[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:06

miss_jumpy schreef:
Ik geef het trouwens gewoon over het voer, met een bruin biertje, want drinken doet ie vaak niet geweldig op training of wedstrijd.

Dat probleem heb ik met Sims ook. Als ze al drinkt op wedstrijd is het hoogstens een litertje.
Geef jij dat bruine biertje aan Os om die reden?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:33

Ik ben eigenlijk met dat biertje begonnen omdat Os wel eens stijf liep na de cross en van bruin bier schijnen ze snel te herstellen. Dat stijve is sowieso over gegaan sinds ik Os anders ben gaan voeren maar dat biertje heb ik erin gehouden... Maakt wel dat het eten niet zo droog is en ik kan de elektrolyt er mooi doorheen mengen. En Os vint het lekker Haha!

GvdT, ik vind dat erg jammer, er is verdorie plek zat in onze groep Boos!
Goed van je wedstrijd vandaag!! Ondanks dat het raar liep mag je trots zijn op je resultaat!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:39

Ok, dus dat biertje is niet speciaal omdat hij niet zo goed drinkt op wedstrijd?
Ik heb wel eens gehoord dat af en toe een bruin biertje goed is en eventueel vochtafdrijvend werkt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:17

Simmie: bier werkt een klein beetje bloedverdunnend. Dat helpt vocht afvoeren en dus helpt het tegen dikke benen en spierpijn na een zware dag...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:57

Ik was vooral flying high vandaag Haha!
urby vond het allemaal berespannend in de ring, heb net ook in een deuk gelegen om de videoopnames *LOL* Hij moet nog een hoop leren, maar hij is ontzettend braaf met twee stops naar het einde van het oefenparcours gelopen en dat had ik nooit verwacht. Nam hem echt mee voor de ervaring zodat hij iig mooi meteen een groot concours gezien zou hebben. Schoorl is een mooi debuut toch Knipoog
Verder was hij ontzettend braaf met zadelen en opstappen. Stond helemaal achterop het veld dus moest een heel eind lopen naar de springring, maar dat ging ondanks de wind en de klapperende linten en vlaggen nog helemaal zo slecht niet. Op het voorterrein gedroeg hij zich voorbeeldig, alsof hij al jaren tussen de aanstormende paarden van alle kanten door loopt Ja (dat is wel een verademing na otje Bloos ). Parcours ging allemaal nog wat onbeholpen en hij moet nog leren om voorwaarts te blijven voor, op en na de sprong, maar dat komt wel goed Ja Ben iig heel erg trots op Urby Ja Ben benieuwd of hij volgende week ook zo braaf is!

MJ: ik had ergens een beschrijving van de endurance liggen hoe en wat, maar die zie ik zo snel even niet. Het was volgens mij 2 om 3 met bastardsuiker en groen zout, maar hoe om weet ik even niet meer Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 23:49

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:44

Goedemorgen allemaal!
Gomir: Gefeliciteerd met je fijne debuut! Knap hoor om op zo'n groot concours toch maar even rond te sturen!

Gisteren is Bibelotje (veulentje van vorig jaar) verkocht en opgehaald. Ze blijft in de buurt en is bij hele lieve mensen dus ik heb er wel een goed gevoel bij.

Net lekker met Ollie naar het bos geweest. Er zaten al wel veel beesten maar ik heb wel heerlijk gereden en Ollie genoot er duidelijk van!

En verder voel ik me een beetje groentjes vandaag.... Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:13

Wij zijn vanmorgen ook vroeg naar het bos geweest... Nick heeft zich grandioos vermaakt, de pony van zusje is nu helemaal op...
Zo meteen weer naar Leiden en morgen echt beginnen met coschappen... Heb er eigenlijk wel heel veel zin!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:38

Dag allemaal, heb nog helemaal niks gedaan vandaag, ook weleens lekker!! Straks ff de stad in voor de 4daagsefeesten!

