[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:11

Jeetje wat is er weer veel gebeurt in Brugge :s. Theeft zeker drie keer stil gelegen :S.

Haha dank je Daphne ;). Jammer van die stomme hindernis! Je was al zo ver en dan da stom puntje :+. Nuja derest ging allemaal vlot he!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:15

Deurle is nie zo moeilijk vindt ik voor de B, dikke trackener Laar daar is optie op. Kben daar vorig jaar weel gevallen aan het water, ze houd niet van boompjes inspringen in water en ik kwam iets te enthousiast af : +.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:57

Nogmaals proficiat Daaphn met je resultaat, en vooral dan dat je je schrik hebt overwonnen!

En ook nogmaals proficiat met je verjaardag PP! Nog iets gehoord trouwens voor training in Heusden?

Veel accidenten in Brugge? Valt mij op dat er daar jaarlijks toch meer gebeurt dan op andere crossen... Moet zeggen dat het ook niet mijn favoriet is.

Heb besloten om met Fiona volgend jaar internationaal te proberen starten. Ze heeft 2 jaar geleden 2x M gelopen met mooi resultaat, dus als ze gezond blijft moet het wel lukken. Denk dat ik in okt M in Vollezele ga starten lrv, om dan in het nieuwe seizoen eerst nog eens Lo te starten in minderhout en dan Waregem en Tongeren M. Dan heb ik hopelijk 3 goeie resultaten gehaald. Zou beginnen met arville en als dat meevalt, dan pas FEI paspoort aanvragen om eens in Nederland te rijden.
Startlijsten worden pas ter plaatse bekend gemaakt zeker? Is nog lang, maar kijk er al naar uit. Heb weer iets nieuws nodig om mij te blijven motiveren om in de koude winter door te trainen :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:07

Wat is er dan nog allemaal gebeurd? Brugge blijft ook niet men favo. Staan toch echt wel dingen op die zo aan de grens zijn.

Vollezele M starten, vind je dat geen super zware cross qua conditie? 2kaar terug ben ik daar eens geweest en vond die toen heel zwaar voor de conditie, beetje berg in het begin om dan effe op het einde echt die mega berg te doen dan afdalen en dan nog eens?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:14

Hmm is wel waar.
K zou daar rijden omdat het dichtbij is voor mij. Maken tijdsfouten iets uit als kwalificatie? Anders kan ik ook gewoon aan rustig tempo rijden. Maar misschien toch eens kijken voor een andere... Merksplas is ook een optie, als dat is zoals vorige week staat die niet zwaar.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:16

Ah ik zie net dat er ook nog Meldert is, ook dichtbij voor mij. Daar al iemand gereden??

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:19

Ik weet dat je maar 20 strafpunten moogt hebben. Maar of tijdsfouten worden meegerekend zou ik niet kunnen zeggen.
Persoonlijk als ik kon kiezen tussen vollezele en Merksplas zou mijn keuze naar Merksplas gaan. Maar dat is natuurlijk mijn keuze.

Ik ben al vaak in Meldert geweest. Zeker een mooie overgangscross.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:21

Merksplas komt de week na Waregem, Meldert is een week later, dan zou ik mss liever naar Meldert gaan... Merci voor de tip dat Vollezele wel zwaar is qua terrein.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:23

No. problemo, waarom zouden we anders in dit topic zitten!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:20

Ben alleen nog maar in Meldert geweest aantal jaar terug vr te groomen dus nie veel gezien. Wat ik zag was wel mooi!

De eerste ruiter van de regionale overkop op de laatsten, lag toen zeker 20 minuten stil de cross. paard van vriend wss kootbeen gebroken en in de M twee ruiters na elkaar ook afgevoerd.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:21

Ik zag op foto's dat de afsprong in Heusden wel verlaagt is voor de hoogste reeks, dju toch , khad toch nog 90 kunnen starten ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:27

Ohh wat naar! Maar "goed" dat ik dat niet gezien heb.
Toen ik gevallen was lag er lzngs mij nog een meisje dat die dag ook gevallen was.

Ach dan kun je nu gewoon een rondje rijden op veel vertrouwen. Das ook leuk !

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 06:18

Wordt was Meldert dus :)

Nog vergeten op je vraag antwoorden, maar Deurle vind ik een zeer mooie cross! Hindernissen zijn super afgewerkt en versierd. Wat mij betreft vergelijkbaar met Nokere, ook qua terrein om te rijden. 2 waterbakken trouwens, de 2e gelijkt heel erg op die van Merksplas. Echt een aanrader als je er nog niet geweest bent!

