[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:14

Ai, dat gillen gaat door merg en been zeker.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:19

Ja, zeer effectief om hoofdpijn van te krijgen, maar scheelt deze is altijd snel eer vrolijk te krijgen met een banaan of boterham die hij er gelijk in zijn geheel inpropt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:26

Dames, Jullie hebben mail :)
Billy, Ik kan je emailadres niet vinden op de site :o?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:31

Ik kan morgen niet mee. :( Werd aan het eind van de dag gebeld dat mijn collega ziek is en het is niet gelukt om iemand anders te regelen.

Balen..... :(

Zadelpasser is geweest en beide zadels moeten naar Engeland. Het is niet zo simpel om ze op Capri en Borex aangepast te krijgen aangezien ze eerst op totaal andere paarden hebben gelegen. Ben ze waarschijnlijk 2 weken kwijt maar krijg gelukkig wel een leenzadel.

* gaat nu bijlezen *

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:32

Eef -O- en -O-

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:37

super nieuws marijke..

ga even bankzaken doen en vroeg naar bed.. ben echt super moe :S

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:39

Haha Hetje en kwakjes.. Juist :Y)

Eerst zei de tandarts dat het niet door een kies kwam. Toen ging hij foto's maken en bleek er een dikke ontsteking te zitten tussen mijn wortelen :+. Klinkt heel fijn. Maar ik heb al een wortelkanaal behandeling gehad. Dus ik zit zwaar aan de antibiotica := en morgen ochtend als ik klaar ben met mijn echo in het ziekenhuis (aangezien ik nog last heb van die knobbel in mijn buik wou de dokter dat laten controleren), kan ik meteen door naar de kaakchirurg in het ziekenhuis. Eens zien wat hij er van zegt.
Erg fijn dus..

Net lekker met beide paarden gereden :D. Ik zou eigenlijk gaan springen maar toch maar thuis gereden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:41

Klinkt niet goed, Kim. Sterkte morgen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:43

muts_marijke schreef:
Annetje heb je nog gekeken of je zadel blauwe sticksels heeft?

Ik ben vergeten te kijken in het echie, maar op de foto's zie ik volgens mij gewoon bruine stiksels op het zadel. Zadel is trouwens vooral zo wennen omdat ik nog nooit op een springzadel gereden heb :+ Ik heb altijd veelzijdigheidszadels gereden op de manege en daarna op Vies.

Het blijkt nog lastig om een hoofdstel bij het zadel te kopen trouwens. Bij divoza en de plaatselijke ruitershop moet ik het hoofdstel in bruin bestellen en dan MOET ik hem meenemen. Ik wil eigenlijk van te voren toch wel zien hoe het ding er in die kleur uitziet. Ook de beugelriemen zou ik moeten bestellen op kleur. :+ Stom gedoe! :)) En dan heb ik nog niet eens naar een singel gekeken! Zadel en vooral de singelstoten moeten nog soepel worden (geen idee of dat gebeurd, want singelstoten zijn kunststof) mijn eigen singel krijg ik niet vast, maar de geleende singel is 10 cm langer en zodra ik even gestapt heb, kan ik die aan allebei de kanten bijna helemaal tot bovenaan doen.

kimdepim geen last van verder? Klinkt pijnlijk namelijk!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:55

Goedenavond!
Ik ben weer terug van een middagje Bodegraven :Y)
Vorstin is weer behandeld. Waarschijnlijk is de laatste keer na de crosstraining ze stijf geworden doordat ze haar spieren wat oprekte. Doordat de stijfheid aanhield, ging ze zich weer strak houden, en daardoor gingen de gewrichtjes weer vastzitten. Volgende keer als ze spierpijn heeft, moet ik haar wat Metacam geven om er doorheen te komen. Verder is het gewoon trainen en kijken of de spieren zich zo ontwikkelen dat alles losblijft. En anders weer een keertje terug.

Wat super fijn voor je Vief!
Lekker dat de paardjes weer behandeld zijn Itsme
Wat een fijn nieuws MM!!
Sterkte met je hamsterwang Kim
Jeetje, das ook weinig Sim! Leuk dat je bij Stief bent geweest!
Succes in Breukelen TG
Wat lu.llig van die 'vriendin' Sannn :\
Fijn dat Weltsieger toch lekker ging Sussie
Klinkt lekker dat sapje Lielle :9
Haha, die Hetje is lekker bezig laatste tijd Lau :D
Balen dat je niet mee kan en je zadels aangepast moeten worden Evelien
Handig dat bruin Annetje :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:59

Laura: werd zandruiter :D
Evelien: balen dat je niet mee kan en dat je je zadels nu 2 weken kwijt bent
Annetje: ik weet niet waar je woont, maar bij het Drunens Ruiterhuis hebben ze heel veel bruine hoofdstellen op voorraad hangen. Ik had hetzelfde probleem bij het uitzoeken van mijn bruine stang&trens hoofdstel. Moest wel even 50 minuten rijden maar toen kon ik ook een heleboel hoofdstellen bekijken en uiteindelijk een goede keus kunnen maken.
Shanouk: fijn dat Vorstin nu weer helemaal oke is. Let je wel op met wedstrijd starten en pijnstillergebruik!?
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 10-02-11 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:00

Jammer Eef. Moeten ze niet naar Frankrijk je zadels?
Fijn dat Vorstin weer los is Shanouk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:03

Fijn dat Vorstin weer behandeld is! Nu hopen dat je geen geld nodig hebt de komende tijd ;)
Lau, Zandhappen door een eend := Altijd weer nieuwe enge dingen met de paarden!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:08

