[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:49

Mootje, Gefeliciteerd!!!!!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:26

Dames tot zo!
Hier is alles ingepakt, kind nog vastbinden in de auto, paard o pde wagen en karren met die geit :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:20

Veel plezier allemaal!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:24

Inderdaad niet zozeer een verkeerde regel Weule, vraag me alleen of het wel haalbaar is voor de werkende mensen? Ik ben vaak zat helemaal alleen op stal en buiten ook eigenlijk altijd alleen op pad. Dat is niet erg, mits het niet fout gaat... toen ik met Vies viel op buitenrit voelde ik me toch wel even heeeeel erg alleen hoor! Met een ander paard erbij was Vies ook niet weggerend denk ik en had ik tenminste rustig kunnen blijven zitten ipv meteen opvliegen om (tevergeefs) achter mijn paard aan te strompelen.
Ik zorg wel altijd dat iemand weet dat ik op stal ben, of dat ik een rondje buiten ga doen. Als ik naar buiten ga zeg ik ook altijd hoelang ik verwacht buiten te zijn, duurt het langer, dan komen mensen me echt wel zoeken. Ik heb ook altijd mobiel bij me.

Hier regent het ook, maar aan het strand tijdens jullie rit is het natuurlijk hartstikke droog en zonnig! :j

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:34

Hallo!
Iedereen veel plezier op het strand!
Mootje gefeliciteerd!!! Nog een fijne dag!

Hier is het trouwens droog. Het zonnetje komt er zelfs bijna door! :D

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:46

Strandgangers : Veel plezier!
Mootje: Gefeliciteerd :).

Hier is het nu ook droog. Heb Dröpke, Cacharel en Bloody Mary ff in de buitenbak gedaan. Straks Dröpke ff wassen voor vnv.
Tuig etc is allemaal gepoetst.
Jeroen vanmorgen helemaal happy. Ik zou morgen moeten werken, maar ben nu vrij!! Hij blij, hoeft ie nm Blingh niet te vlechten :D :D :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:02

@ annetje: nou, alleen gaan is ook niet verboden, staat alleen in dat we dringend adviseren niet alleen te gaan, en in elk geval te zorgen dat je een mobiel bij je hebt.

Ik zeker blij ;) moet trouwens ook iets eerder 10.44, dus hier om 9.50 wegrijden, zijn we er om 10.15, zit ik er 10.25 op... kan mooi, vanavond alvast betalen...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:07

Goedemiddag.
Vief: Lastig dat de opdracht zo vaag is.
rowo: Dat zijn er behoorlijk wat op de lijst zeg!
Mootje: Gefeliciteerd!
Weule: Die besturen ook, bij ons in de gemeente kunnen ze er ook wat van, ze hebben 3 dorpen samengevoegd tot 1 gemeente, maar nu is er een soort strijd ontstaan tussen de 3 brandweerkorpsen, het zijn er teveel dus er mogen er maar 2 blijven en geen wil er weg, degene die qua aanrijdtijd het meest logisch is om te verdwijnen is net een jaar terug neer gezet voor een paar miljoen. Het andere korps bij ons in het dorp wil ook zijn tankwagen niet afstaan, als protestactie zijn ze laatst in vol tenue de gemeenteraad binnen gevallen :') enzovoort.
Dienke: Mag jij dan voor Jeroen zijn paard vlechten? Ik dacht dat jij hem juist zo goed onder de duim had :P .

Vandaag onze laatste les weten te verplaatsen naar het studier-uur, dus nu al fijn om half 3 weekend *\o/* !

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 11-02-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:12

@ eef: lekker vroeg weekend dus!!!
de brandweer kan er inderdaad ook wat van soms ;)

En inderdaad Dienke vlecht mijn paard(en) bijna altijd ;) ben ik d'r erg dankbaar voor....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:16

Heel begrijpelijk hoor Jeroen, bij mij doet mijn moeder het altijd, ik kan het wel maar zij doet het veel mooier en sneller, als ik het zelf doe doet ze het toch overnieuw omdat ze het niet kan aanzien :+ !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:18

Ik heb expres mijn paard zijn manen (een beetje lelijk :o ) lang laten groeien zodat ik niet allemaal van die stomme vlechtjes en knotjes hoef te maken, maar met 1 hengstenvlecht binnen no time klaar ben O:)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:29

ik kan het wel heel netjes, maar doe er 2 keer zo lang over als Dienke, en ik vind er geen ruk aan..., dus ben blij dat ze het wil doen.. ga ik liever spul inpakken etc...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:31

