[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:59

Vrijdag de warma.thon en volgende donderdag in wielsbeke sylvest.erjogging.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:16

Warma.ton had ik ook graag gedaan maar ook geen lief hebbers gevonden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:08

De warmath.on doen we met het werk. Ideaal om ge kijken of ik terug 10 km, dan zou ik de week erna in wielsbe.ke de 10 doen. Heb alleen wat last van mijn linkervoet na gisteren, ik ga mij maar rustig houden deze week :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 00:50

My god zoveel lopen... denk niet dat ik 2km kan lopen. Conditie 0.. terwijl ik met het rijden daar geen last van ondervindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:59

Ik haal nog niet eens 500m :') Toen ik net met de fiets naar het werk ging was ik al flink aan het puffen halverwege. Het ging echter wel relatief snel de goede kant op.
Vorige zomer en begin dit jaar een paar keer geprobeerd om te gaan lopen met start to run, maar telkens best snel afgehaakt. Op straat lopen is hier niet fijn ivm smal voetpad en druk verkeer (en veel fietsers op de stoep). Langs de vaart is geen verlichting, het pad is niet echt breed (genoeg voor 3 fieters als ze dicht bij elkaar rijden) en het is er best nog druk. En om nu elke keer in het aanpalende bosje om de 2 minuten hetzelfde toertje te starten is ook zo dwaas.
Ben nadien eens herstart in de buurt van mijn weiland: minder verkeer, meer goed bruikbare veldwegen. Ik merk alleen, als ik loop, dat ik dan na een tijdje een soort stekende pijn krijg op mijn scheenbenen. Bij het fietsen heb ik dit niet, bij paardrijden ook niet.

En als kers op de taart zit ik vermoedelijk met een flink gekneusde of gebroken kleine teen. Icaro is daar zaterdag heel even op gaan staan. Stappen lukt als ik er niet teveel op steun, en de onderkant is prachtig paarsblauw haha.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:03

Dat is idd niet zo goed dat scheenbeen, idd mee opletten. Typisch bij lopen, scheenbeenvlies ontstekingen, mijn broer is daar aan geopereerd geweest.

Oei. Je teen goed intapen zou ik zeggen, meer kan je niet doen.

Je zou versteld staan hoe snel je 5km kan lopen. Eigenlijk kan iedereen dat zonder training hoor, je moet alleen je juiste tempo vinden, waarbij je je ademhaling en hartslag onder controle houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:07

Idd omwille van die verhalen over dat soort ontstekingen twijfel ik een beetje. Gaan lopen is wel handig, dan pak ik een pony mee en krijgen die op die manier ook beetje extra beweging en conditietraining. Fietsen met pony of paard wil ik echt niet proberen, te gevaarlijk.
Op school was ik echter altijd relatief goed in sprint, en minder in lange afstand/duurloop. Ik zoek echt iets wat ik alleen kan doen en waarvoor ik niet naar een fitness of soortgelijks moet.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 07:42

Ik ben begin mei beginnen lopen en tegen eind juni liep ik 5 km. Het gaat inderdaad om het juiste tempo en juiste ademhaling. Je ondervindt al snel als je te snel loopt dat je het niet volhoudt. Als je dat dan elke week eens kan lopen kan je het makkelijk houden. Daarom dat ik ook wel de 10 eens wil proberen jij loopt precies wel al een flink tempo Pp . Ik loop zo snel niet. Maar ben al blij dat ik 5 km kan lopen

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:14

Ik deed jaarlijks mee aan de kerstcorrida 5k. Sinds het accident kan ik niet meer meedoen wat ik wel spijtig vind... Want tis in mijn gemeente en ken redelijk wat mensen, supporters geven je dan een boost! Trainde ook nooit specifiek het lopen. :') Zonder enige training in 35minuten en toen ik nog competitie basket deed, dook ik onder de 30minuten. Maar het zou beter zijn moest ik echt specifiek getraind hebben. Want basket dat zijn continu sprints, dus niet goed om tempo te houden. Startte dus altijd te snel. :P Kon er toen niet tegen om traag te beginnen.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:52

Ik loop ook wel graag! Zou tegen het einde van de examens in januari 10km willen lopen. Doet altijd deugd als pauze tussen het studeren. Liefst loop ik met 2, ofwel met m'n mama of met men vriend!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:37

Weet er iemand de datums van de indoor eventings die eventing gavere organiseerd?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:28

Het zit mij qua gezondheid even niet mee... Sinds maandagavond heel zware keelontsteking, verschrikkelijk veel pijn, precies of er zit glas in mijn keel |(
Kan letterlijk niets zeggen omdat alles zo gezwollen is vanbinnen.
Paarden dus alweer stil. Gelukkig wel op de wei.

