Ik hoop op een medicus onder ons bokkers, heb al veel gegoogled maar kom er niet uit. Ik heb mijn veulen nu 1 jaar oud naar Emmeloord gebracht. Hij heeft een behoorlijk dikke buik, dit had hij al in oktober vorig jaar, 6 mnd oud. Ik heb toen bloed en mest laten afnemen en bleek dat hij bloedworm had, niet in het bloed, verder was hij gezond. Hij is ingespoten in de bloedbaan en ik heb hem terug genomen. In januari werd hij wormvrij verklaard, echter nu houd hij nog steeds die buik, het word niet minder. Ik ben gisteren dus naar de kliniek gegaan en heb gezegd dat ik hem helemaal binnenste buiten gekeerd wilde hebben.
Er is bloed afgenomen, klinisch is hij nagekeken en daarna wilde ze een echo gaan doen. Hij werd helemaal geschoren (dus nog lelijker dan hij al was ) en daar werd dus inderdaad via de echo teveel vocht aangetroffen van het middenrif tot overal bij de darmen. De blinde darm bleek een dikke wand te hebben, meer dan gemiddeld en ze vonden zwellingen/bulten op de dikke darm.
Ze hebben daarna een snede gemaakt onder zijn buik en vocht afgenomen, het leek net een kraan die leegliep toen de holle naald in zijn buik zat.
De dierenarts wil weinig zeggen over eventuele zaken, hij zei, laten we eerst even alles afwachten en niet op de zaken vooruit lopen, ze gaan al wel kijken op kwaadaardige cellen, wat mij niet gerust steld ivm kanker ???? daarna gaan ze kijken wat de oorzaak is en kijken of het behandelbaar is of niet.
Ik heb gegoogled of ik iets kan vinden met die symptomen, maar het wilde niet echt lukken, probeer vooral zaken over kanker te vinden en buikvocht maar kom dan op dracht en dat soort zaken terecht. Ik wil graag de waarheid en heb het idee dat de DA mij nog even probeert te beschermen, voor wat het zou kunnen zijn, Dit hoeft voor mij niet. Ik krijg woensdag pas alle uitslagen.
Hoop dat iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt. mag per PB, anders word het een heel topic in dit deel en dat is ook niet de bedoeling.