[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:53

Raar Antonius! Hopelijk gaat het snel over :\.

De provenciale kalender voor jumping en dressuur staan online. Er zijn redelijk wat jumpings in de buurt en zelfs eens dressuur in waregem. Ik vermoed dat het volgend jaar wel eens overwegend dat zal worden. Er gaat dan jumping zijn denk ik in de nieuwe piste die ze aan het aanleggen zijn, die nog groter is dan die andere nieuwe piste :+. Vraag mij af of ze ook van die grote jumping wedstrijden gaan houden, zoals die silver leagues enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:34

Persoonlijk zou ik vrijdag springen eventjes van de agenda schrappen. Heb je ergens een slag gehad of een rare beweging gemaakt tijdens het losrijden toen Fi eventjes geen zin meer had? Als het nog altijd pijn doet en je kan er niet op liggen, dan is het nog zeker niet genezen. Is het ter hoogte van je bekken dat de pijn zit, in de lies, lage rug of toch eerder je been? Je lies en lage rug zijn 2 knooppunten waar een hoop spieren samen komen en elkaar passeren. De spier die bij mij bijna volledig door was zit ter hoogte van het bekken, maar heeft een aanhechting aan mijn bovenbeen en was mede verantwoordelijk voor de kracht om dat op te tillen (en dus te stappen). Voor zover ik het me nog herinner, het is alweer 7 jaar geleden, was zitten dan ook minder pijnlijk omdat de spier dan ontspannen is, er zit geen kracht op. Mocht het je iliopsoas major zijn, die loopt van de binnenkant van je bovenbeen via de lies naar de bekkenvleugel en gaat zo naar je rug waar die aan je onderste wervels is aangehecht. Die was 2cm dwars door en ik kon niks meer :( Maar het is wel die spier die zorgt dat je dus tijdig verlichte zit kan aannemen bij het springen. Als je niet vanop je hurken vlot kan rechtstaan, dan is springen vrijdag gewoon een no go.

Tot zover mijn geheugen over anatomie :')

Ik ga de kalenders eens naderbij bekijken intussen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:27

SofieHavan :(:)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 20:21

:(:)

Heel veel sterkte!
Twas zo een knap veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:32

Kom net het topic tegen. Sodedju... slag van de hamer. Heel veel sterkte Sofie.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:18

Heb het ook net gelezen zo erg. Heel veel sterkte :-( .

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:31

Ja echt verschrikkelijk :(, dat arme dier, hij moet veel pijn hebben gehad :(. Het ongeluk schuilt in kleine hoekjes. Heel erg veel sterkte Sofie!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:53

Dank jullie |( T doet echt veel pijn, zo verschrikkelijk...
Echt een boze droom, een nachtmerrie.
Maar ik zal er me moeten bij neerleggen, hoeveel pijn het ook doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:13

Je kon geen andere keuze maken, onthou dat. Je hebt het beste voor hem gekozen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:16

Y;(

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:58

Vreselijk, echt vreselijk is het! Toen ik het las kreeg ik echt kipevel. Ik vind het zo erg ;( Je had er zo naar uitgekeken, je bonte eventingpaard. Het leven is soms echt niet eerlijk.

Hoe is het nu met je Antionus? Ben je kunnen gaan springen?

Hoe is het bij jou gegaan, PP?

Varekaj: ik zag gisteren op de uitslag een 8ste plek dacht ik? Heb je fijn kunnen rijden ?

Ik heb gisteren met Colorado de M2 gereden, een fijne proef en een 2de plaats.

Met Ferro vandaag fijn gesprongen, wel een heel krappe piste! Er waren er weinig foutloos. Ik had 1 balk doordat we iets te dicht zaten. Ik heb een filmpje voor de geïnteresseerden

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 18:24

Ik wil wel het filmpje zien!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:31

Heb vandaag voor het eerst deze week thuis kwartiertje met beiden gereden. Ging wel op het moment zelf, toen ik afstapte toch weer wat pijn, deze keer in beide heupen, dus vermoed toch beetje overbelasting?
Maar ja, heb een week niet gereden en veel gerust, kan niet blijven rusten... Paarden trainen zichzelf helaas niet ;(
Als het te doen blijft, ga ik komende vrijdag maar gaan trainen in Bo.cage dan.

