[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:09

Ja inderdaad in de gaverranch!

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 19:54

Opeich kan je ze vastmaken aan die ringen hè... dat kan geen kwaad.

Wij gaan op EK training... ook leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:14

Denk je? De dealer heeft het afgeraden omdat ze daar eigenlijk niet op voorzien zijn. Stel dat het paard schrikt, gaat hangen of een immense ruk aan het touw geeft, dan zou dat het schroefsysteem kunnen beschadigen. En dan krijg je de stangen aan de binnenkant niet meer los mocht dat ooit nodig zijn.
Als alternatief dacht ik klep dicht en dan paard vastzetten aan die metalen "pootjes", maar dan moet je wel eerst de klep dicht krijgen met een paard in je handen :')

Mijn trailer had aan de binnenkant geen eigen verlichting. Plat, langwerpig soort ledlampje gekocht, aan de stekker van de trailer aangesloten en nu heb ik gewoon licht zolang ik het contact aan laat en mijn autolicht laat branden. Op termijn komt er daarvoor wel een extern batterijtje. met mijn vergeetachtig hoofd ben ik zo in staat om mijn autobatterij leeg te laten lopen omdat ik de boel vergeet uit te doen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 20:31

Ik heb dat vroeger altijd gedaan , en die schroef heeft daarna nog meerdere keren zijn dienst bewezen. Wat je dan doen is een fietsenband eraan hangen. Dat geeft wat rek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:33

Ik heb zo kettingen met rubber rond, aan de ene kant een musketonhaak en de andere kant een veiligheidssluiting. Die gebruikte ik tijdens transport in de camionette ipv touw, die kunnen hier eigenlijk ook voor dienen.
Fietsenband doe ik NOOIT. Ooit gezien hoe dat net niet gruwelijk mis is gegaan toen een paard schrok en daar aan ging hangen. Dat werkt als een elastiek: het rekt uit, maar het veert ook even hard terug in het slechtste geval.
Maar dan ga ik die ringen benutten voor paard vast te zetten en hopen dat hij de wielkast niet sloopt :))

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:14

Hanne_SP schreef:
Dit topic zal goed vertegenwoordigd zijn, we zijn al met 4 daar dit weekend. :P

4? Wie is de 4 de?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:53

mila_furrie schreef:
Hanne_SP schreef:
Dit topic zal goed vertegenwoordigd zijn, we zijn al met 4 daar dit weekend. :P

4? Wie is de 4 de?

Ikke :D

Terug van weg geweest :wave: Ik ben 4 weken naar nieuw zeeland gegaan en sinds vorige zaterdag terug. We gaan er meteen invliegen ;). Vanavond gaan haar wilde haren er af en zondag gaan we op dressuur. Met niet veel verwachtingen, maar had gewoon zin om te gaan :).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:04

Ah leuk. Had je iets zien staan op de lijst. Welke proef rij je mee?

Hoe was de reis? Je hebt geluk gehad zeker met de aardbeving?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:48

Ik rij de E7.

Hele fijne reis gehad :)! Het was de moeite... Idd veel geluk gehad me de aardbeving, 12 uur ervoor waren we nog in het zwaarst getroffen stadje... Voor hetzelfste geld...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:07

Ik heb trouwens deze week de brief van de V.LP gekregen voor licentie te vernieuwen. Is dat nu weer duurder geworden?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:14

Oh amai van geluk spreken zeg! Fijn dat je anders wel een leuke reis had was wss wel de moeite om eens te zien. Leuke foto's in elk geval.

Heb gisteren ook de brief gekregen. Denk dat voor nationaal vorige jaar ook al zoveel was. Al zal ik wss dit jaar geen nodig hebben

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:08

Ik heb idd ook de brief gekregen! Ik denk gewoon de L01 licentie te nemen. B-jumpings tot een bepaald niveau en 3 dressuurwedstrijden in de subprovinciale proeven mag je doen. Veel meer zal het toch niet nodig zijn voor mijn jonkie. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:19

Welkom terug PP!

Licenties idd wéér duurder -:(-
En dit na zoveel aflassingen vorig jaar... ge moet maar durven! maar ja, zonder alternatieven hebben zij eigenlijk monopolie hé

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:22

Ik koop dit jaar zeker en vast geen nationale niet meer. DUs dat scheelt iig wel al. Ik ben wel benieuwd ook naar de kalender, al zal er vast niet veel vernieuwend in zitten.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:33

Zal idd een dure grap zijn later als ik intensiever jumpings wil rijden. Gelukkig zal dat nog niet voor de nabije toekomst zijn maar toch... Miljaar! Provinciaal jumpings is 80 euro en de volgende formule voor hogerop is al meteen 240 euro voor de silver league/cyclus/gouden laars.

