[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:24

Ik knot Midnight altijd binnen 15 minuten, en hij flinke dikke manen.

Strandgangers ik ben jaloers!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:24

MO @ gefeliciflapsteerd !!!! *\o/* Hoop voor jou een kadootje in de liefde... ;)
WEULE @ je hebt het maar zwaar.... :D prima oplossing het vlechten toch...mijn vorige paard had ook lange manen vond ik idd wel tien keer sneller gaan voor hetzelfde nette resultaat en bij de Fries was het ook zo gepiept. Nu moet ik ook vlechten, maar gelukkig rijd ik nog zelden een wedstrijd dressuur met Bull.... :D

Mijn auto gaat straks weg voor de koppelingsplaten, heb geprobeerd dat ding te verkopen maar kreeg zo weinig dat dat ook niet rendabel was. Nu ga ik deze eerst maar helemaal oprijden en maar hopen dat ik voor 2011 meer geluk heb kwa kosten aan dat ding.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:44

Ik vind die knotten die met naald en draad gemaakt zijn ook het mooiste. Je moet daar toch langere manen voor hebben? Misschien dat ik d'r manen van het weekend toch niet ga trekken en het volgende week met naald en draad probeer. :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:57

Mootje: Gefeliciteerd met je verjaardag :D

Ik vind knotten toch ook wel erg mooi. Ik mag ze nog steeds niet doen hier thuis want ik doe ze niet mooi genoeg := dus paps vlecht ze voor de wedstrijden :o . Dat is zijn baantje zegt hij dan, en ik moet er van af blijven :').

|( |( |( Met pijn in mijn hart wil ik jullie vragen of jullie misschien een oortje open willen houden voor als iemand opzoek is naar een goed allround paard..
Na lang twijfelen en gesprekken hebben we besloten om Bobo te verkopen. Hij staat ons NIET in de weg en ik blijf hem gewoon tot die tijd op de wedstrijden uitbrengen. Het probleem is dat ik in September 10 maanden op stage ga en de kans dat ik in de buurt stage kan lopen is heel klein. Dit betekend dat ik dus weinig/minder tijd zal hebben voor de paarden. 2 paarden wordt dan teveel. En het is handiger om Sofie te houden, aangezien we daar dan een veulentje mee willen fokken, dus kan ik haar toch niet super fanatiek rijden. Als Sofie volgend jaar april een veulen zou krijgen kan ik in september etc nog wat fanatiek rijden en later wat gaan afbouwen en dan eind juni/begin juli weer in de wedstrijden beginnen met haar. Als ik Bobo zou houden zou hij een 10 maanden stil komen te staan en dat wil ik niet.
Het liefst zou ik ze allebei blijven rijden maar ik moet wel reeel bijven.
Eventueel zou ik na mijn stage weer met een jong paard (v. Zurich) kunnen beginnen die we nog hebben (half zusje van Bobo).

|( Pff ik moest het toch even kwijt..

Heb net heerlijk in de buitenbak kunnen rijden met beide paarden en wat gingen ze fijn :D.

Vanmorgen was ik naar het ziekenhuis. Foto gemaakt van mijn kiezen. Er is al een wortel kanaal behandeling geweest een die kies dus moet ik over 4 weken terug komen en gaan ze in mn tandvlees snijden en de punten van de wortels weghalen ofzo := het klont heel eng en ik wil er nog even niet aan denken! Nu eerst maar hopen dat de antibiotica aanslaat zodat ik niet meer als een hamster door het leven hoef :=.
Daarna voor de echo van mijn buik geweest. Er zit inderdaad nog een flinke bloed uitstorting in mijn buik en dat kan nog wel een jaar duren voor dat weg is. Ze vroegen ook of ik een wond had gehad. Nou nee, meer een grote schaafplek. De arts liet zien dat het toch aan de binnenkant van mijn buikwant gescheurd is geweest en dat daar nu dus littekenbindweefsel zit. Wat dus ook pijnlijk kan zijn.. erg fijn dus.. Nu maar hopen dat het vanzelf over gaat :).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:05

Jeetje Kim, moeilijk besluit zeg. Maar wel verstandig als ik het zo lees. Zal mijn oren en ogen open houden. Aan welke prijs moet ik denken voor Bobo (mag ook via pb)?
En van je buik klinkt ook niet fijn zeg.... hopelijk is het snel over :\

Overigens wel erg relax dat je pa dat doet zeg. Thuis moet ik echt alles zelf doen. Alleen voert ma nu ik niet meer thuis woon en zet ze buiten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:26

Wat een moeilijk besluit, Kim :(:) Ik zal mijn oren open houden.
Ik maak altijd vlechtjes met naald en draad, heb er dan altijd 12. Met springen heb ik eigenlijk nooit vlechtjes, behalve met kampioenschappen. Dan vind ik kleine knotjes ook mooier, maar dat gaat dus niet met die bos manen van Jer :')

Heb héél fijn gereden vanmiddag. Daarna werd er hooi gebracht voor hare majesteit Nudien, dus nog even flink gesjouwd.
Heleen, ik denk dat je mij woensdag wel tegenkomt in HHW. Heb eindelijk iets afgesproken voor springles!!! *\o/*

Ga snel douchen en koken bij vriendjelief.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:26

Gefeliciteerd Mo!
Ik baal, het is ook nog eens super rustig...

