[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 16:16

Er zijn er opzich toch niet zoveel uitgevallen... alleen Tongeren omdat dat een internationale is geworden met het EK.
Had zeker gedacht dat Diepenbeek, arville zou wegvallen

Vervelend dat je sleutelbeen nog niet goed genezen is.
Hoop dat het niet zo erg is met de kogel van uw knapperd!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 16:26

Weet iemand waarom Xavier geen bondscoach meer is? Vind dat altijd een hele leuke man om mee te praten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:14

Florence: uwen baby doet het ook goed hé! Jij nog recente filmpjes?
Ik ben vrijdag eens gaan trainen in de b.reemeersen. Op mijn alleen weg met 2 paarden en kan makkelijk mijn plan trekken, wel leuk zo. Nyona heeft wat gekeken naar die sponsorplakkaten in de binnenpiste, maar snel te overtuigen. Verschillende keren het parcours gereden en maar 1 balkje: toen een paard binnenkwam en ze dus afgeleid was. Typisch jong paard hé. Was ook wel tevreden.

Mila: alweer goed bezig toch met je merrie! Jammer dat je ze weer bijna moet stilzetten... Hoe is het nog met grote vos?

Hanne: proficiat met de verbetering! Op basis van de foto's zou ik wel opletten dat Luxor zich niet opkropt, maar dat je lengte blijft behouden. Maar zijn maar enkele foto's natuurlijk, kan zijn dat het geen representatief beeld geeft.

Varekaj: gewoon stappen zal weinig uitmaken qua conditie naar paard toe. Hij beweegt en dat is uiteraard goed, maar meer dan dat zal het niet opleveren. Kan je niet gewoon erop en ook op straat wat stukken draven? Als ik wandel, ben ik 3 kwartier weg waarvan +/- 25 onverharde weg en de rest straat en daar draaf ik de helft van de tijd. Anders ben ik veel te lang onderweg en doe dat niet graag ;)

Winnie: 10/20 voor gehoorzaamheid in dit geval snap ik wel. De winnaar zal wellicht ook maar 14 of 15 gehad hebben, en ze moeten toch verschil geven tussen een mooi harmonieuze proef en ene die es ontploft... Aruba lijkt in de zomer anders wel heel gemoedelijk, zoveel verschil tussen winter en zomer, of is het in de zomer ook maar schijn :+ ?

PP: ik heb ook een paard dat een open beeld geeft, dus op toplocaties bij topjury's kan ik ook niet veel komen doen :P

Sofie: die breuk is nog niet zolang geleden hé, geef het nog maar wat tijd. Het is nu toch geen goed weer om te rijden ;)

Ik vind de kalender maar triestig eerlijk gezegd. Licentie weeral duurder en als ik elke M zou rijden, zijn er maar 9 wedstrijden. Moet je eens met Nederland vergelijken...
Weet iemand trouwens of je een nationale licentie kan kopen, om dan bij te betalen in de loop van het seizoen voor een internationale licentie?
Zou toch graag nog eens 1* rijden, maar wil eerst paar keer M rijden om te zien of het haalbaar is, anders ook weeral zonde van het geld.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:24

Dankjewel!

En idd de volgende trainingen vooral de focus op vooruit rijden en zijn hoofd laten wat voor hem het beste aanvoelt. :j Luxor heeft een flegmatieke aard dus zal sowieso werken zijn om te verfijnen. Nuja uitdaging. ;) Al had ik wel liever eentje die gevoelig is maarja daarvoor ga ik hem niet laten ze haha :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:37

@antonius: ja je kan je licentie doorheen het seizoen aanpassen, ik heb dat vorig jaar ook gedaan omdat ik eigenlijk niet van plan was om internationaal te starten!

En Aruba kan met momenten heeel gemoedelijk zijn. In de winter ontploft ze vlugger dan in de zomer, maar soms gebeurt het wel eens. Dat komt vooral omdat ze echt heel graag buiten is en als ze in de wei staat zie ik haar vaak lopen en bokken zomaar uit het niets dus dan kan ze al haar beentje strekken zonder mij erop haha. Als het warm is kan ze ook echt enorm lui worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:27

@ Antonius: dat je met stappen alleen geen topconditie kweekt verwacht ik ook niet, maar het zou wel handig zijn als het iets bijdraagt. Ik wissel onder de man en aan de hand graag eens af, dat is ook goed voor mijn eigen conditie. Op straat stap ik vooral en het drafwerk of galop doe ik in de veldbanen. Voor zover het niet te glad is. Vandaag toertje gedaan van 1,5u stappen ongeveer (met af en toe graasmomentje) en helaas gezien dat ze alweer de putten op de paadjes hebben "bijgevuld" met baksteen. En dan echt grote, grove stukken.

