[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:05

Hellow!

@ Beli heel veel plezier bij Alice! Geniet ervan.

Hier staan de paarden alle dagen buiten, zomers is het een wei en swinters een paddock :+ Hebben wel ruim voldoende mogelijkheid om te wisselen dus de lege weiden groeien nu weer aan. Alle paarden zijn hier altijd erg blij, rennen en spelen vaak maar kunnen ook heerlijk in de zon liggen dutten. En ze worden woest als ze een uurtje langer moeten wachten smorgens voor ze naar buiten mogen.
Ik denk altijd maar zo; een crimineel mag een uur ''luchten'' per dag, dan mag mijn paard, die voor mij hard zijn best doet een paar uur luchten per dag :) (dit is geen kritiek hoor, maar zo denk ik :) )

Wij zijn net terug van een super leuke crosstraining, Geert had Andor mee en wat is hij toch stoer! <3 Hij was errug braaf, heeft maar 1 keer laten zien dat hij een middelvinger heeft (tussen 2 sprongen) en op de sprong altijd goed. Niks stoppen of zeuren. Begin toch echt wel heel erg gek van Andor te worden. <3

Lielle

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:08

:wave: hier lopen ze zomer en winter de hele dag buiten, tenzij het echt extreem weer is.

beli, leuk dat de jacht bevallen is. Ik heb het een keer gedaan, op een behoorlijk neurotisch paard (onze Pablo) en dat vond ik niet voor herhaling vatbaar, mede om de redenen die jij ook aangeeft.
MM, fijn dat Andor lekker ging :j
Lau, proficiat!

Ik ga zo richting Chaam, wat vriendinnetjes aanmoedigen. Gisteren lekker getraind met Ukkie, die pakte super aan, terwijl de laatste keer dat ze een crosshindernis zag vorig jaar tijdens Ysselsteyn is geweest. Ojee heeft inmiddels ijzers en sprong weer net zo simpel als altijd, dus op naar EL :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:10

en duimen natuurlijk voor het team in F'bleau, zou toch wel heel gaaf zijn als we een team kunnen aanmoedigen in Londen :j

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:12

Leuk dat het zo goed ging met Andor! Lekker genieten 8-) .

Ik heb te weinig wei om ze daar 's winters op te laten. Daarnaast zou het binnen een dag 1 grote klei-modder-rotzooi zijn, waarin ze tot hun spronggewrichten gaan zakken als ze er een tijdje staan. Kan me niet indenken dat ze daar lol in hebben. En dan zou ik 's zomers dus geen kant meer met ze op kunnen. Daarom is het in de winter even doorbijten en weinig beweging hebben. Zodra het weer het toelaat staan ze 24/7 buiten (behalve Giga en Pebbles: die gaan altijd 's nachts naar binnen, anders ontploft Giga).

Nu loopt de heleboel lekker buiten /3 . Wij gaan straks ook nog even een stukje wandelen. Maar eerst schaatsen kijken :+ .

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:15

Maar als de weides zo zijn Leli heb je gewoon geen keus. Dan kan het jammer genoeg niet. Hier hebben we in dat opzicht geluk met de bodem. En dat we de ruimte hebben om te verweiden. Ligt ruim 11HA naast huis dus dat komt wel goed :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:17

Leliaardje schreef:
Leuk dat het zo goed ging met Andor! Lekker genieten 8-) .

Ik heb te weinig wei om ze daar 's winters op te laten. Daarnaast zou het binnen een dag 1 grote klei-modder-rotzooi zijn, waarin ze tot hun spronggewrichten gaan zakken als ze er een tijdje staan. Kan me niet indenken dat ze daar lol in hebben. En dan zou ik 's zomers dus geen kant meer met ze op kunnen. Daarom is het in de winter even doorbijten en weinig beweging hebben. Zodra het weer het toelaat staan ze 24/7 buiten (behalve Giga en Pebbles: die gaan altijd 's nachts naar binnen, anders ontploft Giga).

