sprong zomaar overal overheen.... en die oxer, daar had ze nog zeker 10 cm lucht op over! Afbeelding

Ik was zo ontzettend trots op Ienie!!! De instructeur is er van overtuigd dat zij echt wel een B parcours zal kunnen lopen (nu nog niet natuurlijk). Hij zei ook dat het een paard is waar je niet teveel mee mag mutsen. Alles zelf laten uitzoeken en in haar waarde laten, nergens dwingen (en dat klopt ook).
Hmz, als ze over een oxer van 90*90 komt, dan kan ze dus ook officeel crossen! Afbeelding

Van de winter gaan we haar eens in een oefenparcours van 80 inschrijven. Ik heb alles op video staan, zodat ik er thuis nog eens van kan genieten. Mensen:

HM Ienie kan springen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:17

Wauw Scum wat super van Ienie zeg!!!
Ik neem aan dat jullie dus maar bij deze instructeur blijven als het allemaal zo goed gaat

Ben zelf ook heel benieuwd of Sam nu opeens een halve Salinero is geworden
Vandaag heeft ie geluk want we gaan zo weg dus hij heeft een dagje vrij, heel misschien vanavond nog, maar ik weet niet of ik dan nog puf heb

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:23

Ja, we blijven bij deze instructeur. Volgende week doen we weer een springlesje!

Wie weet, volgende Olypische Spelen Sam in de dressuur?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:06

Hartstikke top dat het springen lekker ging met Ienie!

Klinkt leuk RT, hoe oud is dat paard?

Ik heb gisteren een dressuurles gehad en ging best lekker, vanavond heb ik een springwedstrijd!