Bianca: klopt maar dan moet hij eerst even wat braver zijn. Hij is op het moment een beetje moeilijk en dat verkoopt niet.
We rijden gewoon door en misschien ga ik hem ooit nog lief vinden. :P
billy1 schreef:
Sannnn schreef:
Roze Airjacket dan? :D

Heb ik!!!!! *\o/*

Ik wil een bruine! Die sukkels van het Drunens Ruiterhuis zeiden dat ze er niet in het bruin bestaan, wel dus... Kan ze bij ons in de winkel nu ook bestellen, misschien verkoop ik de zwarte wel en bestel ik een bruine. :+

Mo: ben ook wel erg benieuwd naar de foto.!
Vief: super fijn! Dat is weer een moiir meevaller.
MM: gelukkig valt het allemaal mee. Super nieuws!
Sanurie: mooie cijfers!
Lau: Hetje is een beetje gek. :+ Spring je zondag L & M of alleen M?
Sim: Heeeerlijk! :))
Kim: dat wordt een gezellig dagje ziekenhuis dus...
Snoek: geef je ook Neutradex? Dat werkt echt super tegen spierpijn/verzuring. Fijn dat Vorstin weer behandeld is.
Lau: nope, dat zijn mijn andere zadels. Heb er gelukkig maar 5, 3 Devoucoux en 2 Engelse dressuurzadels. :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 21:13

@ Sussie, daar let ik idd wel op. Mag Metacam ook niet? Heb nu voor de zekerheid een pakje meegenomen, heb ik het iig staan.
@ Mootje, hoop ik ook niet := Hij wilde hem ook nog even zien lopen op het harde (rechtuit en longe) en in de bak aan de longe, dus ik hoop (wss tevergeefs) dat dat gewoon bij de behandeling wordt gezet :=
@ Evelien, ik geef geen Neutradex. Zal me er eens in verdiepen! Ze is wel op nieuw voer (Marstall), met extra spul voor haar spieren.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:22

Ik vind het erg fijn spul en het is ook niet zo belachelijk duur. Mo heeft er ook goede ervaringen mee geloof ik. Zelf ben ik er mee begonnen omdat Wendel zo ontzettend stijf was na een cross (training). Echt een wereld van verschil!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:24

5 zadels! Wow, das een hele verzameling. :D Spring zondag Maat 2x L en Hetje 2x M. Moet Hetje zich wel beter gedragen dan vandaag :Y)

xxitsmexx

vanmorgen is de tandarts geweest voor alle paarden hier op stal.
oliver was opzich allemaal goed alleen kleine scherpe randjes dus zo even gevijld.
baylando had een paar haakjes en iets van de voortanden (wat scherp door het luchtzuigen)
zoeff heeft een overbeet van de kiezen en ze staan als een wave (dus ene iets hoger dan de andere) maar is ook weer goed.
nu zeiden ze dat door die overbeet het bit daar snel vastgepakt kan worden en ze vroegen ook of ze sterk is.. nou heel sterk (gaat zeg maar graag hangen maar dan heb je al het gewicht in je handen) nu zeiden ze dat het verstandig was om even bitloos te rijden en dan weer overgaan op een bit maar een dunnere want ze heeft weinig ruimte in de mond.
Nu wil ik wel wat te zeggen hebben als we bitloos gaan rijden want ze kan nog wel eens heel snel worden.. iemand tips wat ik daarvoor het beste kan gebruiken?

muts_marijke

Evelien geef jij die neutradex altijd of alleen na een zware training?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:28

Alleen bij zware training of na een wedstrijd. Het kan opzich wel dagelijks als je een paard hebt die snel last van zijn spieren heeft.

Lau, klopt. Borex en Capri hebben allebei een spring en dressuurzadel en dan heb ik nog een dressuurzadel voor Wendel. Je krijgt op dit moment helemaal niets voor je zadel, dan laat ik hem liever even liggen. Komt vast nog wel een keer van pas.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:30

Nou Mootje, je mag je hart op gaan halen hoor!!!
Succes, en ik lees bij na mijn vakantie.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:31

Voor alle wachtende op de lijst van Chaam, slecht nieuws, kreeg vandaag deze email, na mijn vraag als hoeveelste ik zou staan
Beste Bianca,

I.v.m. het regiokampioenschap moeten we alle Brabantse combinaties tot de officiële sluitingsdatum bovenaan de wachtlijst zetten. Dat zijn er tot nu toe 24, maar het aantal zou nog wat op kunnen lopen.
Op zestig startplaatsen verwacht ik geen 24 afmeldingen, dus helaas ziet het er niet goed uit wat jouw kansen zijn om aan onze wedstrijd deel te nemen.
De wachtlijst komt na de officiële sluitingsdatum 28 februari in een nieuwsberichtje op onze site en wordt dan dagelijks bijgewerkt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:32

Zadels gaan idd slecht op het moment.
Neutradex heb ik eigenlijk nog nooit gegeven. Is dat om stijfheid tegen te gaan? En staat het niet op de dope lijst?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:32

Snoek, pas wel op met Metacam ivm je wedstrijd. Metacam staat op de dopinglijst.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 21:33

Haha, dubbele waarschuwing :D
Ik houd het in de gaten :) Maar ze krijgt het zowiezo alleen als ze echt stijf is, en dat is alleen na het crossen, wat ik voorlopig niet in de planning heb staan. Maar fijn dat jullie me even waarschuwen! Ik dacht dat alleen buut op de dopinglijst stond namelijk! (had ie ook aangeraden)