[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:10

Goeiemorgen!
@Kim: Fijn dat de jonge zo braaf alles oppakt!
@Snoekiej: Veel succes alvast voor vanavond! Gewoon netjes en gedurft rijden dan kom je vaak al een heel eind ;)
@Malloesje: Lekker dat de jonge snel opknapt na zijn castratie, en Fari was zo blij dat ze weer mocht springen :D
@Corien: Hopelijk kun je nog lekker springen vanavond!
@WL: Hopelijk kan de smid snel komen, 1 ijzer lijkt me ook niet wat.

Ik ga weer naar stage, het waait hier wel heel erg hard en moet over de ijsselbrug fietsen :o Wordt dus nog een hele klus met maar 1 versnelling op mijn fiets, die in zijn zwaarst is blijven staan :(
Verder gisteren nog dressuurles gehad. Jipje thuis en die was wel erg meedenkend en niet erg oplettend op mij :o Uiteindelijk werdt hij weer braver. Daarna met de schimmel naar de vereniging geweest en die heeft zich ook braaf gedragen.

CoriienRN

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:49

Goede morgen!

Ik hoop dat het bij dit blijft hier is het niet zo heel erg kwa regen en wind stooten :+ maar ja nederland he.

Benthe fijn dat je lekker gereden hebt :)

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:22

Goeiemorgen!
JN: Succes met fietsen!

Hier is het ook rotweer, vanochtend al een paar flinke klappen. Wil straks eigelijk nog wel even rijden :D..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:29

Goedemorgen.

Ik heb weer een leuk dagje uitgekozen voor concours geloof ik. Vanavond dressuur met mijn ruin. Hopelijk loopt hij wat beter dan gisteren en is het droog. Wat was hij sterk.
Morgen gaan we waarschijnlijk naar een 2 jarige kijken van tegen de 1.70m. Ligt eraan of het paard er niet is. Lag niet in de planning maar we liepen er tegen aan. ben benieuwd.

Straks even bijlezen. ben nu aan het werk

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:01

Succes alvast Caroline!

Even een dekenvraagje... Twizz krijgt nu al wat langere haren en aangezien ze altijd een dikke vacht krijgt en ik liever niet wil scheren, wil ik beginnen met dekens. Nu kreeg ik al het advies om nu eerst met een zomerdeken te beginnen. Kan ik dat nu gelijk al doen of moet ik daar nog even mee wachten? En is een 200 grams deken voldoende voor de winter?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:04

Je zou nu al wel met een zomerdeken kunnen beginnen Andrea. Maar voor de winter heb je wel wel een 300 grams nodig, of 2 keer 200 grams als het echt koud is.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:06

Een 300 grams ook als ze niet geschoren is? Lijkt me zo warm :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:07

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel vacht ze gaat ontwikkelen en in wat voor stal ze staat.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:10

Oké :) Misschien wel even handig om te vermelden inderdaad, ze staat 's nachts in een dichte stal. En in principe overdag altijd buiten. Omdat ze niet aan huis staat zou het handig zijn om dezelfde deken dag en nacht op te kunnen laten.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:10

Als ze altijd heel veel vacht krijgt en je wil dat niet moet je dat toch compenseren met een zwaardere deken (hier staan ze altijd onder 250/300 grams als ze geschoren zijn komt er nog een onderdeken onder.
edit:Wij wisselen nooit dekens en ze staan altijd 's nachts in een winddichte stal

Respect Bianca! Zoiets hou ik (nog) niet vol ;-)
Proficiat Lotte!!
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 03-09-09 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:11

Als je alleen een 200 grams deken op doet weet je iig zeker dat ze weer een dik pak haar gaat ontwikkelen ;)
Ik ga dit weekend met een 200 grams beginnen en wanneer het kouder wordt krijgen ze een dikkere deken op. Wanneer ze geschoren zijn hebben ze mininmaal twee dekens op, een onderdeken en een dikke waterdichte outdoordeken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:19

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:33

Aha oké, bedankt voor de tips! Dan lijkt het me inderdaad verstandig om een zwaardere deken op te doen, ik ga eens even rondneuzen :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:58