He Kim, wat een moeilijk besluit! :(:)

Ik maak altijd knotten met naald en draad, meer werk maar wel veeeel mooier.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:32

Ik vind met naald en draad ook mooi, maar het uithalen vind ik een hels karwei! Doe dus simpel met elastiek vlechten.

Kim :(:)
Geloof dat het met het weer voor de strandgangers wel is meegevallen! Hier heeft het iid niet hard geregend.
Ben druk met mijn hoofdstellen poetsen, bijna klaar, nog 1 die de laatste laag moet hebben en dan kan ik 'm weer in elkaar zetten. Alles voelt weer lekker schoon, zacht en soepel! Heb je toch eer van je werk!
Noor, fijn dat je eindelijk springles hebt geregeld!
Laatst bijgewerkt door Sim op 11-02-11 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:32

Kim, die behandeling heb ik ook gehad. Een apex resectie (of zoiets) is dat. Ik heb het niet gevoeld, alleen de geluiden zijn gewoon niet zo leuk. Daarna ook geen pijn van gehad.
Alleen is de kans op slagen maar 50%. Bij mij helaas moest die kies er dus toch een paar weken later uit.
En ik kan je zeggen dat ik blij ben om van dat ding af te zijn!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:55

Brrrr... ik ben ook niet zo'n held bij tandarts en KC. Die geluiden idd... ;(
Sim, ik ben ook blij dat het eindelijk geregeld is. Jer begon nu wel heel erg op een dressuurpaard te lijken ;) Vandaag trouwens twee keurige wissels, mooi aan elkaar en naar beide kanten :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:07

Scum schreef:
Kim, die behandeling heb ik ook gehad. Een apex resectie (of zoiets) is dat. Ik heb het niet gevoeld, alleen de geluiden zijn gewoon niet zo leuk. Daarna ook geen pijn van gehad.
Alleen is de kans op slagen maar 50%. Bij mij helaas moest die kies er dus toch een paar weken later uit.
En ik kan je zeggen dat ik blij ben om van dat ding af te zijn!

Ik vind de tandarts zo erg :=. Die geluiden brrrr kan ik echt niet tegen. Krijg het spaans benauwd daarvan. Maar een hamsterwang is ook niet fijn :=.
Het kan mij niet schelen wat er met die kies gebeurd. Als ik maar niet meer zo'n wang heb en geen pijn meer. Dan maar eruit :=.

Net heerlijk met Sarah en Dribbel in het bos gewandeld. Sarah begint lekker te groeien. Ze was een beetje zielig want ze had blaasontsteking paar weken terug. Kwam door de kou volgens de DA. Ze moest erg vaak kleine beetjes plassen. Gaat nu weer helemaal goed en ze is gek op honden snoepjes :+. Zodra ze weet dat je er een gaat pakken gaat ze al kwispelend voor je zitten :D.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:52

Wat een moeilijk besluit Kim. :(:) Zal m'n oren open houden.
Fijn dat het rijden zo lekker ging Noor! Kookse.
Heb ook een ontzettende hekel aan de tandarts.
Denk dat de strandgangers heerlijk weer gehad hebben!

Heb ook heerlijk gereden, ben een half uur bezig geweest met de wissels. Maaarrr, uiteindelijk lukte die! Komende tijd nog paar keer herhalen, hopelijk heb ik daar baat bij in het springparcours. Met contragalop nu in de dressuur wat lastiger, maar goed. Dan moet ik maar fatsoenlijke hulpen geven. ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:55

vreselijk besluit kim :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:07

Kim, Bobo weg -O- :(:) Ik kan helaas geen tweede betalen... Het lijkt mij wel een superfijn paard!
Bianca, Balen van je auto! Nu hopen dat je er geen groot onderhoud meer aan hebt.
Sim, Bakker is makkelijker O:) Had vanalles gehaald, dus lekker gesmuld!