SEN/YR (18j-21j) (inter)nationaal en provinciaal vanaf 1m20 J16 € 500

SEN/YR (18j-21j) CSI*/CSI-Am in buitenland, max. CSI**/CSIU25 in België, nationaal en provinciaal vanaf 1m. € 500

Zal ik maar een hele lange tijd rondcruisen in provinciaal. :+ Daar kan je toch ook op veel toffe locaties komen. Maarja als het mogelijk is om zot te doen en nationaal te starten... O:) :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:34

Nuja die licentie/verzekering is wel heel compleet. Van accident in Tielt moesten we nog geen cent zelf betalen. ;) Dusja bij mij is da toch al dik terug verdiend.
En 't scheelt ook dat er veel jumpings zijn. Idd met die afgelaste crossen enzo zou het niet mogelijk zijn om zo veel aan te rekenen voor een licentie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:31

Welkom terug PP! Niet te veel last van temperatuursverschillen? Of cultuurschok van de weidse natuur naar ons volgebouwd kikkerland :D
Veel succes in de E7! Al moet ik eerlijk toegeven, zoals ik jullie al heb zien rijden lijkt die proef toch te makkelijk? Of is het zomaar als tussendoortje voor de lol?

Met de prijzen van de licenties te horen denk ik dat ik me mooi nog even alleen tot LRV ga beperken, en VLP met daglicentie starten als er interessante datums bij zitten. Wat een bedragen zeg. Ik begrijp wel dat juryleden een vergoeding verdienen, dat mooie locaties hun terrein niet beschikbaar stellen voor niks en dat aansluitingen bij verzekering duurder worden naarmate er meer (ernstige) ongevallen gebeuren maar pfft... 't is toch een hoop geld. Moest ik nu zeker zijn dat ik elke keer in de prijzen kan rijden en zo beetje kan "terugverdienen", tot daar aan toe. Dan vind ik persoonlijk het niet erg om bij de lrv geen prijzen te krijgen, maar het kost me ook geen drol. €66 lidgeld/jaar incl. verzekering en €1/proefje. Mijn keuze is snel gemaakt.

Het rijden met Wolk gaat hier elke keer beter :D Elke keer ook een verrassing haha. Vorige week moest ik galop op de middellijn maar ik zat tikje scheef dus huppa, meneer zet aan op een appuyement. Vandaag galop op de slangelijn, bedoeling was middelste boog in contra. Ik verzet me nét op het foute moment en hoppakee, vliegende wissel _O- Heerlijk om te doen en om te leren, maar soms verdomd toch lastig omdat je plots iets geheel anders krijgt dan je in gedachten had.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 22:16

Volgens mij kan je wel niet starten met een daglicentie bij de vlp, alle toch niet bij de cros...
en de crossen van de lrv zijn ook duurder geworden. Niet zoals die van de vlp natuurlijk maar wel 15€..

Ik heb nog niets gehoord van Sien.

Welkom terug PP! Lijkt me echt een zalige bestemming! Ooit, ga ik ook een keer! Ooit

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:24

Idd geen daglicenties in zomerseizoen van de VLP. ;) En zelfs al kost het zoveel, dan nog zou ik niet voor het geld naar de LRV willen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:15

Wij hebben wel een goeie club als ik de verhalen hoor uit andere clubs. Dat doet veel.
Daglicentie kan wel in dressuur en springen. Om te beginnen cross betaal ik dan liever €15 dan een licentie en inschrijvingsgeld. Ik ga eerst moeten zien dat ik überhaupt deftig een parcours kan rijden eerst. Momenteel is een simpele hindernis al een ramp.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:20

Hey, ik lees nog altijd mee maar niet veel interessant te vertellen.
Tot vorig jaar konden we vanuit LRV ook meedoen aan vlp crossen en betaalden we gewoon iets hoger inschrijvingsgeld. Lrv crossen is volgens mij 5 euro nu :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:26

Kan je eigenlijk aspiranten starten bij de lr.v met een commun.autaire v.lp licentie?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:30

met een occ licentie kan je in lrv enkel Aspirant starten. Heb ik vroeger nog eens nagevraagd. Wat eigenlijk niet zo logisch is gezien je met een occ licentie ook 90 mag crossen op een occ.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:50

Voor mij geen erg, mss dat ik dat wel eens doe volgend jaar. Ik zie nog wel, hoeveel zin ik nog heb in crossen :P.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:54

Vareka: ik neem je aanbod om mee te gaan volgende week zondag trouwens heel graag aan!
Jij geen zin om daar ook een proefje te starten?