Binnenkort moet ik een aantal nieuwe dekens gaan aanschaffen, zijn aardig op, vorig jaar een nieuwe Bucas aangeschaft en ikheb nog een superdeken van Weatherbeeta, maar die is echt veel te dik .
Nou snap ik waarom paps de lampen pas uit doet als hij rond 11 uur nog een keer hooi/kuil gegeven heeft . Hier zitten ze eigenlijk ook allemaal mooi in het vacht. Heb Sofie wel sneller een deken op dan dat ik Loempia had. Aangezien Sofie toen met haar spieren heeft gezeten ben ik daar een beetje voorzichtig mee.
Ben al weer even klaar met school voor vandaag. Was wel leuk dagje. Erg veel lol gehad. Feest in Leeuwarden gaan we denk ik niet meer heen. Is namelijk op een plein.. Met dit weer heb ik daar niet zo zin in. Ben net van school naar het huis van een vriendinnetjes al zeiknak geregend . Heb al mn kleren aan deuren te drogen hier haha. Nou even wachten tot hun ook thuis komen van college.
Kim: jakkie een nat pak! Hopelijk is alles zo weer droog.
Pancho is vandaag met 0grams waterdichte deken naar buiten gegaan vanwege de regen. Hij is verkouden dus alleen hij heeft een deken op gekregen. De andere twee staan nog gewoon zonder.
Gefeli met je verjaardag Lotte! Morgen ben ik aan de beurt
Mijn paardje staat ook nog zonder deken. Wil eigenlijk een nieuwe aanschaffen, die van vorig jaar was toen eigenlijk al te klein. En die was ook erg warm, ik denk dat ik gewoon een 200 grams koop. Als het echt koud is, kan er altijd nog een deken onder. Mijn ervaring is dat ze met een 350 grams of meer in het najaar en voorjaar toch wel zweten onder het dek.
florence123
Geplaatst: 03-09-09 17:11
beter laat dan nooit...
het was in engeland egt leuk best veel gekocht in Londen en in Windsor oa: eventingborsttuig , wit zadeldekje, zadeldekje van brits team, wolletje voor onder het zadel, een sterretjes patroon , witte dressuurgetten (zie foto) , transportbeschermers + bijpassend deken en ik denk dat het alles is voor mijn paardje
(ferro is 1m69 en is al best veel vermagerd )
@ lotte: gefeliciteerd!
Marije112
Geplaatst: 03-09-09 18:06
Gefeliciteerd Lotte! Ik had vorige jaar pas de deken op in december, nadat ze was geschoren (350 gr), maar ik moet toch een 0 gr. en ongeveer 150 gr. erbij halen denk.
jipje_niekje
Geplaatst: 03-09-09 18:20
@Lotte: Gefeliciteerd met je verjaardag!! @Kim: Balen dat je helemaal nat bent geregend. @Florence: Zo jij hebt flink inkopen gedaan!! Leuk paardje om te zien zo!
Ik heb ze beiden onder een 0-grams deken staan op dit moment, Jipje loopt dag en nacht buiten en Nika staat wel 's nachts op stal. Voor de winter als ze geschoren zijn staan ze onder 2 winterdekens bij mij. Ik kom toch niet onder het scheren vandaan, dus ze blijven voorlopig onder deze dekens staan. Als ik ze geschoren heb krijgen ze de dikke winterdekens op.
Eef_Bam
Geplaatst: 03-09-09 18:32
Gefeliciteerd Lotte
WolinLotte
Geplaatst: 03-09-09 19:18
Dankjulliewel Alvast Gefeliciteerd Rosalie!!
Pfff.. wat een dag, het was zo druk op werk dat ik er gewoon hoofdpijn van had . Morgen nog avonddienst en dan lekker weekend. Ik kan helaas niet naar Breda Hippique , het valt niet te regelen met de paarden dit weekend en ook moet ik nog het een en ander doen voor het eind dit jaar, wat ik al had willen doen, maar heb het al vanaf het moment dat ik weer NL ben weer enorm druk met van alles en nog wat, ben alweer toe aan vakantie ... ook voel ik er weinig voor om op vrijdagavond om 23.00 uur nog een keer op de trein te stappen.. Jammer, maar helaas .
Helaas kan die hoefsmid niet komen , echt zo balen.. maargoed.. zaterdag gaat er wel een ijzer onder met verbrede takken, mijn eigen smid heeft in ieder geval zijn 'leermeester' (die smid dus) gesproken, want ze kan niet zo door blijven lopen, gaat nu te lang duren. (misschien heb ik ook wel hier hoofdpijn van ).
Ze is in ieder geval flink op tijd binnen gehaald vandaag vanwege het slechte weer, ze wilde echt heel erg graag!! Ze zijn het een beetje zat heb ik het idee.. Niet te vroeg naar buiten en niet te laat naar binnen.
Balen zeg Lotte dat die smid niet kan komen! Hopelijk gaat je eigen smid het nu goed oplossen.
