[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:54

@ Sussie; Ja met die sneeuw valt echt niet mee, En sturen en controle is gewoon een kwestie van ervaring, toch? :)
@ BB; Succes alvast! :D

mistid

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:07

Oeh gratis spul is altijd fijn Rosalie!
Balen van de sneeuw Sussie!

Ik heb net Ul gereden en vliegles gehad, hij zag een paard weglopen en dacht 'Hee, laat ik eens even schrikken' zo is zijn denkwijze echt, maf beest. Pap zag het omdat die met dat paard wegliep, en die dacht dat ik tegen de spant aan was geknald. Heb er niets aan overgehouden. Maarja.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:46

@ Vief: gave foto
@ BB: leuk, veel succes alvast
@ Bianca: Jammer dat Bull niet door is, maar met dat commentaar mag je toch tevreden naar huis.
@ Mistid: Dat is vervelend, gelukkig heb je je niet bezeerd, maar leuk is het nog steeds niet.
@ Sussie: sneeuw :(

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:49

Marieke: hij moet echt nog leren om sprong te maken in galop. Hij springt wel mooi onder, maar moet nog beter door zijn lichaam. We zijn (waren, voor de sneeuw) nu in-uitjes aan het springen om dat ze verbeteren. Mijn zusje heeft er ook nog mee gesprongen pas en vond het nog levensgevaarlijk om vanuit galop aan te rijden omdat je het nog niet pas kunt maken en hij het zelf ook niet zo maakt. Dus springen doen we eerst nog vanuit draf: in uitjes en lijntjes met een drafbalk ervoor. Bovendien zul je mij nooit in een springring tegenkomen of op een SGW als deelnemer. Ik heb een gewrichtsziekte waardoor dat onmogelijk is. Thuis springen en mee gaan crosstrainen gaan we zeker wel doen. Pa of zuslief mag er eventueel mee officieel.
Mistid: Oei, dat is even niet zo lekker. Gelukkig heb je er niets aan over gehouden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:28

Bianca jeetje wat gaaf zeg dat comentaar!! wel jammer dat hij niet door is, kan het niet nog een keer proberen dan volgend jaar?

Jeetje wat een gedoe met die Ov zeg :+
Sussie vervelend idd die sneeuw.
Mistid vervelend!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:43

Nouja het lijkt wel of ik niet meer kan rijden ofzo, laatst ben ik er ook al afgevallen. Ook om zo'n rotreden, toen kwamen we Yoeri met mijn zusje erop en deed hij ook zo idioot. Dat was dus ook om niks. Eerst schrok hij ook wel maar ging hij niet zo gek huppen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:04

Goedenavond!
Ik ben in Vinkeveen op mijn neefje aan het passen!
Vandaag had ik tentamen, Toetsende Statistiek. Volgens mij ging het wel goed!

Stoere foto Vief!
Jammer dat hij niet door was Bianca, maar dat commentaar heb je in je zak :D
Leuk een nieuwe school Rosalie!
Balen van je val Mirthe :(:) Succes met de spierpijn die miss nog komt.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:02

CoriienRN schreef:
Bianca jeetje wat gaaf zeg dat comentaar!! wel jammer dat hij niet door is, kan het niet nog een keer proberen dan volgend jaar?

Dan moet hij zich in zijn maat (misschien) en zeker in de massa (body) dus wel meer ontwikkelen en in zijn bovenlijn meer die hengstenkap krijgen, als ik hem volgend jaar voorbreng dan mag hij ook onder het zadel extra erbij, dus dat is wel leuk :D zelf rijden..., maar dat doel heb ik nu niet, ik wacht ook eerst het rapport af. Kijken of er niet nog meer puntjes zijn. De kosten van het NRPS in de hengstenkeuring zijn niet schrikbarend dus daar hoef ik het zeker niet voor te laten.
Heb in ieder geval vandaag weer heerlijk gereden, donderdag even longeren en dan van het weekend nog 1 dagje rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:23

Weet ook niet of het zin heeft om nog een keer te gaan. Vaak als ze een hengst niet nemen heeft dat een reden en nemen ze hem later ook niet weer. Of hij moet op 7 jarige leeftijd WK jonge paarden goed hebben gelopen ofzo.

