[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:38

_Noor schreef:
Ik ben ook niet bang voor een zwaar parfum. Lekker hoor. Die van Dior ken ik trouwens niet.

}:0 Ik bedoel Yves Saint Laurent.... :o

Afbeelding

Kris

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:39

Ik heb opium vorig jaar van iemand gekregen. Zit nog bijna vol. Is te zwaar voor mij helaas...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:44

het is opium YSL
en posion van dior :Y)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:45

kerstpakketten en luchtjes.... ik pas even ;)

hier is de buitenbak wel nat, maar niet zwaar/glad... alleen alles wordt zo smerig, dus gaan meestal naar de binnenbak 1,5 km verderop. laatste 3/4 keer dat we er waren rijden waren we altijd alleen (tussen half 7 en 8 's avonds nog wel....)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:46

Even voor de Noord-hollanders (ook voor andere bokkers), op de zwarte markt zijn de orginele luchtjes vaak een stuk goedkoper dan in de winkel en de verpakkingen zijn ook netjes dicht geseald.

25 ml meestal rond de 20-25€
50 ml meestal rond de 30€
100 ml meestal rond de 35 - 40€

Mijn duurste luchtje op de zwarte markt was Lalique en dat was 55€ voor 100ml. In de winkel is die 170€.
De wat apartere luchtjes zijn er niet altijd, maar de favoriete luchtjes zijn goed verkrijgbaar.

Ik heb zo uit mijn hoofd Joop, Miracle/ lancome, Parisienne/Ysl, kenzo, Lalique

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:52

Alles goed Roos? ook met Rabette?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:53

Da's wel een goeie tip, Roos. Ik wil in januari graag een dagje naar de zwarte markt :)

Is het al tijd om naar huis te gaan? -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:58

Ik voel me echt een vreemde eend in de bijt op de zwarte markt tussen alle sjonnies & anita's, aussies, housebroeken en de rest van de mensen die daar komen :') Zwarte markt kraampjes vind ik wel heel leuk :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:00

Luchtjes doe ik dus niet aan :oo Heb nog steeds een flesje Dune staan, al jaaaaaren. Mss toch weer eens iets mee gaan doen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:04

Mootje schreef:
Ik voel me echt een vreemde eend in de bijt op de zwarte markt tussen alle sjonnies & anita's, aussies, housebroeken en de rest van de mensen die daar komen :') Zwarte markt kraampjes vind ik wel heel leuk :j

Lekker toch, strak strak in me trainingspak pak... :D
Ik ga uiteraard voor de kraampjes (en het eten).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:07

Op zaterdagmorgen valt het wel mee hoor. Waar ik me aan irriteer zijn de mensen die denken dat ze een orgineel luchtje voor 10€ kunnen aanschaffen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:10

grote kans dat luchtjes op de zwarte markt gecounterfeit zijn ;)
Erg zonde dus van je geld, en je weet niet wat de ingrediënten zijn dus je weet niet of het schadelijk is en het luchtje vervliegt ook sneller.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:16

Nee hoor Evony, ik koop al jaren de orginele luchtjes op de zwarte markt. Vervliegt echt niet sneller en zeker geen mindere kwaliteit. De verpakkingen zijn zoals eerder gezegd geseald en ook de flesjes zijn van de zelfde graveringen/stickers voorzien als de flesjes uit de winkel. Er zijn ook websites waar je parfum kan bestellen waar je ongeveer op dezelfde prijzen uit komt, alleen moet je er dan wel 40 dezelfde tegelijk bestellen.

Mijn zwager heeft bv pcle creme van Biodermal, in de winkel 36€, op de zwarte markt 15€. Hij heeft een hele moeilije huid en merkt echt wel wanneer iets nep zou zijn. Daarnaast lopen er ook allerlei contoleurs rond die de goederen op echtheid controleren.

