[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nat1503

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:05

Kim, goed gedaan!
Marielle, oeh, dat is niet echt een fijn vooruitzicht.
WL, sterkte vanmiddag
MJ, dat klinkt toch wel een beetje als een horrorverhaal Bloos
Ilse, volgens mij blijft het mooi weer, de zon schijnt in ieder geval.

Ik wil vanmiddag ook rijden maar even kijken of ik tijd kan vinden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:14

Nat1503 schreef:
MJ, dat klinkt toch wel een beetje als een horrorverhaal Bloos

oh Bloos!
En dat was juist niet de bedoeling, ik bedoel dus echt dat ook al zit je verstandskies goed klem, dan nog verdoven ze het zo goed dat het geen pijn doet, het is alleen wel een vreemd gevoel!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:16

Goedemiddag!
Ik ben lekker vrij vandaag. Ga zo nog even naar Hoogezand en vanavond naar springles

Kim: super hoor!
Marielle: oei, das wel heel erg balen. Ach gut
Lotte: succes bij de tandarts

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:51

Goedenmiddag Lachen
Ik ben alweer terug van school.

Gefeliciteerd Kim Haha!!
Ahh Marielle, lijkt me ook erg eng Ach gut Ik ben ook altijd een beetje bang voor de tandarts, vooral de verdoving Bloos

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:06

MJ, snap het hoor maar toen je vertelde dat je hoofd heen en weer ging tijdens de behandeling had ik daar een voorstelling van.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:27

Goeiemiddag! Lachen

Kim: super goed zeg! Haha! En beterschap nog Ach gut
Luxket: fijn dat het de goeie kant opgaat Lachen
Marielle: ai da's helemaal niet fijn! Sterkte!! Ach gut

Pfoe was glad vanochtend Bloos! Liep even richting straat om te kijken hoe glad het was, maar lag na 2 stappen al op me kont Tong uitsteken Dus maar niet met de scooter naar school gegaan.
Ga nu nog even wat dingen voor school doen.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:59

Het was idd glad.. Mijn schoon papa had al een briefje bij mijn telefoon liggen met de mededeling dat het erg glad was buiten.. Loop ik na buiten, eerst niks aan de hand.. Loop ik net de straat op, glijd ik bijna weg. Net op dat moment komt er een hele groep fietsers aan (scholieren), en echt.. Ze vielen!!!! Lachen Heb ze maar ff bevrijd van hun fietsen.. Lachen dat ze deden. Eentje had wel iets pijn, maar jah!! Net ff gereden met Remember. Afgelopen zondag had ik dressuur in Lochem.. Hij was echt 1 brok spanning (had dan ook 172 punten, wat me achteraf erg meeviel) Terwijl ze vandaag echt super releaxed was.. Ik reed met allemaal jonge hengsten in de bak en ze deed helemaal niks.. Ook nog ff een paar sprongetjes gemaakt, wat erg lekker ging. Heb vanmiddag mijn thermolaarzen van BR opgehaald en een dikke wollen deken met hals.. Heb ik vanavond heerlijk warme voetjes met het les geven Lachen Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:47

Goedeavond!
Ook weer thuis uit school, paard heeft vandaag vrij.
Meisje gooit hem vanavond los met haar paard, kan die mooi aan zijn sociale leven werken.
Kan ik gaan hockeyen, in de kou bah.
Hop dat het droog blijft.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:57

bv:mooi dat het fijn ging Haha! en idd het was goed glad!

Armani vanmiddag gelongeerd in de blubber, die ging fijn Haha!.
Straks even weer baantjes zwemmen met 2 vriendinnen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:05

Hey iedereen!
Ik ben ook weer op bokt, heb een druk weekend gehad!
Was vanaf vrijdag middag t/m zondag middag aan het helpen geweest met de springwedstrijd op de manege! Ik kwam alleen thuis om een beetje te slapen... Haha!
Maar was super leuk!