Annetje schreef:
Ik heb expres mijn paard zijn manen (een beetje lelijk :o ) lang laten groeien zodat ik niet allemaal van die stomme vlechtjes en knotjes hoef te maken, maar met 1 hengstenvlecht binnen no time klaar ben O:)

:=

Weule: Jij inpakken zij vlechten, prima oplossing toch :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:33

In de hengstenvlecht ziet het er niet meer gek uit hoor. Ik ben gewoon echt niet gemaakt om tig vlechtjes te maken en die nog strak op te knotten ook nog O:) Hengstenvlecht daarentegen kan ik nog best mooi en gaat heel vlug. Heb er nog nooit iets over gehoord op wedstrijd, dus het zal niet zo opvallen.

[edit] zo ziet het eruit als ik het heel snel heb gedaan. Op wedstrijd is het nog strakker en kleiner gevlochten, echt strak tegen zijn hals aan http://www.mijnalbum.nl/Foto-7AUKYPR3.jpg en http://www.mijnalbum.nl/Foto-TPRVJH6K.jpg

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:36

Ik ben vaak in 20min klaar. En dan zitten er zo'n 20/25vlechtjes in. Vind het absluut niet vervelend werk.
Ach en als Jeroen blij is heb ik er ook nog wat aan :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:37

:oo 20 vlechtjes?! Op 1 paard toch niet? Knap dat je dat in 20 minuten kunt zeg!
Ik denk dat ik over mijn vlecht 5 minuten doe O:) en als ik het echt mooi en strak doe iets langer.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:38

Jah hoor, gewoon op 1 paard.. Laatst voor Hardenberg show, heb ik bij alle 4 de paarden minimaal 30 vlechtjes gemaakt. Was max 25min per paard bezig...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:40

BV hoef je de workshops niet te geven?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:41

Ziet er wel strak en netjes uit, maar vind knotten toch chiquer. Komt de hals wat mooier uit vind ik :o

Zoveel vlechtjes maak ik ook niet.. Denk dat ik er een stuk of 8 in heb zitten? :+

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:42

Neej, we hadden dramatisch weinig aanmeldingen.
Voor Puppy 4 kinderen (waarvan 3 uit 1 gezin)
Voor Konijn ook 4 kinderen (waarvan 3 uit 1 gezin).
Nu mag mijn collega (die zowiezo zaterdags werkt) het alleen doen.
Zorgt de stagaire voor ranja etc.
Had wel veel voorbereid, maar ergens vind ik het helemaal niet zo jammer :o

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:42

Ik heb laatst geprobeerd om van die dikke knotten te maken met naald en draad. Helaas ging het mij nog nie echt lukken.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:44

Heb het ook 2x met naald en draad gedaan, maar dat is ook niks voor mij. Erin gaat nog wel, maar dat eruit halen := Gelukkig blijven mijn (toch wel vrij grote) knotten ook wel goed zitten met stiekjes :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:47

Ow handig! Helaas moet ik wel. Wij hebben 6 voor pup, 4 voor konijn en 1 voor kitten. Nou dat word vast niks aan! Maar goed we doen ons best!

Ik vind het met naald en draad wel mooi, maar met alastiekjes mooier! Lekker strak.

Ik zal gaan rijden! :wave:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:51

Ik vind knotjes inderdaad ook mooier dan een hengstenvlecht :j Het mooiste vind ik van die dikke knotten (roosjes?) die je met naald en draad maakt. Daarmee kun je de hals heel wat laten lijken. Is me alleen allemaal veel te veel moeite :P

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:03

Ik maak altijd knotjes, gewoon met stiekjes. En ik heb er dan 15 in 20 min als meneer teminsten stil staat, want anders ben je zo 45 mijn bezig.....
Die hengstenvlecht ziet er wel super mooi uit, als ik dat maak gaat altijd los....

Hopelijk is het droog voor de strandganger, hier nu wel, dus zit nog te twijfelen over longeren....
Vanochtend ze manen weer kort gemaakt en die zien er ook weer super uit.
Vanavond even tussendoor streetdance en dan vanavond knotten voor morgen.