[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:20

arme RK Tong uitsteken toen ik er was scheen de zon en die hield nooit weer op... heb een rood hoofd nu Bloos
en ga meteen op bed Tong uitsteken flemmingh was niet zo'n succes... wat het is durf ik niet te zeggen, net of ze een dipje heeft, ze had in ieder geval wat aanmoediging nodig had ik het idee Bloos

schimmel liep wel fijn, weer 2 puntjes erbij Haha! ze was niet heel scherp, misschien door de warmte? Bloos maar ze is dressuurmatig zoveel beter, dat ik bijna ga geloven dat ze TE braaf wordt Tong uitsteken Bloos!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:21

rk: ben benieuwd naar je foto... die van mij (flemmingh alleen gezien) waren afschuwelijk Bloos!
en heb er nog een paar gezien(de afdrukken) was het moment misschien wel mooi, maar de kwaliteit... Bloos vond ze maar wazig Bloos

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:25

Mooi van de schimmel BT!

RK: balen van je balk, maar fijn rijden vind ik altijd belangrijker Ja
Wel irritant dat dan net de printer stuk is op zo'n moment.

Hier was het vanmorgen en begin van de middag echt noodweer. In de loop van de middag en avond was het eigenlijk weer heel mooi, maar toen zat ik op mijn werk Clown

Ik ga zo richting bed, kom net uit mijn werk en moet morgen weer naar stage toe...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:10

Doei! ben weer terug van weekendje Londen, wat een onwijze gave stad. Zou willen dat ik 15 jaar jonger was en nog studeerde Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:31

Wuppie: Gelukkig dat het "alleen" een verstapping is. Fijn dat hij wel in de paddock mag, maar doet hij daar dan niet gek? Ben ook niet zo voor boxrust, alleen met hele rustige paarden. Vaak werkt 24 uur per dag beter... Ik neem aan dat je Wup nu alleen hooi geeft? Geef hem maar een dikke knuffel!
En nee, ik ben ook niet naar Minderhout geweest. Vanwege Ollie zijn blessure mocht ik pas vrijdag weer gaan rijden en om nou zaterdag meteen een cross in te rijden vond ik wat te veel van het goede. Ga wel as weekend naar Genk....

RK: Fijn dat-ie zo'n goed gevoel gaf. Balen dat hè, zo'n paal!

BT: Wat voor soort dipje heeft de Flemmingh? Wel weer heel knap gedaan van de schimmel!!!

Ik ben echt enorm toe aan vakantie......

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:05

ach ja dipje, ik weet het niet. ze begon 1,5 week geleden wat geirriteerd te doen. Opstappen werd steeds moeilijker (en breek niet graag weer me enkel met op/af stappen Tong uitsteken ) ze was wat snel beledigd, wilde geen hekjes meer springen...
maar komt denk ik mede ook doordat ze 3 weken niet op wedstrijd is geweest, of uberhaupt van huis is geweest... lessen doen haar goed, maar dat kwam er niet van. en thuis in het gras is ze altijd wat moeilijk geweest. ik had er in ieder geval geen fijn gevoel bij... nou was het van mijn kant ook gewoon stom om zo te starten, ik had gewoon even rondje B hc gemoeten Bloos
maar ze moet nu gewoon veel mee naar vreemd terrein en het belangrijkste is kilometers maken en vetrouwen houden Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:54

Foto's laten voorlopig nog even op zich wachten. Ik ben ze nog aan het uitsorteren maar ik het voorlopig geen tijd.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:28

Ik ben helemaal blij!!!! Deuk en Cadfael gaan enorm goed. Vandaag worden de medicijnen gestopt en als dat goed gaat mogen ze woensdag of donderdag naar huis!!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:44

SGWOllie schreef:
Wuppie: Gelukkig dat het "alleen" een verstapping is. Fijn dat hij wel in de paddock mag, maar doet hij daar dan niet gek? Ben ook niet zo voor boxrust, alleen met hele rustige paarden. Vaak werkt 24 uur per dag beter... Ik neem aan dat je Wup nu alleen hooi geeft? Geef hem maar een dikke knuffel!
En nee, ik ben ook niet naar Minderhout geweest. Vanwege Ollie zijn blessure mocht ik pas vrijdag weer gaan rijden en om nou zaterdag meteen een cross in te rijden vond ik wat te veel van het goede. Ga wel as weekend naar Genk....

