Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ach weet je, dat paard is mijn alles. Ook al zou ik niet met hem kunnen springen en de sport in kunnen zou hij nog niet weg gaan. Dan gingen we gewoon lekker het bos in en andere leuke dingen doen.
Percy schreef:Doe heel erg mijn best om voor Caressa geen overbezorgde moeder te zijn maar als die zo hoog springt moet ik bekennen dat ik bijna niet durf te kijken. Tot nu lacht ze me daar alleen maar mee uit gelukkig.
)madelein schreef:@Neesa: bedoel je galopwissels? Dat gaat lastig, maar wisselen op de sprong zijn we nu aan het trainen en gaat goed ( als ik de goede kant op kijk)
Ik ben er achter gekomen doordat hij regelmatig door zijn heup/knie zakte achter, met name bij een korte draai. Toen de da erbij gehaald want hij is ook osteopaat, dacht dat er misschien een spier klem zat of zo. Die zag het, en hij vermoedde ataxie. Hij is toen een half uur bezig geweest met allerlei onderzoeken en testen, en zo kwam dit er uit.

Paard stond gewoon licht aan de hulpen en daar kon deze man niet mee omgaan. Ik kreeg mijn paard verpest terug. Het heeft heel wat tijd gekost om hem weer vertrouwen te geven. Deze man stond in de regio bekend als iemand met verstand van zaken. Ik heb toch spijt gehad dat ik hem daar had laten brengen maar ik was indertijd niet bekend met deze man. Maar goed, dat heeft niets met crossen te maken

Sluit me dus aan bij de bijlees van Oliefanter.
caro29 schreef:@ mette gefeliciteerd
Ik zal vanmiddag eens bijlezen. Vanmorgen een half uur illegaal op vos gereden. Opzadelen, opstappen en wegrijden. Ging goed. Arm houdt het ook goed alleen tijdens het schudden en pullen is het wat minder maar dan steek ik gewoon mijn hand naar voren. Was echt weer heerlijk