PP, sorry dat ik je omgepraat heb dan :( zit de trakhener er nog in? Want die vind ik voor 90 echt wel aan de maat!

Van dat paard met wss gebroken kootbeen in Brugge,das wel heel erg! Niet de eerste keer dat er iets met een paard gebeurd ginder. Heb er enkele jaren terug eentje zien aankomen na de cross, overdreven zwaar ademen, liet zich vallen en wou niet meer opstaan. Het erge van de zaak was dat ze een zeil over dat paard trokken terwijl hij nog leefde!! Ipv een spuitje te laten geven, nee, rap zeil erover dat het publiek het niet zag. Vond dat echt verschrikkelijk! Had het de mijne geweest, er zou zo niet met het paard omgegaan mogen worden!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:39

Haha niet erg hoor :D, hopelijk kan ik idd daar rustig rondbollen zo der al te veel problemen! geen idee of de trakhener er in zit.

Amaaie dat is erg :oo! Wist idd van da paard maar geen idee dat het nog leefde toen ze het zeil er nog overlegden :s.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:59

Kreeg net te horen dat ze dat paardje die op de laatse hindernis is gevallen bij de regionale hebben moeten laten inslapen, thad zn nek gebroken blijkbaar :( :(. Geen idee hoe het is met het paard van vriend ondertussen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:09

Pff dat zijn toch dingen waar je niet aan mag denken dat het ook jou kan gebeuren.

Hoe kwam het dat het paard gevallen was?

Hoorde overigens van een vriendin dat er ergens een lijntje van 2 punten stond op een helemaal foute afstand van 4,5 galopsprong? Snap niet goed waarom ze dit doen in een cross op dit niveau? Als dit de moeilijkheidsgraad moet verhogen, zoeken ze het in mijn ogen toch in de verkeerde hoek. Ik ben helemaal pro moeilijke lijntjes om de rijvaardigheid te testen maar bewust foute afstanden zetten heb ik moeite mee.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:14

Jeff heeft er net foto's van (enkel van de afzet) en tpaard liet precies gewoon één been staan.

Kweet de afstand nie van de puntjes maar de vorige drie jaren zijn er telkens gevallen op de punten. Dit jaar gelukkiig niet. Al was het paardje met zn kootbeen wel op die hindernis. Dat was in de Bo en toen dus nog geen combinatiesprong.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:30

Hmm vreemd, misschien vermoeid en niet meer alert in de reflexen? Het zal je paard maar wezen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 12:49

Wat erg van dat paard!! Denk je fijn mee te doen gebeurd er zo wat..
In de B was er inderdaad geen combinatie met puntjes.
Wel hebben we die voor de M afgemeten, die stond op zeer rijden. Maar weet niet de afstand precies...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:36

Moet vroeg genoeg rijden in heusden, bmeh :+. Maar ben dan wel vroeg er vanaf van de cross :Y).

Antonius, kzie dat er halfuurtje zit tussen springen en cross. Is da voldoende tijd denk je om te kunnen wisselen van getten en tenue? Of spring jij al in de cross outfit? Half uur inrijden voor de cross is lijk dan weer te lang. En om te wisselen dan weer wat te kort.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:01

In Merksplas was dat ook zo, iedereen mocht toen in zijn cross thenue springen.
Je kan wel springgetten aandoen om die dan te wisselen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:08

Ik vind dat half uur ertussen echt stom. Idd lang om er te blijven opzitten, ze zijn al warm gereden van de jumping, maar denk dat het krap wordt om tussendoor van tenue te wisselen. Denk dat ik morgen eens naar Sien ga mailen om te vragen of we mogen jumping rijden in crosstenue. Als de parking is zoals anders, is dat toch een kleine 10 min stappen vanaf de jumping.
In Merksplas had je 10 min tussen jumping en cross, da vond ik eigenlijk ideaal. Moet je maar 1x zadelen, maar 1x losrijden...

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:55

Hoi,

Weten jullie misschien nog waar ik foto's kan vinden van Brugge?
Al heb ik de mooiste natuurlijk al ontvangen van Jeffrey, maar altijd benieuwd naar meer ;-)

Groetjes Yara

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:18

CDE (ofso iets ) heeft er ook van sommige.
En jens muylearts heeft er ook gemaakt.
Er was ook een vrouw maar geen idee wie dat dat is

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:21

Dankjewel! cde had ik inderdaad gevonden, alleen die kan je niet opslaan. (logisch maar er staat ook niks over bestellen)