zag je staan op de lijst sanne
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CoriienRN schreef:zo kim doe mij ook eens zo'n iemand die die van mij wil gaan springen pff..
CoriienRN schreef:ahah of je nog iemand in de aanbieding heb om mijn paard manieren te leren met springen
zit in dubio of ik morgen me paard voor de 2 de x zou scheren zit al weer dik in het haar.. na 20 minuten rijden is ze zijk nat
Lappie_Lap schreef:Lady is ook altijd ontzettend enthousiast tijdens springen, overzij en omhoog als het haar niet snel genoeg gaat.
Lekker ff een aantal inuitjes neerzetten, dan verslikken ze zich de eerste (paar) keer en dan komen ze er vanzelf achter dat het niet echt handig is om met een rotvaart op die serie inuitjes af te gaan. Verder in stap richting hindernis gaan, of in draf. Wat m'n hoefsmid ook een keer voorgesteld heeft (heb het zelf helaas nog niet kunnen proberen): gewoon veel drafbalkjes voor de hindernis neerleggen. Dat ze leren om rustig over die drafbalkjes heen moeten, aangezien het niet niet uitkomt als ze er al springende overheen gaan. Verder zet ik haar nooit voor de hindernis stil, maar erna. Wat een springende pensionklant mij geleerd heeft: over de hindernis, en de andere lange zijde gewoon gaan stappen of iets anders doen en dan weer richting hindernis. Als je maar niet door gaat draven en galopperen als ze zo druk zijn, worden ze beslist niet rustig van.
Maar je zal het er nooit helemaal uit krijgen, persoonlijk vind ik het ook niet zo vreselijk erg. DAt ze erg op aan trekken, als het maar beheersbaar blijft.