Florence: leuk paardje zo op de foto! Flink inkopen gedaan in Windsor.
bianca1980
Geplaatst: 03-09-09 20:45
leuk diertje flrorence, ik wil ook wel zo inkopen doen... maarre moet nog ff sparen denk ik, ben bezig om op Horse event een mooie nieuwe cap te kopen met van die strasssteentjes erop en ik wil de singel van Lammert haanstra, das al ff genoeg geld denk ik zo...
Ik had nog niet verteld dat het na W'werf niet zo goed ging: Ik ga mij ook maar afmelden voor Gorssel. Na W'werf liep hij toch niet helemaal lekker. Niet kreupel ofzo, maar het was steeds weer gestaak (bokken, steigeren). Waarschijnlijk toch wat verrekt, maar ik vind het niet eerlijk naar het paard toe om dan volgende week alweer in een cross te starten. We zien wel weer hoe hij over een paar week is, en als het mee zit kan ik nog wel in Vasse meedoen.
Ik heb net weer een lesje gehad.. ging boven verwachting. Thuis wilde het gewoon echt niet. Op les kreeg ik hem wel gewoon in draf en galop, al ging het niet echt van harte. Ook nog klein sprongetje gemaakt, vond hij wel leuk. Mijn instructeur vond het wel zo verstandig om nu niet teveel te forceren en mij dan dus ook maar af te melden voor de cross volgende week. Helaas voor mij, maar nu is iemand anders weer blij met zijn startplek.
Poeh.. het onweert hier en het komt echt met bakken uit de hemel .. Net trilden de ramen helemaal door het gedreun van het onweer .
WolinLotte
Geplaatst: 03-09-09 21:42
Rosalie: Wel verstandig, hoe jammer het ook is .
Wo en ik hebben ons ook afgemeld, voor de crosstraining van 20 september.. Ik wil nog even nergens aan denken, gewoon weer lekker gaan rijden en even lekker Wo weer op de rails krijgen.
Lotte gefeliciteerd meid!! jammer van je paard zijn voetje, snel een ijzer der onder !!
Kim lekker zo'n nat pak dat had ik vanmorgen
Flornace leuk paard!!!
Ik heb me paard al geschoren, en staat onder een zomer deken dag en nacht, Zo dra het kouder word krijgt hij een 200 grams op.
Hij maakte echt zo veel haar aan, dus het moest er wel af anders word lisse zijn dood. Ach ja tis niet anders, hij heeft het nu teminste niet zo warm
Onweert hier ook erg goed, en komt nu ook met bakken uit de hemel!!!
Ga gouw op bed
Snoekiej
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-09 23:21
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG LOTTE Zat gisteren nog te denken, moet ik niet vergeten dat jij jarig bent, vergeet ik het alsnog
Balen dat je af moet melden Rosalie
Zo, ik ben weer terug van de wedstrijd Wat een weer zeg! Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald, en vandaag moest ik al gelijk in mijn eentje naar stal rijden en dan achter Lilian aan heen en weer naar Bodegraven. Dat was wel ff spannend, maar ging prima. Het was superslecht weer, het waaide en regende heel hard. Tijdens het opzadelen werden we al zeiknat, gelukkig had ik Vorstin een regendeken opgedaan en had ik een regenjas en Rainlegs aan. Vorstin werd er helemaal druk van, ze was aan het snurken en druk doen. Met losrijden was ze vrij fris, maar als ik echt ging rijden liep ze wel goed. Toen 1e proef in. Na het groeten, toen ik wilde afwenden voor de middendraf, merkte ik ineens dat ik mijn zweep nog vast had! Ik gooide hem over Vorstin's hoofd weg, raakte Vorstin's hoofd, en ik schoot de ring uit. Lekker begin van de proef dus De rest van de proef bleef ze er niet lekker doorheen, en in de proef maakt ze van die kleine foutjes, zoals ineens haar kont omhoog gooien voor een overgang, met een sprongetje wegdraven, enzovoort. In de linksomkeert in galop gleed ze uit en viel ze uit galop. Verder geen grote fouten (zou er nog eens bij moeten komen ) De tweede proef moest ik bij mijn instructrice. Deze proef ging veel lekkerder, nog steeds de kleine foutjes die ik altijd heb, maar ze was er net lekkerder doorheen. Alleen versprong ze weer precies tijdens de gebroken lijn in galop. Daarna afgezadeld, naar de prijsuitrijking. Het was niet alleen een gewone wedstrijd, maar je kon ook een Rabo deken winnen! De eerste proef was er maar 1 winstpunt gereden, en ik had 170 (viel dus nog mee). De tweede proef iets meer winst, en werd ik 1e Ik had 187 punten. De Rabo deken was voor degene met de hoogste punten in de 2 proeven bij elkaar. Ik was 2e, dus net niet. Met 3 punten verschil!!! Voor de ring uitschieten had ik een 5 - 2, dus als ik dat niet gedaan had, had ik die deken gewonnen Echt jammer, maar ik ben heel erg blij met mijn winstpunt!