Varekaj: heb je filmpje nog niet gezien, moet ervoor op de laptop en die staat in een koud bureau :P

PP: denk niet dat er al datum is voor indoor Gavere, heb in ieder geval nog niets zien passeren op FB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:23

Ik zit sinds vrijdag al met hetzelfde Antonius. Donderdag sluimerend keelpijn, vrijdagochtend zat alles potdicht. Direct medicatie opgestart en normaal werkt dat relatief snel. Nu dus nougabollen, ik zit er nog altijd mee. Intussen is het afgezakt naar een bronchitis/luchtweginfectie. Ik slaap bijgevolg amper een nacht door ivm hoestbuien. Heb wel nog gereden op zaterdag, maandag en dinsdag maar of dat slim was...
Ik zit volop aan de citroenthee met honing en hoestsiroop. En soep met beschuit, van eender wat anders gaat mijn maag in protest.

@PP: ik heb ook nog niks zien passeren op FB van datum. Wel onlangs eens iets van nieuwe hindernissen die ze gaan maken ofzoiets?

Verder is er niks bijzonders te melden. Wolk maakt goeie vooruitgang en Icaro is op't moment echt mijn geduld serieus op de proef aan het stellen. Van de 3 merries op stal zijn er 2 elke keer spontaan flink hengstig als hij ernaast staat op de paddock. Vermoedelijk is meneer toch nog aardig tikje hengst in zijn hoofd en hangt het daarmee samen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:56

Hrov kalender is er ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:39

Van de dressuur valt er redelijk wat op dezelfde data als de LRV. Juist van het zomerprogramma kan ik nog niks zeggen, we hebben de data van de tornooien nog niet.

Ik had stiekem zitten plannen om na nieuwjaar het springen weer op te pakken, maar ik ga dat toch maar eventjes uitstellen. Icaro is serieus aan het puberen of in elk geval zijn grenzen aan het aftasten. Hij haalt daarbij truken uit de kast waar ik niet bepaald blij mee ben. Als ik hiermee ga springen en hij drijft daar zijn zin even hard door, dan is dat vragen om ongelukken. Dus eerst dressuurmatig alles weer even op punt zetten, daarna zien we wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:27

De eerste indoor van Gavere zou 22-23 januari zijn heb ik vandaag gehoord.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:20

Zijn er meerdere indoors in Gavere toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:48

Er zouden 3 indoors zijn wat ik begreep: 2 in Gavere en 1 in Waregem. Iemand van onze club zou er mogen starten op uitnodiging. Of dat lukt weten we nog niet, paard is net herstellende van kleine blessure.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:15

Ik kan dat moeilijk geloven. Dan zou er nu toch al wat bekend gemaakt worden? Het is al binnen 4 weken.

Fijne kerst voor iedereen!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 20:06

Fijne kerst voor iedereen!

Hopelijk hebben jullie een leuke vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 03:23

Ik heb geen idee hoe het exact zit. Als ik ze nog eens zie kan ik polsen of ze zeker zijn van die datum.

Fijne kerst aan iedereen! Hier is het maandag les en verder krijgen de paardjes vakantie of hooguit buiten rijden tot na nieuwjaar. Ben nog steeds zo ziek als een hond :(

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:00

Ohnee niet fijn, ziek zijn! :(
Veel beterschap!

Wie van jullie gaat er naar Mechelen?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:20

Ik ga morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:27

Ik ga dit jaar niet. Stomweg niet over nagedacht eigenlijk, want op zich zie ik de wedstrijden wel graag.

Verder bijzonder rustig hier. Nog altijd aan het uitzieken, maar het betert wel stilaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:08

@ Florence: ging jij niet meerijden in Mechelen met een proef?