[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:53

Lekkere geurtjes komen hier voorbij! Zelf fan van Miss Dior Cherie en vind veel Armani geurtjes en Flowerbomb van V&R ook erg lekker :) Beetje jammer alleen dat geurtjes altijd zo schrikbarend duur zijn := Al kun je er online (of op een zwarte markt lees ik net) wel een stuk betaalbaarder krijgen :)

Mootje: Haha, nee niet het weekend na mijn afstuderen. Want heb nog geen afstudeerstage/opdracht, dus wanneer dat precies zal zijn is nog een beetje gokken.. Weet alleen wel wanneer ik mijn laatste tentamens heb en daarna wil ik toch wel graag naar Den Bosch :) Plan is om daar in de buurt te gaan afstuderen (of richting het westen, maar dat is vanuit daar ook nog wel te bereizen, in ieder geval een stuk beter dan vanuit Enschede). Mocht dat zo zijn, dan maar een halfjaartje treinen, maar vind het geen doen om voor een halfjaar mezelf en vooral ook Woll te gaan verhuizen. Daarnaast ben ik bang dat ik Joost anders helemaal niet meer zie mocht ik 5 dagen stage gaan lopen.. en daarnaast leek het me ook wel een plan om gelijk wat om handen te hebben als we gaan samenwonen. Denk dat ik anders een beetje de kriebels krijg :+

Weule: Wat deed jij bij ons op stal :P? Was iets te wakker van de wijn. Echt tot 5.00 uur naar het plafond liggen kijken. Toen de wekker om 7 uur ging dus niet heel fit, maar na het rijden wel weer helemaal helder ;)
Texelse: Wat balen dat het water zomaar om hoog kwam door de stalvloer! Hopelijk zakt het gauw een beetje :(:)
Kris: Wow dat vind ik inderdaad wel erg snel!
Roos: Succes met Rabette in de gaten houden. Komt wel goed!
Eef: Vervelend dat Caap soms zo stout is! Dat zijn inderdaad geen leuke grappen :n
Mootje: Wat een dure cadeaus kregen jullie zeg! Wel lieve lampjes :)

Rijden ging wel fijn. Eindelijk weer het idee dat de achterhand weer een beetje mooi mee komt ipv er achteraan bungelt. Duurt toch nog best even om haar weer in conditie te krijgen na de dracht, maar ze heeft natuurlijk ook bijna een jaar veulenvakantie gehad.. :) Mag alleen nog wel wat gebeuren voor half januari want een M1 proefje schud ik met Woll nog niet zo 1,2,3 uit mijn mouw :+

Nu in de trein naar Utrecht om met een vriendinnetje te lunchen en daarna door naar Amersfoort om met een ander vriendinnetje een hapje te eten :)

weule

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:55

@ roos: sterkte dan de komende 6 maanden ;)

onze verwierp vorig jaar exact 2 maand voor de datum... (volgende week zitten we op 3 maanden voor de datum...)

ook spannend, helemaal omdat ze 2 jaar daarvoor keizersnee heeft gehad, en d'r laatste nakomeling nu al 3,5 is...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:55

Fokken is slecht voor je hart :j

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:56

en je bankrekening..., ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:58

Ik zou graag een keer met Ruby (die is dan ook ster) en ook wel een keer met Beat eigenlijk willen fokken :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:01

als je "per ongeluk" fokt zoals wij afgelopen jaar, dan is het idd slecht voor je hart, maar voor je portemonnee viel het bij ons alleszins mee ;-)

Net de beesten buiten gezet, en even door de bak gewandeld, en die is eigenlijk heel best!! Er moet voor het mooie een paar milimeter water op staan, dan is ie super!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:06

Goedemiddag.
Texelse: Balen van het water, hopelijk zakt het een beetje.
Eef: Eigenlijk wel goed toch dat hij hetzelfde deed als op cc, kan je instructeur je mooi leren hoe je dat goed moet aanpakken.
Roos en Weule: Nog een paar maanden in spanning dus, hopelijk krijgen jullie beiden een mooi gezond veulen :) .
Las nog heel veel over luchtjes, krijg er weleens wat cadeau maar draag ze eigenlijk nooit, zo'n gedoe, ik heb toch al deo met een luchtje op denk ik dan :+ .

Mijn moeder kwam vanochtend met een leuke droom, Bam zijn "volledige" bijnaam is Bami, en ze had gedroomd dat we er een Nasi bij hadden die precies hetzelfde eruit zag als Bam :D, was alleen een heel gedoe, want Nasi kon volgende week ook best mee een rondje springen, maar we hebben geen tweepaardstrailer :+ .