Vorige week met Wup naar de kliniek geweest (in Venlo, aardige lui daar). Hij heeft gelukkig niks aan zijn pees, die ziet er prima uit, maar wel echt zijn pootje verdraaid. Moet nu 10 dagen op stal, maar dat zullen er wel wat minder worden want die mafkees staat te bokken op stal, en dat zonder laptop Koe

Wollie, mod van eenmaal andermaal? daar is altijd wel veel te doen volgens mij...veel succes! Ging je toch niet naar Minderhout?

Ga straks even bijlezen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:03

Ik ben ook enorm trots op Urby!
Heb wel gelachen om de video, wel weer leuk zo'n groentje opleiden Ja

Nickeltje: Succes! Gaat goedkomen hoor, co-schappen lopen is hartstikke leuk Ja

Fijn dat het meeviel met Wup SGWuppie, paar dagen boxrust is wel te overzien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:36

Was dat in Grubbenvorst bij Stassen Marieke? Dat is wel een nette kliniek Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:40

Zo ik ben weer terug van training te maarsbergen. Ik dacht nog, zal het wat veel zijn voor Os, in 1 week 1 keer oefencrossen en een crossles. Maar nee hoor, Os is een echte diesel, die kwam nu pas op gang. Ik had mijn handen vol, dat beest liep maar te buffelen. Had nu wel een ander bitje gewild want kwam amper door...

In het begin toch nog een keer zeer stout stoppen, toen heb ik hem weer even flink aangepakt, Os kwam zelfs omhoog. Daarna was ie niet meer te houden... Wel leuk dat ie zo enthousiast werd maar ook wel lastig! Ook bij het water, normaal moet ie ff kijken maar nu dook ie er zo in!

Dus ben op zich wel tevreden, al had het wat gecontroleerder gekund. Het was wel erg benauwd en thuis heeft het vanmorgen enorm veel geplensd, gelukkig heb ik dat even gemist Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:41

SGWuppie schreef:
Vorige week met Wup naar de kliniek geweest (in Venlo, aardige lui daar). Hij heeft gelukkig niks aan zijn pees, die ziet er prima uit, maar wel echt zijn pootje verdraaid. Moet nu 10 dagen op stal, maar dat zullen er wel wat minder worden want die mafkees staat te bokken op stal, en dat zonder laptop Koe

Fijn dat er niks met de pees was!
Maar wel 10 dagen op stal.... Na maarsbergen heeft ie al gewoon buiten gelopen toch?
Ik heb het niet zo op stalrust eigenlijk...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:28

Gomir, wat leuk dat je al zo kon rondrijden met Urby!
Ik heb de foto's gezien, die zijn wat wazig Clown maar je kan duidelijk zien dat ie flinke lappen lucht meeneemt!!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:03

Hallo allemaal! Ik meld me hier weer eens. Ben een tijdje niet gekomen door wat omstandigheden, maar nu ben ik er weer.
Zijn er nog belangrijke gebeurtenissen geweest of heb ik niks gemist?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:50

miss_jumpy schreef:
Fijn dat er niks met de pees was!
Maar wel 10 dagen op stal.... Na maarsbergen heeft ie al gewoon buiten gelopen toch?
Ik heb het niet zo op stalrust eigenlijk...

Ja, we hadden hem eerst buiten lopen, maar hij gaat zo tekeer in de wei, dat het niet opschoot. Mooi dat Os aanpakte, beter te enthousiast dan dat ie niet wil toch!!

Ziet er leuk uit Gomir! Leuk blesje heeft ie!

Scum, was idd in Grubbenvorst! Wanneer komen de foto's van je vakantie?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:59

oh als ie druk is in de wei is dat ook geen optie nee...
Bij ons zijn ze nu echt heel rustig nu ze er 24 uur op staan, dan zou ik een paard met verstapping liever buiten laten, maar natuurlijk niet als ze de hele tijd lopen te dollen!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:02

Wuppie: 10 dagen boxrust en dan ook nog met dit weer.. Ach gut
Gomir: fijn dat Urby zo goed aanpakte! De hindernissen lijken wel erg laag op deze manier Haha! .
MJ: fijn dat Os er weer zin in heeft!
Nickeltje: wat is ORS? ( een soort electrolyt, nee duh Cool , maar precies?)