Beloven jullie niet te lachen.... Ik heb vandaag gezwommen in redelijk diep water :=
Net nog bijna 1.5 uur stilgestaan, omdat een loonwerkersbedrijf de weg had afgesloten zonder vergunning. Weg is 3m breed met twee sloten ernaast. Gelukkig zijn mijn stuurkunsten redelijk en heb ik hem achteruit op een fietspad gezet. Daar echt te lang gestaan ;(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:31

Mo het was gezellig vandaag!! _O-
en lau en karen natuurlijk ook!! :D
Echt balen van die lui zeg :(

KIM :(:) KL*TE zeg!! :( (jammer dat jetske net een paard heeft ;) )

Heb dus heerlijk gereden zeg!! :) op naar een volgende x!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:55

Strand was heerlijk, we hebben het, op Mootje na, helemaal drooggehouden :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:56

Ben benieuwd naar foto's.

Zo naar verjaardag en waarschijnlijk morgen na het bos :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:57

Was het water wel lekker warm Mootje? :D
Mooi dat jullie het zo heerlijk gehad hebben op het strand!

Vanaaf lekker rustig, morgen vroeg op stap met clubgenootjes om de rest van onze club te supporteren op de regio kampioenschappen in Gorssel. Dan komen vriendinnen hier slapen en gaan we avondje stappen. Zondag lekker het bos in!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:07

Jaloers op de strandgangers.
Mo, watskeburt? Vond Corion het veiliger als jij eerst de watertemperatuur testte?
Fijn dat de wissels lukte Sannnn! Heb je idd veel baat bij in het parcours. Contra met dressuur is dan lastiger, daar loop ik nu ook tegenaan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:08

@ Kim wat jammer dat hij weggaat maar begrijp je redenering wel.

Ik vlecht maar 7 knotjes bij beide paarden en een knotje voor. Ben binnen 10 min klaar. Net merrie even gereden maar die liep even wat moeilijk te doen. Mijn bak is ook weer lekker nat :( maar ga hopelijk dit weekend een weidesleep aanschappen. Koop er zelf maar 1 zodat ik behalve de bak lostrekken hem nu ook eens kan vlakken. Mijn ouders wilde er niet aan maar kan er nu 1 kopen voor weinig geld..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 20:31

@ Kim, ahh wat jammer! Bobo lijkt me echt een leuk beest!
@ Mootje, wat deed ie :D? Was wel koud zeker :(:)
@ Sann, is idd wel makkelijk die wissels! Vorstin springt ze altijd al makkelijk, maar soms iets te makkelijk :P
@ Strandgangers, ben jaloers! Zag al wat foto's op Lautje's FB!

Ik vlecht altijd met een knot of 11. Ben niet zo goed in vlechten, dus meestal is het niet supernetjes. Van die grote roosjes vind ik ook heel mooi, maar dat lukt me echt niet.
Vanochtend gewerkt bij mijn oom, daarna naar stal gegaan. Vorstin had vrij, en ik heb het paard van een stagaire gereden. Die is een paar weken weg, dus hij staat even bij ons op stal. Ik moet hem een paar keer rijden. En net zijn mijn oude snowboardschoenen opgehaald! Had ze op MP gezet. Ik pas ze toch niet meer, en nu maak ik anderen (en mezelf :+) er weer blij mee :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:34

Ik vlecht ook altijd groot! :D
maar heb nu de manen zo mooi uit gedunt dat ik dus nu ook kleine knotjes kan doen :)
ben ook altijd met een 30 minuten klaar!

Mo heeft een verjaardags-duik genomen :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:35

Kim: wat balen dat je Bobo weg moet doen vanwege je stage!
Mootje: heeft een verjaardagsduik genomen :D
Sann: fijn dat je wissels lukten!
itsmexx: veel plezier op de verjaardag
over vlechten: dat doet mijn moeder altijd. Die is erg snel en handig met vlechten. Als het moet kan ik het ook zelf, maar dan zitten ze niet zo netjes en ben ik minimaal 2 keer zo lang bezig. Maar staat wel tegenover dat ik altijd haar spullen netjes hou.
Noor: ook lekker gereden dus!
Bianca: geen geluk met je auto blijkbaar.

Ik ga zo een uurtje lesgeven op de ponyclub. Het laatste uur is uitgevallen wegens veel afmeldingen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:43

@ mootje Van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/*
@ strandgangers ik ben jaloers op jullie. Hier in het noorden was het de hele dag droog met een zonnetje

Heb ook weer wat met Ooteman. Ik had nog steeds mijn oornetje voor bij mijn nieuwe dekje ontvangen. Ik mailen en ja hoor uitverkocht! Dat wist je toch ook al toen de bestelling werd verzonden :( . Volgens hun niet meer te leveren. Ben nu met Divoza bezig en die gaan contact opnemen met BR om te kijken of zij er nog aan kunnen komen. Wat een gedoe weer :o
Als iemand een BR jos lansink oornetje medieval blue maat full tegenkomt of wil verkopen dan hou ik mij aanbevolen :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:45

Strand was heerlijk!! Vooral het handgalopje van TG en Trakkie :D
Ik heb nog niet bijgelezen. Net nog hier alles gereden en gemest en nu eerst nog even lesgeven.