Ik heb vanmiddag springles, ik hoop alleen dat de springtuin inmiddels wat meer eb is, gisteren was het meer vloed :+ . De dressuurbaan is wel nog steeds perfect, echt heel fijn zolang het niet sneeuwt.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:25

we krijgen er 3 dit jaar, 28 maart, 13 en 15 april. 3 maal dressuur :P

met Winola hadden we eerst veel geluk (overijssels kampioen 3-jarigen, 3de voorronde pavo-cup, halve finale pavo-cup, top 10 IBOP, Elite merrie, 2 x NMK in Ermelo, 1ste veulen was veulenkampioen is nu keur- merrie, 2de veulen duur verkocht in Borculo, dit jaar hele hoge IBOP en ster geworden.)

toen kwam de pech, slag in de dracht, dure operatie, dood veulen, merrie bijna dood, (onkosten zeker 6-8 duuzend...), dat jaar niet kunnen dekken, jaar erop wel en toen januari 2011 weer een dooie (geen idee waarom). nu weer drachtig... en hopelijk een 3de veulen eruit.

dus eigenlijk 3 veulens 'misgelopen' á ongeveer 4000 per stuk, en operatie etc..., is zo 20.000 wat je wel had kunnen hebben, maar niet hebt...

maarja, ook dat is fokken....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:31

ah het mysterie achter de zon:

Eline schreef:
De reden voor dit logo wordt al vaak genoemd hier: 21 december is het midwinter:* de kortste dag komt eraan en het licht komt terug! Na vandaag worden de dagen weer langer: steeds weer iets minder donker en iets meer leven, weer toeleven naar niet meer met donker kantoor in en kantoor uit, nog even en er is weer licht 's avonds op stal: op naar de zomer! :)

En tuurlijk: het kerstlogo staat klaar voor na vandaag.
*En yup - officieel is het dit jaar inderdaad de 22ste, 05:30, maar dat leek me echt te ingewikkeld worden :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:43

Ah wat een verheldering.
Hier is het trouwens prachtig weer. De hele ochtend schijnt de zon al 8-)

De kans op een witte kerst is ook vrijwel nihil *\o/*

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:44

van mij mag het best een witte kerst zijn, maar als het daarna maar weer weg is :Y)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:53

Jeetje Jeroen, dat zijn geen leuke dingen! Hopelijk krijgen ze dit jaar allemaal gezonde veulens!

Helemaal geen sneeuw zou ideaal zijn! Wat een ellende is dat haha

Evie, klopt dat was ook wel fijn! Moet hem van mijn instructeur eerst een half uur aan de longe doen en dan pas opstappen. :P Hij is heel gevoelig in zijn mond dus je kunt er bijna niet aanzitten, dan gaat hij echt met zijn kop klapperen en dan kun je alleen meeliften. Als hij zijn overtollige energie kwijt is laat hij zich wel rijden. Het is gewoon een beetje een aparte. :D

Dressuurintructrice vroeg zich ook al af hoe ik een parcours rond kwam aangezien hij helemaal flipt als je tussen een paar balkjes doordraaft tijdens het dressuren, raar beest!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:19

Geen sneeuw graag :o

@ Weule dat is wel heel veel pech met die merrie maar ze is er nog :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:22

@ caro: dat dan weer wel ;) hopelijk dat komend jaar alles goed gaat. (bij elke andere merrie hadden we het ook niet zover laten komen, maar deze is heel speciaal...)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:24

Even een update: Roelof is inmiddels gelukkig weer thuis! :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:29

Super Margriet!!
Weule: Winola isook wel echt een aparte merrie natuurlijk.

Grappige discussie over echtheid van dergelijke goederen. Mijn zus is toevallig een van de topspecialiasten in Nederland op het gebied van IE en houdt zich heel veel bezig met illegale namaak en het aanpakken van criminele organisaties die dergelijke dingen verspreiden/verkopen. Weet wel dat als iets op internet aangeboden wordt voor heel veel minder het 9 van de 10x nep is :Y)

Overigens ben ik een echte parfumfreak en helemaal gek van geurtjes van Hermes en Chanel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:29

Wat een goed nieuws, Margriet!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:38

goed nieuws margriet!
@ lautje: ze is inderdaad apart in alle opzichten..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:39

Goed nieuws Margriet!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:40

Fijn margriet!

ooh wat leuk dat jouw zus dat doet Laura!
Vind het zelf echt een super interessant onderwerp, wat voor werk doet ze precies en waar werkt ze?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:47

Goed nieuws Margriet...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:56

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:02

Margriet, Wat superfijn dat Roelof weer thuis is!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:04

Super Margriet dat Roelof weer thuis is! Hoe gaat het met hem??

Ben net gezellig bij Marijke in de Divoza geweest. :) Wou nu eigenlijk rijden, maar het regent dus denk dat ik nog maar even wacht. Vanavond na KNHS centrum, clinic van eric en maikel van der vleuten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:08

@ Sannn wat leuk. Wilde ik eerst ook heen maar dan moest ik 1,5 uur in de auto zitten en niemand wilde mee.. Ik ben benieuwd hoe het is/was