Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik ben officieel uit mijn 3 maand durende revalidatie en ga nu ze rustig verder blijven rijden zo lang ik kan
al kan ik enkel maar stappen gewoon dat ze in beweging blijft. Iedereen vind ze al een mooi buikje op hebben maar ik zie ze niet snel veranderen. Haar vormen zijn inderdaad al wat veranderd maar als je je ze elke dag ziet valt het minder op vind ik
Ik zou direct verkocht zijn, het zag er echt netjes uit op het filmje, al is het raar om je op een bruin paard te zien
. Jammer van Fi! Is ze binnen kijkeriger dan buiten?
'k Ben wel blij dat Luxor pas zadelmak was toen hij 4 was. Nu is hij 5 en moet ik mij niet inhouden qua 'hij is nog niet volgroeid'.
Vond da beetje raar haha. Voor 2 drafstukken een 7 dus ben wel content.
Meeste was 6jes. Slechtste een 4 voor gehoorzaamheid.
Maar klopt wel in geval van de galop.
maar ik probeer me er over te zetten en zou toch graag naar de meter gaan. Vroeger sprong ik hogere parcours omdat ik daarin mee groeide met het paard ( laag begonnen en ons opgewerkt tot 1m10) maar door dat mijn paard dan gestorven is en dan enkel nog jonge paarden gereden heb is 90 cm mijn comfort zone geworden. Eigenlijk heb ik nu ook niet meer de behoefte om veel hoger dan 1m te springen
als ik wat overschot heb om een B cross te rijden ben ik tevreden
Klinkt wel logisch. Nu kan je op internet filmpjes zien etcetera terwijl je dat vroeger niet had en men naar dergelijke competities gingen om te kijken welke kwaliteiten de paarden hadden. En nog iemand (phillipaerts? kweetniet tis een grote naam alleszins) laat zo jonge paarden tot 5 jaar in het buitenland in opfok en haalt ze dan terug.
Met Shuddy reed ik gewoon naar de sprong.
Die deed dat wel allemaal. Maarja 80cm en max. 90 valt nog mee. Vanaf 1m heb 'k wel zoiets van ok ja dees is 'écht' hoger! Enkele sprong cava maar voor een heel parcours was Shuddy daar niet sterk genoeg voor. Was ook wel wat een lompe met momenten. Luxor doet normaal op balken en spring die al heel netjes voor zo weinig gesprongen te hebben, geen rare toestanden ofzo. Juist nog oefenen op vreemde objecten onder/als sprong.