Pff ik kreeg vandaag te horen dat een paard wat we 1,5 jaar geleden hebben verkocht is ingeslapen omdat die een kapotte meniscus had. Nooit gerealiseerd dat, dat kon bij een paard. Maar zo sneu, was zo'n lief paard. Daar verkoop je ze niet voor.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:58

Aha Vandaar ja tis moeilijk bianca hoe hij zich idd gaat ontwikkelen :) ben wel erg benieuwd.
Laat je hem hengst of laat je hem dan ruinen?

Jeetje pb dat is vervelend zeg!!
Heb je nog wel eens contact met kim? van sander?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:06

Wel eens via hyves. Ze is in ieder geval heel blij met hem. Ben zelf ook blij dat Sannie zo goed terecht is gekomen. Was toch mn eerste 'grote' paard.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:22

Ja idd ;) heb hem laats nog geschoren hij vond het richting zijn hoofd echt vreeeeeselijk _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:31

Hahah ezel. Is het nog steeds zo'n kroeldoos? Ze moet er eens mee gaan crossen. Hij gaat overal overheen (en soms ook doorheen :+ )

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 08:36

Goede morgen trouwens!

Ja tis echt een lief paard en kroellen wil die wel ja ;)
Ja heb ik ook al eens gezegt maar dat vind ze eng :P zal eens een balletje op gooien :)

Hier nog geen sneeuw was toch wel voorspeld :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:23

Goedemorgen!

Mistid, Vervelend!!

Helaas is het wegbrengen gisten niet doorgegaan. De wegen waren goed begaanbaar, maar de oprit aar stal is een schuine helling met bocht waar nog ijs lag. Nu hoop ik toch dat het nog gaat dooien en ik hem vrijdag weg kan brengen. De staleigenaar moest ook nog die kant op binnen nu en een paar dagen (met een 4x4), dus misschien kan hij hem wegbrengen. Anders krijgt hij een longeer-bootcamp van degene die bij ons de jonge paarden beleerd :D

Maandag heeft hij zijn basisenting gehad en is officieel ruin. De startkaart is nu ook in aanvraag!

Gisteren nog echt superlekker gereden. Ik wilde niet teveel doen, ivm de entingen. Hoe doen jullie dat? Hier op stal is er altijd discussie over. Ik rij wel na de enting, maar alleen een beetje loswerken a 20minuten!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:44

Morgen :wave:

Bianca: Wat een mooi commentaar :)! Jammer dat hij niet door is, maar dit is natuurlijk als nog een hele knappe prestatie :)
Mistid: Auw :(:)
Mo: Hoop dat je paardje alsnog die kant op kan! Ik rijd altijd een stuk rustiger, mij is verteld ze nooit in het zweet te moeten werken. Nu heb ik deze keer omdat ze er last van had en er echt niet lekker door was 3 dagen alleen gestapt.
Rosalie: Heb inderdaad een leuke camera op mijn telefoon. Niet eens zo heel veel pixels, maar wel een Carl Zeiss lens :)
Shanouk: Fijn dat je tentamen goed leek te gaan :)

Ik zit al weer even braaf aan de studie. Even 600 meerkeuze vragen aan het invoeren in mijn tabel. Gister tot 01.30 uur mee bezig geweest om ze te beantwoorden, was niet echt een succes :\ Hoop dat ik dit er een beetje snel in krijg. Wil eigenlijk ook nog even langs de sportschool voordat ik naar de uni moet. Abo stop gezet, maar mijn bevestiging komt maar niet en ik wil er echt niet nog een jaar aan vastzitten want ik ga er dus al even nooit meer heen :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:51

@ vief: dan heb je ook weinig aan een abbo :+ Waar was je lid dan? Bij het Saxion?
Succes met je studie!