Ik ben intussen ingeschreven voor de A6 bij F*onck in januari. Hopelijk kan ik deze week hooi ophalen bij de hooiboer, kan ik alvast eens met mijn eigen combi de baan op :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:48

Antonius: ja ze doet wel erg haar best. Hopelijk kan ze nog een tijdje blijven rijden al is het maar om haar in beweging te houden en is het enkel stappen.
Onze vos ja is een ander verhaal. Na zijn val in Brugge heeft hij dan 6 weken stil gestaan. Op controle geweest alles zag er goed uit terug beginnen werken maar ik de komende mss een beetje te veel op een korte tijd. Maar goed vriend lief wilt niet altijd luisteren en doet graag zij eigen gedachten. Met al gevolg dat hij ondertussen weeral 6 weken stil staat. Pees was weer wat ontstoken. Hij maakt kta niet mar af en toe is het been warm. Vandaar terug op rust hij mag wel op de weide. Volgende zaterdag moet hij terug op controle en hopen dat hij dan terug mag herbeginnen weliswaar rustig herbeginnen.
Fijn dat je jong paard blijft goed aanvoelen. Is fijn als ze zo goed mee werken. Furrie was ook wel mee werkend als jong paard alleen het springen ging minder vlot maar dat heeft ze nu nog steeds maar ja :-)

Sofie: Spijtig van je sleutelbeen en hopelijk is het niet te erg met je veulen. Is natuurlijk wel vervelend als je het tegenkomt als ze ergens anders staan.

Varekaj: ik hoor wel vaak zeggen dat ze bijvoorbeeld met vluchters enkel stappen in de winter op de straat net om hun conditie bij te houden. Nog niet geprobeerd maar ik denk dat het in elk geval geen kwaad kan. Op de harde stappen kan nooit geen kwaad.

Ja de kalender is er eindelijk! Ziet er vrij verspreid uit vind ik. Heb hem wel nog niet te goei bekeken. Ja occ 's waren er vorig jaar ook al niet veel eh

Ziet er inderdaad al een groot verschil uit hanne. Ik heb je niet gezien zondag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:01

Het is al redelijke tijd terug dat iemand me dat zei, dat gaan stappen altijd goed is. Hier is het ofwel straat, ofwel verharde veldweg. Dat is dan een soort zandpad met grint. En steenpuin om de gaten te dichten. Een trend die de laatste jaren enorm de kop op steekt jammer genoeg.
Onder het zadel kan ik wel de stukken bergop in draf doen. Stappen aan de hand is dan vooral afwisseling en ontspanning. Je moet iets doen als de buitenpiste erbij ligt als een blok beton. Voor volgend jaar toch maar eens kijken voor stalling met binnenpiste.

Ai mila, jammer dat je vriend niet echt geduld had. Peesontsteking heb ik nog niet meegemaakt, mag zo blijven maar het is toch iets wat wel gevoelig blijft achteraf nee?

@Sofie: sterkte met je veulen!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:32

Beweging geven, stappen is altijd beter dan niets hé, maar conditie op langere termijn meeonderhouden, nee daar geloof ik niet in. Nu goed, morgen is het vriezen al gedaan, dus paar dagen niet rijden kan geen kwaad.
Ik rij nu ook maar 2,3 keer per week, te duur en te veel tijd kwijt om telkens op verplaatsing te gaan.

Mila: jammer idd dat vriend niet wat meer geduld had. Mijn Fi had ook peesblessure op beide voorbenen, maar zij heeft er nadien nooit meer gevoelig op getoond, wel anderhalf jaar weiderust dus zeker niet te vroeg mee begonnen.

Mag ik de keuze voor H.endrik als coach vreemd vinden? Als er nu iemand weinig gestructureerd en georganiseerd is, is hij het wel...

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 21:37

Ja ik vind het ook wel vreemd... ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:44

Ja hij zal nu wel twee keer nadenken ken voor hij terug begint rijden maar ja eentje te laat natuurlijk. Maar bon we zien wel hoe het loopt.

Vind het ook een verrassende keuze.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:20

Ik ben ook benieuwd!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:30

Hoe is hij wel mss? :) Ken 'm maar van dat hij goede lessen kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:46

Ik ken hem totaal niet, dus kan bijgevolg ook geen mening delen. Wat bedoel je juist met weinig gestructureerd? Hij zal ergens toch de kwaliteit moeten hebben, ik ga er van uit dat ze niet zomaar Pietje Snot die verantwoordelijkheid geven.

