[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:47

Ik ga naar bed, morgen om 6 uur eruit, dus ook wel 5 uur :Z
Je moet wat over hebben voor een dressuur wedstrijdje!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:52

Ik ben nét terug van stal.
Woll keek me ook wat verbaasd aan >;) toen ik zo laat nog aan kwam zetten, maar liep wel braaf een halfuurtje in de binnenbak :) Ga zo ook maar lekker slapen!

Mootje: vervelend dat jullie om moesten rijden. Je zult vast heerlijk in je eigen bed slapen :D Joost vond zijn badkamer ook erg mooi alleen zijn ze na de foto's niet meer verder gegaan en heeft het dus al weer een week stil gelegen (verlichting meubel, lichtknopjes, ventilatie en douchewand zijn er dus nog steeds niet :\ :( )
Noor: Fijn dat je een lekkere proef gereden hebt! Veel plezier nog vanavond ;)
Danielle: Leuke foto's!!
SM: Gefeliciteerd met je winstpunten.
Beli: Dat ziet er leuk uit. Het is dat Woll het niet zo op greppels (laat staan sloten :+) heeft..
Laura: Gefeliciteerd, foto van de topper? ;)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:08

Hehe bijgelezen

@ TG Hopelijk kan je snel een passende behandelling vinden
@ Evony lijkt mij heerlijk om eigen cross terrein te hebben
@ Leilaardje Wauw mooi zeg die foto
@ Caro hopelijk snel weet Topfit
@ HdH Heerlijk geschopt dus!
@ Snoekkie Wat is die Denzel GAAFF!!!!!!!!
@ PL Top, lekker getraint dus!!
@Texelse lekker op je kleindochter gepast, een ruiter in spe
@ Suikermeisje : Nette punten hoor. Top
@ Danielle Ook al zo lekker gereden en leuke fotos hoor
@ Caro, leuk batminton. Wat heb je met je been?
@ sanurie heerlijk gereden jammer van je smakkerd
@Annetje Weer lekker oppakken, fijn!
@ Lautje Gefeliciteerd
@Its me ook al lekker getraint
@Sann jammer dat het niet helmaal als gepland gin maar t outdoorseizoen komt er toch aan
@Noor jammer dat t niet zo goed voelde, veel plezier morgen
@Mootje dank je gaat vast lukken
@Bonny Beterschap met je merrie
@Sanurie Weltruste
@Vief, Zo laat nog? ja zou de mijne ook verbaast zijn

Morgen lekker rustig aan met redje en spullen pakken en dan gezellig met FE naar Alice *\o/* *\o/* *\o/*

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:09

Beli: Je mag eigenlijk je bodyprotector niet over je jasje dragen bij zo'n slopjacht.
Ga je vaker meedoen met een jacht?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:18

Ow dat wist ik niet, maar ga dit toch niet vaker doen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:23

LAU @ wat gaaf !!!! :P gaat jan hem zelf houden ??
SANN @ top nu echt helemaal L2
RENSKE @ ik was vanmiddag mee met Lozeman op de jacht kijken en hoorde idd al de twitter gaan via Alice over Frankrijk, ik hoorde dat Tim zelfs eerste stond nu ??
BELI @ wat leuk die jacht, ik ben er toevallig vanmiddag bij Nijkerk 1 wezen kijken... :D :D hield soms echt mijn hart vast. Maar het was weleens leuk om eens gezien te hebben.

Ik hoop echt dat NL morgen in Frankrijk goed springt. *\o/* Vannacht de klok weer naar voren... ;) morgen maar even een klus/opruim dagje.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:46

Een hoop fijn gecrossd hier. Oefen en les. Weer was er top voor!
@ Lau Gefeliciteerd!
@ Noor, weer een wp erbij!
@ Suikermeisje netjes hoor! Lekker 2 wp's!
@ Sann ook een wp erbij! Alle 3 gefeliciteerd ermee!!
@ PL gave foto's!
@ Danielle Leuke foto's vooral de 1ste!
@ Annetje fijn dat je er weer op zit. Uiterraard moet Vies je na zo'n tijd in de maling nemen. Weet er alles van!
@ Beli, zooo das wel echt gaaf om een keer gedaan re hebben zeg! Lijkt me ook echt gaaf alleen is het geen goed plan als er paarden voor Max uitgalloperen. Max moet altijd de voorste zijn.
@ Texelse lekker opgepast. Nou nee heb een appartement van 75 m2. Dus niet zo groot :P

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad...
Oja!
@ Bvw vergeten foto te maken. Doe het morgen ECHT :D

Max vandaag weer uitgeleend. Hij gedroeg zich weer netjes. Voor hem een rustdag want werken hoeft hij natuurlijk bij een 11 jarige niet echt. Wel geweldig hoe lief hij dan is. Meisje weegt natuurlijk niks.