@ mo: fijn dat je zo lekker gereden hebt! Balen trouwens dat je paardje nog niet weg kan. Hoe lang gaat ie eigenlijk in training?

Net maar weer gebeld voor mijn OV chipkaart. 5x opnieuw het hoofdmenu gedaan en 15 minuten in de wacht gehangen en ben het nu wel zat :(

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:05

Was lid bij Fit for Free. Maar heb er gewoon echt geen tijd voor en vond het daarnaast ook niet echt leuk.. :)

Vervelend he.. Ik zal vanmiddag ook maar weer eens bellen :z

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:12

Gaat nog steeds lekker met die OV chipkaart dus :=.

Vief: dat is zonde van je geld ja als je toch niet heen gaat ;).

Ik hoef pas met kwart over 2 bus vanmiddag, maar moet nog genoeg doen voor mijn verslagen :=. Drama. Kan me er zo na de vakantie nog niet toe zetten. En mijn bed ligt te lekker O:). Had eerst de wekker om 8 uur gezet, maar toen weer gaan slapen tot 9. Zal dan toch nu echt eens beginnen :Y).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:59

Ik heb maandag weer een tentamen (en dan weer tot 8 februari vakantie) maar kan me er ook maar niet toe zetten. Ben zelfs weer aan het rijden geslagen alhoewel je dat meer rechtuit kachelen kan noemen dan rijden. Mn bed uitkomen ging dus ook al niet echt. Het idee aan dat tentamen staat me teveel tegen.

Heb trouwens een goed voornemen besloten gisteren. Ik ga serieus leren voor tentamens. Had met de hakken over de sloot weer strafrecht gehaald nadat ik de ochtend zelf pas was begonnen met leren. :+ Wonderbaarlijk genoeg had ik nog wel 1 van de hoogste cijfers van mn werkgroep. Was dus niet de enige die zich niet gemotiveerd voelde tot leren :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:02

Woh dan heb je wel even lekker lang vakantie PB ;).
Ik heb nog 2 weken stressen met verslagen en leren voor de tentamens. Dan heb ik 1 week tentamens en presentaties. En dan een week vrij. Dus nog even 3 weken doorzetten :=. Blegh ..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:47

CoriienRN schreef:
Aha Vandaar ja tis moeilijk bianca hoe hij zich idd gaat ontwikkelen :) ben wel erg benieuwd.
Laat je hem hengst of laat je hem dan ruinen?

hij blijft gewoon hengst zolang als hij braaf is, maar nu staat hij gewoon buiten en op stal met anderen en doet hij niets, ik ga alleen met hem op verengingsles en kan overal zo opstappen. Hij staat naast de merries en dat vind hij alleen maar leuk. Tis meer HOMO dan hengst hoor.....als de ballen er wel af moeten dan wel in de kliniek, vind hem te oud en het risico te groot om het zo staand verdovend te laten doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:20

Wacht maar tot het voorjaar en hij meegaat op concours :P
Scheelt ook dat hij nooit gedekt heeft. Als ze dat eenmaal hebben gedaan kennen ze het spelletje en is er geen houden meer aan. Veranderen ze erg door.
Moet eerlijk zeggen dat ik hengsten in de sport waardeloos vind. Ze zijn altijd afgeleid en het blijft een risico.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:14

Ik moet zeggen dat ik hengsten in de dressuur vaak wel om te :~vind, ze hebben vaak net dat beetje extra uitstraling.

Ik zag trouwens dat ik nog 6de was geworden in Wanroij, dus toch wel goed geindigd, ik baal alleen wel van die stomme balk, anders was ik 2de geweest :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:08

Netjes Evie :).

Ik ben toch wel even goed bezig geweest met school. Nou even wat uitprinten en dan spullen pakken en naar de bus. Heb eigenlijk niet zo zon om voor 1,5 uur naar school te gaan. Maar het is verplicht helaas..
Vanavond lekker in de binnenbak trainen met Sofie :D.