[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:56

@ Antonius: da's geregeld dan voor zondag, ik wil gerust lezen/groomen :D
Waar is het eigenlijk? Ik zou moeten bekijken hoe ver het is qua afstand en reistijd. Welke proef start jij? Om te lezen/groomen trek ik me van de reistijd niet zoveel aan, maar om zelf te starten let ik daar wel een beetje op. Al moet ik zeggen dat hij véél rustiger lijkt op de trailer dan op de camionette, ook als we geparkeerd zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:59

Toppie *\o/*
Is in manege kers.elare in Oudenaarde. Wat oudere accommodatie, geen aanrader qua parkeermogelijkheden, kleine inrijpiste, maar wel gemoedelijke sfeer, geen te grote deelnemerslijsten, niet duur en mooie prijzen in vgl met inschrijvingsgeld.
Ik rij de e7 en l1 met nyona. L1 nog moeilijk genoeg voor haar, maar anders moet ik de e5 rijden en dan zit ik daar te lang naar mijn zin. Nyona heeft nog niet tussen de hekjes gelopen, dus zal toch gewoon kijken en hopelijk wat rond sturen zijn.
Fiona mag de l7 en m3 huppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:46

Dacht te zeggen je kan altijd vragen om ze als laatste van de E5 en begin van de E7 in te schrijven, maar dan las ik dat Fiona ook mee gaat. Heb het even opgezocht, is voor mij toch ook ruim 30-40min rijden. Ik zou de E7 nog wel meerijden, voor de L1 is het wijken bij Icaro nog niet genoeg bevestigd. Helaas gaat hij dan wel lang op de trailer moeten staan als ik jou nog help tem de M3, en dat doe ik dan liever niet. Vind het ook onnodig om zo lang een parkeerplek bezet te houden als het daar al beperkt is :o Dan kom ik liever gewoon mee als groom en voorlezer :j
Daarnaast heb ik nog niet met de combi gereden tot nu toe, dus dan probeer ik krappe parkings nog even te vermijden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:47

Hoe is het gegaan met de gaverranch ruiters?

Ga je de volgende lrv dressuur meerijden Varekaj?

Ik ben met de 3 paarden op jumping gegaan. Ze sprongen alle 3 foutloos
<3 Iskander weleenswaar geen 110 maar 70cm. Het was nu zijn 2e jumping en we konden het grootste deel vd sprongen al uit galop springen.
En Ferro man, die sprong zaaaaalig!
Momenteel op een roze wolk, het harde trainen werpt zijn vruchten af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:52

@ Florence: ik rij voor de eerste keer de B2 op 17/12 in de Singelhoeve ja :)

Ben ook benieuwd naar de resultaten van vandaag van de rest.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:54

Super! Voor zo ne jonge is 70 ook al super hè! Als je ze maar vooruit voelt gaan, dat vind ik altijd belangrijk. Ook super van uw andere!

Ben ook benieuwd hoe het met de dressuur was.

Hier vandaag een koud rondje gaan wandelen .
Afbeelding

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:58

Proficiat florence!

Ik had wel een fijne proef. Hier en daar wat fouten maar al bij al heel fijn ritje. 9de plaats op 42 tussen toch wel een sterk deelnemers veld. Heel blij met het resultaat dus.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:01

Das toch ook een mooi resultaat!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:51

Heb je zien rijden. :) Was netjes hoor!

Ik was 19e van de 26. Galop nog steeds absoluut gene vette maar til het niet zo zwaar aan, want 't is nog een jonkie die nog wat sterker moet worden. :) Maar vergeleken met de vorige wedstrijd wel een gigantisch verschil! Ook dankzij 1 les van mijn springlesgever. :) Maar blijft nog altijd veel werk aan ons als combinatie. :) Luxor kent het wedstrijdgebeuren nu al een beetje, we laten het nu voor wat het is en de komende maanden trainen op onze werkpunten. :j

De vorige keer (3 weken geleden):
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:11

Ziet er goed uit Hanne! Dit keer betere jury gehad?
Goed resultaat mila :)
Voornaamste is toch dat je zelf tevreden bent en plezier hebt gehad.

Vandaag was de piste bevroren. Voorzichtig longeerwerk gedaan met Icaro. Vannacht geven ze tot -6. Ben beetje aan het bedenken wat ik nog met de paarden kan doen als de piste steenhard ligt. Voorlopig staat de les op woensdagmiddag in de hoop dat het tegen dan iets warmer is en dat de bovenlaag zachter wordt. Buiten rijden is 1 ding, maar zou stappen aan de hand ook goed zijn? Kan ik mijn conditie gelijk meepakken...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:28

Van mij iets minder vandaag. 14 van de 15 omdat Arubatje haar manieren niet kon houden :')
Had nochtans sochtends een uur gereden en haar ook nog eens los in de piste laten lopen omdat ik zeker wist dat ze anders weer een bommetje ging zijn. Ze was in het inrijden goed ontspannen en op zichviel het tijdens mijn proef ook goed mee maar ik moest een enkelvoudige wissel maken op de middelijn en Aruba maakte er iets heel speciaals van met een paar vreemde sprongen haha. Vind het niet zo erg omdat ik de rest van me proef haar terug wel weer onder controle had maar ben wel zwaar afgestraft: 2/10 voor die oefening en 10/20 voor gehoorzaamheid. Nog nooit zo'n slechte punten gehad! Volgende keer 3 uur rijden in de voormiddag tot ze al haar energie kwijt is :') nee mopje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:39

Voor 1 momentje van joligheid/protest gelijk een 10/20 voor gehoorzaamheid over de hele proef? Dat is er ook niet naast gequoteerd.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 07:44