Ik ben echt enorm toe aan vakantie......

Ik ook!! Is hier echt een gekkenhuis in de stad ivm de 4daagse....gelukkig hoef ik nog maar 1,5 dag te werken en dan ben ik 3 weken vrij! Hopelijk kan ik daarna weer op Wup, heeft ie toch 6 weken rust gehad. Hij moet eigenlijk 24 u/d binnen, maar dat is met dit weer niet te doen, elke dag moet je z'n hele stal leegscheppen en dan nog verga je van de urinelucht...en hij draait alleen maar rondjes. Nou mag ie een paar uurtjes de paddock in, dan staat ie wel rustig te grazen. Ik heb ze ook liever op de wei en dan wat langer rust dan dat ze op stal moeten, maar hij is nogal speels in de wei Bloos

JJ wat een super nieuws!!! Zou wel top zijn als het gewoon weer helemaal goed komt!!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:47

JJ dat is goed nieuws!!!

SGWuppie ik heb gister jouw beroemde en beruchte Chico geaaid Haha!
Die is/was toch van jou of heb ik het nu helemaal mis?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:18

Ja, die is nog steeds van mij!! Haha! Ter ere van welke gelegenheid was je in de uitzonderlijke positie dit roemruchte dier een aai te geven?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:31

Hi Haha! Ik ging de dochter van een vriendin van mij voorlezen en haar paardje was met Chico in de trailer meegereden Lachen

Hij had het trouwens weer goed gedaan Chico, 2x 1e met 190 en 198 in het M2.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:40

Zit ie nu alweer in de M2? Dat gaat wel hard zeg!! Zal hem binnenkort eens gaan opzoeken!
Hoe had de dochter van je vriendin het gedaan?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:43

Ja hij had nu 7 winstpunten zei hij.

Die ging ook heel goed! 2x winst en 1e ook Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:29

Leuk! Traint zij ook bij Helene?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:53

Het is haar tante! Ze rijdt ook op een paardje van Helene.

Chico heeft ze volgens mij ook nog wel eens gereden maar al poos geleden. Dat was volgens mij toen hij de vorige keer daar ook stond.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:54

Slapen Mn eerste co-dag zit er op...
Van 8u tot half 1 hebben we aan kennismaking gedaan. Met slechts 1 koffie pauze... Dat was al vrij lang, maar toen na een half uurtje lunch pauze werd nog eens herhaald hoe lichamelijk onderzoek optimaal verloopt en mochten we op elkaar oefenen...
Echt wel nuttig, maar een hele dag aandachtig luisteren blijkt toch wel vermoeiend. En ik zit helemaal onder de pennenstrepen omdat we bij elkaar in moesten tekenen waar welke organen enzo zich bevinden...
Simpele maaltijd koken en dan op de bank hangen is nu het vooruitzicht...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:10

nickeltje...lachen als je zo ondergetekend wordt...wordt een goede schrobbeurt onder de douche..haha

jj...echt geweldig nieuws...heb met belangstelling je berichtjes gelezen en ik vond het zo erg voor je...

scum...ook welkom terug van mij....je zult vast en zeker een waanzinnige tijd in canadan hebben gehad..

marieke...ik zet ze ook na een paar dagen weer op de wei, niet te doen voor die beestjes zo lang in de stal, maar soms moet wat moet....maar ben blij voor je dat het weer beter wordt.

wij hebben vandaag de haflingers sinds lange tijd weer ingespannen, ze gaan nu (redelijk) goed onder het zadel op sommige boomkennismakingen na...(he floor) maar ze waren (gelukkig) heel braaf.
ze hadden voor het eerst de broek aan in de koets wat natuurlijk toch wennen is, maar in die heuvels bij ons moeten ze toch zelf leren om mee te remmen, maar ja....zo'n eerste keer is dan toch wel spannend.
gelukkig hebben we goede hulp van iemand bij ons uit het dorp die veel doet mennen en die was gekomen om te kijken of alles goed lag en om te kijken of er onderweg nog wat versteld moest worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:30

JJ, super dat het zo goed gaat met moeder en kind. Hoe is het met je 2 jarige?