Florence ik wil ook wel filmpje zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:37

Hele fijne proef als je bedenkt dat ik 5min heb kunnen inrijden. Mama en stiefpa waren mee omdat ik voor het eerst zelf met trailer en paard reed. Ik was ruim op tijd maar ze waren niet bepaald een hulp :') Paar domme foutjes. Bij linkergalop iets teveel willen begrenzen en pasje in draf gevallen. Bij middendraf even een dribbel en de overgang stap-draf na een diagonaal gaf hij aanzet tot galop. Wel hele mooie accomodatie!

Ik heb filmpje gehad van mijn vorige A6. Ondanks de fouten wel tevreden met het beeld.

@ antonius: rustig opbouwen en voor het rijden mss voorzichtig even rekken?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:33

Ik ben uiteindelijk niet gaan springen, gisteren naar dimitri vegas en like Mike gaan kijken en deze namiddag loopwedstrijd, dus ik had geen zin om moe moeten opjagen. In dressuur ging ze deze week wel bijzonder fijn :D. Proficiat met jullie resultaten!!

Idd rustig opbouwen, kan je ze soms longeren anders voor jezelf sparen?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:44

Ik ben ook zaterdag geweest naar Dimitri vegas :D Wat een feestje :D Had je staan plaatsen?

Onze vos is zaterdag opnieuw op controle geweest. zowel foto als echo waren oke. Dus revalidatie kan ook beginnen. hopelijk blijft het nu goed. en kunnen we beginnen plannen voor komende zomer.
Mijn merrie blijft ook erg fijn lopen. Heeft sinds kort een veel betere galop . Wat een verschil. Kan veel beter blijven zitten en wachten en ze blijft mooi verzameld terwijl ze vroeg echt liep. Haar rust pauze heeft haar duidelijk wel deugd gedaan. Ze is ondertussen al 7 maand *\%/*

proficiat aan iedereen voor de fijne resultaten :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:31

Ik was vorig jaar naar Dimitri vegas geweest, was echt wel zalig!!

Mila: super nieuws voor vos!!
Heb je al namen voor het veulen? Weet je al welk stamboek je gaat inschrijven?

PP: zolang het niet begint te regenen, kan ik thuis op de wei wel longeren. Die ligt nu nog altijd zeer goed. Heb dat zaterdag al gedaan want zag het niet zitten om na een week op te stappen met frisse paarden :+
Ik word al moe van te denken aan een loopwedstrijd :P

Varekaj: heb jij nog filmpjes van je dressuurproef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:39

@Antonius: ik heb een filmpje van mijn laatste A6 :j

Ik ben altijd bang om mezelf te zien rijden, iets met onzekerheid over mijn eigen rijden. Dat het er slechter uitziet dan ik denk. Gelukkig valt het mee.

Ik werk vaak met balkjes en lage sprongetjes bij het longeren. Houdt ze goed soepel, ze moeten bewust zijn van hun beenzetting en genoeg afwisseling in te maken.

@PP: hoeveel km loop jij zo gemiddeld? Zou ook graag iets bijkomend doen van sport. Mijn racefiets staat echter opgeborgen voor de winter. Is niet veilig om in het donker van/naar werk te fietsen.

Had het vrijdag al voelen aankomen en het drukke weekend is geen hulp geweest: zit nog maar eens ziek te wezen. En dat op mijn 2 dagen vrijaf en vlak voor de feestdagen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:43

Wij hadden plaatsen op het middelplein, dus staanplaatsen. Dat blijken de duurste te zijn, kzou lijk denken dat zitjes duurder zijn. Maar aan de andere kant, wie wil er nu neerzitten bij dimitri vegas and like mike :+. Ik was enorm onder de indruk.