Ik heb je jammer genoeg niet zien tijden winnie. Wel donna. Amai wat een proef was dat! Vond ik echt fijn gereden. Hoe is zij geëindigd?
Je wordt natuurlijk wel door echte dressuur jury 's gejureerd die jury mag bv op niveau 6 jureren was iets van de minste. Maar dressuur wordt anders gejureerd dan op eventing heb ik vaker ondervonden. Met mijn paard scoor ook meestal beter in dressuur dan in eventing dressuur omdat ze meer opgericht loopt. In eventing zien ze iets liever dat ze vlakker lopen. Maar kop op volgende keer beter eh. Had ook de indruk dat veel paarden wel een beetje van de koude wisten.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:23

Donna haar proef was inderdaad super! Ze is dan ook eerste geëindigd! Kamer is een enorm verschil tss jureren van eventing z'n dressuur. Bij mij altijd betere punten in eventing. Nu kreeg ik veel commentaar dat ze te open was en te vlak, terwijl ze volgens mij in eventing liever zien dat het neusje wat naar voor is :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:38

ja dat was ook echt een mooie proef. Mijn vriendin die enkel dressuur rijd was erg onder de indruk en dan nog met een vrij jong paard dacht ik?
Ja in dressuur zien ze liever meer opgericht. Zit eigenlijk veel verschil in vindt ik wat toch eigenlijk ook niet zou mogen zijn.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:02

Ja kindlight is van 2010 :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:12

Sterk! Heel knap gereden!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:23

Zalig een eventer die de dressuurruiters naar huis rijdt. :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 11:32

Vind ook wel dat het verschil tss dressuur dressuur en eventing dressuur niet zo verschillend mag zijn.

Wij hebben eens voorgehad dat met het provinciaal kampioenschap vd Z1 de plaatsen 1,2&3 voor eventingruiters waren. Konden die dressuurmannen niet zo mee lachen.

Ik heb ook antwoord gehad van Sien dat ze nog geen definitieve kalender heeft.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:05

Ik krijg meestal ook betere punten op cross. Nu ik ben dus gisteren ook gehad, canch was erflink, was bst tevreden an mijn proef, en dan heb 64.73 :\. Wel nogal teleurgesteld met de punten, een 6 voor gehoorzaamheid ?????? ze was kweetnie hoe flink, ik heb al andere keren meegemaakt :+. En een 6 voor gangen ook... Swat! De volgende keer rij ik in bloso, dan zijn het normaal eventing juries die komen :P. Vorige week was het Geofr.y R.ogge die jureerde, dat vind ik een van de betere dressuurjury's in de eventing. Als er de volgende keer meer deelnemers zijn dan zou Laurence komen voor de hoge proeven. Dat is miss ook interessant voor julie Winnie en Antonius. Spijtig dat aruba zo wild was :D, en goed gedaan van Donna! En ook proficiat Kimberley!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:58

Wanneer is het in Waregem?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:50

Amai, Hanne groot verschil :) dat komt goed! Hoe gaat het ondertussen na je val?

Winnie, tjee, dat zijn vervelende punten. Dressuur is sowieso al niet mijn leukste onderdeel.
Maar idd groot verschil tussen de juryleden!

Antonius, veel succes met de eerste keer hekjes met Nyona, k ben benieuwd naar beeldmateriaal! :)

Daaphh, leuke maar koude foto :P brrrr! Knap koppie heeft ie wel!

Florence, proficiat! Fijn als je werk ook wat op brengt hé! :D

Hier vorige week eens proberen rijden, maar mijn sleutelbeen wil toch nog niet genoeg mee. Allé "opzitten" lukt wel nog, maar echt iets doen, is nog pijnlijk dus ik wacht nog wel eventjes.
Sinds zaterdag is het veulen weg. Hij laadde goed en de rit naar de opfok was fijn. Helaas kreeg ik deze ochtend telefoon dat hij een ongeluk(je) had gehad in de box, hij moet daar onder de deur geraakt zijn en lag vast. Zijn kogel achteraan goed geschonden, open en veel wondvocht. Niet helemaal duidelijk of het nu wondvocht of gewrichtsvocht is. In't eerste geval maak ik me weinig zorgen, in't laatste geval ben ik best wel bezorgd...
Hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft, geen idee, die box lijkt mij in geen geval onveilig en de opening is volgens mij nog geen 5cm, dus hij moet echt iets geforceerd hebben. Kan gebeuren natuurlijk. Vervelend voor de eigenaars van de opfok en vervelend voor mij. Allé, vervelend, niemand kan daar iets aan doen hé. Dat zijn beesten. Gelukkig is hij daar wel in uitstekende handen dus hoef ik me niet zo'n zorgen te maken, nu gewoon alles goed in de gaten houden en hopen dat het dus niets is. Morgen komt de dierenarts terug.
In elk geval was hij er wel braaf, hij begon over mij heen te groeien en met dat wij weinig ervaring hebben met veulens moest er echt iets gebeuren, hij moest echt wel weg van zijn mama (stond er 8 maanden bij). Waar hij nu is, hebben ze gelukkig bakken ervaring... Jammer van zijn slechte start, maar met wat geluk is hij er snel weer bovenop!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 16:06

De kalender van de cross staat online!

Het zijn er toch nog veel vind ik!
En arville er nog tussen dat had ik niet verwacht

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:11

Ik vind het niet zoveel eigenlijk. Allez voor de occ's, wat ik ga rijden, zijn het er wel niet veel...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:12

Winnie, in waregem is de volgenden 15 januari