Nu loopt de heleboel lekker buiten /3 . Wij gaan straks ook nog even een stukje wandelen. Maar eerst schaatsen kijken :+ .

hebben wij hier ook, dikke vette klei!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:31

viefdepief schreef:
Dat laatste klopt niet helemaal Bianca.. Hier staan de uitslagen: http://www.sportequi.fr/fontainebleau/cico3.html

hey Top, ik hoorde het idd ook alleen maar van mense tijdens de jacht, ik dacht al dan is er een hoop opgeschoven na de cross, maar evengoed gaan ze goed daar. Ik duim vandaag voor ze... +:)+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:37

muts_marijke schreef:
Hellow!

@ Beli heel veel plezier bij Alice! Geniet ervan.

Hier staan de paarden alle dagen buiten, zomers is het een wei en swinters een paddock :+ Hebben wel ruim voldoende mogelijkheid om te wisselen dus de lege weiden groeien nu weer aan. Alle paarden zijn hier altijd erg blij, rennen en spelen vaak maar kunnen ook heerlijk in de zon liggen dutten. En ze worden woest als ze een uurtje langer moeten wachten smorgens voor ze naar buiten mogen.
Ik denk altijd maar zo; een crimineel mag een uur ''luchten'' per dag, dan mag mijn paard, die voor mij hard zijn best doet een paar uur luchten per dag :) (dit is geen kritiek hoor, maar zo denk ik :) )

Wij zijn net terug van een super leuke crosstraining, Geert had Andor mee en wat is hij toch stoer! <3 Hij was errug braaf, heeft maar 1 keer laten zien dat hij een middelvinger heeft (tussen 2 sprongen) en op de sprong altijd goed. Niks stoppen of zeuren. Begin toch echt wel heel erg gek van Andor te worden. <3

Mooi verwoord Marijke! Ik bedenk me altijd maar dat ik 24/7 op de wc ook gek zou worden :+ Maja als je in het pension staat heb je het niet altijd voor het kiezen. Ik heb die van mij eindelijk ergens staan waar het heeeel dicht in de buurt komt van perfect. In de winter tot ongeveer 16u op het land en van het zomer 24/7!!

Ik ga maar richting bos, kijken of ie daar dressuurmatig een beetje wil werken (ik ben goed gelovig :+ ) Fijne zondag!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:51

Hier gaat alles ook zo veel mogelijk naar buiten, en dat is in de zomer van 7 tot 22.00 u, in de winter van "de ochtendkoffie" tot "de middagkoffie". Of het moet "hooivorken regenen", dan houdt het op. Dan luchten ze een half uurtje in de bak.
En soms hebben ze geen zin om naar buiten te gaan, maar meestal kunnen ze niet wachten tot ze het land weer in mogen. Maar wij hebben ook de mogelijkheid om meerdere landjes te gebruiken. Sinds vandaag zijn ze naar nieuw landjes gegaan waar sinds augustus/september niets meer gelopen heeft.
En dan worden de landjes zo gemaakt dat ze klein beginnen, en als het op is schuiven we de draad een meter op. De landjes pal achter de stal waar ze van de winter gelopen hebben worden nu gesleept,en dan gaat er op alle delen waar niets staat kunstmest.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:08

Mijn paarden lopen het hele jaar door buiten. Alleen met ijzel niet.

Ik hoop ook dat Nederland het goed doet in FB. Nu maar hopen dat de zenuwen niet toeslaan. Is het ook ergens te volgen op tv/internet?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:10

Oh ja Lielle: ik had woensdag nog even naar dat "lijntje" gekeken wat je op de video had staan: zeg maar dwars over de bult en dan die enorme picnic-tafel. Dat is toch wel een indrukwekkend lijntje hoor! Ik stond op de bult naar beneden te kijken richting picnictafel en dat is toch wel een flinke "afgrond". En dan zat ik niet eens op een paard!
Petje af hoor _/-\o_ .

