[SGW] Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:00

I_Moondance schreef:
het inschrijven voor ijsselsteyn is nu ook open!

Was 1 juni al open.

Snoekiej

Re: Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:35

Ysselsteyn heb ik nog niet opgegeven. Eerst maar eens kijken of er een kans is dat ik die winstpunten ga halen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:16

Is Wieringerwerf een leuke cross om mee te beginnen? Of is die vrij lastig..
Zag dat er wel B paarden worden verreden.. Op eventingsport stond van niet. Weet niet of het al vol is.
Maar anders wou ik die alsnog proberen op te geven.. En dan Lisse in September niet. Wordt anders beetje te veel..
Zag ook al dat er oefencross is, wel jammer dat ik dan net oefencross in Renswoud heb!

Heb dan nu voor zover ik zou willen, nog even goed overleggen thuis, Gorssel/ Lisse of Neede/ Diepenheim/ Barchem/ Bathmen staan.
Maar dan misschein i.p.v. Lisse of Neede Wieringerwerf.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:19

Als je tussen Lisse en Wieringerwerf moet kiezen, zou ik voor Wieringerwerf gaan. Ze zijn allebei in het bos. Qua hoogte is Lisse iets lager, maar de paden waar je overheen gaat zijn heel smal (wandelpaadjes). In Wieringerwerf zijn de paden mooi breed. Gorssel is ook een leuke cross! Ook voornamelijk in het bos. Mooie brede paden, mooie cross. De rest van je lijstje ben in nog nooit geweest.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:58

Ik heb ze allebei meerdere keren gereden en ik help de organisatie van Dijkgatsbos (W'werf), maar los daarvan vind ik dat een fijnere cross dan Lisse.

Lisse is zonder mensen/ de organisatie aan te vallen wat kneuteriger, geen geluid in het bos, geen portofoons bij de posters, geen starthok, overal mensen met wandelwagens en nog meer kronkels als in W'werf. Lisse heeft nog minder tijd dan Dijkgatsbos om een cross te bouwen, dit komt doordat allebei de crossen in openbaar bos vereden worden.

Beide crossen worden in het bos verreden, Lisse helemaal, Dijkgatsbos 90%. Voordeel is dat de paarden een natuurlijke aanleuning hebben. "Nadeel" van Dijkgatsbos is dat je over 2 greppels moet. Soms is de eerste greppel een hindernis met alternatief. Voor het B staan de greppels al bijna droog, dus dan kan je er bijna doorstappen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:03

Eens met Roos en Snoek; WW is fijner dan Lisse.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:32

Ik persoonlijk vind WW ook fijner dan Lisse, maar alleen om de positie van de waterbak.

Ik heb mij ingeschreven voor de oefencross van Renswoude op 7 augustus. De oefencross is om en nabij de 80cm en je kan kiezen voor een moeilijke of makkelijke kant van een hindernis.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:14

Mijn ouders willen niet naar WW, te ver. Wat ik ook goed snap, misschien volgend jaar. Dus dat wordt hem niet, heb me nu voor Neede opgegeven en Diepenheim. Ook wat oude topics gezocht en Neede lijkt mij dan fijner als Lisse voor 3e cross. Verder zie ik nog wel.. Is het vol dan is het jammer. Maar ga me niet nu al voor eind oktober/ november opgeven :)
Iig bedankt voor de info!

Leuk Mootje. Dan zie ik je dan wel denk ik, doe ook mee!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:32

Kan iemand mij iets vertellen over Lisse en Ysselsteyn?
Qua afstand en datum moet ik kiezen tussen deze 2. Kies dit jaar dan het liefst de makkelijkste/ meest passend voor ons. Dan kan ik volgend jaar de andere rijden.

Ik heb het idee dat Ysselsteyn wat zwaarder is en de moeilijkheid bij lisse hem vooral zit in het kronkelen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:36

@Pol: Ik heb vorig jaar in Lisse gereden en de moeilijkheid zat voor mij inderdaad in de vele kronkelpaadjes die ook nog eens behoorlijk smal zijn. Daardoor kon ik geen fijn ritme krijgen en voor mijn gevoel dus ook geen fijne cross rijden. Ysselsteyn ben ik nog nooit geweest, dus dat vergelijk heb ik niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:39

Ysselsteyn vind ik een hele fijne cross met een fijne organisatie. Ik vind hem niet moeilijk voor de klasse B. Je kunt daar ook een fijn ritme krijgen omdat er ook wat rechte stukken in zitten. Hij gaat helemaal door het bos. Lisse kan ik niks over zeggen, nooit geweest.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:26

Scum schreef:
Ysselsteyn vind ik een hele fijne cross met een fijne organisatie. Ik vind hem niet moeilijk voor de klasse B. Je kunt daar ook een fijn ritme krijgen omdat er ook wat rechte stukken in zitten. Hij gaat helemaal door het bos. Lisse kan ik niks over zeggen, nooit geweest.