Super nieuws van de vos!

Hopelijk kan je vrijdag gaan springen Antonius!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:46

Hoh dat is heel afhankelijk, ik loop altijd in 'periodes'. In het voorjaar dit jaar liep in 10-15 km, paar keer meer. In de zomer is dat dan stilgevallen en nu na mijn reis terug begonnen. Gisteren was de wedstrijd 5 km. 10 Zou al terug gaan, maar er was enkel te kiezen tussen 5 of 15. Er staan er nog twee gepland en dan zal het wss weer wat rustiger worden :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:55

Vanaf dat het weer licht wordt rond 8u 's morgens wil ik weer met de fiets naar mijn werk, dat komt op 14km/dag. Nu in het donker is het niet veilig. Ik merk toch redelijk verschil tijdens het rijden en wil dan graag iets als alternatief waarbij ik mijn benen en cardio goed aan het werk zet. Ik reed gemiddeld aan 20-22km/u. Mits het "verkeer" op mijn route het toelaat wil ik dat komend jaar opkrikken naar 25.
Lopen lijkt me dan wel een optie, ik ken alleen weinig mensen die nog sport doen naast hun paarden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:20

Dat is best een stevig tempo en een mooie afstand. Ik fiest per dag iets rond de 10 km denk ik.

Dat is waar, weinig mensen doen andere sport naast de paarden. Maar ik doe dat wel graag eens lopen, maar als ik zo veel ga gaan lopen, heb ik het meestal na een tijdje wel weer gehad :D maar de goesting komt vanzelf terug. Vroeger liep ik alleen, maar nu heb ik een loopmaatje die af en toe mee gaat, dat is wel leuk en motiveert wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:53

Het is op 500m na een volledige route naast de vaart. Op zich ideaal, het is 7km enkele rit. Ik rij met een oude racefiets, met mijn stadsfiets lukt die snelheid niet.

Ik ondervind vooral dat ik het lastiger heb om de paarden tussen de benen te pakken indien nodig en dan ook dat ik rechts kracht mis als ik een hulp even wat sterker moet laten doorkomen of om te begrenzen.
Zowel bij Icaro als Wolk heb ik regelmatig dat ze fout aanspringen bij rechtergalop. Ik kan rechts niet voldoende doorkomen, rond dat been zetten en ondersteunen. Maw, ze reageren op mijn linkerbeen omdat dat sterker doorkomt door links aan te springen.
Idem met zijgangen. Het begin lukt meestal, na een paar passen gaat het de mist in omdat ik de kracht mis. Ze lopen over de schouder weg, ze gaan niet opzij... ik rij al met spoortje en zweep rechts, maar wil het zonder zweep kunnen oplossen. En goh ja, als dat been sterker is kan ik beter mee met springen, heb een stevigere zit en kan vooral dat been ook beter stilhouden. Vooral de paarden hebben er dus baat bij.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:48

Pp: wij stonden ook op het midden plein. Zat je ook in moshpitt wij stonden helemaal in het midden. Toen ze op het midden podium stonden stonden wij op 3 meter ervan. Het was echt een zot feestje ik zou ook kocht geen zitplaatsen willen bij hen. Je kan daar toch moeilijk op stil zitten.

Antonius: hoh kan heel moeilijk kiezen. Heb voor beide wel namen. Mooiste vind ik nog steeds voor zangsheide en die kan ik ook voor merrie en hengst gebruiken. Maar ik twijfel nog steeds :-(

Ik loop ook naast paardrijden. Ben er mee begonnen toen mijn paard geblesseerd was. Omdat ik toch iets wou doen van sport. Nu loop ik nog steeds 1-2 keer per week 5 km. Ik zou graag tegen eind juni naar de 10 km gaan. Zeker als mijn paard weer zal uitvallen door het veulen zal het wel lukken om meer te lopen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:24

Wat loop je nog Pp? Ik zou graag half januari in kortrijk lopen. Maar vrees dat mijn loop partners mij in de steek laten