[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:45

Gaat vast wel lukken!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:42

Goedemorgen!
ik ben vrij vandaag, maar ben al wel fanatiek bezig geweest. Straks nog even met mijn zusje tapijt halen, dan naar kennissen helpen met paard en vanavond die van mijzelf nog rijden. Gisteren had ik les, nou madam was behoorlijk vervelend. Het ene moment loopt ze super en dan zo ineens heel erg dwars, alleen maar stuiteren. En dan ook weer ineens heel erg fijn :? Kreeg nog wel complimenten dat ze op haar "goede" stukken ontzettend fijn eruit zag haha. Beetje jammer dat ze dat niet gewoon de hele tijd kan doen. Ze doet het ook alleen maar op de club, thuis en op concours doet ze dat helemaal niet. Volgende keer gaat het vosje maar weer mee.

PB: Wat een schatjes!!!!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:33

hai,

@ mistid. Ik heb vroeger ook bij Loes gelest. Vond ik ook erg goed maar toen ging zij verhuizen. Ik ga over naar HCE Emmen. Je weet wel die van de dinsdagavondwedstrijden :D Leuk dat HTC er misschien heen gaat.
@ pb wat een leukerds.
@ nessah fijn dat de les goed ging

Voor de liefhebbers. Ik ga weer foto's maken van de hindernissen. Vanmorgen geprobeerd de ruin te rijden maar daar ben ik na 5 minuten maar weer mee gestopt en heb hem aan de longe gedaan. Het waait nog al en de bak was glad va de regen. Menneer vond eea eng dus uit voorzorg ivm mijn rug maar weer gestopty. Als straf heb ik meneer na het longeren volledig onder de douche gezet :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:23

@ Caro, knapt je rug al weer weer een beetje op?
@ Anthea, zo'n figuur heb ik ook. De ene dag voorbeeldig en de andere dag geen land mee te bezeilen. (even afkloppen maar deze week loopt hij erg fijn).

Jer net een half uurtje gereden. Hij was zo ontzettend braaf dat ik weer ben afgestapt. Instructrice kwam nog even vragen of ik nog 'last' van haar had. Nee, helemaal niet. Die mag vaker rijden als ik omhoog zit qua tijd ;) Kon gewoon weer verder gaan waar ik woensdag was gebleven :D

Ben nu op internet informatie aan het zoeken over een opleiding. Wordt toch geen master, theorie weet ik wel. Ben nu naar een beroepsopleiding aan het kijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:15

Goeiemiddag!
Ik heb echt ontzettend uitgeslapen vandaag :o Nu ff wat dingetjes regelen, bijvoorbeeld bellen voor mijn E rijbewijs. De rijschool waar ik wilde lessen had pas weer in september tijd :wow: Vanavond naar de Vlietlanden, want vriendin is pas om 6 uur klaar met werken.

Fijn dat je Frits weer gereden hebt Bvw!
Lekker die Pizzakoeriers Corien :+ Waar ga je allemaal springen dan?
Wat fijn dat je zo lekker hebt gereden Benthe! En dat je hand het trekt!
Leuk dat je weer op CC gaat Noor!
Fijn dat je les lekker ging Nessah!
Gek paard heb je toch Anthea. Hoe oud is ze nou ook al weer?
Hoe gaat het met je rug idd Caro?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:12

vandaag naar school geweest, de laatste les dag van dit jaar
kwam er alleen achter dat ik vandaag nog een casus moet inleveren, dus ik ban mezelf maar even :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:28

Met mijn rug gaat het redelijk.Ik loop iig weer recht maar kan mijn rug nog niet naar rechts draaien. Dan doen de spiren nog pijn. Heb net middelgang opgehaald :D Ik hoop dit weekend weer echt op paard te zieken want heb woensdag cc met de merrie en wil eigenlijk donderdag met de ruin..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:11

Caro: Fijn dat het wel weer beter gaat met je rug. Hopelijk kun je van het weekend weer op het paard!
Bianca: Succes nog met je casus!
Snoek: Ze is bijna 7. Geloof in augustus. Maar ze gedraagt zich daar niet naar :P Ze is ook pas met 5 onder het zadel gekomen, ik denk dat het allemaal wat makkelijker was gegaan als ze gewoon met 3,5 was beleerd.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:15

peanutbutter schreef:
PAS OP!!! Schattigheidsalert :D

Afbeelding
Afbeelding

<3 <3 <3

Van 9 tot 13 uur aan de studie gezeten, toen van 14 tot 16 autorijles.. ben nu echt stuk :o ...
Was met autorijden ook totaal niet geconcentreerd, met mijn hoofd met heel andere dingen bezig :(:) ..