Mijn paarden krijgen nog geen dek op, verwacht dat ik sowieso ga scheren. Plus dat het volgende week weer warmer wil worden dan wil ik ze geen dek op hebben :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:08

ik zit ook te twijfelen over dekens. Mijn merrie krijgt ook al een vachtje en aangezien mijn schimmels scheren absoluut niet leuk vinden(praam en sedalin) denk ik dat ik binnenkort ook begin met zomerdeken. Er staat er nu 1 met regendek buiten ivm wedstrijd.
Vind het wel lastig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:13

Ik heb heel wat af lopen klooien met dekens, maar zodra de dagen korter worden begint het te groeien en kan ik ieder najaar toch weer scheren. Laat ze nog "lekker" buiten staan zonder jas en als ze op stal gaan haal ik het scheerapparaat er wel over. Merrie zal wel een groot drama worden, heb nu wel een nieuw scheerapparaat en dis is behoorlijk stil. Gaat beter dan met mijn oude apparaat, hoofd en benen laat ik in het lange haar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:16

Dekens begin ik nog niet aan. Ze zitten nog lekker dun in hun vacht.
Kaatje blijft zowiezo zonder deken. Ik denk dat veulentje die toch compleet zou gaan mollen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:19

Door dekens op te leggen voordat ze haar gaan ontwikkelen probeer ik te voorkomen dat ik ze moet scheren. Helaas lukt dit niet altijd. Mijn volbloed krijgt toch nog altijd veel haar maar is enorm lastig om te scheren, daar kan ik alleen met scheerapparaat bij in de buurt komen als hij in de kliniek in een opvoelbox staat en door de DA compleet is platgespoten :o Toch ga ik het dit jaar weer proberen om ze zo mooi mogelijk in de gladde zomervacht te houden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:27

Langer licht aanlaten op de stal schijnt daar ook wel tegen te helpen.
Maar ik ga maar gewoon scheren tegen de tijd dat het nodig is. En de merrie scheer ik dan wel gewoon als het veulen er vanaf is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 11:35

Ga ik weer eens op wedstrijd, is het dit weer :=
Vorstin heeft vannacht haar zomerdeken opgehad, maar voornamelijk zodat ze schoon bleef. In de winter heeft ze altijd een 200 grams deken op, ze staat in een binnenstal met meerdere paarden. Ze heeft wel elk jaar een dikke vacht.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:36

Ik heb de lampen ook weer aan tot half 11 ongeveer. Heb gemerkt dat dat echt helpt.
Zetje heeft hier nu s nachts wel een zomerdekentje op, omdat de kou bij haar erg snel op de spieren slaat en ze dan echt stijf is. Ze staan nog geregeld buiten snachts, dus dan maar zo. Overdag hebben ze echt niets op.

Wie heeft er hier ervaring met bestellen van een BP in Engeland?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:38

Mijn lampen op stal gaan het hele jaar automatisch om elf uur 's avonds uit. De meningen zijn er over verdeeld maar ik vind dat het echt heel veel scheelt in haar! Ook begin ik redelijk op tijd met dekens en heb ik drie verschillende diktes (regen, 200 en 300). Op betekent op en af af, ik wissel dus tussendoor in principe niet.
Iedere winter krijg ik opmerkingen over het korte vachtje van mijn paarden, ik zal dus wel iets goed doen..... Heb iig nog nooit geschoren en wil dat ook graag zo houden!

Edit, zie dat Rowo en ik het (nog steeds) eens zijn over dit onderwerp :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:39

Helemaal met je eens hoor Miriam! Ik vind ook wel degelijk dat de lampen aan houden werkt :j Deed het eerder nooit en toen zaten ze beduidend dikker in het haar, terwijl ik altijd ong. zelfde tijd begin met dekens.

edit: je was me te snel af :))

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 12:00

Ik geloof ook wel in het langer aanhouden van het licht. Helaas heb ik daar niets over te zeggen op stal, ik betaal de rekening niet. Mijn dikste deken is 200 grams, maar ik wil wel een dikkere erbij kopen. Ik ga ook al beginnen met dekens!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:11

Ik heb ook altijd de lampen aan tot een uur of 11. Heb er twee waarbij het helpt en de andere worden gewoon teddybere. Die twee krijgen vannacht ook al een dekentje op. Wil toch wel voorkomen om te schren. Zijn beide donkerbruin en het is toch wel zonde om dat mooie vachtje eraf te moeten halen.

Rowo: Ik heb net mijn nieuwe BP in Engeland besteld. Moeten hem rond 20 sept. binnen krijgen.