Madelene, heb je ook haflingers? Ik dacht dat je alleen Nanea had. Wel leuk dat ze het goed oppakken.

Het is hier een partij aan het plenzen. Gelukkig temet geen onweer, hoewel de lucht eerst zwart en daarna groen werd. Nu is het weer licht, maar der komt me toch een bak water naar beneden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:40

hier idem, maar wel met onweer. En om 19.30 hielden ze op stal een kleine ceremonie met as van paardje van vorige week, hij krijgt een gedenkboompje. Maar ze zullen nu wel even aan het schuiken zijn, beetje cru is het wel!
we hebben ook geen tv zenders meer!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:51

GvdT...we hebben er 7 totaal
nanea (12)...alom bekend

hercules (18)...alom bekend

velli (18)...een BWP'er waar ik mee gedressuurd heb tot M1 een vos met een geweldige uitgestrekte draf en schwung waar je U tegen zegt. Zelfs alsik daarop lag te wiebelen en rammelen zag je dat nog niet

ciska (23)...een echte ouderwetse gelderse fokmerrie, ik geloof zelfs keur of ster...weet ik niet meer...ze doet het nog wel maar ze wordt nu echt oud...gaat nog mee met de gasten op de buitenrit.

speedy en gonzales (jaja...niet zelf verzonnen) allebei 5 jaar, geen broers maar wel samen opgegroeid die we voornamelijk gekocht hebben voor mijn vader zodat die met de koets kan gaan, maar hij heeft zoveeeeeeeeeeel tijd dat ik ze maar onder het zadel heb beleerd (met de hulp van meisjes van de camping) zodat ze iig nog wat doen anders staan ze maar te puberen en krijgen ze wel voeding maar geen opvoeding. maar onder het zadel met de haflingers is echt leuk...net wolkjes zo zacht op die dikke ruggen.

en dan hebben we nog daisy (18) een c-pony welsh cob die we opgevangen hebben uit een scheiding van iemand van de vereniging, vreselijk lieve pony.

een heel groepje paarden en pony's dus....maar wel leuk, en dan moet je bedenken dat we eigenlijk aan het minderen zijn...alles wat nu sterft door ouderdom of ziekte wordt niet meer aangevuld.

Het enigste wat ik nog wil doen is een veulentje met nanea fokken, voor een leuke opvolg(st)er van mijn meisje...maar ik denk dan meer voor plezier dan wedstrijd.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:45

En Madelene is er nog steeds niet van overtuigd dat ze dat veulentje van Nanea maar aan mij moet gaan verkopen Koe Cool Knipoog .

Hier is het trouwens vandaag ook de hele dag mooi weer geweest!

JJ: Goed nieuws zeg!!!!!
Nickeltje: heb je je eerste paienten nu ook al gehad vandaag? Zo ja: hoe was dat??? Ik kende trouwens alleen de oral rehydration fluid, ik dacht al dat het iets ermee te maken had Knipoog.
Wuppie: lijkt me wel lastig als je zo'n actief dier op rust moet zetten!! Gelukkig is het maar tijdelijk!!
BT: fijn dat je paardjes weer goed gingen! Moet je nu al bijna naar het ZZ met het schimmeltje??
Tal: je kunt altijd weer beginnen met studeren Tong uitsteken .

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:28

Floor: vandaag hebben we eerst kennis gemaakt met elkaar en op elkaar geoefend.
Tot en met donderdag oefenen we alles nog op elkaar, ook het bloedprikken.
Volgende week ga ik elke ochtend op poli infectieziekten een uur bloedprikken op echte patienten, maar meer dan bloedprikken mag ik nog niet met die patienten doen.
Voor het oefenen van gesprekken en stellen van diagnoses krijgen we eerst een stuk of 4 simulatie patienten over de komende 4 weken.
Pas in het coschap daarna doen we ons eigen spreekuur met allemaal echte patienten...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:11

het ging hier vanavond flink te keer!! verder was het overdag warm en zon Bloos Lachen maar mijn tv hield er vanavond wel mee op met die onweer Bloos

floor: mwoi ben blij dat je nu tot 40 mag Haha! ik hoop de zomer nog door te komen Bloos en anders maar wat HC ofzo Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:19

Is dat zo BT? Mag je nu doorrijden tot 40 wp?