[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:01

Zadelmakerij de Olde Maten in Rouveen...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:07

dekje met naam paard erop! vogens had ik dit keer eens ingevuld :Muis Haha! maar ook zomaar iets anders kunnen zijn Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:08

Zijn er nog mensen met interesse in een verslag van een drama-springles??

We waren opeens met 8 (!!) in de springles! De coördinator is op vakantie dus de les was niet gesplitst.... Normaal zijn we met 4, en allemaal gezellige mensen.

Gister was er 1 met een te dikke haflinger+ te dikke amazone met westernzadel (!!!!). Ze heeft twee keer over het kruis gestapt en toen mocht ze uitstappen. De instructeur heeft maar gezegd dat ze volgende week naar de ponyles moet komen!
Die vrouw spoorde sowieso niet echt. Ik had naast een hindernis gestaan omdat een ander er steeds langs vloog. Komt ze later naar me toe, nou, je paard wou echt niet he. Ehhh?? Ik stond daar alleen en waar bemoei je je mee?!
En aan het einde van de les liep ik met het paard van casper, die was hindernissen aan het opruimen. Zegt ze tegen me; gaat casper niet naar huis?? (die staan op zelfde stal). Ik had echt zoiets van...???....?? ehhhh we mogen de hindernissen hier helaas niet laten staan dus die moeten we eerst nog even opruimen... Maar die hint kwam niet over dus ze bleef lekker met d'r dikke reet op d'r knol zitten!

Dan hadden we gister Ida weer in de les, een meid van in de 20 die niet helemaal stabiel is…. Ze was al 2 jaar niet geweest omdat het helemaal fout was gegaan met haar vertrouwen. Die begon goed, haar fijne (!!) paard sprong simpel over het eerste lijntje. Toen wij iets hoger gingen bleef ze stappen. Toen zei de instructeur, we gaan één voor één een rondje springen. Werd ze boos!! Ze vond het niet normaal om gelijk een rondje te moeten springen. Maar in plaats van dat ze dat tegen de instructeur zegt (dan kan hij afspreken dat zij iets anders doet) zegt ze dat alleen tegen ons. Gevolgd door, ik ga naar huis (gezicht op onweer). Dus ik roep nog, je komt toch wel terug om de hindernissen op te ruimen....
Oeps! Gaat ze huilen!! Dat was niet normaal dat ik dat zei, en de les was ook niet normaal, en het was helemaal belachelijk dat we een rondje gingen springen, en ze wilde geen parcoursje!! Helemaal hyperventileren!! Dus mamma moest 'r komen troosten en aan het einde van de les gingen alle hindernissen op 30 cm zodat ida ook nog kon springen....
En dat paard is zo fijn!

Ik heb nu niet hoger kunnen springen als 80 cm. Misschien had ik daar ook om moeten gaan huilen...??

Grrr!!!

Dus nu zullen er mensen zijn die zeggen, daarom rij ik geen verenigingsles. Maar normaal hebben we dus wel een leuk groepje, maar nu kwamen er weer anderen bij die schijnbaar vinden dat ze gelijk kunnen eisen hoe de les loopt en dat het niveau op hen moet worden aangepast!
Ik ga er van uit dat we volgende week weer 2 paardenlessen hebben!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:08

BT, gelukje na ongelukje Ach gut Wat heb je gewonnen.

Marieke, komen ze van die zadelmakerij ook bij je thuis? ik heb er momenteel 4 veschillende paarden...
Zit ook wat te klooien met net wel/niet passende zadels.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:09

succes in ziekenhuis BT!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:12

MJ Ach gut Je ontstijgt al helemaal het gemiddelde nivo Tong uitsteken
Opruimen en klaarzetten doen wij ook altijd

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:13

M_J: Klink als een hele leerzame les! Ja (maar niet heus) Wel balen zeg! En wat een reactie van dat meisje!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:14

ja, wie moet er anders opruimen dan? De kabouters?
Sommige mensen denken zeker dat we daar slaafjes voor hebben??
Nou ik ruim wel zelf op hoor, goed voor de lijn Knipoog

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:15

Ja idd! Wij moeten alles opbouwen. Na ons was er altijd nog een les. En die moesten dus afbreken. Ik ben op dit moment mijn vertrouwen ook een beetje kwijt maar als het lekker gaat dan wil ik ook wel wat hoger. En 80 cm is niet echt hoog!

Ow Ja BT: Gefeliciteerd! Haha! Ik heb ook zo'n dekje gewonnen!
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 06-09-06 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:16

MJ; ik krijg alweer trauma's als ik aan onze clublessen denk. Wij zaten met 14 man in een les. Of er werd meteen op een dikke meter gebouwd en dan haakte ik af. Of ik zat in een groep met 14 dressuurmiepen die alleen maar aan het klagen waren dat het veeeeel te hoog stond.
En als er dan een hindernisje gebouwd werd ging iedereen achter mekaar in de rij stilstaan om maar zeker zijn beurt niet te verpassen. Als je bleef stappen met je paard kwam je er gewoon nooit tussen.

Gelukkig heb ik daar geen last meer van Haha!. Ik hoop dat jullie de volgende week ook weer met 4 zijn Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:16

nee niet echt leerzaam al kreeg ik gelukkig toch wat goede tips tussendoor, we zijn nou heel erg aan het werken aan het sluiten van Os en daar wordt ie wel echt wat beter van! Dus met losrijden hielp hij mij nog wel even extra Knipoog Ja, je merkt dat een instructeur toch vaak wat meer aandacht geeft aan mensen die serieus geoefend hebben.