Morgen ga ik naar de duinen. Wil het strand maar zal wel overvol zijn op de zondag. Truste!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:54

Dat laatste klopt niet helemaal Bianca.. Hier staan de uitslagen: http://www.sportequi.fr/fontainebleau/cico3.html

Beli: Ja, was niet eerder thuis en ze beweegt anders amper omdat ze alleen 2 uur met een pony op de paddock staat maar daar eigenlijk maar weinig aan vindt.. En er moeten met het oog op de sgw's nog wel wat kilootjes af :D

Truste en tot morgen :evaw:

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:57

@ Bonny heel veel sterkte!!
@ Sanuri succes morgen met dressuren!
@ Vief paard op dieet :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:01

Truste!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:08

Hahaha jij bent op stap geweest Noor!
Ik heb heerlijk op bed met de laptop van alles en niks gekeken!
Ga nu wel echt :z

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 02:16

Goedenavond! Ik ben net aan het bijlezen en schrik me rot. Ineens 3 uur!!! Maar dat is natuurlijk de zomertijd.. Doet m'n iPhone automatisch. Net klaar met werken, en morgenavond een speciale voorstelling want het is de 500e. Dus BN'ers 3'en de Edwin evers band enzo. Wel leuk!

Dat vind ik echt leuk dat je dat zegt Marijke :)
Mooie punten San! Gefeliciteerd!
Team is goed beZig
Mooie foto's leliaard
Mooie punten Noor! Ook gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Lau! Wat ontzettend gaaf!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:21

goedemorgen!

Veel plezier bij Alice Freggle en Beli :D Jullie gaan vast en zeker een leuke tijd hebben!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:11

Nou idd was echt heel graag voor een keer, al die gebruiken en etikette. Maar De paarden zijn echt een gebruiksvoorwerp... en er wordt voor en tijdens de rit erg veel alcohol gebruikt...

Ik hou het liever bij de cross

@ henny: Dan heb je wel een probleem want je mag de fieldmaster en master echt niet voor bij...

@ viev aha kiloknaller bootcamp hihi

@ snoekkie: wat voor voorstelling? ow zeker van soldaad van oranje daar heb ik over gelezen. speel jij mee?

@ Renskek Dank je!

Zo nu even kijken of die rooie net zo veel spierpijn heeft als mij :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:33

Vief, ik lees dat jouw paard 2 uur per dag in de paddock komt. HH, volgens mij lopen ze bij jullie ook niet veel buiten toch? Hoe zijn ze bij jullie dan met rijden, erg explosief of valt dat wel mee? Ik merk aan Edge nu al dat hij overdag in de paddock erg druk is omdat hij energie over heeft. Zou niet weten wat ik zou moeten wanneer hij maar een paar uur per dag buiten loopt. Geen kritiek hoor, gewoon nieuwsgierig.

Joey heeft vannacht gewoon door geslapen, gelukkig!! Hij voelt zich weer aardig maar is nog wel erg slap. Logisch, hij heeft al 2 dagen niet veel gegeten en dat is écht niets voor Joey. :Y)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:45

FE: 's winters staan ze inderdaad op de paddock (van half 7 tot half 9 ongeveer). Mag haar zelf nog wel op de paddock zetten overdag. Veel stalgenoten doen dat ook wel, maar die van mij vindt daar niks aan. Ze rolt een keer en gaat dan staan wachten tot ze er weer uit mag. Je mag de paarden ook niet voeren op de paddock dus die van mij staat veel gelukkiger in haar stal (krijgen 5x per dag eten, dus daar hoeft ze zich voor haar gevoel dan niet te vervelen) Snap niet zo goed dat je je paard nog een paar uur buiten zet in een zandbak zonder eten :? Ben ook bang dat Woll anders zand gaat eten. 's Zomers gaan ze van 's ochtends vroeg tot eind van de middag de wei op, dus daar kijken we allemaal erg naar uit (denk nog 2 weken). En vanaf mei een nieuwe stal waar ze ook 's winters op de wei mogen.

Die van mij is absoluut niet drukker, maar dat zit ook niet in de aard van het beestje :+ Die krijg je alleen maar drukker door goed te trainen.. Daarnaast valt me ook altijd wel op hoe snel paarden aan iets wennen/zich er bij neer leggen. Was er ook wel benieuwd naar toen ze van dagelijks in de wei opeens voor het eerst een winter paddock-paard werd, maar heb hier niks van gemerkt. Er is er overigens geen een die heel de winter explosies blijft geven ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:51

Vief, duidelijk verhaal. Fijn dat je straks een stal hebt waar ze wel makkelijker naar buiten kunnen. Edge is graag buiten maar ze krijgen dan ook onbeperkt hooi in de paddocks. Moet ook wel met Edge. Zonder hooi vermaakt hij zich ook prima, alleen is dat voor de andere paarden niet zo lollig...die krijgen dan wel ruim genoeg beweging. :o Ik merk bij Edge al verschil tussen weiland en paddock seizoen. Gelukkig loopt het crossseizoen meestal gelijk met wiedeseizoen. Na het crossseizoen probeer ik ook rap zijn conditie af te bouwen zodat hij een beetje rustig blijft in de paddocks. Maar Edge eis er eentje die krijg je nooit moe, wil altijd lopen. Blijft wel mooi slank daardoor. ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:00

Goedemorgen.