Ga nu even bij lezen, loopt serieus 10 pagina's achter...!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:56

WolinLotte: Wat leuk dat Wolin zo'n plezier heeft gehad in de kliniek! Verder lees ik nog meer streken van haar, geweldig paard.. haha Haha! Tong uitsteken
Snoekiej: sterkte! Dat ben je wel nodig, zorg ervoor dat het je niet te veel wordt! Ach gut
Ingridje16: leuke filmpjes, commentaar is al gegeven, jammer dat het tweede filmpje een mindere kwaliteit heeft! Maar het is wel een super leuke vos Haha!
kimdepim: als je in vries bent geweest heb ik je vast wel gezien, ik was vrijdagavond ringmeester! In welke groep moest je? En welke nummers had je? En gefeliciteerd met het halen van de toetsen en assignment!
Merel_Claire: vervelend dat het paard moest worden ingeslapen, dat is niet leuk! sterkte
AntheaV: gefeliciteerd met de wp's! En super van je foutloze parcours!
Melanie: gave foto's! Bonny blijft super Haha!
_San_ : jammer dat je het paard verkoopt. Als ik genoeg geld zou hebben kwam ik hem direct halen... Haha!

onze bak moet nog gedraineerd worden, maar er is op dit moment best nog wel in te rijden!
Iedereen die naar de tandarts moet veel succes Ach gut

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:06

Nou, bij de 'tandarts' alias de HOEFSMID Haha! , was het goed. Wo was erg braaf dit keer Bloos (jaja). Op de trailer echter wat minder, ze stond flink de stampen en te springen. Ze liep er wel weer heel makkelijk op met hengstenbit, werkt voor haar echt super. Kwam de trailer af.. even zwaaien:"Hoooooooooiiiii, nou poging nummer twee Haha! " Hoefsmid stond al klaar met een kopje thee *LOL* . Even een lekkere wafel er bij gehaald, stonden dus knus op de kliniek bij de hoefsmid Knipoog .

Morgen even nieuwe rijschoenen halen, die ik nu heb, zitten gaten in, best koud en nat en rijdt niet echt lekker...
Nagelbijten / Gniffelen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:11

Gelukkig heeft wolin zich nu beter gedragen...
Ik heb ook een lastig paard, daarbij gebruik ik een montry roberts halster, maar ik denk dat een hengstenbitje effectiever is!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:14

Maf paard Haha!
Natte schoenen zijn nou niet echt lekker!

Ik heb vanmorgen weer springles gehad. Ik was benieuwd na mijn valpartij van vorige week.
Maar Olivier sprong alsof er helemaal niks was gebeurd. Zelf kreeg ik daardoor ook weer het vertrouwen.
Eigenlijk heel fijn gesprongen tot zo'n 1.20m. Heerlijk paard toch!
Ik heb trouwens gisteren Kwick-outbeugels gekocht. Ik heb daar vandaag gelijk maar mee gesprongen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:17

Gelukkig heb je weer/nog vertrouwen!
Hoe reden de buegels?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:19

Jah, ik ken dat halster. Dit heb ik ook geprobeert, want mijn instructrice traint ook paarden op de Monty Roberts manier, echter trok Wolin deze zo in 3 stukken Bloos , met een denkbeeldige middelvinger.
We gebruiken nu al een jaar een hengstenbit met laden en hier doet ze het echt super mee.. Het is in eigenlijk hetzelfde principe; loopt ze naar achter of komt ze omhoog dan is dat dus even auw Bloos ... loopt ze naar voren, is de druk er vanaf. Ze had het erg snel door en het werkt super, ze weet nu gewoon als ze het bitje inkrijgt dat dit betekent dat ze de trailer op moet.
Sommige vinden het zielig, maar die kennen Wolin niet Knipoog . En het bitje wordt niet gebruikt als er niks aan de hand is. Wolin heeft het zelf in de hand.