Nu naar Wootje :wave:

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:28

Middag!

Ben er net weer van de instructieweek in Ermelo. Moet echt weer afkicken. Was super gezellig en heb veel geleerd!

Nu eerst even bijlezen.

Heb nog 2 leuke foto´s van de crossles.

Over de grote haag.
Afbeelding

Waterbak
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:30

Fijn dat het beter gaat met je rug Caro!
Haha, ik dacht echt dat ze 3 was ofzo Anthea :P Maar echt een dondersteen dus!
Druk dagje heb je Lotte!
Gave foto's Tientjeh! Hadden ze nog nieuwe hindernissen liggen? Nee zeker ;( Hoe maak jij de bontjes van je borsttuig schoon trouwens?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:33

Ze hadden er nu wel een aantal smalletjes bij. Geen geimproviseerde maar echte smalletjes. Verder wat extra boomstammen e.d. Maar niet echt op niveau. daarom hebben we zelf maar wat hindernissen bedacht en ook deze haag is gewoon een omheining van de dressuurbak.

Bontjes die kunnen niet los van het borsttuig. Dus ik maak ze nat met water, daarna waspoeder erop en inmasseren. Goed uitspoelen en afdrogen. Meestal zijn ze dan al wel weer lekker ´fluffy´. Zo niet, borstel ik er iets overheen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:39

Bedankt voor je tip! Die van mij kunnen ook niet los, dus ik heb ze laatst met water schoongemaakt. Maar daar wordt het bont heel lelijk van! Ik ben benieuwd naar de smalletjes! Gelukkig regelen ze met de crossweek vaak nog wel wat hindernissen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:50

Snoekiej schreef:
Haha, ik dacht echt dat ze 3 was ofzo Anthea :P Maar echt een dondersteen dus!

Dat denkt ze zelf ook af en toe :D Ze is op de club gewoon altijd heel vervelend met dressuur. Ik ben nog een paar keer over een stapel banden gesprongen (met dressuurzadel op een paard dat nog wel eens wil ontploffen na de sprong :+ ) en daarna was ze wel een stuk braver. Ze vind dressuur denk ik niet zo leuk

Tientjeh: Gave foto's! Wat zijn de instructieweken trouwens vroeg dit jaar!! Ik moet nog 4 weken naar school ofzo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:51

Ik ben terug van Ermelo... Ga zo even bijlezen!

Snoekiej, Slecht nieuws, alle hindernissen zijn hetzelfde, alleen de dikke (L hoogte) dubbel de springbaan is was voor mij nieuw.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:53

Hallo allemaal.

Ik heb me zojuist aangemeld voor de oefencross aanstaande zondag in Voorhout. De mevrouw aan de telefoon vertelde dat ze door afzeggingen nog veel plaatsen vrij had.
Jammer voor de organisatie, en de cross ziet er nog wel hartstikke mooi uit! (met echte crosshindernissen)
Misschien zijn hier nog wat mensen die interesse hebben om mee te doen? Op Startlijsten vind je meer informatie.

Ik zet dit bericht hier neer omdat het zo de meeste mensen bereikt.
Ik heb er zelf geen belang bij, vind het alleen leuk voor de mensen die de moeite nemen om zo'n cross te organiseren dat er dan ook veel mensen meedoen.

Hopelijk tot zondag!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:14

billy1, wow wat een dikke buik heeft je merrie zeg :oo ik vind dat lijstje met namen dat Lielle opnoemde erg leuk :)
bvw, leuke foto's van Wiso in Oudkarspel! en fijn dat het been van Frits weer van dunner is, wel jammer dat hij weer de verkoop in gaat.
rowo, gefeliciteerd met je slaging *\o/*
_Noor, mooie foto!
PB, fijn dat je mams weer thuis is. en wat een lieve puppies <3
Snoekiej, ik zit er ook aan te denken om de Amigo Bug Rug te bestellen, bij Josie :)
Vind Amigo zoiezo hele fijne dekens, misschien wil ik van de winter een Rhino.
veel plezier vanavond in de Vlietlanden!
Mirthe heeft lekker gelest
Nessah, fijn dat les top ging, veel plezier en succes morgen in Minderhout!
tientjeh, leuke foto's! en fijn dat het zo leuk was, ik heb ook al echt heel veel
zin in de instructieweek :D
Motje11, hmm klinkt wel leuk, weet alleen niet of ik me pa kan overhalen. Ik ga even meer informatie lezen/zoeken, organiseren ze dit nog een keer?

bvw schreef:
bij ah managers moet ik altijd aan de ah reclames denken met die maffe manager....

haha, ik ook :')

TeeGee schreef:
Ik heb eindelijk mn B&J ijsje!!! :D :D :D

oeh, lekker :9 :9

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:16

Welkom terug van Ermelo Mo! Was het leuk :D?