Ik ben mij toch een partij brak wakker geworden en met een verstopt hoofd. Lag keurig om kwart over tien gisteravond in mijn bedje.

@ Beli ik loop al sinds december/januari met een binnenste hamstring blessure, pijn aan zitbeenknobbel en een lange spier aan de achterkant van het been richting bil gaat. Heel irritant. Heb al aardig wat fysio bezoeken achter de rug maar het helpt niet echt. December en januari niet op paard gezeten maar rust hiep ook niet.

Chaamgangers en andere cc gangers veel succes en plezier vandaag!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:01

Als er eten was geweest had Woll het ook wel leuk gevonden :j
Dat laatste is allemaal niet zo van toepassing op mijn paard. Ze is vrij op zichzelf en rondjes rennen in de paddock heeft ze nog nooit gedaan. Alleen haar veulen vond ze leuk om mee te kroelen, er achteraan rennen gaf ze in week 2 al op :')

Ik ga er vandoor :evaw:

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:05

Alle chaam-gangers en cc-gangers succes
Noor gefeliciteerd met je wp
FE en Beli veel plezier bij Alice

Ik ga zo maar weer even Ferrose aan de longe doen en dan mag ze vanmiddag mee door het dorp stappen. Maar ik ben bang dat als ze 1 week niet gelongeerd wordt we weer richting terug bij af gaan dus ze moet vandaag verplicht aan de longe

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:47

Top Noor, weer puntje erbij!
Chaam gangers succes.

Nederlandse paarden zijn door de veterinaire keuring!
Ik ga heel snel aan mijn stageverslag, moet woensdag af zijn en ben nog niet begonnen.:wave:

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:51

Goodmorning!

De pony's staan bij mij 's winters ook maar een uurtje in de paddock, maar ze vinden er echt helemaal niets aan. Inderdaad: de bak in lopen, rollen, 1 rondje kijken en dan voor het hek staan wachten tot ze er weer uit mogen. Oh ja: en sinds deze winter dus ook nog even wat gaten graven er bij.
De enige die zich nog een beetje vermaakt is de 32 jarige hengst: die loopt soms een paar rondjes :P .
Giga wordt er echt niet drukker van. Al rij je haar 2 maanden niet, kun je er zo weer opstappen en is het net of je er de dag er voor nog op gezeten hebt. Lekker ding <3 .

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:58

Goh, wat een dieren! Wel makkelijk dat ze zo relaxt blijven. Edge zal de aankomende 3 dagen bij Alice voornamelijk op stal staan. En dat terwijl hij gewend is normaal van sochtends 9 tot savons 9 buiten te lopen, zal wel wennen zijn voor hem. Ik heb aan mijn stallen een stenen paddock, daar loopt Edge met de pony van mijn nichtje vooral in de winter en met slecht weer veel. De pony komt van 24/7 weiland af voor hij bij ons kwam en die is degene die met regen binnen gaat staan :+ en Edge staat bijna altijd buiten. Edge loopt zelfs in zijn stal nog rondjes (dat is dan ook iedere dag een slagveld }:0 ) beest is altijd in beweging.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:42

Bonny, wat rot zeg!

Beli: leuke filmpjes, balen van je mobiel en een ijzer :(:)

Henny: ook lekker gecrosst!
en wat leuk dat dat paard zo lief is bij zo'n klein meisje!

beli, dat is helaas waar bij zo'n jacht! Vind dat zelf ook erg jammer! Kon toen meedoen aan 1 maarja daar erger ik me denk ik onwijs aan.
en lekker voor veiligheid gaan en sch**t aan het regeltje dat het niet mag :')

FE: fijn dat die weer wat beter wordt!
En dat ken ik paard dat zichzelf genoeg in beweging houdt :+

Hier staan ze in de winter uur of 3 buiten, nu staan ze lekker 24/7 buiten!
en dat merk ik bij die van mij heel sterk met rijden maar ook al in het gedrag.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 10:43

hier lopen de paarden ook veel buiten zelfs in de winter nog en staan zodra het schemerig aan het worden is aan het hek te wachten maar eerder niet.

zo net al lesgegeven. meisje heeft voor het eerst gegalopeerd en ze vond het hard. pony viel bijna in draf zo sloom maar goed is ook maar een heel klein meisje.
daarvoor ol al gereden (buitenritje)
straks nog een uur lesgeven. nu eerst maar even iets in huis doen dan kan ik straks lekker niksen