Maar die arme instructeur, die had ook echt zoiets van, hoeveel komen er nog?? En dan gaan sommigen ook nog eens heel hard huilen terwijl jij ze alleen maar goed over de hindernis hebt zien springen...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:17

miss_jumpy schreef:
ja, wie moet er anders opruimen dan? De kabouters?

Zouden daar de bakkabouters soms voor zijn?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:18

oh, dat zou wel oke zijn, dan hebben ze tenminste een functie!
Maar wij hebben alleen bakkippen en die kunnen die balken niet optillen...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:37

reeskees schreef:
BT, gelukje na ongelukje Ach gut Wat heb je gewonnen.

Marieke, komen ze van die zadelmakerij ook bij je thuis? ik heb er momenteel 4 veschillende paarden...
Zit ook wat te klooien met net wel/niet passende zadels.

ja ze komt ook thuis, maar ik belde maandag en ik wilde echt op korte termijn, vandaar dat ik er gister maar gelijk heen ben gereden.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:53

Oeh MJ...dat klinkt als een zeer gefrustreerde les! De aparte springlessen op onze club waren altijd wel leuk, maar normala hadden we 1x per 3 weken springen. Nou dan konden die mutsen 2 weken zeuren dat ze volgende week alweeeeeer moesten springen. Dat was dan een kruisje van 30..grmbl. Ik was ook snel uit die les toen Haha!.

Lekker weer zeg!! Vanavond in stro waarschijnlijk..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:51

MJ: dat is inderdaad geen leuke les zo. Ik kan me er ook zo aan ergeren als er teveel in de les zitten, helemaal als je binnen springles hebt.

Marieke: fijn dat je nu passende zadels hebt gevonden!

BT: leuk dat je zo'n dekje hebt gewonnen! Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:56

fijne les MJ IK ben erg blij dat ik zelden groepslessen rijd Haha!

Marieke, wat een gedoe zeg Ben wel benieuwd wat ze zeiden in Zwolle, ik heb nl ook een nieuw zadel nodig.

BT, toch nog een kleine troost dan.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:02

Lielle schreef:

Haha!
Al hebben we normaal een gezellig groepje en zijn we vaak met 4 wat ik prima te doen vind.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:03

Wij hebben trouwens ook goede verenigingslessen. Ze zitten vol met 6 maar meestal komen er minstens 1 of 2 niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:04

Pinacolada schreef:
Oeh MJ...dat klinkt als een zeer gefrustreerde les! De aparte springlessen op onze club waren altijd wel leuk, maar normala hadden we 1x per 3 weken springen. Nou dan konden die mutsen 2 weken zeuren dat ze volgende week alweeeeeer moesten springen. Dat was dan een kruisje van 30..grmbl. Ik was ook snel uit die les toen Haha!.

Wij hebben elke week een spring- en een dressuurles, dus de dressuurmutsen zie je meestal nooit op de springles. Dus dat is verder wel goed geregeld. Totdat ze wel een keer komen kijken...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:04

andrea16 schreef:
MJ: dat is inderdaad geen leuke les zo. Ik kan me er ook zo aan ergeren als er teveel in de les zitten, helemaal als je binnen springles hebt.

Ja, dat kan ik me voorstellen! Wij rijden in een grote buitenbak dus het was niet echt de ruimte, maar wel het gezeur van de mensen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:05

miss_jumpy schreef:
Lielle schreef:

Haha!
Al hebben we normaal een gezellig groepje en zijn we vaak met 4 wat ik prima te doen vind.

Ik heb ook altijd springles bij de vereniging en dat bevalt super! Ook meestal 4 mensen in de les en iedereen springt gewoon mee. Op het einde gooit hij alles nog wat omhoog voor mij en nog iemand.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:06

ja enorm, nou kon direct terecht in het ziekenhuis (5 min rijden) Lachen rolstoel gehaald, anders kwam ik niet bij de auto Bloos!
gzwel was wel wat afgenomen, maar was wel het grootste probleem. hij was LARGE Bloos!, ze hebben nu de spalk eraf gehaald en gips erom heen, dat open gesneden en verband er omheen... en gelukkig ook maar halverwege me kuit, maar volgende week tot me knie Bloos
ik hoop dat het wat werkt ... maar kwam toch van binnen uit. dus de pijnstillers hielpen daar niet tegen...zucht!!
ze had het ook opeens over 5 weken ipv 4 Boos! Boos! Boos!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:07

andrea16 schreef:
Ik heb ook altijd springles bij de vereniging en dat bevalt super! Ook meestal 4 mensen in de les en iedereen springt gewoon mee. Op het einde gooit hij alles nog wat omhoog voor mij en nog iemand.

Ja, dat is de beste oplossing, gelijk op rijden en het laatste rondje hoog voor degenen die dat nog willen. Dan hoef je ook geen last te hebben van elkaar. Maar dan moeten er niet teveel zijn en geen mensen die bij 50 cm al gaan bibberen en zeuren dat ze geen rondje willen springen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:09

miss_jumpy schreef:
Ja, dat is de beste oplossing, gelijk op rijden en het laatste rondje hoog voor degenen die dat nog willen. Dan hoef je ook geen last te hebben van elkaar. Maar dan moeten er niet teveel zijn en geen mensen die bij 50 cm al gaan bibberen en zeuren dat ze geen rondje willen springen!

Nee inderdaad, dat is echt slap gezeur! Bij ons gebeurt dat gewoon, geen gezeur gelukkig Haha!