Ysselsteyn kan ik niks over zeggen daar ben ik nog nooit geweest. Wel heb ik inmiddels met 3 verschillende (vrij grote) paarden Lisse gereden en heb geen problemen (met ritme) gehad van de smalle paadjes, wel is de waterbak idd erg kijkerig.

Wat ik daar wel heel irritant vond is dat er (vorig jaar?) eveneens een of andere wandeltocht was uitgezet dus er liepen hordes families in het bos! (waarvan de meesten dus niet wisten dat wanneer er gefloten wordt er een combinatie aan kwam :+ )

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:31

Hoe is Wieringerwerf? Ik overweeg nog 1 cross tussen Maarsbergen en Gorssel in.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:31

Hoe is de B paarden cross van Bathmen?
Aangezien Nijeberkoop niet doorgaat ben ik op zoek naar een alternatief.

Ik heb gelezen dat het meer bospaden is dan open velden :)
Maar verder, staat het bijvoorbeeld dik en het springparcours, of is het meer technische lijntjes?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:35

Ruud_O schreef:

TOP !!!! Ik vind het altijd een erg leuke cross, veel paden, dus sommigen vinden dat juist ook weer niet fijn, maar ik heb dan wel altijd het echt bosgevoel daar. ;) Ik vind het zelf niet te zwaar staan daar en toch erg gezellig.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:37

bianca1980 schreef:
Ruud_O schreef:

TOP !!!! Ik vind het altijd een erg leuke cross, veel paden, dus sommigen vinden dat juist ook weer niet fijn, maar ik heb dan wel altijd het echt bosgevoel daar. ;) Ik vind het zelf niet te zwaar staan daar en toch erg gezellig.

hmm, dan misschien toch maar opgeven, ondanks het takke eind rijden :P

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:40

RUUD @ Ik ga ook vanaf Lozeman, merkte dat dat ook al idd een behoorlijk eindje verder is dan Lelystad :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:42

Lappie_Lap schreef:
Hoe is de B paarden cross van Bathmen?
Aangezien Nijeberkoop niet doorgaat ben ik op zoek naar een alternatief.

Ik heb gelezen dat het meer bospaden is dan open velden :)
Maar verder, staat het bijvoorbeeld dik en het springparcours, of is het meer technische lijntjes?

De cross vond ik vorig jaar erg mooi opgesteld, vind de waterbak ook vriendelijk.
Springen is parcoursbouwer gebonden en als ze een andere parcoursbouwer hebben valt daar dus niets over te zeggen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:58

WW is leuk!! Springen was ook erg netjes daar Ruud.

LL: Bathmen is een zeer mooie en eerlijke cross.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:23

Denk toch dat ik die tzt dan maar ga opgeven :)

Dan wordt het zoals het nu lijkt, als paardlief niet weer een terugval heeft richting blessure: Wieringerwerf, Heino en Bathmen.
Gokkende dat Nijeberkoop mss wel de oefencross heeft :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:24

Heino is niet de meest fijne cross geloof ik. Kan je misschien beter naar Gorssel?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:24

Ik ben nog aan het twijvelen tussen Diepenheim en Ysselstein...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:25

Wieringerwerf moet je mazzel hebben met het weer. Als het veel geregend heeft, is de springring dramatisch slecht. Dressuur en cross zijn goed te doen!

Lisse is inderdaad de waterbak een beetje spooky: Je komt uit het donker een open gedeelte op met direct de waterbak!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:08

EvelienH schreef:
Ik ben nog aan het twijvelen tussen Diepenheim en Ysselstein...

Ik ga naar Ysselsteyn, dan komen er wellicht endurance ruiters kijken :P

Vwb WW en slecht weer --> Slechte springbak. Dat heb ik in Bathmen ook al meegemaakt en koste me de cross.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:22

TeeGee schreef:
Heino is niet de meest fijne cross geloof ik. Kan je misschien beter naar Gorssel?

De B zit al vol in Gorssel, stond op Startlijsten.