Iemand ervaring met appelsap door het water doen als ze slecht willen drinken???

Hercules had erg veel last van de warmte vandaag.. Verdrietig Zijn benen waren achter ook opgelopen en hij liep er niet fijn mee. Die heb ik dus maar in de wei laten staan vandaag. Toen ben ik met Nanea een klein buitenritje gaan maken en toevallig kwamen we onderweg een aantal grote pakken hooi tegen Haha! . Die heb ik maar even als crosshindernis gebruikt Pling . Toch wel heel anders als Hercules. Nanea springt echt heel relaxt met 2 vingers in haar neus eroverheen Haha! .

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:09

Hij mag wel een paar uur in de paddock hoor, want hij bokt ook in de stal Koe

Leuk floor, even op zo'n ervaren beest!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:09

MJ, fijn dat je weer zo lekker hebt getraind.
Marieke, gelukkig dat he tmet Wup meevalt, maar boxrust is altijd een hele opgave voor die jonkies.
Gomir, wat goed dat je nieuwe crack het zo goed oppakt. Er zit genoeg lucht tussen hem en de hindernis.

Ben vandaag ook weer eens op concours geweest. Lekker realxed alleen de Cantos mee. Ze sprong een fijn rondje, alleen net een balkje omdat ik haar te dicht onder een steil reed. Weer mooie stijlpuntjes, maar daar schiet je weer niks mee op als er een paal afligt...
Nog een mooie foto gescoord van de aldaar fotograverende fotograaf. Zou m net ff inscannen en zelf nog eens uitprinten (voor de eigenaar),... is de printer kaduuk... Boos!

Is het bij jullie vandaag ook zulk "mooi strandweer" geweest Nagelbijten / Gniffelen No Cheer
Heb in de stromende regen m'n parcours gereden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:10

geen geschikt paard om op rust te zetten dus Tong uitsteken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:20

Marieke, gelukkig is het alleen maar een verstapping. Boxrust ben ik ook geen fan van, maar als het niet anders kan.

Scum en Henk-jan welkom terug.

RK balen van je balk en je stukkende printer.

Het schijnt hier noodweer geweest te zijn, alleen zat ik in Maarsbergen en daar was het droog. Dus niets gemnerkt van het strandweer.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:23

GvdT schreef:
Het schijnt hier noodweer geweest te zijn, alleen zat ik in Maarsbergen en daar was het droog. Dus niets gemnerkt van het strandweer.

hier precies hetzelfde, schijnt hier vanmorgen echt heel hard geregend te hebben maar ik heb er niks van gemerkt!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:57

Floor: ORS staat voor Oral Rehydration Salt.
Bij kinderen en ouderen die braken of diarree hebben en dreigen uitgedroogd te raken wordt het voorgeschreven.
Je kan het zo bij elke apotheek kopen.
Ik heb het ook in huis.
Nick krijgt het na een lange dag op een SGW als het warm geweest is en zij niet veel gedronken heeft.

Het is ook trouwens het enige echt werkende middel tegen een flinke kater!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:04

Pling Sjaan: heb jij inmiddels al een oplossing voor de hangerigheid van je paard met dressuur rijden?
Ik bedacht me ineens dat Nick ook heel lang hangerig is geweest. Toen heeft ze een tijdje last gehad van haar gebit en mocht ik van de tandarts niet met bit rijden. Om toch soepel te blijven heb ik toen ongeveer 2 maanden met een hackamore gereden. Ook voorzichtig dressuur matig.
Toen ik daarna weer met mn dubbel gebroken bitje ging rijden was dat echt heel erg anders als het hele jaar daarvoor. En dat hele jaar daarvoor wijt ik niet alleen aan haar gebitsproblemen, want dat was een nogal acuut ontstoken kies die dus eigenlijk niet een heel jaar voor problemen gezorgd zou kunnen hebben...