Ik heb ook wat minder fijne (zwak uitgedrukt) ervaringen met pony's hele winter 24/7 buiten, je moet echt enorm voeren wil je ze dan een beetje goed houden. Op zich ben ik wel tevreden met hoe het nu gaat (zeker met dit weer := ). De vier dames hebben niet echt veel te eten nu, maar dat is maar voor eentje een beetje zonde, de rest is moddervet, dus die vermaken zich maar even. Heb ze net nog even geknuffeld en oh, wat zijn het toch een mooie dames <3 <3 . Stond echt te genieten van het uitzicht :+ .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:15

Is volgens mij alleen op de FEI tv te volgen Caro. Had ook al even gekeken.

Hier loopt 'ie ook de hele dag buiten, met sneeuw/ ijzel wat minder omdat hij ijzers heeft. Maar anders gewoon buiten. 's Nacht alleen niet meer omdat we de buren niet vertrouwen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:15

Hallo!
Las eigenlijk alleen over weidegang... Mijn paarden staan het hele jaar door van 11 tot 5 buiten.
Langer kan niet want dan krijgt Tessa last van haar darmen. Alleen op zondag gaan ze de hele dag buiten.
Weidegang stond bovenaan het lijstje toen we zochten naar stalling :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:27

caro29 schreef:
Ik hoop ook dat Nederland het goed doet in FB. Nu maar hopen dat de zenuwen niet toeslaan. Is het ook ergens te volgen op tv/internet?

Vief had een link, maar de uitslagen liggen nu al een tijdje stil ?? weet niet of ze daar pauze hebben.. :D
http://www.sportequi.fr/fontainebleau/cico3.html

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:28

Als ik dat linkje zie wordt ik niet blij. Er is nog niemand foutloos als ik de lijst begrijp

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:45

Het ging om 13.30 verder..
Ze beginnen met de slechtste denk ik dan maar :+

Edit: gesprongen maar geen fouten is ook een - Zie bijvoorbeeld Jung :)
Beetje verwarrende uitslagenlijst zo, maar zodra er een tijd staat weet je of iemand gestart is.
Raf 2 strafpunten..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:51

goed zeg van Raf....nu word het wel heel spannend, hij kan in ieder geval niet meer zakken in de eindstand.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:00

Maar hij zit niet in het team ;)
Schijnt een heel dik parcours te staan..

Andrew 9 strafpunten helaas.
Merel 4 strafpunten. En nu ga ik stoppen met kijken en weer verder studeren, proberen :=

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:12

@ Percyleen ik vind het zelf ook een fijne gedachtegang :) Maar ja wat niet kan dat kan niet.
@ Sannn ik zou ze zomers ook best snachts naar buiten willen doen maar omdat we langs de rondweg wonen durf ik het niet. Ben altijd bang dat er 1 uitbreekt of dat 1 of andere gek ze eruit laat.
@ Danielle vanmorgen nog op jou oude stalletje geweest, wat een mooi spul zeg! Wow zo wil ik later ook wonen :+

Wij zijn net terug van de buitenrit, had vanmiddag nog een hele boel willen doen maar ik geloof dat de bank roept. :O :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:14

Lekker gecrosst! Jer was zeer fanatiek. Ik was mijn bp vergeten en had zo'n ouderwetse van Rom aan hahaha, zweten joh!
Ga nu snel bij vriendje voetbal kijken, hij is de sponsor van de wedstrijd (ze spelen tegen die club uit ons nieuwe dorp :) ) en ik heb begrepen dat ik moet aantreden :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:15

doe dan wel de tuinbank Marijke, desnoods met een dekentje :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:15

Is wel lekker he Texelse ;) :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:16

Dat is gelukkig vandaag geen straf, Noor! Lekker bijkleuren :D

Zo, hier is alles weer opgeruimd en gewassen. Koffer voor donderdag is ook al weer ingepakt :')

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:18

Edit: juich te vroeg, nog niet zeker, maar afstand erg groot.. Dacht al dat de lijst zo traag was, maar begreep het verkeerd :o
Kwalificatie bijna binnen bereik ;)

Mootje: jij bent echt erg :)) :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:21

Marijke, haha ja ze hebben het daar mooi voor elkaar. Maar zou zelf echt voor geen goud terug willen. :) als pensionklant dan.
Jammer ik wist niet dat jullie er zouden zijn, anders was ik komen kijken!