Dus iets beter informeren voor je een oordeel geeft ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:18

Zwarte markt is leuk, ik wil er t.z.t. ook weer eens heen. Alleen zo jammer dat het voor mij zo ver weg is

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:19

Het is voor mij max. 10 min met de auto.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:20

Volgens mij deden wij er 2,5 uur over -O-

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:21

mijn informatie komt van een IBL advocaat voor oa unilever en CK en het hoofd van het IPM onderzoek van de wco denk dat ik op zijn informatie kan vertrouwen ;)
Overigens zeg ik ook grote kans, zal echt niet om alle producten gaan maar wel veel.
En zegeltjes verpakkingen en sealinkjes zeggen niks over de echtheid van een product. Counterfeiting is 1 van de grootste criminelen aangelegenheden deze dagen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:25

Ik ben nog nooit op de zwarte markt geweest..
Toen ik het zwembad zag kon ik het even niet opbrengen om te longeren. Paarden staan nu lekker in de zon met een lading hooi in de wei. Zullen ze vast niet erg vinden hahaha

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:28

@sann gefeliciteerd met je wp! nog even en dan L2 :D
@lau ach laat die jury lekker! de volgende wedstrijd is vast anders!
@caro haha ik dacht dat ik de enige was die nog nooit op de zwarte markt was geweest ;)

Er komen al heel veel heerlijke luchtjes voorbij.
Ik had ook heel lang AmorAmor, maar ben nu voor de verandering overgestapt naar burberrybrit ..heerlijk :D (gekocht met een parfumbon, was mijn kerstpakket van vorig jaar!)

Zo ik ga maar eens naar school... mededingingsrecht jeeh! -O- wel leuk om mijn klasgenootjes nog ff voor de vakantie te zien!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:30

Burberry Brit heb ik ook, die is echt heerlijk! Hij is alleen bijna op

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:31

Dus alle internet winkels maken zich daar ook schuldig aan? Daar zie je parfum e.d. ook voor even meer dan de helft van de winkelwaarde te koop staan. Geldt trouwens ook voor paardenspullen. Iemand als Josie bied horsewear dekens ook voor puur minder aan, die zouden dus ook allemaal nep zijn.

Er zit gewoon een enorme marge tussen inkoop en verkoop. Ik heb puur zo'n tijd op de bloemenveilling gewerkt en de spullen die wij verkochten gingen 5 tot 10 keer over de kop in de winkel. Ik heb spullen verkocht aan een tuincentrum in de buurt en ik ben gewoon even uit nieuwsgierigheid gaan kijken wat hij er voor vroeg en dat was ruim 8 keer de inkoopsprijs.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:33

texelse schreef:
Alles goed Roos? ook met Rabette?

Ja hoor, ben een beetje paranoia naar de merrie toe als ze te lang met de staart erop staat dan kijk ik er even onder of ik al een vlies zie :o

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:41

@ roos: hoe lang moet ze nog ;)
@ evony/roos: er zullen ongetwijfeld nep-producten tussen zitten, maar vast ook originele. is bij BB-boxers ook zo namelijk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:49

Roos dat weet ik ook wel, ik zeg ook grote kans. Dealers zijn heel voorzichtig met welke winkels ze hun producten laten verkopen ivm exclusiviteit.
Die uggs 2 jaar geleden ofzo bij de V&D waren ook gecounterfeit en dat is een gerespecteerde winkel.
Er gaan miljarden in die business om en simpel weg kan gewoon niet alles gecontroleerd worden wat over de Europese grens komt.
En daarbij worden de meeste producten op 2 manieren geproduceerd; voor de westerse landen en de niet westerse landen. Op de laatste manier zijn de producten goedkoper en minder kwaliteit. Simpel weg omdat mensen daar minder geld uit te geven hebben. Betekend niet dat ze nep zijn maar wel dat ze niet aan de kwaliteitsvereiste van het westen voldoen.
Ik krijg zelf colleges van een goede en gerespecteerde IBL jurist die dus voor unilever CK etc etc werkt maar we hebben ook college gehad van uit het wco en het werd mij daar pas duidelijk hoe groot die business is en hoeveel geld er in om gaat. Puur omdat er geen of relatief een kleine straf op staat als je het vergelijkt bijvoorbeeld met drugs terwijl je er gelijk of meer mee kan verdienen.
Daarom zitten veel criminelenorganisaties tegenwoordig in de counterfeit goederen. Ook al-quaida bijvoorbeeld.
Natuurlijk zal niet alles nep zijn, maar het is echt schokkend als je je er in verdiept wat je te weten komt. En ik wil jullie ook alleen maar waarschuwen, het was geen aanval verder ofzo.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:49

Nog 6 maanden :o , maar vorig jaar heeft ze in deze maand verworpen en ik denk dat ik tot juni gewoon dit afwijkende gedrag blijf vertonen :+