@Heleen: Fijn dat het weer lekker ging!! OK dan!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:22

De beugels reden prima. Haast geen verschil gemerkt.
Ik wilde van tevoren eigenlijk een rustige springles voor het vertrouwen, maar Olivier sprong zo goed en enthousiast, dat we gewoon lekker door zijn gegaan. Het vertrouwen is wel gelijk weer heleaal terug, idd.
Toch wel fijn ook, zo'n privespringles af en toe.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:23

Jah, zou toch zonde zijn, als je je plezier erin kwijt bent, door zo'n nare val!! Fijn dat ze lekker reden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:24

Marielle: Ik heb exact hetzelfde gehad met 4 verstandskiezen. Bij mij hebben ze helaas moeten bijtelen in de kaak. Dit gebeurt echter neit altijd, maar alleen als bijvoorbeeld je kies zo slecht is dat bij breekt tijdens het trekken (gebeurde bij mij). Zou me niet teveel zorgen maken. De eerste keer zal zeker meevallen want de makelijke doen ze eerst en twee weken later de lastige.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:35

WolinLotte schreef:
Jah, ik ken dat halster. Dit heb ik ook geprobeert, want mijn instructrice traint ook paarden op de Monty Roberts manier, echter trok Wolin deze zo in 3 stukken Bloos , met een denkbeeldige middelvinger.
We gebruiken nu al een jaar een hengstenbit met laden en hier doet ze het echt super mee.. Het is in eigenlijk hetzelfde principe; loopt ze naar achter of komt ze omhoog dan is dat dus even auw Bloos ... loopt ze naar voren, is de druk er vanaf. Ze had het erg snel door en het werkt super, ze weet nu gewoon als ze het bitje inkrijgt dat dit betekent dat ze de trailer op moet.
Sommige vinden het zielig, maar die kennen Wolin niet Knipoog . En het bitje wordt niet gebruikt als er niks aan de hand is. Wolin heeft het zelf in de hand.

@Heleen: Fijn dat het weer lekker ging!! OK dan!

Het werkt wanneer dat nodig is. Als mijn paard nog lastiger wordt kan ik altijd nog een hengstebitje proberen. Voorlopig gaat het met dit halster wel goed. In het begin trok ze er helemaal nis van aan. Ze wist dat ze even pijn had en dat we uiteindelijk los moest laten zodat ze wéér los liep.
Ze is zelf een keer op de mestbult gesprongen en via de mestbult over de omheining de wei ingesprongen, had ze haar eigen skyjump... haha!

heleenxx: fijn dat de beugels goed reden! Maar het leukste is dat het zo goed ging! Haha!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:47

Doei!

Net eindelijk weer fijn gesprongen, ze ging echt goed! Haha!

Heleen: Fijn dat het goed ging!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:47

Klopt. Bovendien is het zo belangrijk om de rust te bewaren bij het laden, met dit bitje is er gewoon direct duidelijkheid en dus rust. Ze weet wat haar te wachten staat. Met Wo moet je echt niet in gevecht gaan, die geeft zich niet over Whoosh! . Extreme duivel

Edit: Hahaha dat zie ik Wolin ook wel doen idd!! *LOL*

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:13

wolin doet me ook wel aan mijn wiso denken, ik ga even profiel kijken, daar heb je vast wel foto van wolin!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:15

Zo ben ik ook weer internet heeft er uit gelegen vandaag, nu richting bed Doei!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:45

Doei!

Vanmiddag in Papendal doorgebracht, was wel leuk. Een leuk praatje van een Belgische professor gehad, hij heeft wel 3 kwartier staan praten maar ik heb constant opgelet en dat is echt een unicum. Complimenten voor die man!
Verder nog een workshop van Bas vd Goor bijgewoond, over sporten en diabetes, erg interessant Ja

Hopelijk dooit het morgen lekker hard zodat ik nog kan rijden, maar ik vrees van niet.

Heleen: Fijn dat het weer lekker ging!