Om op lange termijn conditie mee te onderhouden... nee. Daar heb ik inderdaad ook andere ideetjes voor. Maar als basis tussen de winterkou door, bwoh. Alles is in ieder geval beter dan dagenlang op stal staan, een modderpaddock waarin ze meer dan kogeldiep wegzakken en vastgezogen raken of alleen een ijstapijt om op rond te glijden. Ik voel het in ieder geval wel in mijn benen :') Was soms goed aanpoten met zo'n reus die er een goed tempo in zet. De staproutes zijn ook wel flink korter, zowel onder de man als aan de hand. Alleen stap duurt me anders ook te lang. Voor meer draf- en galopwerk heb ik een route van ongeveer 10km met de helft verharde veldweg. Lekker glooiend dus ideaal.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:31

Ik heb er 2 lessen bij genomen enkele jaren terug. Beide keren was hij vergeten dat ik kwam en liet mij zonder overdrijven meer dan een uur wachten want hij moest nog een paard rijden. Terwijl ik verwacht dat als coach zeker bij de jeugd, dat je daar toch wel wat structuur moet kunnen aanbrengen, plannen en noem maar op. Ik zeg niet dat hij dat niet kan uitleggen, maar in praktijk kan hij dat niet.
En om van jeugd naar topsport door te groeien is er imo meer nodig dan gewoon goed kunnen rijden...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:34

Ik vind het wel een goeie keuze, ik zeg niet beter dan Xavier, want die ken ik totaal niet, maar mss was zijn contract afgelopen? Ik heb zelf les van Hen,drik en snap niet wat je willen zeggen met ongestructureerd. In tegendeel, ik heb nog nooit zo gestructureerde/georganiseerde lesgever gehad.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:36

Ja, in het verleden was hij naar het schijnt nonchalant vaak, maar nu hij op zijn eigen werkt zal hij ook wel door hebben dat dat niet meer past. Hij is nog nooit te laat geweest voor de les. Ik denk wel dat hij dat goed gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:44

Oh zo heb ik een goeie 8 jaar geleden ook ergens les gevolgd. Stond regelmatig klaar met paard voor de privé springles (wekelijks vaste dag en uur), om dan ineens te moeten merken dat lesgever er niet was. Die was op concours en vergeten melden. Sta je dan voor niks. Meer dan 1x gebeurd. Het is dat mijn paard daar gestald was, dus ik kon nog vrij rijden in de plek, longeren of iets anders.

Of er zijn teveel klachten geweest omwille van zijn nonchalance... dan verlies je ook je klanten, al leg je gouden eieren.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:50

Kan best zijn dat zijn werkwijze doorheen de jaren geëvolueerd is, gelukkig dan maar!
stond afgelopen jaar wel naast hem geparkeerd op wedstrijd en ik herkende toch nog steeds die nonchalance (te laat op zijn paard enzo :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:56

Zolang het de resultaten niet doet kelderen en het geen negatieve invloed heeft op de paarden valt het nog te overzien. Sowieso zal het snel duidelijk worden als de boel echt gedurig in het honderd loopt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 00:01

Ik vond het ook verrassend, zeker omdat Xavier maar een jaar de juniors heeft gehad geloof ik.
Ik weet van pony ruiters dat Xavier al naar hun proeven was gaan kijken voor hun op te volgen, dus hij was toch niet vanplan om te stoppen denk ik dan. Dat S. Van de YR wel weg is, vind ik opzich nie niet erg, zij had toch al enige tijd hun en nooit echt resultaat. Als je dan de reacties op fb van de YR leest hebben ze wel nood aan vernieuwing

De resultaten doen kelderen zou moeilijk gaan want twaren toch geen goei resultaten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:02

Laten we gewoon maar afwachten, sebiet verloopt het op rolletjes. :) Dit is wel een grote verantwoordelijkheid, dus zal hij zich wel voor inzetten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:50

Wie is coach van de pony's?

Op de website staat er dan ze een coach willen voor juniors en YR, mss zag da.vier dat niet zitten, geen idee waarom het hem niet meer is. Ze zullen nu wel zien, ik heb er wel vertrouwen in, maar gemakelijk is dat niet volgens mij om juiste keuzes te maken. In het algemeen vind ik dat de begeleiding voor YR en juniors nog te weinig is, er wordt wel gewerkt naar kampioenschappen, maar that's it. Nog net iets te weinig vorming. Maar dat zal wel zijn door de beperkte middelen die ze ervoor inzitten.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:41

ik had ook al gehoord dat hij vroeger zijn hand er niet voor omdraaide om niet op te dagen voor lessen. Die waren duidelijk niet bij zijn prioriteiten. Maar dat was in de periode dat hij voor viktory werkte dat ik dat gehoord had. Nu zal hij inderdaad wel niet veel anders kunnen of zijn zaken zouden slecht draaien. Op zich vind ik het wel een goeie ruiter en lijkt me ook een rustig type om iets uit te leggen. Dus afwachten zeker :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 08:47

Virginie Cau.lier geeft nu aan de pony's