Ik heb net een Amigo Bug Rug bij Josie besteld. Ik heb ook een Rhino Wug Heavy van Horseware, ook een superdeken. Ik ga ook nog een Medium kopen, maar daar moet ik eerst even voor sparen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:32

PB had onterecht -2 aan haar broek. Mooi dat het is opgelost! Mooie actiefoto’s van Minderhout :j
Zo te lezen had Mistid een hersenschudding
Nessah, Fijn dat je uitleg van je stijlpunten gehad hebt! Volgende keer beter.
JN, Het eten viel alles mee. Ze hebben nu een kok bij de KNHS.
Vief was opgelicht door de AH.
BVW had een mooi cijfer voor haar stage.
WL, Jammer dat je de crosstraining hebt afgezegd.
Billy heeft een ‘big mamma’ op stal :D
Rowo is afgestudeeerd!
Stoere foto van Noor en BVW in Oudkarspel.
Snoekiej, Lekker hoor een paar weekjes een auto!
PB heeft 8 mooie puppies <3
Corien is druk aan de dressuur.
Caro, Balen van je rug!

Ik ben bijgelezen! Verslagje van deze week komt nog wel..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:53

hoop wel dat het een leuke week was in Ermelo?!
Volgend jaar wil ik ook graag heen, vergeet me elk jaar weer op te geven en als ik het dan door heb is het al weer te laat...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:11

Ermelo was super-gezellig (op de kamer met tientjeh) :D
Veel dressuur gereden en van iedereen wel iets opgepikt! Paard is goedgekeurd voor de ORUN door de instructeur van Wateringen!
Even een dressuurfoto:
Afbeelding

Springen was mijn paard ontiegelijk heet en met losrijden was ik er nog onvrijwillig afgestapt :+ Ik had mij voorgenomen om de walles (als hij zo druk was) te skippen. Met de walles was hij juist braaf.. (op een paar akkefietjes na: Foto's komen nog). Hele steeple gedaan, maar meneer wilde erg graag omkeren en achterwaarts. Ik moest een soort van mini-volte maken om weer invloed te krijgen, wat ook goed lukte, want hij had de hele steeple gesprongen, ook de dikke dubbel <3

Alle instructeurs, met name de dressuurinstructie, waren erg over hem te spreken, en konden amper geloven dat ik er zo kort geleden niet meer opdurfde! Hij was 1 van de bravere paarden tijdens de lessen.

Vanochtend een BB parcours gesprongen op het hoofdterrein. De instructeur vond dat ik eigelijk al gewoon B/L moest gaan springen. Hij was 10x fijner dan in de springles. Ik heb zelfs de sloot en overbouwde sloot gesprongen: Hij keek er niet eens naar!

Verder nog naar Heja geweest, wat niet goed is voor mijn banksaldo -O- :
GPG adapters (vanochtend mee gesprongen en geen last meer van mijn knieën!)
Concoursjasje voor het springen (antraciet met leverkleurige krijtstreep)
Witte concoursbroek van Cavallo
Net blousje van Horseware

en ik heb nog een broek van Tientjeh overgenomen :(:) Althans, die moet ik nog betalen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:33

Mootje @ dat klinkt leuk allemaal, had jij de allround week gedaan ?? lijkt me dan toch stiekem wel leuk zo'n week als ik jou verhaal zo hoor.. :D , maar de prijs is wat minder.... :P
wat zijn die GP ?? dingen dan, beugels met vering of zo dat je knieen nu geen pijn meer doen.??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:36

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:38

Leuke foto! ik ga dit jaar voor het eerst :) heb er nu al zin in, het is idd niet heel goedkoop. Maar volgens mij is het het dubbel en dwars waard :))

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:45

Instructieweek was inderdaad erg leuk!. Kon zeker merken dat ik in het springen vooruit ben gegaan en veel meer vertrouwen heb. Kwa dressuur ook veel tips en trucs, dus daar gaan we hard mee aan het werk. Cross terrein is niet echt meer op mijn niveau ( vrij lage/simpele hindernissen). Maar wat wel enorm een enorme boost geeft, is dat Uk dan zo simpel door de hindernissen loopt. Goed voor het vertrouwen en geeft een safe gevoel. De instructeurs tijdens de crosslessen gaven beide aan dat ik een paard had met een fijn karakter en een goed stuur. Waar ik op af stuur, springt hij ook.